Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
kamilo1

wymiana oleju

Polecane posty

kamilo1    1

Witam

Na pewno dla wielu forumowiczów wyda się ten temat banalny ,lecz dla mnie jest on poważny. Jestem właścicielem Białorusa 50 i jest to mój pierwszy ciągnik i jeszcze nie wiem wszystkiego o nim, więc potrzebowałbym pomocy.

Jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów w tym typie białorusa?

Jak sprawdzić poziom oleju w wspomaganiu?

Kupiłem ciągnik rok temu i oczywiście fachowy przegląd był zrobiony przez mechanika , lecz teraz chciałbym sam mieć na oku takie sprawy .

Ciągnik jest dojrzały wiekowo bo z 1970 roku ale niczym nie ustępuje naszym ursusom ,które pracują na naszych polskich polach. Jednym słowem dobry zakup ( moim zdaniem) i musze dbać o niego .

Proszę o pomoc i o rady na jakie rzeczy powinienem zwrócić uwagę przy konserwacji na zimę .

Dziękuję i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

njalepiej pożycz od kogoś instrukcję obsługi z jakiegoś mtz/proanra/belarusa i się wszystkiego tam dowiesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilo1    1

Ale od kogo ?

Szukałem nawet na necie i nie znalazłem , a żaden znajomy nie ma.

No chyba ,że ktoś na forum ma i podzieli się ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kamis    0

słyszałem że w agromie wągrowiec do tych starszych mają zadzwoń i spytaj tel. 672620826

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

no to poziom oleju sprawdzisz z prawej strony skrzyni biegów przed hamulcami jeśli nie masz przedniego napędu to masz pokrywkę to przed nią taka mała śrubka łeb kwadratowy na 12 ,a olej do wspomagania to pod korkiem powinna być siatka wlewowa a w niej wskaźnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilo1    1
no to poziom oleju sprawdzisz z prawej strony skrzyni biegów przed hamulcami jeśli nie masz przedniego napędu to masz pokrywkę to przed nią taka mała śrubka łeb kwadratowy na 12 ,a olej do wspomagania to pod korkiem powinna być siatka wlewowa a w niej wskaźnik

Dzięki

Co do oleju w skrzyni ,to faktycznie jest taka pokrywka a przed nią mała śruba z łbem kwadratowym, a niżej jest taka sama śruba tylko ,że większa

( prawdopodobnie do spuszczania oleju) .Mówimy o tym samym?

Dzisiaj to dokładnie sprawdzę.

Jeszcze raz dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilo1    1
słyszałem że w agromie wągrowiec do tych starszych mają zadzwoń i spytaj tel. 672620826

Dzwoniłem i niestety nie mają , mają tylko do mtz 82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilo1    1
Ja mam ale ruską , a polską to rzeczywiście mało kto ma :P

A istnieje taka możliwość Byś udostępnił swoją instrukcję?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenit    0
A istnieje taka możliwość Byś udostępnił swoją instrukcję?

A co pa rusku gawarisz :P . Nie jestem w tej chwili na miejscu tam gdzie ją mam, a jak będę to spróbuje ci pomóc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilo1    1
A co pa rusku gawarisz :P . Nie jestem w tej chwili na miejscu tam gdzie ją mam, a jak będę to spróbuje ci pomóc

No w szkole podstawowej miałem rosyjski :) ,a jak to mówią "lepszy rydz niż nic" może coś z niej wyczaruję :)

mój e-mail cbr950@interia.pl

 

tak ta większa na dole to od spuszczenia

wielkie dzięki wszystko się zgadza , wczoraj sprawdziłem poziom oleju no i plecy? Sucho jak na pustyni ! ( sam jestem wściekły na siebie ,że nie sprawdziłem tego wcześniej :angry: )

Powiedz mi sebe1033 ile oleju wchodzi do skrzyni , czy ma to być zwykły olej przekładniowy, no i jak możesz to gdzie jest śruba do wlewania oleju?

A jeszcze jedno , przy wlewie do wspomagania faktycznie jest sitko lecz nie ma przy niej miarki , lecz obok wlewu jest śruba ( na pierwszy rzut oka wygląda jak miernik paliwa w baku)może to jest ten wskźnik?

Edytowano przez andrzej2110
nie pisz posta pod postem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

do skrzyni wchodzi 40 litrów wlew przed dźwignią zmiany biegów lub też z tyłu pod siłownikiem wystaje śruba dość dużo ok 5 cm ale to prędzej odpowietrznik.A olej to ja miałem od znajomego 10 l od ruskich taki gęsty że szok jak kisiel ale reszte 30 dałem zwyklego hipolu jak woda .A wspomaganie to do dołu tego sitka jakoś jak zobacze to dopisze dokładniej ok 6 litrów .A ta śruba to do regulacji (chyba że to o inną chodzi ) ,a jak z podnośnikiem znalazleś miarkę ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilo1    1

Do siłownika to wiem , jak podniosę klapę to zaraz przy bezpiecznikach jest taki mały zakręcany bagnecik.

Dzięki , normalnie życie mi ratujesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×