Skocz do zawartości
nalepa.p

TMS?

Polecane posty

nalepa.p    1

jak w tytule do czego służy TMS w Fendtach Vario TMS? jest to jakis system zarządzania mocą, umożliwiający sterowanie funkcjami ciągnika? prosiłbym o w miarę mozliwości dokładną odpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper    5

Z tego co wiem, to automatyczne dopasowanie obrotów silnika do predkosci do obciążenia.


Pawel

Z góry przepraszam za błędy ortograficzne i literowe... :) Nigdy nie bylem w tym dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

brzozak2    236

zgodze sie z viperem, nalepa.p ale to wcale nie tak malo, ogolniej bym to nazwal optymalny sposob przeniesienia mocy na kola, efektywniejsze wykorzystanie zalet skrzyni vario


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nalepa.p    1

a tak czysto teoretycznie wie ktos ile jest dopłaty za TMS? w serii 800 i 900 jest chyba w standardzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

wszystkie skrzynie vario sa w to wyposazone (mam nadzieje ze sie myle, to poprostu wynika z logiki, ale nie sprawdzalem)


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nalepa.p    1

mh wszystkie skrzynie Vario wyposażone są w TMS? spewnością nie w standardzie , wejdz nawet na www.fendt.com i występuje jako opcja... chyba sie nie myle? jesli tak poprawcie? pisza nawet o tym w wrześniowym RPT 2006 na stronie 76, ze dotychczas system TMS był zastrzeżony tylko dla serii 800 i 900, a teraz jest nawet opcja w serii 400

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

@nalepa.p

Viper dobrze odpowiedział

 

Jest to komunikacja skrzyni z silnikiem, odbywa sie za pmocą komputera który mierzy w danej chwili obciazenie, predkosci nastawione, obroty silnika i automatycznie zgrywa to w optymalną całość.

Moim zdaniem ma to spory wpływ na ekonomiczna jazde, ale cóż z tego jak skrzynia generuje spore straty, powinni poprawic skrzynie vario a nie wkładać taki półsrodek zeby obnizyc straty.

 

Tak TMS w mniejszych seriach jest w opcji, ale co za różnica jak korbanek zamawia w własnej specyfikacji ciągniki :rolleyes: czyli wszystkie bedą miały TMS he

 

Dla porównania modeli Fendt 712Vario i Fendt 712Vario z TMS ten drugi zyskuje bardziej optymalne przełożenie i przy tym samym obciązeniu jedziemy szybciej około 2km/h, albo jedziemy z taką samą prędkoscia ale na wyzszym przełozeniu i mniejszych obrotach co ma bezposrednio wpływ na spalanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

"S-matic" którą tak naprawde zkonstruował Stayer, a odkupił ZF jest montowana w CVX/TVT obecnie T7500

Eccom jest montowan w DF do modelu TTV i ta sama skrzynia jest montowana pod nazwą AutoPowr w JD seri 6020 i 6030

JD AutoPowr jak juz wiesz jest w JD 7010, 7020,7030 i 8030

 

Kazda z tych skrzyn ma podobna zasade działania, ale nie są to te same skrzynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nalepa.p    1

gdzie moge cos na ten temat znaleźć? i porownanie konkretnych modeli? z gory dziekuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper    5

mav, z kąd wiesz ze o tym kto skonstrułował bezstopniówke "s-matic"?

Dobrze że poruszyliscie temat tych skrzyń, właśnie sie zastanawiałęm kto je produkuje, czyli wszystkie bezstopniówki od AutoPowr, Vario, MF, DF po TVT produkuje ZF, czyli te skrzynie powinny byc porównywalnie dobre :rolleyes:

 

I może ktoś potrafi powiedziec przy jakich obrotach silnika, powiecmy jak najniższych, skrzynia ma wystarczającą skutecznosc. I ogólnie jeśli ktoś jeżdził to dobrze by było by ktoś opisał skutecznośc w.w. skrzyni.


Pawel

Z góry przepraszam za błędy ortograficzne i literowe... :) Nigdy nie bylem w tym dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

@Viper

Vario i JDAP to nie konstrukcje ZFa

 

no ja mam 2 JD

jeden z Eccom pod nazwą AutoPowr 50km/h a drugi to własna konstrukcja JD AutoPowr 50km/h

 

żeby sie nie powtarzac to juz pisałem troche o działaniu AP tu i jest to opis działania własnej konstrukcji JD,

 

dla ciekawskich mozna poczytać o działaniu Eccom konstrukcji ZFa Tu (szkoda ze nie po polsku :rolleyes: )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    3

JD 7920 -200 kucy i 6630 -150 km


Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    3

jak ma byc w tych samych normach to:

7920 -203 km +30 km w transporcie

6630-130km +20 km w tranporcie


Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldii    0
a tak czysto teoretycznie wie ktos ile jest dopłaty za TMS? w serii 800 i 900 jest chyba w standardzie?

hej Tms nie jest w 700 i 800 setkach w standardzie jest montowany za dopłatą, do 718 kosztuje ok 2000 euro.

tms jest to zarządzanie funkcjami hyraulicznymi i podnopśnikami, dzięki temu z odpowiednim zaprogramowaniem komputera za pomocą jednegu przycisku bądzie robił kilka fukcji po sobie, nie trzeba każdej funkci osobno robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    3

waldii nie pisz głupot bo na poprzedniej stronie juz kilka osób bardzo dokładnie wyjaśniło co to jest TMS i nie jest to żadne zarządzanie podnosnikiem.


Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pati    10

Ehehe. To co napisał to jest system zarządzania na uwrociach. :)

 

A co do TMSa to na Opolagrze2007 gość od Korbanka mi kit wciskał, że z TMSem można wyjść z traktora i kierować np. z maski. :) Nie wiem ile w tym racji ale 800tka którą z tatą oglądaliśmy miała na obciążniku kamerkę (coś w typie laser pilota przy claasach), a w kabinie za kierownicą była taka konsola z łukiem z diod. Chyba coś jak AutoTrack w JD. Gość mówił, że w siedzeniu są czujniki i jak się wstanie z krzesła to można to prowadzenie uruchomić, a z chwilą szarpnięcia za kierownicę, system się wyłącza. ;)


Czy świeci słońce, czy leje deszcz, John Deere 7530 moja maszyną jest. :)
www.tractordata.com____www.konedata.net Ile koni, który rok, prędkości i pojemności.
Nie każda morda pasuje do Forda, nie każda menda pasuje do Fendta, nie każda ździra pasuje do John Deera. :-D
JOHN DEERE 7530 -----> my dream... super maszyna...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    0

wedłług www.fendt.com tms to jest ze ciągnik utrzymuje stałą prędkosc nawet przy zwiekszonym obciążęniu to jet zarządzanie silnikiem i przekladnią,ale dokladnie nie wiem.w serii 300 vario na zyczenie jest tms razem z funkcjami aytomatycznymi blokad i przedniego napedu


-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

TMS jest super np. jak ktoś pracuje z ładowaczem czołowym, nie trzeba wciskać sprzęgła przy precyzyjnym dojeżdżaniu pod palete itp..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez piott308
      zna ktoś ten serwis
      potrzebuje naprawić skrzynie w fendt
    • Przez tomek121323
      Witam Panowie!
      Od kilku dni posiadam FENDTa 309 farmer na nowej kabinie (96rok). Sprawa jest następująca, nie wiem czy sprzedawca to krętacz albo może sam nie wiedział w co do konca nie wierze ale na panelu EHR pulsuje czerwona kontrolka diagnose. Wiem juz oczywiscie ze to kod błędu. W moim przypadku 32.
      w instrukcji od noweszego modelu (309CI) kod 32:Przyczyna: Zerwany przewód lub nie podlaczony czujnik. Zwarcie lub zwarcie z masą
      Następstwa: brak funkcji sworzni pomiaru sił Środki zaradcze:odciążyć sworznie pomiaru sił.
       
      Wiem ze zasady działania EHR a wiec i budowa sa takie same w wielu modelach dlatego potrzebuje rady jak sie zabrac do naprawy. gdzie znajdują sie sworznie pomiaru sił? W innym poście kiedyś czytałem cos o czujnikach pomiaru uciągu ramion czy cos takiego, być możę to cos podobnego. Ja wyobrażam sobie to tak ze od sterowania EHR odchodzą jakieś kable które dochodzą do ramion i tam cos jest nie tak? Bede wdzieczny za każdą rade. Możę ktoś ma też jakies zapytania wiec jesli bede w stanie cos pomoc, doradzić piszcie smiało!
    • Przez Miloszrolnik
      Witam mam problem z odpowietrzeniem hamulcy .pompki po regeneracji lewy medal w połowie prawy leci non stop .próbowałem odpowietrzyc urządzeniem do odpowietrzania bez rezultatu cały czas pęcherzyki powietrza .przewody niby suche
    • Przez 23papkin
      witam czy ktoś może wie do czego służy kontrolka z literą F albo co ona oznacza zaczeła się świecić
    • Przez fendt108ls
      mam problem nie wiem do czego jest kontrolka z literą  " F " w fendt farmer 108 ls
×