Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

To ile ten zawór co masz podłączony ci puszcza na ten arbitrol 😁😁😁😁

Ty gieee wiesz a się będziesz spierał dla zasady aby się spierać i tyle... Nie pierwszy raz zresztą.... 

Edytowane przez Bogdan_ja
Opublikowano (edytowane)

Tyle na ile był ustawiony przez producenta i narzekam bo mając tura  w miejscu nie skręcę 😋 Pompa , zawór, orbitrol, uszczelnienia tłoka w półserwie były nowe, załozone 8 lat temu 😁

 Mam gdzieś spory , nie poradzę  na modernizacje i na zmiany w produkcji w latach późniejszych .

Edit: Jak chcesz wiedzieć to to  ten orbitrol był fabrycznie montowany we wspomnianych  Ursusach i Zetorach,    zwróć uwagę na parametry  i wszystko będziesz miał czarno na białym  🙂 

https://allegro.pl/oferta/orbitrol-rb160-rb-160-ursus-zetor-mtz-c385-912-91-10717105914

Link do katalogu ;  https://baixardoc.com/documents/instrukcja-napraw-ursus-912-914-1012-1014-1222-1224-1614-5c3cf149cfebc

Edytowane przez Pigmei
Opublikowano

Chłopie nie o tym mowa... Twierdzisz że pompa daje nie wiadomo ile i jest tam niby jakieś kosmiczne ciśnienie .. Gdzie ci  zawór już się otwiera prawdopodobnie  przy 80 barów... 

Ja nie twierdzę że to nie działa bo działa i tyle... 

 

Sam coś zmysliles i tyle.... 

Opublikowano

Ile trzeba Ci tłumaczyć że fabryka wypuszczając ciągniki z orbitrolem nie montowała tych zaworów w zbiorniczku na olej, masz to  pokazane wyraźnie w katalogu a otwiera sie już tylko ten w orbtrolu przy 160 barach. 

Opublikowano (edytowane)

Czlowieczku twierdziłeś że jest tam jakieś kosmiczne ciśnienie a go nie ma i tyle.... 😜

To że to działa to tylko obala to co pisałeś i tyle że niby ta pompa daje nie wiadomo ile.. 

Zresztą tu wazniejszy jest wydatek a nie ciśnienie i tyle... 

Edytowane przez Bogdan_ja
Opublikowano (edytowane)

Nic nie pisałem o kosmicznym ciśnieniu, jedynie nie zgadzałem sie z twoim twierdzeniem jakoby bez zaworu w zbiorniczku pompa miała by pracować bez ograniczenia ciśnienia bo jest ograniczone zaworem w orbitrolu, a pompa wytrzymuje więcej niż ma na metryczce  -  125 barów ciśnienia . Ona wytrzymuje standardowo więcej , w sumie cały układ na orbitrolu ma 2 x wyższe ciśnienie niż na serwie i o to mi chodzi cały czas.  Warto mieć na uwadze nie tylko   wydajność orbitrola na obrót  ale i na ciśnienie na który jest ustawiony. Nawiasem pisząc mój  nieprawidłowy ma wedle katalogu 210 bar, a to by już rozdupczyło moją  pompę jak nic 

Edytowane przez Pigmei
Opublikowano (edytowane)

Panowie gubimy wątek. Myślałem o zakupie takiego zestawu jak we wcześniej podanym linku ze względu na kompletność. Jeżeli będę montował orbitrol to raczej na kolumnie aby zlikwidować krzyżaki i widełki gdzie powstaje luz. Co do używanego orbitrola to Danfoss robi dobre jakościowo rzeczy więc bym się nie obawiał.

Edytowane przez ramzeus
Opublikowano
2 godziny temu, Bogdan_ja napisał:

Czlowieczku twierdziłeś że jest tam jakieś kosmiczne ciśnienie a go nie ma i tyle.... 😜

To że to działa to tylko obala to co pisałeś i tyle że niby ta pompa daje nie wiadomo ile.. 

Zresztą tu wazniejszy jest wydatek a nie ciśnienie i tyle... 

Wydatek pompy jest ściśle powiązany z ciśnieniem. Ta sama pompa przy 80 bar ma inny wydatek niż przy 150. Niskie ciśnienie w przypadku serwomechanizmu jest związane z połączeniem mechanicznym układu kierowniczego. Zupełnie kłótni która tu wynikała nie rozumiem. 

Opublikowano (edytowane)

Czlowieczek coś wymyśla i z tym walczy i tyle... Najpierw stwierdził że piszę o ciśnieniu a potem dorabia jakieś bzdury i tyle.... Czlowieczek zmysla jakieś twierdzenia których nie pisałem i się z tym nie zgadza.... 

Dowiódł tyz że na 80 barach to pracuje jako tako a twierdził że tam jet więcej bo  arbitrol ma takie ustawienia zaworów... 😜

Wydatek pompy jest tyz  powiązany z objętością pompy i tyle.... Mała pompa da ciśnienie a nie da wydatku takiego jak duża pompa przy tym samym ciśnieniu.... 

Jeśli jest jakiś tam zakres przy max obrotach 2500 bo takie są osiągalne w ciągniku dla  danej pompy to więcej nie wyciśniesz i tyle z małej pompy.. 

Edytowane przez Bogdan_ja
Opublikowano (edytowane)

No jasne , nic  o ciśnieniu 🤣

7 godzin temu, Bogdan_ja napisał:

Ta pompa nie da więcej jak 120.... Wiec co tu podbijesz? 😜

Da więcej i wytrzyma więcej, podałem w oparciu o parametry orbitrola z którym fabrycznie mogła współpracować 

5 godzin temu, Bogdan_ja napisał:

Ciśnienie jest takie jakie wyda pompa i tyle.... .... A cudow ona nie zrobi. 

 

No właśnie, jakie wyda pompa o ciśnieniu nominalnym 100 bar, maksymalnym 120 bar? 

Wyjaśniłem rzeczowo że wytrzyma 160 bar i takie osiąga w systemie z orbitrolem czy to z siłownikiem czy s półserwem. 

To starego typu serwo miało w swym układzie zawór redukujący ciśnienie do max 80 bar  i to zostało wyjaśnione. 

N

 

Edytowane przez Pigmei
Opublikowano

T pompa zbuduje i 200 barów jak jej zablokujesz przepływ ale nie o tym jest mowa czlowieczku... 

To ty tego nie wiedziałeś nawet że tam jest na zaworze 80 barów i pierdzieli les że niby masz nie wiadomo co bo arbitrol ma na zaworze 160 bar... Puknij się w ten pusty baniak i tyle 

Opublikowano

To ile  twoim zdaniem jest  w orbitrolu ustawione twoim zdaniem biorąc pod uwagę iż olej dostarzcany jest bezpośrednio z pompy ?

Ja podałem ci link do samego orbitrola i do jego danych wiec nie wydziwiaj  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez bimberpoludnie
      Cześć. Wiosna założyłem orbitrol do mojego 1224. Cały układ. Wymieniłem jeszcze pompe na nową, bo na starej i serwie na wolnych obrotach ciężko kierownicą kręcić było. 
      Zaworu w zbiorniczka nie zaślepiłem, a wkręciłem go na regulacji na max. Układ zalany czerwonym ATF
      Po wymianie przez pierwsze 50 godzin rewelacja. Później na wolnych obrotach przestało działać skręcanie w lewo. Koła trochę wkręcany, potem kierownica luźno się kręciła. Po dodaniu gazu koła skrecaly, jednak przy maksymalnym skrecie kierownicą nie miała oporu, jakby orbitrol puszczał. 
      Kontakt ze sprzedającym --;wysłałem orbitrol na reklamację a że ciągnik potrzebny kupiłem u niego drugi. Założyłem i od. Razu to samo co było, plus to, że kierownica raz działa lekko, a raz ciężko - niezależnie od obrotów. Jak działa z oporem i skręcę maksymalnie w prawo, to przez jakis czas działa lekko. Zrobiłem na tym juz 10 godz ale pracować się z tym nie da.
      Co sprawdzić? Pomocy
    • Przez Łukasz98
      Witam . Chciałbym zrobiszc wspomaganie na orbitrolu. Ma ktoś może wymiary i rysunek podstawy orbitrola ? I oczywiście mile widziane zdj,jakies radyitp.
    • Przez Michal385385
      1) Witam, otóż pierwszym moim pytaniem jest - gdzie dostanę taki filtr do wspomagania C385 DE LUXE? Po odkręceniu w środku znajduje się kilka małych okrągłych sitek. Czy będzie tu pasował filtr wkręcany bodajże PP 8.4 ?
      2) Jak prawidłowo powinno się zalewać nowy olej, a następnie odpowietrzać wspomaganie serwomechanizmu? Bo według instrukcji jest napisane, aby kręcić po 10razy w lewo i prawo do oporu, lecz problemem jest to, że po chwili kręcenia w lewo, czy też prawo powstaje tak ogromny opór, że za chiny dalej nie chce się przekręcić kierownica.
      Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam i miłego dnia / wieczoru życzę!


    • Przez Maciekkkk
      Ursus 914 wyrzuca olej ze zbiornika oleju od wspomagania i ciężko sie kręci, czy to moze być wina pompy wspomagania ? 
    • Przez ursusikc330m
      Mam pytanie,ciężko się kieruje w ursusie 1634 i niewiem czy wina leży po stronie pompy czy orbitrol?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v