Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jaka grubosc maja tuleje-ciekawe czy w innym silniku zbiera sie tuleje w misie olejowej?slyszalem o przypadku ze tlok wyszedl bokiem silnika.porownajcie wage roznych silnikow.byle mechanik go nie naprawi.

Powiedz mi po co sucha tuleja która jest wciskana w tulejowany kadłub ma być gruba? Żeby pogorszyć chłodzenie cylindrów? Blok silnika z suchymi tulejami ma większą sztywność i mniejszą długość niż silnik z tulejami mokrymi. Podstawowe wady takiego rozwiązania to wyższe koszta produkcji i kłopotliwa wymiana w krajach o niskiej kulturze technicznej. A ten tłok wyszedł bokiem tak sam z siebie, co nie? :lol:

Opublikowano

zetorek5340gr To może przemyśl to ;

jedziesz tym samym ciągnikiem z maksymalną prędkością bez przyczepy,

a drugi raz jedziesz z przyczepą + ładunek z tą samą prędkością, spalisz zapewne więcej,DLACZEGO?

Opublikowano
A kto mi przedstawi budowe silnika Perkins (wał i tłoki itp tosamo co w zwykłych) coś mi świta że ma inną głowicę? Z komorą wstępną

Perkins posiada komore spalania z wtryskiem bezpośrednim pomyliłeś ciągnikai takie jak 330 i 360

Opublikowano

Właśnie 330 nie ma żadnej komory wstępnej tylko wtrysk bezpośredni, a w starej książce (jeśli dobrze kojarze) perkins miał komore wstępną .

 

A z tego filmiku wynika że nie ma różnicy ze "zwykłym" silnikiem. To kto wskaże różnice ???

Opublikowano

Sory, że tak walnołem z tą trzydziechą. Mój błąd. Nie rozumiem czego szukasz różnic silnika. Silniki w budowie prawie niczym sie nie różnią (wał korbowy, korbowód, tłok, itd.). Jedynie usytyowaniem poszczególnych części i tyle (chyba że ci chodzi o silnik wankla)

Opublikowano

No chodzi mi o różnice bo przecierz się mówi tylko silnik perkins (a przecierz nie chodzi tu o markę Perkins) A inne silniki nie nazywa się wcale. I nie chodzi tu o usytowanie części bo są takie same (jak w innych) ale o budowę komory spalania (czy jakoś tak)

Opublikowano
Nie rozumiem czego szukasz różnic silnika. Silniki w budowie prawie niczym sie nie różnią (wał korbowy, korbowód, tłok, itd.). Jedynie usytyowaniem poszczególnych części i tyle

o kurka to zes walnal.

masz racje kazdy silnik spalinowy posiada, wal korbowy, korbowod, tlok czy pierscienie, ale poza tym jest cala masa roznic, rozwiazan, pomyslow, patentow.

nie wiem czy masz na mysli ogolnie silniki spalinowe, czy tylko w ciagnikach.

jesli rozmawiamy tylko o tych montowanych w ciagnikach to fakt silniki z tej samej epoki, o tych samych rozwiazaniach konstrukcyjnych, tylko innych producentow beda mialy podobne osiagi, podobne zuzycie paliwa, ale na szczescie co kilka lat wszystko sie zmienia i tym sposobem jest cala gama jednostek :lol:

poza tym wszystko zalezy od pieniedzy jakie sa przeznaczone na produkcje silnika i np. silnik o podobnych osiagach, pojemnosci, rozwiazaniach technicznych moze miec o 30% zalozona mniejsza trwalosc, uwazasz, ze to nie jest istotne i nie ma o czym gadac??

Opublikowano

Kolego zetorek nie obrazisz się jak się zapytam w tym temaciku . A więc od paru dni mój MF 255 głupkuje, ostatnio mrozów nie ma, podrugie płynem jest zalany. Wszystko tak jak zawsze, a on chodzi tak jakby chciał a nie mógł. Objawy są takie że makabrycznie stracił moc, jak ruszam na pusto z dwójki szosowej to z miejsca zdycha, po drugie to jak troche chce przygazować to idzie taka wielka smuga dymu, że nawet mniejsza była jak podpiołem go do talerzówki 2,4m i jak wpadła ponad osie, to nawet mniesza smuga dumy była, on nawet przy orce nie puścił dymku, a o innych pracach wykorzystujących 200% jego mocy nie wspomne. Z odpaleniem ma tak wielkie problemy, że nawet ładowane akumulatora i krencenie 15 min nie pomaga, o samostarcie nie wspomne, ale jak już odpali to prak przebiera , jak jednogarowy ciągnik, nawet C-330 równiej chodzi. Obawiamy się że może to być coś z pompą wtryskową, albo znowu przedmuchał uszczelke pod głowicą, tak jak to było w sianokosach przy grabiarce mi się woda zagotowała :lol: Tylko że teraz nie ma takich upałów, to nie zagotowała się ani razu, fakt chodził tylko dwa razy :D Pompka wspomagająca jest praktycznie nowa, wogóle cały układ poaliwowy był w generalnym remoncie, bo szwankował nam ostro. Od dłuższego czasu już zaczynał powoli inaczej chodzić, mój ojciec tego nie słyszał, ale ja praktycznie cały czas nim śmigam, więc odczułem różnice. Ja jednak stawiam że chodzi on albo na jeden albo na dwa gary, bo jak kiedyś chodził na dwa to lepiej chodził, a teraz to masakra normalnie, wydaje się że chodzi na jeden, i tak chodzi jakby miał zaraz ducha wyzionąć, już go odstawiłem w kąt, ale do pierwszego pokosu będzie musiał chodzić, gadaliśmy z mechanikiem, to mówi że przydał by się remont silnika, i chyba tak trzaba będzie zrobić, bo lepiej zapobiegać, niż później leczyć :D

Opublikowano
Właśnie 330 nie ma żadnej komory wstępnej tylko wtrysk bezpośredni, a w starej książce (jeśli dobrze kojarze) perkins miał komore wstępną .

 

A z tego filmiku wynika że nie ma różnicy ze "zwykłym" silnikiem. To kto wskaże różnice ???

Perkins to też "zwykły" silnik, tak jak Cummins, MWM, Andoria, Deutz, itp. ale w każdym z tych silników mogą być zastosowane różne rozwiązania i specyfikacje techniczne, np. kształt komory spalania, stopień sprężania, ciśnienie wtrysku, napęd rozrządu, wielkość zaworów, omawiane wcześniej tuleje, konstrukcja bloku, głowicy... można tak wymieniać bez końca. Oba Perkinsy które mam, AD3.152 i 1004.4T mają wtrysk bezpośredni.

 

Już gdzieś pisałem że Perkins wyprodukował ponad 200 modeli silników w różnych specyfikacjach z przeznaczeniem do ciągników rolniczych, kombajnów, koparek, łodzi, ciężarówek, wózków widłowych, agregatów prądotwórczych i wielu innych, od małych silniczków 5KM po wielkie szesnastocylindrowe o pojemności 61 litrów.

 

Generalnie silniki stosowane w ciągnikach rolniczych mają obniżone parametry przez co są mało wysilone co przedłuża żywotność, przykadowo taki 1004.4T konstrukcyjnie przystosowany jest do generowania mocy 114KM przy 2600rpm a w moim ciągniku osiąga 95KM przy 2200rpm.

Opublikowano

Jeśli chodzi o silniki Perkins to można śmiało zaliczyć je do czołówki światowej, niema co do tego wątpliwości, a może nawet są numerem 1 na świecie, wystarczy spojrzeć na ich wszechstronność zastosowania, oczywiście zależy to od danej kategorii silnika. Główne ich zalety to przedewszystkim małe zużycie paliwa oraz bezawaryjność. Firma Perkins jako jedyna stosuje obróbkę cieplną "podwójne azotowanie" jest to somplikowany proces odpowiedzialny za utwardzanie podzespołów roboczych silnika, głównie wału korbowego. Cała ta technologia przełożyła się na uzyskanie dłuższej żywotności tych motorów. Z kolei małe zużycie paliwa wywodzi się z perfekcyjnie dobranych częsci względem siebie oraz bardzo dobrego układu paliwowego. Potocznie tak się mówi, że Perkinsy są bardzo oszczędne, co z kolei nie do końca jest prawdą, bardzo ważne jest dopasowanie silnika z układem napędowym, jak również wielu innych czynników mających wpływ na pszenoszenie momentu obrotowego, owszem na tle konkurencji silniki wypadają bardzo dobrze, ale nie ma cudów, jeżeli go przeciążymy to musi swoje spalić. Miałem okazję pracować już niejednym ciągnikiem z silnikiem perkinsa, to co mnie w nich najbardziej zaskakuje to charakterystyka pracy, jest świetna. Jeśli miałbym do czegoś się przyczepić to do powolnego wkręcania się na wyższe obroty przy jednoczesnym obciążaniu go,(mowa o ciągniku MF 3060) mozolnie mu to idzie, ale jak się go rozkręci to już ciężko go strzymać. W każdym bądź razie moje zdanie na temat tych silników jest jak najbardziej pozytywne.

Opublikowano

ja mam c 360 3p powiem że wolałbym zwykłą sześdziesiątkę a to dlatego że silnik jest słaby i szybciej się zużywa zaletą jest pompa rotacyjna paliwa przez co jest oszczędny no ale niestety silnik przynajmniej u mnie się nie sprawdził i jeśli ktoś chce kupić sobie ursusa 360 z tym silnikiem to nie polecam bo jest droższy brat kupił c 360 3p i się rozczarował bo jego c 330 ciągnęła 2 skiby to myślał że 3p pociągnie 3 a tu takie rozczarowanie :mellow:

Opublikowano

Ja mam MF 255 i jakoś daje sobie rade z 3x30 UG i mam pagórkowate pola, orke wykonuje na biegu 1H i pali średnio 4-4,5 litra na mtg :mellow: Nigdy na silnik Perkinsa nie narzekałem, jest mało awaryjny, oszczędny, szybko zapala nawet w niskich temp. :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez Dastan
      W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?
    • Przez przemyslaw111187
      Witam
      Mam dwie duże przyczepy Pronar 14 ton ciągnik 150km mam problem z wyjechaniem z kukurydzy po kiprowaniu na bok . Jazda prawie na wprost nie ma możliwości wykręcenia na bok lub zajechania drugi raz.Do tej pory miałem mniejsze przyczepy i nie było problemu
      Może ktoś doradzi jaka kolejność i jaka technika wyjeżdżania?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v