Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chciałbym się dowiedzieć jak to jest w waszych zetorach-czy świeci sie na małych obrotach czy nie :lol: U mnie w zetorze moge powiedziec ze zaświeca sie.

 

W instrukcji wyczytałem ze ciśnienie oleju przy temperaturze cieczy chłodzącej 80-95*C (dobrze rozgrzany) wynosi 50kPa a kontrolka przestaje się świecić przy 60kPa. Można z tego wyciągnąć wniosek że w każdym zetorze przypuszczając ze silnik ma dobry stan (czyt.odpowiednie cisnienie) powinna sie zaświecic przy rogrzanym silnku.

 

Jak to jest w praktyce? Piszcie wasze spostrzeżenia :D

Opublikowano

U mnie sie świeci jak sie popsuje i nie wiem co to jest ale te czujniki to co chwile siadaja, na niskich obrotach nie świeci nigdy, nawet po dniu orki, ciężkiej orki nie ma prawa sie zaświecić, sprawdzalis,my silnik sprawdzaliśmy manometrem i ma odpowiednie ciśnienie. Nawet jak zgasze silnik to dopiero po chwili zaświeca się kontrolka.

Opublikowano

Kontrolka nie powinna się zapalać,sprawdź najlepiej manometrem może masz popsuty czujnik ja tak miałem w c-360 a okazało się że wszystko jest ok tylko czujnik do wymiany.

Opublikowano

To że kontrolka zaświeci sie dopiero po paru sekundach od zgaszenia to normalne i prawidłowe.

 

Z tego co wnioskujesz @tommy66692 to tak powinna się zaswiecić przy rozgrzanym oleju. A jesli ktos ma juz kiepski silnik to juz napewno powinna mu sie zaswiecic przy niskich obrotach.

Urzadzenia takie jak czujniki cisnienia maja swoja tolerancje (błąd pomiaru) tak więc taki czujnik może mieć nizsze ciśnienie wyłaczania kontrloki.

Może komus żarzy sie kontrolka ale w dzień tego nie zobaczy jedynie w nocy bez świateł może to zaobserwować.

Opublikowano

Tak ale cisnienie 50kPa jest na obrotach jałowych (650obr/min) przy rogrzanym silniku a kontrolka powinna przestawać się swiecic przy 60kPa czyli na rozgrzanym silniku na obrotach jałowych zawsze powinna sie swiecic :lol:

Opublikowano

Ja mam trzy traktory i w żadnym się nie świeci a nieraz się zdarzyło wodę zagotować(płyn) i nawet wtedy się nie świeci dopiero jak traktor zgaśnie.

Opublikowano

Zgadza sie jak najbardziej ale może wiekszosc ma ustawione wyzsze obroty jałowe przy których to ciśninie oleju jest wyższe a wiec kontrolka sie nie zaświeci. Tak jak było juz pisane czujnik cisnienia ma pewny czas zwłoki zanim sie zapali oraz tolerancję zadziałania, wiec może sie troche mylić

Opublikowano
Tak ale cisnienie 50kPa jest na obrotach jałowych (650obr/min) przy rogrzanym silniku a kontrolka powinna przestawać się swiecic przy 60kPa czyli na rozgrzanym silniku na obrotach jałowych zawsze powinna sie swiecic :lol:

Nie tyle powinna co może sie świecić. 50 kPa o których piszesz to dopuszczalna wartość minimalna przy obrotach jałowych i nie musi ona wystapić. Jeśli kontrolka zaczyna migać i wierzyć czujnikowi to masz ciśnienie na granicy tych 60 kPa więc jest OK, ale dla pewności możesz podpiąć zegar lub nawet wstawić wskaźnik ciśnienia na stałe, będziesz widział na bieżąco co sie dzieje w pracy.

 

Ty Tomek masz 7011 więc może być inaczej ale dla 7211 obroty jałowe wynoszą 750 - 800 obr/min a obroty minimalne to 600 obr/min - troche to dziwne ale taki jest zapis w instrukcji.

 

Na ciśnienie po rozgrzaniu, poza zużyciem ekspolatacyjnym silnika, wpływ ma też lepkość zastosowanego oleju.

Opublikowano

@Miasek masz racje to ja strzeliłem gafe bo obroty jałowe dla zetora to 750obr/min :lol:

Tak czy inaczej nie zmienia to faktu ze u mnie przy rogrzanym silniku kontrolka swieci sie przy obrotach 650 na minute wiec wniskuje ze wszystko jest w normie tak?

Opublikowano

Dla mających problemy z kontrolką, przy średnich obrotach, na rozgrzanym silniku.

Przy filtrze oleju jest taki zaworek(płytka+ sprężynka zakryta korkiem), można go rozebrać, bo mógł się zaciąć.

Opublikowano
Dla mających problemy z kontrolką, przy średnich obrotach, na rozgrzanym silniku.

Przy filtrze oleju jest taki zaworek(płytka+ sprężynka zakryta korkiem), można go rozebrać, bo mógł się zaciąć.

Można też podłożyć podkładkę pod sprężynkę(szczególnie jak chcemy sprzedać ciągnik) wtedy ciśnienie się poprawi :lol:

 

PS. Winę za to ponoszą również czujniki bo jak teraz kupuje sie nowy czujnik, to one są robione do wielu silników i nie zawsze zapalają kontrolke przy takim ciśnieniu jak powinny.

Opublikowano

Przyłącze się do wypowiedzi Igorassa, ja teraz kupywałem czujnik do 7211 to mi dali od C-360, dlatego też jak ktoś wymieniał ten czujnik to nie koniecznie mógłbyc to orginaly zetorowski. Niewiadomo na jaką skale są ustawione te od C-360 i dlatego też może byc ryzyko błędu przy obrotach jałowych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v