Skocz do zawartości
360P

AdBlue - jak się na to zapatrujecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
AdBlue

360P    4

W listopadowym numerze RPT jest artykuł nt Massey'a Fergusona 8690, i w nim właśnie zastosowano technologie SCR (System Catalytic Reduction) który pozwala na zmniejszenie toksyczności spalin(jest to już Euro IV). W tym przypadku ma miejsce zastosowanie wonego 33%-ego roztworu mocznika ozwanego jako AdBlue. W przypadku samochodów ciężarowych to rozwiazanie weszlo juz w obieg, i oceny są pozytywne.

 

Pytanie do Was: co Wy sadzicie o tej technologii? Czy będzie to rewolucja w rolnictwie, która nie spowoduje rewolucji w kieszaniach nabywców takich maszyn? Może macie jakieś doświadczenia z tym związane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


black08    3

zgadzam sie dodatkowy koszt zanim wejdzie na dobre to troche czasu upłynie mowie tu osprzecie rolniczym, a tak szczerze to sadze ze tak 50% maszyn i tak przez pare lat jeszcze nie bedzie spełniac nawet tier III (chyba tak sie pisze)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Arni    1

Te euro IV to dopiero od 2014 roku. A w tedy może to stanieć. Ale znając życie niedługo dużo ciągnków będzie to miało, bo to taka konkurencja :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


MarcinPL    0

Ja myślę, że to się nie sprawdzi taki ciągnik pracuje prawie całą dobę. To oznacza, że trzeba będzie kupować dystrybutor a to dodatkowe wydatki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7

Mnie to tylko zastanawia czy da sie normalnie jeździć bez używania tego roztworu?

 

Obecnie cena tego AdBlue to jakieś 6 zł/litr, a przy takim MF te 6 zł będzie uciekać w niecałą godzine pracy... fajnie, co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zorzyk2    50

Zobaczcie jaka jest temperatura zamarzania tego cuda. Chyba w kostkach :lol: będzie to dozowane zimą, w naszym klimacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

360P    4

Tak na prawde trzeba też zaczekać na wdrożenie tego systemu w rolnictwo. Dzisiaj sprawdzałam gdzie można zakupić ten koncentrat w Polsce, oczywiście problemu z dostępnością nie ma. W przypadku ciężarówek zużycie preparatu wynosi około 2l/100km. Wydaje się niewiele.

Jak na razie patrzy się na to z przymrużeniem oka, ale to ma swoją przyszłość. Sami wiecie jak przez ostatnie lata wzrosło zmechanizowanie rolnictwa. Widzimy to również w coraz to nowych konstrukcjach i innowacjach zastosowanych w maszynach. Coraz częstsze są przesiadki z Ursusów na zachodnie. Niestety, na wode to to nie jeżdzi więc normy Tier 4, 5 etc są jak najbardziej konieczne bo niedługo całkiem sie zaspalinimy. Skłonnabym powiedzieć że tak jak w przypadku transportu, tak i w przypadku rolnictwa AdBlue sie sprawdzi. Teraz tylko kwestia primo - zakupienia maszyny z tym system, secundo - kupna tego preparatu itd. Ważna kwestia.

@mirasek - myśle, że skoro wymyśli ten system to na tyle cwanie, żeby bez AB nie ujechać. Właściwie to nie miałoby racji bytu - sprzedają Fergusony z SCR, a ludzie w ciula walą i tego nie tankują. Myśle że takiej demokracji w tym nie ma :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grzesiex    1
czy da sie normalnie jeździć bez używania tego roztworu?

 

Oczywiście, że nie. Elektronika nie pozwoli na uruchomienie silnika bez właściwego poziomu płynu w zasobniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7

Może wie ktoś na jakiej zasadzie działa ta blokada? Jakiś czujnik wysyłający sygnał do ECU, może jakaś sonda na wydechu? Co sie dzieje gdy zabraknie AB w czasie pracy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jaro    163

Włącza się proces autodestrukcji i masz minutę na opuszczenie kabiny i oddalenie się na bezpieczną odległość :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mav    1
Oczywiście, że nie. Elektronika nie pozwoli na uruchomienie silnika bez właściwego poziomu płynu w zasobniku.

 

a właśnie że można :D

 

bo silnik który ma scr, to w zasadzie silnik spełniający normę tir 2 (bez specyfiku), a z specyfikiem euro 5 (tir5). Bo jak wszystko w życiu ma swój koniec (oprócz mody na sukces :lol: ), tak silnik wyśrubowany dla norm bedzie coraz słabszy, co nic dobrego nie wróży. Wiec szuka sie innych rozwiązan , a AB jest jednym z nich:)

 

Lepszy patent jest z opisanym chyba w tym samym artykule - nawożenie spalinami :D Wtedy bedzie powrót do braku norm :D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7
Włącza się proces autodestrukcji i masz minutę na opuszczenie kabiny i oddalenie się na bezpieczną odległość :D

Dało by sie wydłużyć czas tak do 1:15 co bym zdążył radio wyciągnąć? :D

 

Pozostaje tylko obejść te "zabezpieczenie", może to niezbyt proekologiczne ale w perspektywie zwiększonych kosztów eksploatacji do kilku dobrych tys. w skali roku myśle że nikt nie będzie sie szczypał :lol: Jak to było? To są silniki Bio, wymyslił je ojciec Pio i nazwał Eko :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość maciek08   
Gość maciek08
Mnie to tylko zastanawia czy da sie normalnie jeździć bez używania tego roztworu?

 

Obecnie cena tego AdBlue to jakieś 6 zł/litr, a przy takim MF te 6 zł będzie uciekać w niecałą godzine pracy... fajnie, co?

 

w Top Agrar nr 9/2008 jest opisany własnie ten MF. jeśli zabraknie Adblue to elektronika ogranicza moc silnika!

tylko ciekawe jak to będzie w praktyce........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7

A no jest, i ciekawe stwierdzenie tam padło, że największą zaletą tej technologii SCR jest nieco niższe zużycie paliwa oraz dłuższy czas między wymianami oleju silnikowego, i zastanawia mnie jak ma sie do tego wpuszczanie czegokolwiek w wydech? :lol: Może chodzi tu o odniesienie do silników z recyrkulacją spalin (euro/tier 3 i 4) a nie wpływ lewatywy na prace serca, dobrze myśle?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolejorz    3

Valtra w wersji S też to zastosowała czy tam zastosuje. Do 2014 wszystkie ciągniki muszą to mieć ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

360P    4

Euro 4 ma obowiązywać od 2014 :D

 

Tak @mirasek, mówiąc 'oszczędzanie paliwa' mamy tu na myśli silniki z recyrkulacją spalin :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukas120    4

no ale chyba z kat scr sa bez recyrkulacja spalin a propo kosztów to właśnie ilość pobranego adblu jest trochę mniejsza od tego co się zaoszczędzi w paliwie także koszt jest chyba zerowy no jeszcze pytanie jaką żywotność ma ten katalizator a odnośnie mocy to beż aDblu silnik będzie o 20% słabszy a swoją drogą czy adblu nie dało by się zamienić na RSM? :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



tomi217    1

dla mnie nie ma to wilkiego zanczenia ale to dobre rozwiazanie poniewaz ograniczy emisje spalin lecz ta opcja powinna byc dostepna w wiekszosci ciagnikow i mozliwosc montazu w starszych modelach ciagnikow.Lecz jak narazie jest to nie mozliwe SZKODA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

360P    4

Musimy dać troche czasu tej technologii - w końcu AB jest dopiero wdrażane w rolnictwie. Z czasem raczej zostanie to bardziej rozpowszechnione, chociażby ze względu na to że jest to już norma Euro IV ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

stachles    0

o tym samym pisali w październikowej agro mechanice i ja myśle że jeszcze z rok może 2 i zaczną to wkładać do wszystkich nowych ciągników a czy to jest dobre czy nie to niemam zdania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

360P    4

Jeśli ktoś chce bardziej przyjrzeć sie tej technologii - polecam artykuł w grudniowym RPT. Artykuł nie odnosi się w całości do AB ale system działania jest opisany przy okazji silników Sisu Power ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez patryk165
      Słyszeliście możne że ktoś komuś wsypał cukier do baku w traktorze lub maszynie napędzanej na ropę. Słyszałem ze traktory stawały, a ciekawi mnie jak było naprawdę?  
    • Przez michal_xs
      Witam chciałbym dowiedziec sie cos wiecej o użytkowaniu traktora z DPF. Planuje zakup jd z filtrem dpf. Pracował by on głównie z turem . Przez okres zimowy co 3 dzień po ok 30min. Jak bd wyglądać to cale wypalanie itp? Czy bedzie to uciążliwe? Moze ktos taki traktor uzytkuje i opiszę jak sie ma sprawa?
    • Przez endrju00711
      Stworzyłem ten temat, ponieważ coraz więcej na rynku pojawia się tzw. okazji, i ludzie mają zabujcze pomysły jak wyłudzić od człowieka pieniądze. Oraz jak można się przed nimi przestrzec.
       
      To może ja zaczne, dziś wróciłem z wycieczki kraioznawczej, ponieważ tak to nazwaliśmy. Od jakiegoś czasu szukałem ciągnika, RENAULT cztero cylindrowego, jak się trafi to tur nie zawadzi, ale do rzeczy. Znalaeźliśmy oferte tzw. suuuuper okacje RENAULT 75-14 z ładowaczem czołowym, krokodyl, łyżka, trzy miesiące gwarancji (co było dla mnie podejrzane od razu ), transport gratis. I takie tam szmery bajery
      Dokładnie to ta oferta :
      http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=B99711
       
      Niezła co nie ?? PRZESTRZEGAM TO OSZUST !!! najlepsze jest to że gość robi tak co miesiąć, dowiedziałem się to w sklepie, bo szukałem adresu, ale oczewiście on nie istniał. Pytam się czy jest taki gośc co ciągniki sprzedaje ?? Mówią cytuje ,, Nie, ile pan stracił, pewno po John Deera pan przyjechał HEH ?? " Mój ojciec mówi, nie po Renault , ,, O to nowość, ale nie jest pan pierwszy, bo już siedmiu u nas było HEH "
       
      Całą spawe zgłosiliśmy na komendzie, jednego gością nie dość, że jechał 700 km w jedną strone, bo JD 6100 był w równie promocyjnej cenie, bo za 44 tyś
       
      Najlepsze jest to że w środe miałem dojechać do niego na trasie i niby podpisać deklaracje, że taki i taki ciągnik odbiore, gość wyłączył telefon i udał głupka, później miał wymówke że mu się rozładował, że mamy wpłacić na konto zaliczke, że to na 100% ciągnik będzie nasz, ojciec mówi że inaczej jak do ręki kasy nie dostanie, to mówi że mamy przyjechać w piątek o piętnastej to zaraz całą kase mu damy i z ciągnikiem pojedziemy do chaty, no to pojechaliśmy, a tam niespodzianka Nie powiem troche ładnie mówiąc źli byliśmy ale nam przeszło na szczęście
       
      Temacik ma być ku waszej przestrodze, i prosze o zamieszczanie linków, lub podawanie numerów istnych oszustów, lub ciągników z nieznanego źródła, może ona baaardzo pomuc innym, bo po co tracić kase, czas i nerwy
       
      I jedna sentencja : NIGDY NIE WPŁACAJ KASY NA KONTO BEZ OGLĄDANIA CIAGNIKA I POTWIERDZENIA DANYCH OSOBOWYCH
       
      Aha, zapomniał bym, mieli oni podrobiony dowód osobisty i założone konto w banku w Poznaniu, niech ten złodziej wie, że korzystając z komórki można go namierzyć co do 10 metrów, i policja ostro nad tym pracuje, ale na razie nie włącza numeru, i raczej był sprytniejszy i wyrzucił karte do śmieci, ale i tak mogą określić z kąd były wykonywane połączenia ( To dla złodzieja )
    • Przez tommy66692
      Instrukcje obsługi, tabele wysiewu i katalogi czesci do maszyn rolniczych podajemy w tym temacie. Przed pytaniem postawionym w tym temacie polecam poprzeglądać te tematy;
      http://www.agrofoto.pl/forum/Instrukcje-ob...czes-t2826.html
      http://www.agrofoto.pl/forum/Instrukcje-ob...czes-t9098.html
    • Przez Eryko
      http://www.ziptuning.nl/pl/traktory/ spójrzcie na to.za prawie 4000zł mozna miec troche mocniejszy ciągnik.np Case Magnum 270,o mocy 312KM chipują do 406KM.tylko ciekawe jak to silniki znosza.
×