Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja mam 15,5 R38 petlasa i są super a na przodzie orginalne i zgrywają się.

 

Hmm co wniosłeś tym postem pomocnego w tym temacie?? Od samego początku w temacie wiadomo ,że 15.5/38 i 11.2/20 to oryginalne wąskie opony i pasuje przód z tyłem.W temacie wymieniamy się spostrzeżeniami i doświadczeniami z eksploatacji szerszych opon niż standardowe !!!!!!Zapoznaj się z całym tematem a potem pisz coś pomocnego a nie nabijasz sobie posty.Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Załączam tutaj taka tabelę. jest w niej prawie wszystko jesli chodzi o rozmiary opon(szerokośc średnica i obwód)

biorąc np RC czyli długość toczenia opony 15.5x38(4.68m) i dzieląc to przez długość toczenia opony 11.2x20(2,98m) wychodzi że podczas gdy tylna opona 15.5x38 zrobi równo jeden obrót, to przednia 11.2x20 zrobi 1,57 obrotu. więc gdy chcemy założyc na przód opony 360/70/20 to musimy wiedzieć że jej długość toczenia jest większa od opony 11,2 i to o 13 cm. więc musimy wtedy zmienić też tylne opony. po obliczeniach wychodzi że najlepsze będą 16,9x38

Myślę że trochę pomogłem

 

http://www.goodyear.eu/pl_pl/images/Farm_tcm179-65286.pdf

Edytowane przez bronek
Opublikowano

Załączam tutaj taka tabelę. jest w niej prawie wszystko jesli chodzi o rozmiary opon(szerokośc średnica i obwód)

biorąc np RC czyli długość toczenia opony 15.5x38(4.68m) i dzieląc to przez długość toczenia opony 11.2x20(2,98m) wychodzi że podczas gdy tylna opona 15.5x38 zrobi równo jeden obrót, to przednia 11.2x20 zrobi 1,57 obrotu. więc gdy chcemy założyc na przód opony 360/70/20 to musimy wiedzieć że jej długość toczenia jest większa od opony 11,2 i to o 13 cm. więc musimy wtedy zmienić też tylne opony. po obliczeniach wychodzi że najlepsze będą 16,9x38

Myślę że trochę pomogłem

 

http://www.goodyear....cm179-65286.pdf

czy mógłbyś mi obliczyć jaka powinna być opona z przodu gdy z tyłu będzie 18,4 r38

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Z tył to chyba 480/70 r38, czyli 16,9 r38, a z przodu nie idzie odczytać ;)

Edytowane przez Profil usunięty
Opublikowano

Hej, zastanawiam sie nad zmianą opon i felg tylnych z rozmiaru 38" na 34" Mam MTZ bez przedniego napędu czyli wersja 80 i zastanawiam sie nad wadami i zaletami takiego rozwiązania. Z tego co widzę rozmiar 34 jest szerszy czyli lepsza przyczepność. Który rozmiar jest lepszy w transporcie? No i czemu stosowano kilka średnic kół?

Opublikowano

Nie wiem czemu stosowano kilka rozmiarów ale to nic nowego. To samo jest w zetorach mniejszej serii. R34 jest szersza i wyższa niż R38. Na pewno poprawi mi się bojowość w polu. Mam takie w swoim ciągniku.

Opublikowano (edytowane)

Seweryn20 jeśli porównujemy różne średnice (34 i 38) ale o tym samym profilu np. 18,4, to ta opona o większej średnicy będzie lepsza bo jej powierzchnia przylegania będzie większa niż tej mniejszej, pytanie tylko czy wejdzie pod błotnik.

Tylko jeśli 18,4 R34 pasuje na styk więc 18,4 R38 raczej nie wejdzie.

Wg. tabeli co podał RycerzNocy opony 18,4 r34 mają śr. zewn. 1646mm

a 16,9 r38 mają śr. zewn. 1676mm różnica wynosi 3cm na średnicy i teoretycznie te drugie powinny być lepsze w transporcie o te 3cm, teraz czy jest sens zmieniać obręcze?

gelo707 ewentualnie jakby się dało na obręcze 38 dopasować opony radialne takiej szerokości jak 18,4r34 (460/85R34) i wysokości jak 16,9r38(420/85R38) czyli to będzie 460/85R38, a przynajmniej tak mi się wydaje.

Zamieszczam jeszcze taką fajną tabelkę, na pewno się przyda :)

11.2 R 20 280/85 R 20

11.4 R 20 320/85 R 20

11.2 R 24 280/85 R 24

12.4 R 24 320/85 R 24

13.6 R 24 340/85 R 24

14.9 R 24 380/85 R 24

16.9 R 24 420/85 R 24

11.2 R 28 280/85 R 28

12.4 R 28 320/85 R 28

13.6 R 28 340/85 R 28

14.9 R 28 380/85 R 28

16.9 R 28 420/85 R 28

14.9 R 30 380/85 R 30

16.9 R 30 420/85 R 30

18.4 R 30 460/85 R 30

14.9 R 34 380/85 R 34

16.9 R 34 420/85 R 34

18.4 R 34 460/85 R 34

12.4 R 38 320/85 R 38

13.6 R 38 340/85 R 38

14.9 R 38 380/85 R 38

16.9 R 38 420/85 R 38

18.4 R 38 460/85 R 38

20.8 R 38 520/85 R 38

18.4 R 42 480/80 R 42

20.8 R 42 520/85 R 42

18.4 R 46 480/80 R 46

Edytowane przez Junkers
Opublikowano (edytowane)

Dobrze mówisz ale.. 3cm na średnicy to 1,5 na promieniu. I to ta różnica cię interesuje bo to odległość od osi koła.

Są opony na felgę R38 szersze to 480/70 lub 540/65 lub 600/60. To odpowiednik 16,9R38 najbardziej zbliżony średnicą. Wszytko zależy po co ktoś chce je zmieniać. Bo jeśli chce poprawić przyczepność to sprawa jasne, nie podlega dyskusji że szersza lepsza. A jeśli o prędkość to na początek polecam kalkulator

http://www.oponeo.pl...zamienniki-opon

Różnica w prędkości miedzy oponami 16,9R38 a 18,4R34 Gdy prędkość bazowa tych pierwszych jest 50km/h wynosi 1,2 kilometra na korzyść R38. Przy niższych prędkościach będzie proporcjonalnie mniej. Czyli gra nie warta świeczki. Różnica w prędkości pomiędzy 16,9R38 a 480/70R38 to 1,3 kilometra. Czyli też nic szczególnego.

Gdzieś była fajna strona gdzie podają wymiary w cm. Szukam

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Jakie opony rzędowe polecacie do MTZ - 82 ? Mile widziany link do jakiegoś ogłoszenia aby zobaczyć wizualnie.

Opublikowano

Ja tak poza tematem lekko ale czy zakładał ktoś do mtza felgi od ursusa np. 912, pełne z obciążnikami? Bo mnie to bardzo interesuje i na to opona 16.9-34 tył i 11.2-20 przód chyba powinno się zgrać.

Opublikowano

Mam do wyboru opony 15,5-38 10PR Petlas TA-60 i Voltyre 15,5-38 8PR opony diagonalne. Voltyre mam teraz, ale obie opony spękane i przy felgach jak by pocięte nożem, więc trzeba wymieniać. Petlasów nie znam. Które będą lepsze?

Opublikowano

mam belarusa 820 przód 11,2 r20 tył 15,5 r38,czy jeżeli chcę zmienić z przodu opony na szersze a dokładniej na 320r20/360r20 to z tyłu muszę zmieniać też na 16,9r38? i czy te opony zmieszczą mi się na seryjnych felgach?

Opublikowano

I wcale się nie dziwię. W ruskim żeby działał automat przednie koła muszą pokonywać krótszą drogę od tylnych. Powoduje to trudniejsze skręcanie bo przód jest pchany. Standardy mówią by przednie koła pokonywały drogę dłuższą od 1-5% względem kół tylnych. A żeby tak było to jak by nie liczył w mtz-tach na stożku i tylnych kołach 18,4R34 przednie pasują dopiero koła które średnicą odpowiadają 400/70R20 czy 16.0/70-20.

Opublikowano

Ale czy opony 13,6 i 16,9 wejdą na seryjne felgi?jak to jest z tym?jaki jest maksymalny próg opon na te felgi i jak to wygląda?jezeli można to mógłby ktoś podesłać parę fotek ze swoimi szerokimi kapciami:)?byłbym wdzięczny (mój e-mail: marcinmisztal91@wp.pl)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v