Skocz do zawartości

AdBlue - jak się na to zapatrujecie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W listopadowym numerze RPT jest artykuł nt Massey'a Fergusona 8690, i w nim właśnie zastosowano technologie SCR (System Catalytic Reduction) który pozwala na zmniejszenie toksyczności spalin(jest to już Euro IV). W tym przypadku ma miejsce zastosowanie wonego 33%-ego roztworu mocznika ozwanego jako AdBlue. W przypadku samochodów ciężarowych to rozwiazanie weszlo juz w obieg, i oceny są pozytywne.

 

Pytanie do Was: co Wy sadzicie o tej technologii? Czy będzie to rewolucja w rolnictwie, która nie spowoduje rewolucji w kieszaniach nabywców takich maszyn? Może macie jakieś doświadczenia z tym związane?

Opublikowano

zgadzam sie dodatkowy koszt zanim wejdzie na dobre to troche czasu upłynie mowie tu osprzecie rolniczym, a tak szczerze to sadze ze tak 50% maszyn i tak przez pare lat jeszcze nie bedzie spełniac nawet tier III (chyba tak sie pisze)

Opublikowano

Mnie to tylko zastanawia czy da sie normalnie jeździć bez używania tego roztworu?

 

Obecnie cena tego AdBlue to jakieś 6 zł/litr, a przy takim MF te 6 zł będzie uciekać w niecałą godzine pracy... fajnie, co?

Opublikowano

Tak na prawde trzeba też zaczekać na wdrożenie tego systemu w rolnictwo. Dzisiaj sprawdzałam gdzie można zakupić ten koncentrat w Polsce, oczywiście problemu z dostępnością nie ma. W przypadku ciężarówek zużycie preparatu wynosi około 2l/100km. Wydaje się niewiele.

Jak na razie patrzy się na to z przymrużeniem oka, ale to ma swoją przyszłość. Sami wiecie jak przez ostatnie lata wzrosło zmechanizowanie rolnictwa. Widzimy to również w coraz to nowych konstrukcjach i innowacjach zastosowanych w maszynach. Coraz częstsze są przesiadki z Ursusów na zachodnie. Niestety, na wode to to nie jeżdzi więc normy Tier 4, 5 etc są jak najbardziej konieczne bo niedługo całkiem sie zaspalinimy. Skłonnabym powiedzieć że tak jak w przypadku transportu, tak i w przypadku rolnictwa AdBlue sie sprawdzi. Teraz tylko kwestia primo - zakupienia maszyny z tym system, secundo - kupna tego preparatu itd. Ważna kwestia.

@mirasek - myśle, że skoro wymyśli ten system to na tyle cwanie, żeby bez AB nie ujechać. Właściwie to nie miałoby racji bytu - sprzedają Fergusony z SCR, a ludzie w ciula walą i tego nie tankują. Myśle że takiej demokracji w tym nie ma :lol:

Opublikowano
czy da sie normalnie jeździć bez używania tego roztworu?

 

Oczywiście, że nie. Elektronika nie pozwoli na uruchomienie silnika bez właściwego poziomu płynu w zasobniku.

Opublikowano
Oczywiście, że nie. Elektronika nie pozwoli na uruchomienie silnika bez właściwego poziomu płynu w zasobniku.

 

a właśnie że można :D

 

bo silnik który ma scr, to w zasadzie silnik spełniający normę tir 2 (bez specyfiku), a z specyfikiem euro 5 (tir5). Bo jak wszystko w życiu ma swój koniec (oprócz mody na sukces :lol: ), tak silnik wyśrubowany dla norm bedzie coraz słabszy, co nic dobrego nie wróży. Wiec szuka sie innych rozwiązan , a AB jest jednym z nich:)

 

Lepszy patent jest z opisanym chyba w tym samym artykule - nawożenie spalinami :D Wtedy bedzie powrót do braku norm :D.

Opublikowano
Włącza się proces autodestrukcji i masz minutę na opuszczenie kabiny i oddalenie się na bezpieczną odległość :D

Dało by sie wydłużyć czas tak do 1:15 co bym zdążył radio wyciągnąć? :D

 

Pozostaje tylko obejść te "zabezpieczenie", może to niezbyt proekologiczne ale w perspektywie zwiększonych kosztów eksploatacji do kilku dobrych tys. w skali roku myśle że nikt nie będzie sie szczypał :lol: Jak to było? To są silniki Bio, wymyslił je ojciec Pio i nazwał Eko :D

Opublikowano
Mnie to tylko zastanawia czy da sie normalnie jeździć bez używania tego roztworu?

 

Obecnie cena tego AdBlue to jakieś 6 zł/litr, a przy takim MF te 6 zł będzie uciekać w niecałą godzine pracy... fajnie, co?

 

w Top Agrar nr 9/2008 jest opisany własnie ten MF. jeśli zabraknie Adblue to elektronika ogranicza moc silnika!

tylko ciekawe jak to będzie w praktyce........

Opublikowano

A no jest, i ciekawe stwierdzenie tam padło, że największą zaletą tej technologii SCR jest nieco niższe zużycie paliwa oraz dłuższy czas między wymianami oleju silnikowego, i zastanawia mnie jak ma sie do tego wpuszczanie czegokolwiek w wydech? :lol: Może chodzi tu o odniesienie do silników z recyrkulacją spalin (euro/tier 3 i 4) a nie wpływ lewatywy na prace serca, dobrze myśle?

Opublikowano

no ale chyba z kat scr sa bez recyrkulacja spalin a propo kosztów to właśnie ilość pobranego adblu jest trochę mniejsza od tego co się zaoszczędzi w paliwie także koszt jest chyba zerowy no jeszcze pytanie jaką żywotność ma ten katalizator a odnośnie mocy to beż aDblu silnik będzie o 20% słabszy a swoją drogą czy adblu nie dało by się zamienić na RSM? :lol:

Opublikowano

dla mnie nie ma to wilkiego zanczenia ale to dobre rozwiazanie poniewaz ograniczy emisje spalin lecz ta opcja powinna byc dostepna w wiekszosci ciagnikow i mozliwosc montazu w starszych modelach ciagnikow.Lecz jak narazie jest to nie mozliwe SZKODA

Opublikowano

Musimy dać troche czasu tej technologii - w końcu AB jest dopiero wdrażane w rolnictwie. Z czasem raczej zostanie to bardziej rozpowszechnione, chociażby ze względu na to że jest to już norma Euro IV ;)

Opublikowano

o tym samym pisali w październikowej agro mechanice i ja myśle że jeszcze z rok może 2 i zaczną to wkładać do wszystkich nowych ciągników a czy to jest dobre czy nie to niemam zdania

Opublikowano

Jeśli ktoś chce bardziej przyjrzeć sie tej technologii - polecam artykuł w grudniowym RPT. Artykuł nie odnosi się w całości do AB ale system działania jest opisany przy okazji silników Sisu Power ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez Dastan
      W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?
    • Przez przemyslaw111187
      Witam
      Mam dwie duże przyczepy Pronar 14 ton ciągnik 150km mam problem z wyjechaniem z kukurydzy po kiprowaniu na bok . Jazda prawie na wprost nie ma możliwości wykręcenia na bok lub zajechania drugi raz.Do tej pory miałem mniejsze przyczepy i nie było problemu
      Może ktoś doradzi jaka kolejność i jaka technika wyjeżdżania?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v