Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Kupiłem jakiś czas temu 6180, od razu przeszedł remont skrzyni. Popracowałem dzisiaj z połtorej godzinki w polu z pługiem. Skrzynia jest bardzo ciepła. Czy to normalne, czy może jest jakiś problem?

Opublikowano

Jak zjechałem z pola to z ciekawości przyłożyłem rękę zaraz za silnikiem i potem dalej, w stronę tylnego mostu. Nie parzy, ale jest bardzo ciepła. Dynashiftem się za bardzo nie bawiłem, troche pojeździłem na B, resztę na D. Tam są tarczki, ale nie wiem, czy to od tego.

Opublikowano

skrzynia będzie się nagrzewać od pomp hydraulicznych tym bardziej jak są biegi zmieniane pod obciążeniem. w instrukcji od DF wyczytałem że w przypadku pracy z maszynami zasilanymi olejem z ciąnika kontrolować temp oleju i gdy przekracza 120 stopni celsjusza dołożyć należy dodatkową chłodnicę oleju. przy takej temp ręka by została na skrzyni jakbyś dotknął. jak jest ciepła czy nawet gorąca po paru godzinach pracy to norma gorzej jak po 2-3 godzinach jej wogóle nie dotkniesz

Opublikowano

To norma, tam olej pracuje cały czas, steruje przednim napedem, blokadami, sprzegłem wielotarczowym, rewersem, biegami pod obciążeniem, WOM, hamulce pracują w tym oleju, zależnie od pracy dochodzi podnośnik (regulacja siłowa) lub hydraulika zewnętrzna, itd... I nie nagrzewa sie to pod wpływem tarcia tylko ciśnienia. Ciepło oddają też pracujące elementy skrzyni.

Opublikowano

u mnie w tamtym roku tez sie grzala, tj. po 3 godzinach silownik w plugu byl goracy. wtedy jezdzilismy juz z uszkodzonymi 2 zebami, wiec po remoncie, wymianie oleju, filtru grzeje sie znacznie wolniej i nie osiaga tak wysokiej temperatury. nie wiadomo do konca co bylo przyczyna, byc moze odlamki kola zebatego gdzies wpadly i robily za dlawik :P

Opublikowano

Mam nadzieję, że wszystko w porządku, bo jestem świerzo po remoncie, na który poszło kilka ładnych złotówek:( Pasowałoby teraz, żeby sprzęt pochodził bezawaryjnie przez kilka dobrych lat:)

Opublikowano

mam 3120 i twierdzę że mimo że ma świetne chłodzenia silnika jak i skrzyni to wydaje mi się że i tak generuje dużo energii cieplnej... sprawdź chłodnicę oleju która jest zawieszona tuż przed wodną :)

Opublikowano

mozno tez rzecz wzgledna, ja piszac mocno mialem na mysli ze silownik odpowiedzialny za obrot pluga byl goracy.

to ze skrzynia sie nagrzewa jest rzecza naturalna, w takiej temperaturze ma pracowac olej

Opublikowano

Witam Panowie

Mam Ferdka 6180, ostatnio były wymieniane widełki w skrzyni. Po wymianie widełek olej hydrauliczny szybko się nagrzewa, mechanik zalał ten sam olej co był wcześniej, skrzyni nie da się dotknąć bo jest taka gorąca, olej hydr wygląda jak mleko. Dlaczego się tak nagrzewa ?? czy jakiś błąd mechanika ?? Czy wymiana na nowy olej coś da ?? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Maikel1987
      Chce się dowiedzieć jak się spisuje  skrzynia w tym modelu 5120 ? Drogi koszt naprawy skrzyni jak coś siadzie ?  Ona jest na tarczkach  czy jak ? Ogólnie ile wytrzymują ? 
    • Przez Pstrąg
      Witam,
      Mam problem , otóż nie wiem gdzie znajduje się filtr skrzyni biegów w fendt 309c (silnik deutz) 2000r. Przekopałem forum i nadal nie wiem na 100 % gdzie jest. Ktoś wspominał ,że w okolicach tylnego lewego koła ale i tak nie mogłem znaleźć. Prosze o pomoc.
    • Przez Konrad1245
      Witam mam taki problem gdyż ciagnik jest niby na luzie ale gdy puszczam sprzęgło nadal jedzie dodam ze nie mogę wbić zadnego innego biega chyba się zakleszczyły biegi jeśli tak to jak do tego się zabrać żeby je odkleszczyc pomocy 
    • Przez staszek87
      Witam. Mam problem ze skrzynia biegow Range Command. Na plaskim terenie dziala bez zarzutu jak ciagnik stoi z górki ciezko jest wbic jazde do tylu. Skrzynia wyskakuje na N. Kiedy stoi pod górkę zdarza sie choc rzadziej problem z ruszeniem do przodu również po zalaczeniu rewersu i puszczeniu sprzegla wyskakuje na N. Skrzynia sie kalibruje bez problemu. Poziom oleju centymetr od max. Olej na skrzyni wymieniany ok 800mth filtr 200mth temu. Serwis nie wykryl błędów. Co moze byc przyczyna? 
    • Przez Dominikst
      Witam, posiadam zetora 9540 z 4 biegową skrzynią. Po skończeniu rozrzucania obornika biegiem 1 z przyspieszaczem nie mogę już wyrzucić biegu. Wajcha zaklinowała się na 1 biegu, nie da się zmienić na inny bieg.  Co jest przyczyną? Co mam robić?
      Dodam jeszcze, że za każdym razem, gdy chciałem zredukować z wyższego biegu na 1 to był zgrzyt, musiałem poczekać, aż traktor się zatrzyma.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v