Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Filtry paliwa wymieniane przy remoncie silnika ok 100 mth temu. Do dziś oprócz lejącego się paliwa z rurki to pompa "dawała radę". Dziwny zbieg okoliczności byłby, gdyby teraz zaczęła klękać.... 

Zajrzałem do odmy po przyjeździe i nic tam szczególnie nie było dużo oleju na deklu - dosłownie jakaś mgiełka na pokrywie pod grzybkiem, nic żeby jakoś tam olej wywalało itp. A przed zalaniem oleju wycierałem szmatką pokrywę zaworów. 

Macie jakiś patent na bagnet oleju? O ile olej "czarny" to widać ile jest, ale na świeżym czystym to na stalowym bagnecie mało co się olej odznacza. Wziąłem ręcznik papierowy i powoli zsuwałem w dół bagnetu i patrzyłem kiedy zacznie być mokry - wychodzi jakieś 3/4 miarki na ciepłym. Do rana przybędzie na bank. 

Opublikowano

Mój, jak "strzela" w tłumik i słabnie, to mu brakuje paliwa. Sprawdziłbym kranik i śruby oczkowe przy pompce zasilającej. No i odstojnik. Tam się lubi czasem nazbierać jakiegoś dziadostwa, które blokuje przepływ paliwa

  • Thanks 1
Opublikowano
1 godzinę temu, johnzalaski napisał:

czarny" to widać ile jest, ale na świeżym czystym to na stalowym bagnecie mało co się olej odznacza. Wziąłem ręcznik papierowy i powoli zsuwałem w dół bagnetu i patrzyłem kiedy zacznie być mokry - wychodzi jakieś 3/4 miarki na ciepłym. Do rana przybędzie na bank. 

Żeby nie widzieć oleju jeszcze superolu to już pora na okuliste kruca noga. Nie powiym w pompie wtryskowej ale w silniku

Opublikowano

Byłem sprawdzić poziom oleju i wiele chyba nie przelałem, bo jest ok 1 cm ponad maks. Między min a max jest 4 cm. 

Podniosłem odprężnik i za wiatrak ręką da się zakręcić, choć z oporem w pewnym momencie ale to chyba norma. Tylko w jedną stronę idzie lżej, tylko już zapomniałem którą. 

Czyli upuszczę tego oleju w poniedziałek i się zobaczy. Tylko dlaczego pod koniec tego "aż" 30 minutowego bronowania ciągnik zaczął mieć problem z wchodzeniem na obroty pod stosunkowo lekkim obciążeniem? Jak mi przed remontem przypało tuleje to myślałem że się paliwo skończyło. A tym razem mam wrażenie jakby nie przepalał paliwa. Temperatura silnika maks 85*C.

 

 

IMG_20230820_102127.jpg

Opublikowano

Chyba coś się zrąbało... Odprężnik podniesiony, sprzęgło wciśnięte, pompa hydrauliczna wyłączona.... A wał stoi w miejscu. To co pisałem wcześniej to po prostu ślizgał się pasek wentylatora, a że ciemno w garażu.... Dopiero znajomy mi lekko zasugerował, że jak nie ma kompresji (odprężnik podniesiony) to wszystko powinno kręcić się luzem. A tu się jednak nie kreci.

Opublikowano
21 minut temu, Alchemik napisał:

Skrzynia neutralnym przy kręceniu?

Czymś płukano silnik przy wymianie oleju? 

Silnik miał problem po wymianie nabić ciśnie oleju?

Skrzynia na luzie, sprzęgło zablokowane kantówką, pompa hydrauliczna wyłączona. 

Po spuszczeniu oleju były opiłki. Zadzwoniłem po mechanika i ropownicą wypłukał benzyną trochę syfu i tyle. Oo tygodniu zalałem olej. 

Zakręciłem 2-3 sekundy na podniesionym odprężniku, a następnie opalił i kilka sekund i wskazówka się podniosła. Na bank kilka sekund dłużej było niż normalnie zanim wskazówka wskoczyła na 4,2 bara no ale przecież to chyba normalne na pustym układzie? 

Dzwonił sąsiad - też nie zakręci wałem targając za łopatki wentylatora na podniesionym odprężniku. To ja już nie wiem, bo ludzie w necie piszą, że kręcą bez problemu. 

Nie mam korby do odpalania, ale zapytam drugiego sąsiada bo może mieć. 

Opublikowano

Aż poszedłem sprawdzić. Na podniesionym odprężniku, dociskając pasek, żeby nie mógł się ślizgnąć, próbując kręcić za koło pasowe alternatora, lekko ruszyłem wałem, a potem już nie dałem rady przekręcić

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v