Skocz do zawartości

kamilo1

Members
  • Zawartość

    46
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutral

O kamilo1

  • Ranga
    Nowicjusz
  • Urodziny 10.12.1982

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Kaniów
  1. Ponowie muszę wymienicz taki grzebien, który jest zaraz za podłoga podsiewacza w Bizonie Z040, Pogubiłem szszystkie te pręty, które stercza lekko pod kontem do dóry. Nie mogę znaleść nazwy tego elementu, jest on przykręcony po obu stronach do scian bocznych dwoma srubami. Panowie chyna wiem czego szukam ale proszę o potwierdzenie. element który opisuję nie nazywa sie PODPÓRKĄ PODSIEWACZA?
  2. Nie da się włączyć WOM w MTZ

    Witam. Czy ktoś wie jak wyregulować wałek by nie zatrzymywał się przy obciążeniu?
  3. Prowidłowa praca silnika

    Dzięks wielki za odpowiedzi. Bardzo sceptycznie podszedłem do powyższej informacji otrzymanej od "doradcy", na ale każda informacje warto sprawdzić, dla tego postanowiłem założyć ten temat. Co do obrotów to ciężko mi określić obroty silnika bo rolę uprawiam starą (ale jarą) białoruską, gdzie nie mam obrotomierza. Podczas prac polowych czy jazdy słyszę po pracy silnika kiedy należy dodać gazu a kiedy spuścić z tonu i to jest dla mnie najlepszym uzasadnieniem do zwiększenia obrotów lub zmniejszeni. Przy orce to wiadomo że odpowiedni bieg i gaz na maxa, no ale przy przewożeniu pustej przyczepy nie będę się ciągnął na wolnym biegu z maxem obrotów. Takie jest moje zdanie, i jak do tej pory ciągnik chodzi bez szwanku.
  4. Witam Panowie. Mam takie pytanie ( może już ktoś pochylił się na forum nad tą sprawą). Mieszkam we wsi gdzie jest mnóstwo doradców związanych z rolnictwem i czasami zastanawiam się czy mają rację. Niedawno spotkałem się z takim stwierdzeniem, że oszczędne dawanie gazu ( oszczędna jazda) w silniku wysokoprężnym spowoduje jego awarie. Mianowic jak chce jechać wolno to zmniejszam bieg, ale gaz zawsze na ful. Czy to jest prawda?
  5. Wszystkiego Najlepszego przesyła lukaszjd;)

  6. Wyjęcie sita

    Śmieszne, śmieszne ale wszystko ma być przygotowane do sezonu na 5+. Ja już się, nie raz przekonałem, że od takiej błahostki całe żniwa mogą zależeć, dla tego lepiej zrobić to raz a porządnie niż później na polu z tym walczyć.
  7. Wyjęcie sita

    Sita już wyczyszczone. Na kilku żaluzjach tych od strony podsiewacza zauważyłem rdzę, czy mogę je pomalować farbą ( pistoletem nie pędzlem) czy lepiej nie. Oryginalnie nie są malowane. Tych żaluzji jest kilka może 6 sztuk, reszta jest super, więc nie będę wymieniał całego sita.
  8. Wyjęcie sita

    Dolne też wylazło. Oczywiście, że wcześniej opukałem młotkiem, też popryskałem WD-40. Sito nie ściągałem pasem ( gdzieś zapodziałem) ale zrobiłem prowizoryczny ściągacz z dwóch prętów gwintowanych 6 mm. Pręty przykręciłem do ramy sita, pomiędzy prętami gwintowanymi umieściłem gruby pręt metalowy, który zaparłem o kombajn. Z drugiej strony za prętem metalowym połączyłem pręty gwintowane kawałkiem płaskownika tak by płaskownik zaparł się o ten gruby pręt i skręcałem śruby i powoli sito wyszło.
  9. Wyjęcie sita

    Wszystko się zgadza. Faktycznie jest to ceownik a nie profil, jak sądziłem. Odkręciłem nakrętki, ściągnąłem ceownik i dało się wyciągnąć sito górne lekko poszarpałem i wyszło, czuje że dolne nie pójdzie tak łatwo i muszę wypróbować tą metodę z pasem.
  10. Wyjęcie sita

    Dalej tego nie widza w głowie ( jestem w robocie więc nie mogę podejść do Bizona) Zauważyłem podczas prób rozkręcenia sita, że po obu bokach są poziome pręty ( ok. 25 cm ) jeden koniec przymocowany do obudowy kombajnu a drugi koniec przechodzi przez pionowy profil ( taki łącznik między dolnym a górnym sitem) na pręt nakręcone są śruby. Oba te pręty są po bokach sit miedzy dolnym a górnym sitem. To jest to ?
  11. Wyjęcie sita

    [quote name='bobytempelton' timestamp='1322465625' post='820549'] miedzy górnym a dolnym sitem , po bokach przy ścianach kombajnu, są to nakretki 17mm trzymające ceowniki o długości ok 25cm [/quote] Sory, że takie pytania zadaje, ale wczoraj pół dnia próbowałem wyciągnąć te sita i nic, dla tego chce wszystko wyjaśnić by dzisiaj już na 100% je wykręcić. Czy te śruby 17mm i ceowniki znajdują się przy ścianach kombajny wewnątrz, czy na zewnątrz ?
  12. Wyjęcie sita

    Panowie chce wyciągnąć górne sita z Bizona 40 ( robię to pierwszy raz), odkręciłem te dwie tylne boczne śruby przy pióropuszu, nie mogę zlokalizować tych dwóch śrub i klamek trzymających sita. Czy ktoś wytłumaczy mi gdzie są te dwie śruby?
  13. Brak ON na zaworach

    Super, że wszystko jest OK. Może przy okazji poruszę jeszcze ten temat. [quote name='MAT912' timestamp='1319143369' post='800050'] jak miałeś rozp.........ne zaworki poz. 22-24 [url="http://zapodaj.net/a602b6ab8b1a.jpg.html"]http://zapodaj.net/a...ab8b1a.jpg.html[/url] to Ci leciało jak pompowałeś. [/quote] MAT912 czy taka sytuacja w Białoruśce to powód do naprawy pompy? Dodam, że ciągnik cały czas jest na chodzie normalnie pali. Zastanawiam się czy jest sens naprawiania lub wymiany tej pompy jeśli nie widzę jakiś większych problemów związanych z tą sytuacją?
  14. Brak ON na zaworach

    [quote name='MAT912' timestamp='1320058278' post='804901'] Po pierwsze - MAT912 nie jest jasnowidzem ażeby na odległość znaleźć przyczynę, bo u lekarza też się chyba nie leczysz przez internet.f Po drugie - jeżeli sugerowałeś że ropa z filtrów leci normalnie,a nie chce lecieć przewodami wysokiego ciśnienia jak pompujesz ręczną pompką, to jak miałem się do tego ustosunkować? Najpierw radzę podać objawy ściśle związane z problemem a później oczekiwać odpowiedzi ściśle związanej z problemem. P.s. Już nie skomentuję samego tematu " Brak ON na zaworach" jest na pewno ściśle związany z problemem, trochę samo krytyki w stosunku do siebie kolego a potem do innych. [/quote] Ale po co takie nerwy Odpowiedz 1 Myślałem, że te forum właśnie do tego zostało stworzone by między innymi pomagać naprawić sprzęt przez internet. Inni forumowicze jakoś mogli pomóc na odległość. Odpowiedz 2 Ależ ja podałem objawy ściśle związane z problemem, i inni jakoś wiedzieli o co chodzi. A jeśli chodzi o zasadę działania pompy paliwowej to przyznałem Panu racje że byłem w błędzie. Nigdzie nie jest napisane że forum AGRO FOTO jest stworzone tylko dla specjalistów i niestety mogą powstać jakieś niedociągnięcia, tylko to nie trza ironizować tylko wytłumaczyć błąd. Odpowiedz na P.s. Jak już wspomniałem nie jestem specjalistę w zakresie silników spalinowych i mam prawo jak każdy człowiek pomylić cię, z reszta za co w następnych postach przeprosiłem i sprostowałem. Pozwoliłem sobie napisać ten post by nie zostawić złego wrażenia, jeśli kogoś uraziłem lub zdenerwowałem to przepraszam. Pozdrawiam. P.S. Mimo wszystko grunt że kombajn naprawiony.
  15. Brak ON na zaworach

    Witam, kombajn odpalił Pompa jest OK, przynajmniej teraz działa. Przeczyściłem wszystkie rurki metalowa, główki i węże gumowe doprowadzające paliwo, odpowietrzyłem pompę paliwową za pomocą dwóch śrub (normalnie ropa zasysana z baku), no i działa. Po przeczyszczeniu i zamontowaniu wszystkich rurek sprawdziłem na sucho czy podaje ropę i faktycznie MAT912 miał rację pompa wtryskowa podaje ropę dopiero gdy zakręci się rozrusznikiem, znowu dowiedziałem się czegoś nowego, tylko fajnie by było gdy by taki znawca jak MAT912, pomógł znaleźć odpowiedz ściśle związaną z podanym problemem w temacie. Podsumowując: Przyczyna tej usterki- zapchany układ paliwowy lub źle odpowietrzona pompa paliwowa. Dzięki za pomoc.
×