Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wszystko jest ok u mnie tzn bylo bo zmienilem na wezsze 360 z przodu i 420 z tylu ale.na nowe i ciagnik ma taki uciag ze az silnik dusi nie potrzeba wiecej zmienilem pod opryskiwacz .

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za szybka odpowiedz :) OK rozumiem. Czyli opona przednia się nie wybrzuszała? Przód był dużo szybszy? Jak ze sterownością? Myślisz ze na tych 420/65r20  i 480/70r38 będzie git? Tył ma średnice 1660 a przód 1030 mm.

Edytowane przez adamson330
Opublikowano

Co szerszego i bardziej wytrzymałego można wrzucić na przód do 80 zamiast 7,50-20? Jedna pękła, zarzucilem stomilke w tym rozmiarze taką jak kładli do przyczep d44. Zastanawiam się czy dać drugą do pary czy może wrzucić coś szerszego. Jeżeli tak to jaka najszersza wejdźie? 

Opublikowano

Dodam dla potomnych, oczywiście jeśli ktoś ma inne spostrzeżenia niż ja to mówcie.

 

Posiadam, a w zasadzie posiadałem kapcie 15.5 r 38 i 11.2 - 20. Przód niesamowicie wypychało przy jeździe do przodu w zakrętach oraz ciągnął się w zakrętach jadąc do tyłu. Męczyło mnie to niesamowicie. Licząc obwody kół przednich oraz tylnych i stosunek liczby obrotów koła przedniego do koła tylnego doszedłem do wniosku, że opona 11.2 -20 do 15.5 R38 pasuje krótko mówiąc jak palec do d*py. Mierząc promień kół od betonu do środka piast wyszło, że poprzez jeden obrót koła tylnego pokonujemy 4,62 m, a przód przy tych kapciach pokonuje 4,31m( mam opony lekko zużyte + ugięcie opony). Tak, nie pomyliłem się. Brakuje 31cm !!!. Dlatego też ten przód tak się pcha. 

Po analizach balistycznych poszukałem opon 320/85r20 - kupiłem używki za 900zł z bieżnikiem 60%.  

Opony założone i teraz przód jest szybszy o około 1,5%   ( Sztuka ponoć mówi że droga pokonywana przez przód ma być równa tyłowi lub do 5% większa, a u mnie jest 1,5% więcej)

Jakie są efekty założenia opon 320/85R20 ? Przód nie pcha się przy skręcaniu ani nie ciągnie przy cofaniu ze skręconymi kołami. Napęd również rozłącza się dużo lepiej, wcześniej musiałem robić Cie to na wstecznym.

Swoją drogą nie wiem kto w zestawieniu opon dał 11.2-20 z 15.5 R38 Gdyż ich stosunek wychodzi około 1,65 a w zestawieniu 13.6 -20 i 16.9R38 stosunek wychodzi 1.54 i ten uważam za słuszny gdyż z moich wyliczeń też tak wychodzi.

 

Nie popełniajcie błędu kupując 11.2 - 20 do 15.5 R38 na tył. Fakt faktem za jedną 320/85R20 kupimy dwie 11.2-20 i jeszcze na weekend zostanie, ale komfort przy skręcaniu jest nieporównywalny a już nie wspomnę jak to wygląda...

Opublikowano

Wygląda dość śmiesznie(ponieważ tył jest dość wąski), chociaż sam przód zyskał moim zdaniem na wyglądzie gdyż 11.2 - 20 wyglądało jak karzeł w NBA. Dziś kultywowałem ponad 2ha i jaką miałem radość na uwrociach to nawet nie da się opisać. ciągnik idzie jak po sznurku, zero śladów pchania/ściągania.

20191023_171924[1].jpg

20191019_184438[1].jpg

20191020_081254[1].jpg

Opublikowano

Witam szlachetnych użytkowników Rosyjskiej myśli technicznej.

Posiadam MTZ 80 z turem udźwigu 1200kg.

Przed założeniem tura (1rok temu), największą bolączką tego ciągnika było skręcanie z cięższym agregatem. Na górkach w piasku, pół wioski słyszało niecenzuralne słowa jak MTZ zamiast skręcać blokował przednie koła i nimi orał...

Już miałem kupić przedni napęd, ale nic dobrego i w dobrej cenie nie znalazłem w okolicy.

No i kasa poszła na nowy tur i prasę rolującą, aby ulżyć sobie trochę w pracy fizycznej.

Po roku moge stwierdzić, że był to dobry zakup, tylko do problemu skręcania doszedł jeszcze jeden lub dwa. Opony 9x20 nie bardzo nadają się do obciążenia ponad 500kg. Drugi, to prawdopodobnie (tutaj proszę o opinie) taki, że napęd stożkowy nie nadaje się do tura (tak wyczytałem i słyszałem, że sąsiad ma doświadczenie, który podnosił turem 1.3t i później wydał 3tys na naprawe...).
Na napęd krzyżowy mnie nie stać, a i po czytaniu opini nie wiem czy i stożkowe, które chodzą po ponad 5tys plus prawdopodobnie wymianę części ruchomych na początku...

Więc musiałbym spokojnie liczyć z 7tys., a czas powoli wymienić opony z tyłu (plan z oryginalnych 15.5 na 16.9r38).

Wpadłem więc na pomysł, aby do starej osi dołożyć (narazie) szersze opony. Opony które pasowały by w razie "W" do przedniego napędu stożkowego i tylnych 16.9r38. No i do tura było by git.

Wiem, trochę zakręciłem, ale nie lubię wydawać pieniedzy na rzeczy które za jakiś czas musiałbym wymienić.

Moje pytania brzmią:

Czy opony 12.4R20 wejdą na felgę 11.2R20 (bo domyślam się, że na oryginalną od MTZ 80 nie)?

Czy felga od przedniego napędu pasuje do osi bez napędu (chodzi o  roznice głębokości  do piasty w tych napędach)?

No i jedno dodatkowe, czy istnieje jakaś minimalna szansa, że opony 12.4R20 będą się chociaż trochę lepiej zachowywać na uwrociach niż 9R20?

Pozdrawiam, Mirek.

 

 

 

Opublikowano

Jeśli masz plan wymień tył z 15.5 - 38 na 16.9 r38 i założyć do tego "rozwojowo" opony 12.4 r20 do przyszłego przedniego napędu, to po jego założeniu będziesz się srogo wkur.. z tego względu, że napędu nie będą się zgrywać. Wiem bo to przerobiłem, 12.4 r20 zgrywa się z 15.5 - 38. Żeby to się zgrywało z 16.9 r 38 musi założyć przynajmniej 13.6 r20, a te z kolei wchodzą już bardzo średnio na felgę o oznaczeniu 9w20. Na taką jak się nie mylę Seweryn założył 13.6 r20, ale mówił że bieżnik już robi się w łuk.

Co do stożka i tura - fakt dużo ludzi mówi, że to się nie nadaje, ale jest również grono ludzi mówiące, że problemu nie ma. Myślę, że problemem jest tu też robi zestawienie oryginalnych opon gdzie nie dość, że nie zgrywa się to jeszcze tur daje mu po d*pie. 

 

Jak będziesz zakładał przednie to sobie dobrze policz jakie będą odpowiednie.

Opublikowano (edytowane)

Dziękuję za szybką odpowiedź.

Wybacz Łukaszu, źle zrozumiałem sens Twoich wcześniejszych wypowiedzi. Teraz rozumiem :)

Znajdę gdzieś wymiary felg? Chodzii o szerokość całej i osadzenie (ET)?

spacer.png

Rozumiem, że na moją felgę nie powinno być problemu z założeniem 12.4R20?

Jak będę w domku to zmierzę moją felgę i wstawię tutaj :)

 

 

Edytowane przez Biad3
Opublikowano (edytowane)

Dziękuję.

Interesowały by mnie wymiary :)

Moja aktualna felga ma około 17cm (szerokości całkowitej).

Zdjęcia poglądowe>

spacer.png

spacer.png

Odległość do osi to około 15cm.

spacer.png

Nie jest to przypadkiem węższa felga niż standardowe felgi w modelach z napędem?

Odległość od piasty będzie pasować?

Pozdrawiam

 

 

Edytowane przez Biad3
Opublikowano (edytowane)

Tu masz wymiary mojej felgi. Nie są one super precyzyjne gdyż robiłem wieczorem ze względy na brak czasu, ale myślę że dokładność jest do max 2cm, ale to bardziej ze względu, że na założonym nie ma jak wsadzić miarki.

PS. Tak jak mówiłem to jest chyba ta węższa felga 9w20 bo jeszcze jest 12w20 ale tamtej nie zwymiaruje.

Bez tytułu.jpg

Edytowane przez Lukasz3991
  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano

Szukam i szukam i nie umiem się tutaj doszukać. Może przegapiłem ale może ktoś będzie wiedział i od razu mi podpowie - jakie kupić opony na tył do mtz 80 (bez przedniego napedu) - takie żeby były szersze niż te oryginalne, ale jednoczesnie żeby nie były oponami od bizona?

z gory dzieki za pomoc!

 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Lukasz3991 opony 320/85r20 i 360/70r20 mają prawie taką samą średnice katalogową opony 320/85 r20 mają  1052mm średnicy a opony 360/70r20 mają 1040mm więc te opony są takie same tylko że szersze , z tyłu mam założone 16.9 r38 a na przód będą 320/85 r20 

 

 

oponymtz.jpg

Edytowane przez KrzychuMTZ
Opublikowano

Witam. W moim MTZ mam z tyłu opony 420/85/38 a z przodu 320/70/20 i chciałbym bym założyć opony na przód od stara 266, czyli 12.00/20 (opony te mają profil 80). I mam do was pytanie czy napędy będą się zgrywać?

Opublikowano

@KrzychuMTZ też obczajałem że 360/70 i 320/85 to jest wysokościowo prawie identyko, ale 360 to raczej nie wbiłbym na felgę. Martwi mnie jedynie fakt, że jak zapniesz 320/85r20 i 16.9r 38 to z d*py beďzie ze zgraniem skoro u mnie przy tyle 15.5 r 38 chodzi idealnie dopiero. 13.6 r 20 powinna być wyższa ze względu na swój profil. Najlepiej założyć przód albo tył i dopiero dobrać drugą oś. Dla mnie teraz lux robota na tych kapciach. Jakbym miał wtedy do kupienia 360 z felgami to też bym wsadził. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v