Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Znaczy CD pomyliłem się a potem CC.Np.uszczelki mogą puścić.Chyba że pod misę i pod pokrywę silikon.Ja zawsze daję silikon chociaż jak olej nie leci.@Elektrotechnik a w zimę go nie używasz?Bo 15W/50 to chyba gęściejszy jest? Ja tam zawsze leję 15W/40.

Gość Profil usunięty
Opublikowano
Znaczy CD pomyliłem się a potem CC.Np.uszczelki mogą puścić.Chyba że pod misę i pod pokrywę silikon.Ja zawsze daję silikon chociaż jak olej nie leci.@Elektrotechnik a w zimę go nie używasz?Bo 15W/50 to chyba gęściejszy jest? Ja tam zawsze leję 15W/40.

Oznaczenie 15W/50 oznacza olej wielosezonowy. Gdyby było samo 15W (winter) byłby to olej zimowy. Natomiast samo 50 to olej letni. Liczby te nie określają gęstości oleju tylko temperatury powietrza w których można go używać. Np. TITAN 15W/50 jest lepszy na lato od Superolu 15W/40 bo ma wyższą wytrzymałość na wysokie temperatury (liczba 50). Z kolei liczba znajdująca się przed literą W oznacza przy jakich ujemnych temperaturach można stosować olej. I tak np. olej syntetyczny 0W można stosować do -45°C a olej 15W do -25°C.

Opublikowano
Oznaczenie 15W/50 oznacza olej wielosezonowy. Gdyby było samo 15W (winter) byłby to olej zimowy. Natomiast samo 50 to olej letni. Liczby te nie określają gęstości oleju tylko temperatury powietrza w których można go używać. Np. TITAN 15W/50 jest lepszy na lato od Superolu 15W/40 bo ma wyższą wytrzymałość na wysokie temperatury (liczba 50). Z kolei liczba znajdująca się przed literą W oznacza przy jakich ujemnych temperaturach można stosować olej. I tak np. olej syntetyczny 0W można stosować do -45°C a olej 15W do -25°C.

Liczby te nie określają temperatur powietrza, im niższa pierwsza cyfra tym lepiej olej zachowje płynnośc przy niskich temperaturach, a druga mówi o gęstości przy wysokich temperaturach. Nie ma żadnej analogi w relacji cyfra klasy- cyfra temperatury.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Pisząc temperatura powietrza miałem na myśli temperaturę otoczenia w której można stosować dany olej. I tak pierwsza liczba mówi o minimalnych temperaturach otoczenia:

0W do -35°C (w poprzednim poście się pomyliłem i napisałem -45°C)

5W do -30°C

10W do -25°C

15W do -20°C

20W do -15°C

Druga liczba dotyczy maksymalnych temperatur:

20 do 10°C

30 do 20°C

40 do 35°C

50 do 50°C

istnieje jeszcze klasa 60 ale oleje tej klasy są bardzo drogie, ale można stosować je w bardzo wysokich temperaturach. Tak samo klasa 20 jest praktycznie nie stosowana. Liczby te nie mają żadnaego związku z lepkością oleju jak się powszechnie uważa.

Opublikowano

Ja mam w silniku olej mineralny Lotos 15W 40 i jest bardzo dobry olej nawet zauważyłem wzrost ciśnienia o 0,5 Mpa ale to pewnie dlatego wcześniej był superol z dużym przebiegiem tak czy inaczej polecam jakiś olej wielo sezonowy Lotos Turdus ale mineralny. A co superolu to on się nadaje do smarowania pługa na zimę w silniku zostaje taki syf ze szkoda gadać wiecie co się dzieje z superolem CC w zimie smoła w misce olejowej naprawdę lepiej dołożyć te kilka złotych i kupić jakiś lepszy olej.

Gość Profil usunięty
Opublikowano
Aha.To dzięki @Elektrotechnik za wyczerpującą odpowiedź.A powiedz mi jeszcze czy jest Superol CD 15W/50?

 

Z olejów SUPEROL klasę CD posiadają:

SUPEROL CD 10W

SUPEROL CD 10W/30

SUPEROL FALCO CD 15W/40

SUPEROL CD 30

SUPEROL CD 40

O SUPEROLU CD 15W/50 nie słyszałem. Ale zamiast niego zastosuj FUCHS TITAN TRANS HD 15W/50.

Liczby te nie mają żadnaego związku z lepkością oleju jak się powszechnie uważa.

 

Dzięki @zorzyk2 za zwrócenie mi uwagi. Chciałem napisać o gęstości oleju a nie o jego lepkości. Masz całkowitą rację. Liczby te określają lepkość oleju w wysokich i niskich temperaturach. A co do tych temperatur to różne źródła różnie podają.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Olej ten kosztował w zeszłym roku 12,50 zł/litr w opakowaniach 20l. Ile teraz kosztuje to niewiem. Ja kupowałem w GRENE. A do C-330 jest idealny zwłaszcza po remoncie. Tak jest to olej mineralny. Ja ostatnio kupiłem go do spółki z kumplem w beczce 200l i wyszło około 7 zł/litr.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Panowie ciągle pytacie o to samo (ile kosztuje olej FUCHS, czy nadaje się do C-330 itp.). A ja nawet nie zauważyłem, że dwa razy napisałem tego samego posta. Najpierw proponuję przeczytać cały temat a później zadawać pytanie. Jeśli ktoś ma jeszcze pytania dotyczące tematu to zapraszam na chat lub GG tam chetnie odpowiem, bo niepotrzebnie zaśmiecamy forum.

Opublikowano
wleję FUCHS.Co niemieckie to dobre i drogie zdeka

Taki on niemiecki jak Twój ciapek ;) Fuchs ma rolewnie w Polsce, w Gliwicach bodajże, co nie znaczy że to zły olej ale tak dla informacji warto wiedzieć. Technologia jak najbardziej niemiecka ;)

 

olej droższy znaczy lepszy

i najlepiej 15W/40

Dlaczego najlepiej 15W40? Ja bym wolał np. 10W60 :)

Poza tym cena finalna raczej nie określa własności fizyko-chemicznych oleju :) w wielu przypadkach w dużej mierze płaci sie też za marke.

Opublikowano

Do silnika najlepiej stosować olej nie fałszowany czyli nie najtańszy bez bio- komponentów bo i takie są na rynku o skutkach zastosowania nie musze pisać. Do c330 olej klasy CC wystarczy to stara konstrukcja nie wymagająca niewidomo czego. Ursus kiedyś zalecał olej klasy CB.

Milwus na pewno mu wystarczy a jak ktoś lubi może lać Turdusa gdy ciągnik ciężko pracuje całymi dniami nie zaszkodzi.

Opublikowano

jak byl kupiony 330 do w nim był zalany fabrycznie olej ALANDA 15w40 ma on parametry odpowidajace superolowi cb, przeszliśmy na Milvusa bo taki był zalany w 360 po to by sobie nie zawracac glowy jak olej do ktorego ciagnika.

Gość Profil usunięty
Opublikowano
Dlaczego najlepiej 15W40? Ja bym wolał np. 10W60 :lol:

Poza tym cena finalna raczej nie określa własności fizyko-chemicznych oleju ;) w wielu przypadkach w dużej mierze płaci sie też za marke.

10W/60 to już jest półsyntetyk i można go wlewać do silnika po remoncie. Jeżeli silnik jest już eksploatowany nie powinno się wlewać oleju półsyntetycznego ani syntetycznego, aczkolwiek taki olej byłby bardzo dobry. Tylko silnik musiałby być konkretnie zrobiony na taki olej, mianowicie wszystkie uszczelki fibrowe zamiast papierowych i dobre uszczelniacze na wale korbowym (silikonowe).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v