Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
tommy66692

Kontrolka cisnienia oleju

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
tommy66692    17

Chciałbym się dowiedzieć jak to jest w waszych zetorach-czy świeci sie na małych obrotach czy nie :lol: U mnie w zetorze moge powiedziec ze zaświeca sie.

 

W instrukcji wyczytałem ze ciśnienie oleju przy temperaturze cieczy chłodzącej 80-95*C (dobrze rozgrzany) wynosi 50kPa a kontrolka przestaje się świecić przy 60kPa. Można z tego wyciągnąć wniosek że w każdym zetorze przypuszczając ze silnik ma dobry stan (czyt.odpowiednie cisnienie) powinna sie zaświecic przy rogrzanym silnku.

 

Jak to jest w praktyce? Piszcie wasze spostrzeżenia :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie sie świeci jak sie popsuje i nie wiem co to jest ale te czujniki to co chwile siadaja, na niskich obrotach nie świeci nigdy, nawet po dniu orki, ciężkiej orki nie ma prawa sie zaświecić, sprawdzalis,my silnik sprawdzaliśmy manometrem i ma odpowiednie ciśnienie. Nawet jak zgasze silnik to dopiero po chwili zaświeca się kontrolka.


Było ich czterech: -Ursus 2812+tur
-UrsusC-360
-Zetor 7745
-Fendt 309 LSA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MTZ1    0

Kontrolka nie powinna się zapalać,sprawdź najlepiej manometrem może masz popsuty czujnik ja tak miałem w c-360 a okazało się że wszystko jest ok tylko czujnik do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mtracz    71

To że kontrolka zaświeci sie dopiero po paru sekundach od zgaszenia to normalne i prawidłowe.

 

Z tego co wnioskujesz @tommy66692 to tak powinna się zaswiecić przy rozgrzanym oleju. A jesli ktos ma juz kiepski silnik to juz napewno powinna mu sie zaswiecic przy niskich obrotach.

Urzadzenia takie jak czujniki cisnienia maja swoja tolerancje (błąd pomiaru) tak więc taki czujnik może mieć nizsze ciśnienie wyłaczania kontrloki.

Może komus żarzy sie kontrolka ale w dzień tego nie zobaczy jedynie w nocy bez świateł może to zaobserwować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    17

Tak ale cisnienie 50kPa jest na obrotach jałowych (650obr/min) przy rogrzanym silniku a kontrolka powinna przestawać się swiecic przy 60kPa czyli na rozgrzanym silniku na obrotach jałowych zawsze powinna sie swiecic :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MTZ1    0

Ja mam trzy traktory i w żadnym się nie świeci a nieraz się zdarzyło wodę zagotować(płyn) i nawet wtedy się nie świeci dopiero jak traktor zgaśnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Zgadza sie jak najbardziej ale może wiekszosc ma ustawione wyzsze obroty jałowe przy których to ciśninie oleju jest wyższe a wiec kontrolka sie nie zaświeci. Tak jak było juz pisane czujnik cisnienia ma pewny czas zwłoki zanim sie zapali oraz tolerancję zadziałania, wiec może sie troche mylić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kraker    1

u nas też świeci na obrotach jałowych, nie ważne rozgrzany czy nie


MF & Zetor siłą naszej gospodarki

Wszystkie moje materiały chronione prawem autorskim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    35

u mnie nie świeci na biegu jałowym przy "normalnych" obrotach ale gdy zrobię mu takie minimalne obroty-tak aby aby to zapala się przy rozgrzanym ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8
Tak ale cisnienie 50kPa jest na obrotach jałowych (650obr/min) przy rogrzanym silniku a kontrolka powinna przestawać się swiecic przy 60kPa czyli na rozgrzanym silniku na obrotach jałowych zawsze powinna sie swiecic :lol:

Nie tyle powinna co może sie świecić. 50 kPa o których piszesz to dopuszczalna wartość minimalna przy obrotach jałowych i nie musi ona wystapić. Jeśli kontrolka zaczyna migać i wierzyć czujnikowi to masz ciśnienie na granicy tych 60 kPa więc jest OK, ale dla pewności możesz podpiąć zegar lub nawet wstawić wskaźnik ciśnienia na stałe, będziesz widział na bieżąco co sie dzieje w pracy.

 

Ty Tomek masz 7011 więc może być inaczej ale dla 7211 obroty jałowe wynoszą 750 - 800 obr/min a obroty minimalne to 600 obr/min - troche to dziwne ale taki jest zapis w instrukcji.

 

Na ciśnienie po rozgrzaniu, poza zużyciem ekspolatacyjnym silnika, wpływ ma też lepkość zastosowanego oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    17

@Miasek masz racje to ja strzeliłem gafe bo obroty jałowe dla zetora to 750obr/min :lol:

Tak czy inaczej nie zmienia to faktu ze u mnie przy rogrzanym silniku kontrolka swieci sie przy obrotach 650 na minute wiec wniskuje ze wszystko jest w normie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Dla mających problemy z kontrolką, przy średnich obrotach, na rozgrzanym silniku.

Przy filtrze oleju jest taki zaworek(płytka+ sprężynka zakryta korkiem), można go rozebrać, bo mógł się zaciąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    32
Dla mających problemy z kontrolką, przy średnich obrotach, na rozgrzanym silniku.

Przy filtrze oleju jest taki zaworek(płytka+ sprężynka zakryta korkiem), można go rozebrać, bo mógł się zaciąć.

Można też podłożyć podkładkę pod sprężynkę(szczególnie jak chcemy sprzedać ciągnik) wtedy ciśnienie się poprawi :lol:

 

PS. Winę za to ponoszą również czujniki bo jak teraz kupuje sie nowy czujnik, to one są robione do wielu silników i nie zawsze zapalają kontrolke przy takim ciśnieniu jak powinny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kazikow    8

Przyłącze się do wypowiedzi Igorassa, ja teraz kupywałem czujnik do 7211 to mi dali od C-360, dlatego też jak ktoś wymieniał ten czujnik to nie koniecznie mógłbyc to orginaly zetorowski. Niewiadomo na jaką skale są ustawione te od C-360 i dlatego też może byc ryzyko błędu przy obrotach jałowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Lepez
      Witam mam problem ze swoim zetorem. Zimny nie ma sily przewalic. Nawet zakrecic. Jak odpale z pociagu to pozniej odpala bez problemu
    • Przez Mateusz_320
      Panowie mam problem z korbowodami do zetora 5211. Kupiłem wczoraj i dzis zaczałem wazyc i 2 maja 305g a 1 ma 285g czy stanie sie cos tej róznicy 2 deko? Prosze o pomoc 
    • Przez emtecc
      Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 
      Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.
      Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).
      Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.
      Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.
      Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.
      Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
      Czy pierścienie od początku są do niczego??
       
      Dodam, że ciągnik ma moc.
       
      Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

    • Przez Mateusz_320
      Panowie ostatnio zawiozłem ciagnik do mechanika czyli w piatek bo na innym temacie pisałem ze strasznie ciezko pali i kopci. Zawory sa ustawione wtryski patrzylismy wczoraj maja 170-175 a ciagnik dalej tak samo. Pompiarz mówił zeby pompy nie ruszac bo moze byc okej z nia. Co radzicie na co patrzec jeszcze? Oleju odziwo nie bierze z odmy nic nie wydostaje sie. Jak odpali to dziwne obroty na poczatku ma tak jakby zaraz chciał zgasnac. Pozdrawiam
    • Przez leszczu19901
      Panowie, nie wiem czy to problem, czy nie, ale ostatnio ustawiałem zawory w Zetroze i teraz na jałowych obrotach słychac z obudowy fitra powietrza takie buczenie. Przed ustawieniem zaworów tego buczenia nie było. Dodam, równiez że na 3 cylindrze na zaworze ssącym nie było żadnego luzu.
×