Zaloguj się, aby obserwować  
tommy66692

Kontrolka cisnienia oleju

Polecane posty

tommy66692    263

Chciałbym się dowiedzieć jak to jest w waszych zetorach-czy świeci sie na małych obrotach czy nie :lol: U mnie w zetorze moge powiedziec ze zaświeca sie.

 

W instrukcji wyczytałem ze ciśnienie oleju przy temperaturze cieczy chłodzącej 80-95*C (dobrze rozgrzany) wynosi 50kPa a kontrolka przestaje się świecić przy 60kPa. Można z tego wyciągnąć wniosek że w każdym zetorze przypuszczając ze silnik ma dobry stan (czyt.odpowiednie cisnienie) powinna sie zaświecic przy rogrzanym silnku.

 

Jak to jest w praktyce? Piszcie wasze spostrzeżenia :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie sie świeci jak sie popsuje i nie wiem co to jest ale te czujniki to co chwile siadaja, na niskich obrotach nie świeci nigdy, nawet po dniu orki, ciężkiej orki nie ma prawa sie zaświecić, sprawdzalis,my silnik sprawdzaliśmy manometrem i ma odpowiednie ciśnienie. Nawet jak zgasze silnik to dopiero po chwili zaświeca się kontrolka.


Było ich czterech: -Ursus 2812+tur
-UrsusC-360
-Zetor 7745
-Fendt 309 LSA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MTZ1    0

Kontrolka nie powinna się zapalać,sprawdź najlepiej manometrem może masz popsuty czujnik ja tak miałem w c-360 a okazało się że wszystko jest ok tylko czujnik do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mtracz    72

To że kontrolka zaświeci sie dopiero po paru sekundach od zgaszenia to normalne i prawidłowe.

 

Z tego co wnioskujesz @tommy66692 to tak powinna się zaswiecić przy rozgrzanym oleju. A jesli ktos ma juz kiepski silnik to juz napewno powinna mu sie zaswiecic przy niskich obrotach.

Urzadzenia takie jak czujniki cisnienia maja swoja tolerancje (błąd pomiaru) tak więc taki czujnik może mieć nizsze ciśnienie wyłaczania kontrloki.

Może komus żarzy sie kontrolka ale w dzień tego nie zobaczy jedynie w nocy bez świateł może to zaobserwować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    263

Tak ale cisnienie 50kPa jest na obrotach jałowych (650obr/min) przy rogrzanym silniku a kontrolka powinna przestawać się swiecic przy 60kPa czyli na rozgrzanym silniku na obrotach jałowych zawsze powinna sie swiecic :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MTZ1    0

Ja mam trzy traktory i w żadnym się nie świeci a nieraz się zdarzyło wodę zagotować(płyn) i nawet wtedy się nie świeci dopiero jak traktor zgaśnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Zgadza sie jak najbardziej ale może wiekszosc ma ustawione wyzsze obroty jałowe przy których to ciśninie oleju jest wyższe a wiec kontrolka sie nie zaświeci. Tak jak było juz pisane czujnik cisnienia ma pewny czas zwłoki zanim sie zapali oraz tolerancję zadziałania, wiec może sie troche mylić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kraker    1

u nas też świeci na obrotach jałowych, nie ważne rozgrzany czy nie


MF & Zetor siłą naszej gospodarki

Wszystkie moje materiały chronione prawem autorskim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    54

u mnie nie świeci na biegu jałowym przy "normalnych" obrotach ale gdy zrobię mu takie minimalne obroty-tak aby aby to zapala się przy rozgrzanym ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    11
Tak ale cisnienie 50kPa jest na obrotach jałowych (650obr/min) przy rogrzanym silniku a kontrolka powinna przestawać się swiecic przy 60kPa czyli na rozgrzanym silniku na obrotach jałowych zawsze powinna sie swiecic :lol:

Nie tyle powinna co może sie świecić. 50 kPa o których piszesz to dopuszczalna wartość minimalna przy obrotach jałowych i nie musi ona wystapić. Jeśli kontrolka zaczyna migać i wierzyć czujnikowi to masz ciśnienie na granicy tych 60 kPa więc jest OK, ale dla pewności możesz podpiąć zegar lub nawet wstawić wskaźnik ciśnienia na stałe, będziesz widział na bieżąco co sie dzieje w pracy.

 

Ty Tomek masz 7011 więc może być inaczej ale dla 7211 obroty jałowe wynoszą 750 - 800 obr/min a obroty minimalne to 600 obr/min - troche to dziwne ale taki jest zapis w instrukcji.

 

Na ciśnienie po rozgrzaniu, poza zużyciem ekspolatacyjnym silnika, wpływ ma też lepkość zastosowanego oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    263

@Miasek masz racje to ja strzeliłem gafe bo obroty jałowe dla zetora to 750obr/min :lol:

Tak czy inaczej nie zmienia to faktu ze u mnie przy rogrzanym silniku kontrolka swieci sie przy obrotach 650 na minute wiec wniskuje ze wszystko jest w normie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    54

Dla mających problemy z kontrolką, przy średnich obrotach, na rozgrzanym silniku.

Przy filtrze oleju jest taki zaworek(płytka+ sprężynka zakryta korkiem), można go rozebrać, bo mógł się zaciąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    33
Dla mających problemy z kontrolką, przy średnich obrotach, na rozgrzanym silniku.

Przy filtrze oleju jest taki zaworek(płytka+ sprężynka zakryta korkiem), można go rozebrać, bo mógł się zaciąć.

Można też podłożyć podkładkę pod sprężynkę(szczególnie jak chcemy sprzedać ciągnik) wtedy ciśnienie się poprawi :lol:

 

PS. Winę za to ponoszą również czujniki bo jak teraz kupuje sie nowy czujnik, to one są robione do wielu silników i nie zawsze zapalają kontrolke przy takim ciśnieniu jak powinny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kazikow    8

Przyłącze się do wypowiedzi Igorassa, ja teraz kupywałem czujnik do 7211 to mi dali od C-360, dlatego też jak ktoś wymieniał ten czujnik to nie koniecznie mógłbyc to orginaly zetorowski. Niewiadomo na jaką skale są ustawione te od C-360 i dlatego też może byc ryzyko błędu przy obrotach jałowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Treys
      Witam po raz pierwszy.
      Ostatnimi czasy oddałem pompę do regeneracji bo nie odpalany był traktor długi czas ( mniejsza z tym czemu ) - siadła pompa oczywiście została zregenerowana i działa.
      Problem pojawił się, że leje się z tego miejsca paliwo

      Zdaje mi się, że śrubka która jest zamontowana nie jest oryginalna ponieważ przepuszcza paliwo

      Jestem laikiem w tych sprawach i nie wiem czy taka była zamontowana czy ktoś inny grzebał....w każdym bądź razie ucieka z tego miejsca paliwo i się sączy jakby nie było szczelne.
    • Przez ziooober88
      Witam, jakiś czas temu robiłem remont Zetora 7211. Dzisiaj pracował z głęboszem 1-pazur. Miał trochę ciężko. Chłodnica jest zalana płynem do połowy tego górnego węża. Z wężyka tego co jest pod korkiem chłodnicy założyłem wężyk, który włożyłem do butelki. No i gdy sprawdziłem czy coś naleciało do tej butelki to było jakieś 0,7l.
      Termostat był wymieniony w zeszłym roku. Silnik ma temperaturę pracy w granicach 90 stopni.
      Kiedy silnik ostygł odkręciłem korek chłodnicy i słychać było zasysanie powietrza. W momencie odpalenia ciągnika płyn w chłodnicy zachowuje się stabilnie.

      Czy takie zachowanie pod dużym obciążeniem (czasami traktor prawie zgasł - jeżdżone było na szybkiej jedynce) jest normalne? Może wtedy wywalać delikatnie płyn? W chłodnicy zostało płynu tyle, że dotykał dolnej krawędzi tego węża górnego.
    • Przez sylwek1999
      Witam zetor na zimnym silniku lub ciepłym na obrotach jałowych dymi nie na niebiesko-bialy dym. Jakie mogą być przyczyny od czego zacząć?
    • Przez Matin2o
      Witam mam problem zrobiłem remont generalny silnika w zetor 7211 i ciśnienie jest za niskie.Na wolnych obrotach i nierozgrzanym silniku wynosi 2 atm,a na większych obrotach i nierozgrzanym silniku 3,5 atm.Mam zamiar wymienić bąka na wymienny filtr oleju, czy to coś da?Mam nowy licznik.Co zrobić aby ciśnienie było większe?
       
      P.S 
      Jakie powinno byc ciśnienie?
    • Przez m3tysek
      Witam, dwie głowice są wilgotne na wydechu albo olej lub paliwo wymienione pierścienie i tuleje dotarły głowice po remoncie nowe wtryskiwacze, została tylko stara pompa. Głowice 1czeska 2 Chełmna i tu jest zagadka gdzie nie przykrece głowicy czeskiej jest sucha tylko w zamiennik jest mokry, nie mam pojęcia dlaczego poprzedni właściciel zamienił głowice. Pompą wtryskową też przyspieszałem i opóźnialem zapłon nic to nie daję, wtryskiwacze dwa podtoczone żeby były głębiej nic nie dało już brak pomysłu


×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj
Na żywo
2 grudnia 2020 - Wyzwania branży mięsnej • 9 grudnia 2020 - Woda i gleba w kontekście zmian klimatycznych • 16 grudnia 2020 - Przyszłość WPR - innowacje i wyzwania
Wyzwania branży mięsnej
Dołącz
Ilość oglądających online: