Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , w tym sezonie zauważyłem że coś dziwnego zaczęło się dziać z elektryką w moim Pronarze 82 SA . Mianowicie obrotomierz zaczął szaleć na wolnych obrotach tj. 700 przy załączonych (jakichkolwiek) światłach i drugą rzeczą jest to że podczas pracy nocą halogeny tylne i przednie (krótkie) bardzo słabo świecą co naprawdę utrudnia pracę a przedtem takich cudów na kiju nie było z nim , i teraz pytanie od czego zacząć ? dodam że klemy sprawdzone i wymienione (zużyte) . Jeśli był już wcześniej poruszany ten temat to z góry przepraszam ale jestem nowy na AF .

Opublikowano

alternator w tym ciagniku to tylko imitacja alternatora, daje moze troche lepiej jak pradnica, wymien alternator albo na nowy, albo zastosuj jakis inny np z osobowego auta, ewentualnie masz na alternatorze srube ktora sie ustawia lato zima, przestaw ja moze cos pomoze ale watpie, a druga sprawa to tam swiatla nie sa na przekaznikach niestety i dlatego jak dasz gazu na slabym altku to swieca mocniej, na wolnych obrotach swieczka. Temat juz nie raz poruszany, nie bylo koniecznosci zakladania nowego.

Opublikowano

ja miałem podobny problem. alternator był ok. z przodu obok przełącznika 12/24v jest druga mniejsza puszka z bezpuecznikiem w postaci blaszki u mnie była lekko skorodowana po wyczyszczeniu wszystko wrocilo do normy tj swiatła obrotościomierz

Opublikowano

Jeśli chodzi o tą blaszkę to ostatnio podczas odpalania rano na rozruchu one się przepaliły ale na szczęście były dwie na zapasie w tej skrzynce plastikowej pod 12/24 V ale nie miałem okazji robić po ciemku nim .Mówisz że po oczyszczeniu ze rdzy tych blaszek to Ci pomogło ?

Opublikowano

u mnie nie bylo przewodzenia tam cala elektryka siadala obrotosciomierz szalal a akumulatory prawie wyzionely ducha. u mnie blaszka ta jest z tzw oczkami... a ta w obudowie od 12/24 jest podobna ale czy wytrzymuje takie samo natezenie?

Opublikowano

Czyli mówisz że pod 12/24 V jest jeszcze coś co ma podobne blaszki ? aż to muszę sprawdzić bo już nie mam pojęcia o co z nim chodzi . Mam pytanie bo wyżej koledzy napisali że halogeny tylne i przód krótkie są podpięte pod alternator a te przednie dłuższe pod akumulator i czy ktoś z was próbował przerobić to jakoś żeby świeciły jednakowo bez względu na obroty ? albo podpiąć wszystko pod akumulator ?

Opublikowano

Sam przełącznik 12/24 ma nie kuźwa BLASZKI ale bezpieczniki blaszkowy czy taśmowy a tam są dwa. Nie pamiętam który za co i nie dam rady dziś tego określić.

Prócz tego jeśli światła mocno przygasają na wolnych a rozrusznik coraz słabiej kręci to może to być nie stykający maly styk w przekaźniku 12/24 odpowiedzialny za połączenie aku w szereg.

A jeśli mam być szczery to powinieneś złapać w łapać woltomierz, sprawdzić napięcie na alternatorze, na aku pojedynczo dla każdego pod obciążeniem i podać wartości. Bo inaczej nie uciągnie. 

 

Opublikowano

Okej dziękuję Ci seweryn20 za podpowiedź bo jestem zielony w tych sprawach a widzę że masz trochę pojęcia i będę musiał to pomierzyć bo multimetr tydzień temu już kupiłem ;) jeśli chodzi o pomiary aku pojedynczo połączonego to masz na myśli żeby dostać się do każdego pojedynczo i na załączonych światłach to pomierzyć ?

Uziu92 mam takie pytanie , jak zrobić te światła na przekaźnikach ? w którym miejscu je ewentualnie zamontować bo z tego co się orientuje to kiedyś miałeś pronara . Z góry dziękuję za poprawne i przydatne odpowiedzi ;)

Opublikowano (edytowane)

Zapalasz ciągnik i mierzysz. Na obu ma być takie samo napięcie. Jeśli najednym jest niższe (bedę miał chwilke powiem ci dokładnie który)   to prawdopodobnie nie łączy co styku odpowiedzialny za połączenie aku równolegle. To samo zrób pod obciążeniem.

Ale pierwsze alternator czy w ogóle ładuje.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

@seweryn20 tam przypadkiem nie ma tej dziwnej przetwornicy 12/24? - Google mówi że przełącznik 12/24.

 

Bo jeżeli jest przełącznik 12/24 to tak postępować jak kolega powyżej radzi.

Edytowane przez Sadek
Opublikowano (edytowane)

Tak u mnie jest przełącznik 12/24 V . Ostatnio myślałem nad założeniem świateł LED zamiast tych halogenów z tyłu ciągnika i dołożeniu tych przekaźników i tu wysuwa się pytanie , jakie kupić LED`y żeby dobrze doświetlały ? jakie przekaźniki ? a może przekaźnik bo czytałem trochę na ten temat i przeważnie zakładają jeden przekaźnik na dwa halogeny , czy w podsufitce zamontowane zdały by egzamin ? wie ktoś którędy idą przewody do halogenów tylnych ? zakładam że przez podsufitkę ,ponieważ jest tam włącznik ale nie wiem zbytnio czy pod te przewody jakoś ten przekaźnik dałoby radę podłączyć , czy są różne rodzaje tych przekaźników ? chodzi mi o to czy ten sam będzie spełniał swoją rolę przy światłach LED jak i halogenach , ponieważ myślę że jak to zda egzamin to i halogeny przednie krótkie przerobię . Jestem otwarty na wszelkie trafne propozycję/podpowiedzi .

Edytowane przez PronarRafal
Opublikowano

Ja mam założone LEDy z tyłu i z przodu. Nie zakładałem przekaźników. Przewody ułożone są między podsufitką a dachem. Po wyjęciu filtra kabinowego tego nad tylną szybą na zewnątrz. dostaniesz się do kabli i śrub od lamp. Ja kupiłem lampy z grene i w porównaniu z tymi fabrycznymi to niebo a ziemia. 

 

Opublikowano

przekazniki maja kilka nóżek, ktore podpinasz pod bezpiecznik, przelaznik, wyjscie na halogeny i masa, jaki najlepszy, mysle ze taki co siedzi np w osobowych do reflektorów wystarczy.

Opublikowano

@seweryn20 do tych przekaźników trzeba osobne/oddzielne kable od akumulatorów ciągnąć ?

Udało mi się zmierzyć napięcia w układzie . Mianowicie na rozruszniku 12.53V na prawym akumulatorze 12.6V na lewym 12.52 V (widok operatora) na alternatorze 12.5V na wolnych obrotach (tj. ok 700 obr/min) na 1500 obrotów jest 14.4V przy załączonych przednich mijania , halogenach przód długie i krótkie , tylne robocze no i oczywiście radiu na altku jest 10.3 V !!! przy obrotach 700/min a przy 1500 jest 11.7 V  . Dodam że tą magiczną śrubkę lato/zima dokręciłem według instrukcji obsługi . Co tu zrobić w takiej sytuacji ? Najśmieszniejsze jest to że przy 3p`ku na wolnych jest 13,5V na obrotach 14,3V a z światłami długimi przednimi , wycieraczce i tylnymi halogenami jest 13,2V , co prawda jest mniej odbiorników ale altek równiej ładuje układ niż tej ruski :(

Opublikowano

Ciężko powiedzieć te alternatory szału nie robią. W każdym razie według mnie spada napięcie za bardzo pod obciążeniem daj sprawdzić alternator. 

Miałem też ruski 700W i aż takich spadków nie było.

Kabli nie musisz ciągnąć od akumulatora a np. od bezpiecznika alternatora. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v