Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

obecnie mam 1014 i ciągnie z 30 km/h nie mówie że 40 to mało ale gdyby była możliwość na 50 to czemu nie skorzystać

Widziałem gdzieś w ulotce pisało że prędkość jest ograniczona do 40 (zależne od kraju) no teraz zwątpiałem może to była inna wersja skrzyni ;)

Opublikowano

Do 50km/h to cięzko jest sie ciągikiem na polskich drogach rozbujac bo kazdy wie jakie sa.

 

A 40km.h to nie jest wcale wolno pisało pewnie że jest ograniczona do 40km/h bo jak przekroczy nawet o kilka km to nie dostałby homologacji np: na Polske.

 

@piterq1991: A przy jakich obrotach masz te 30km/h w 3080 jakie masz opony i skrzynie czy wogóle w 3080 była skrzynia 30km/h???

Opublikowano

ale mi chodzi żeby po gwarancji jakby co

a co do dróg to mam ładny kawałek dobrego asfaltu 30 kilometrów a zawsze wożę tą trasą pomidory do zakładu przetwórczego i tam by te 50km/h rozwinął

Opublikowano

To dziwne ze tylko 30km/h leci ale to pewnie wolna skrzynia a myslałem ze w 3080 juz nie ma wolnych tylko sa 40km/h we wszystkich.

 

Do tych którzy znają sie na tych rodzajach skrzyn: To jakie wkońcu można trafic skrzynie w 3080 30km/h i 40km/h jak to sprawdzic przy zakupie trzeba sie przejechac? Nie ma innego wyjscia?

Czy wolne skrzynie czesto sie trafiają?

Opublikowano

To zależy jaka wersja skrzyni. Ja posiadam MF 3095 dynashift i jedzie 40km/h przy około 1900 obrotów.

Pojechał by jeszcze więcej ale prędkość jest ograniczona elektronicznie na najwyższym biegu.

W praktyce wygląda to tak że jeżeli na biegu D4 przekrocze obroty powyżej 1900 to najpierw ostrzegawczo migają kontrolki od półbiegów i jeżeli się nie zdejmie trochę gazu to zrzuci o jeden bieg niżej.

Podobno można to odblokować, ale mi ta prędkość wystarczy.

Opublikowano

Skrzynia 30kmh głównie występuje w skrzyniach speedshift a zależy to od skoku półbiegu na 4 biegu.

Przy wersji przekładni 30kmh zmniejszyć o 20% a w przypadku wersji 40kmh zwiększyć o 26%,nasuwa się pytanie czy jest to już skrzynia bez możliwości kalibrowania prędkości co zrobić by z 30kmh zrobić na 40kmh oczywiście przy skrzyni speedshift,nurtuje mnie to pytanie długi czas ;).

Opublikowano
@bOgdan przy jakich obrotach masz te 41,5km/h?? i ile masz przy 1800rpm??

 

szczerze Ci powiem że nie pamiętam, bo ostatnio max speeda robiłem w październiku, ale w każdym bądź razie gaz był do dechy, nic nie migało i biegów nie redukowało. Zaraz po nowym roku będę przyprowadzał swój ciągnik z korbankowa to zobaczę jak to jest, może wersja po lifcie ma lepszego speeda ;)

Opublikowano

tylko ze po tej zmianie półbieg będzie działał na zasadzie wzmacniacza czyli po jego włączeniu ciąnik bedzie zwalniał a takiego sposobu stosowania tego mechanizmu bym nie radził ponieważ skróci to jego żywotność. Oprócz tego ten system jest przewidziany i zaprojektowany tak zeby działał jako półbieg i tylko tak działa on delikatnie i płynnie. Jeżeli ktos zna zasade działania to wie o czym mówię. Oczywiście mona to zrobic tylko niech nikt później nie pisze że mu cos się rozleciało.

Opublikowano

a czy w mojej wypowiedzi widziasz takie słowo jak "uszkodzenie" napisałem jedynie że skraca zywotność tarcz zwłaszcza tej duzej. W przypadku pewnych nieszczelności układu zwłaszcza siłownika, co jest niemal pewne w 20 letnim ciągniku, to i małe tarcze będe się dużo szybciej zuzywały po zamianienie miejscami no chyba że ktoś przestanie uzywac speedshift ale taka zamiana jest jak najbardziej mozliwa i niezbyt skomplikowana. Tylko ja w swoim ciągniku bym czegoś takiego nie zrobił. Jezeli chodzi o scisłośc to trzeba zamienić miejscami tryb z wałka sprzęgłowego z tym na wałku skrzyni biegów i odwrócić 3 tryby podwójne w koszu speedshift. W istrukcji jest to zamieszczone ponieważ nawet jezeli byłoby to zrobione w nowym ciagniku to dajmy na to speedshift bedzie działał bez problemu np 4 tys. mth co jest wartością nie najgorszą ale te same tarcze w wolniejszej skrzyni mogą słuzyc powiedzmy 7 tys. mth oczywiście wszystko zalezy od sposobu i częstości uzywania.

Opublikowano

kiedy wujek kupował swojego MF 5465 to mowił cos ze pogwarancyjnie da rade zrobic do 50km/h ale po co hee skrzynia dostanie i przyjda wydatki i bedzie placz ;) napewno sie daa serwisant o tym mowił ze za 900 zlotowek zrobi B)

Opublikowano

Nie mam już ochoty opie...ać kogoś za bajki.

Jak mam chwilę to czytam tematy poświęcone maszynom korbankowa, bo mam dostęp do większości danych i mogę odpowiedzieć na pytanie.

Seria 5400 ma skrzynię Dyna4 - 40km/h, co nie oznacza kagańca do 40stu, tylko jej możliwości. Kagańce mają dopiero 6400 i wyżej.

A jak wujek po gwarancji przerobi za 9 stówek dyne na 50, to daj znać :) , chętnie to obadam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v