Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Aha teraz rozumiem Cię. ;)

Można i tak.

Ja dokręcam do oporu bo wiem jaki to ma być opór. A koło w tym momencie na pewno się nie przekręci.

Przy regulacji mam podniesione i opierając się o nie gdy ustawiam śruby na równą długość nie kręci się. :D

Opublikowano (edytowane)

Koledzy, ja nigdy nie kręciłem tymi śrubami centrującymi taśmę, bo jak już jest ustawione dobrze, to lepiej nie ruszać. Podciągałem tylko na górze pod dekielkiem.

 

 

A teraz moje pytanie: Ukręciła mi się śruba naciągająca taśmę, po prostu chciałem odkontrować nakrętkę na klucz 19, a tu trzask i cała śruba odpadła razem z tą nakrętką na klucz 27, efekt=brak hamulców (i tak mało nie spowodowałem wypadku) Co teraz zrobić? Jak ją wymienić?

Spróbuję jeszcze dać zwykłą nakrętkę na resztki śruby

Edytowane przez zbyszekbrzuze
Opublikowano

No tak, ale ja zastanawiam się czy to łatwo będzie rozpiąć, żeby to wyjąć. Katalogi mam dwa, to wiem jak wygląda, ale jak kurde bez rozbierania ten bolec rozpiąć?

Pewnie będę musiał wyjąć całą tą górę pochwy, to może spróbuję wyjąć tamtędy taśmę i zobaczę ile jej zostało.

Opublikowano

Te trzy śruby regulacyjne muszą być dokręcane przy każdej regulacji hamulca bo one utrzymują taśmę w odpowiedniej odległości od bębna na całym obwodzie. Jeśli nie będą dokręcane to taśma będzie się wycierać nierównomiernie. Nie wspominając o tym że w skrajnych przypadkach hamulec będzie działał nieprawidłowo a nawet może zostać uszkodzony.

Opublikowano

Pokręcę nimi, bo mam wyżej wymienione objawy w starym Władku, czyli podbija pedał i prawe lepiej bierze do tyłu, tylko, że mi to się podoba jak jest, bo nawet na asfalcie jak cofam i depnę hamulec to mnie obraca na jednym kole :D

Opublikowano

Hamulce trzeba dobrze ustawić aby równo łapały prawy z lewym, czy to do przodu czy do tyłu.

A jak chce się nawracać na hamulcu to wystarczy sobie rozpiąć pedały hamulców i naciskać wybrany.

Opublikowano

Co do tej regulacji hamulca to koledzy widze ze przepisali tylko sporo z ksiązki bez wkładu własnych doswiadczen. Z tego co ja ustawiałem to po równym wkreceniu do oporu górnych srub a potem wykreceniu tej z tyłu takie ustawienie daje nie równe skoki pedału ustawianego hamulaca przy hamowaniu do przodu i wstecz. Minimalnie ale to juz mnie wkurza u mnie musi być równy skok. Czyli jak ja to ustawiam:

1 dokrecam górne sruby na równo do oporu i dolna tez do opru

2 Luzuje tylna i dolna a potem kołysze ciagnikiem w tył i przod przy wcisnietym pedale zeby sprawdzic czy pedał nogi mi nie unosi przewanie unosi przy kołysaniu w tył jesli tak jest to

3 dokrecam przednio srube az do momentu w którym przy kołysaniu ciagnikiem nie czuje ruchu pedału pod noga wtedy katruje przednia srube

4 dokrecam jeszcze raz do oporu pozostałe dwie.

5 odpuszczam tylna całkowicie i dokrecam do pierwszego lekkiego oporu reką i kontruje odrazu potem odkrecam całkowicie dolna i dokrecam reka do pierwszego lekkiego oporu

Takie ustawienie daje mi równa siłe hamowania w obu kierunkach i rowny skok pedału.

Jak ktos nie wierzy to sobie sprawdzcie :)

Opublikowano

W t25 leda były montowane hamulce tarczowe oczywiscie ze da sie przerobić ale to wiaże sie z kosztami trzeba zmienic pochwy na nowy typ .tarcze hamulcowe i drugie półosie w sumie ok 1000 zl taka przeróbka ale hamujce wtedy są świetne bo nie trzeba uzywac tyle siły bo tam idzie dwie tarcze na jedno koło .Miałem okazje takie chamulce robic .

Opublikowano

Czy te tasmy hamulcowe o gładkich okładzinach to polskie podróby?? Zmieniał z was ktos tasmy na te o chropowatych okładzinach?? Kupiłem dzis taką wydaje mi sie ze powinna lepiej hamowac bo tamte to jak troszke traktor pojezdzi to juz lekko słabnie mi hamulec lewy

Opublikowano

Zimą wymieniałem hamulce we władmiircu. Teraz mam problem bo jeśli hamulce sa zimne to hamuja a jesli sie rozgrzeją to juz nie hamuje.co mam zrobic?

Opublikowano

Taśmy i jeden bęben,hamulce regulowałem zgodnie z książką, no w czasie hamowania się rozgrzewają jak pierwszy raz nacisne to hamiuja ale z każdym kolejnym hamowaniem to coraz słabiej działają

Opublikowano

Witam,zrób jak opisuje wyżej kolega t25aaa odnośnie regulacji, tak właśnie wygląda dobra regulacja z praktyki, oprócz książkowej i grzać się przestaną, poza tym za każdym naciśnięciem hamulca będą tak samo hamować bo będą zimne ,a tym samym nie będziesz palił taśm hamulcowych, co wpływa na ich żywotność :rolleyes: Pozdrawiam

Opublikowano

Jeśli prawidłowo regulował z książką to już powinny działać dobrze.

Podnieś koło do góry i kręć kołem nasłuch*jąc czy taśma nie trze o bęben.

Nie zdziwił bym się jak by to winne były nowe taśmy <_<

Opublikowano

Witam. Nie dawno zmieniałęm usiebie taśy i prawe koło gdy nadusze hamulec i puszcze to dalej mi blokuje dopiero jak rusze ciągnikiem hamulec puszcza, z lewym kołem wszystko jest w porządku. Wiecie może jak wyregulować ten hamulec żeby nie blokował?

Opublikowano

Hej, jaka taśma hamulcowa będzie lepsza do władka? Ta niby plecionka http://allegro.pl/ta...2888007050.html czy http://allegro.pl/ta...2892443680.html

 

 

 

Dzisiaj już wiem po 2 latach ta plecionka zrobiła sie jak szmata i jedna przedarło przez nity druga jeszcze sie trzymała na połowie nitów

Nigdy więcej tej plecionki

mtracz

 

Zwracam honor miałeś racje dzisiaj zdemontowałem taśmy bez zdejmowania zwolnic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v