Skocz do zawartości

Cos nie tak z Pronarem...


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

a na pewno to plamy oleju a nie sadza czy cos w tym rodzaju rozpuszczone w wodzie

 

marcin974 a zawory sprawdź je może olej opalowy je wypalił w końcu masz trochę mth (albo i więcej)

najlepiej zdejmij kolektor i wieczorem po ciemku włącz silnik będzie widać czy są szczelne

Opublikowano

kolego to normalne w pronarach ja tez jak na dotarciu upaliłem tłumik potem jak juz pracował to drugi , teraz ma trzeci jest mocniejszy ale było nawet tak w żniwa , że z pola jechałem bo taki ogien szedł ze aż strach ten typ tak ma

Opublikowano

Ja nie mam takiego problemu jak wy, ze nagrzewa się kolektor itp, tylko ze dymi pod dużym obciążeniem, Ciągnik łapie 95 stopni ale nie nagrzewa się kolektor i nie puszcza czerwonego jęzora, też nie chlapie olejem. Komin mam drugi, a zmieniłem go bo tamten nie był niklowany i wiecznie był pordzewiały. Rok Pronara 2001, 1400 mth. Jakoś wolno lecą u mnie mth :)

Opublikowano
a ciągnik przypadkiem nie stał na deszczu?? Bo u nas po deszczu też chlapie na maskę...

taaa... jak deszcz napada do tlumika to po odpaleniu cała macha w kropki.. dobrze ze zmywalne to jest bo jak następny deszcz popada to obmyje :)

Opublikowano

po zrobieniu tych stryskiwaczy to jak z 20KM miałby wiecej...

 

w orce 2 polowa cała to wtedy sie dławił a teraz nie czuje... na VI klasie ziemi orałem z predkoscią 10km/h (fakt ze nie za głeboko bo martwica sie wyorywała) to na polu 1200m długim 5ha orałem ponad 3godz :)

 

wczesniej zeby zaorac 1ha/godz na sredniej ziemi to trzeba było sie dobrze zwijac i dobrze go gniesc... a teraz spoko :)

 

 

dzisiaj tata ztalerzował 10ha w 5kawałkach a ja jeszcze po szkole zaorałem 8ha w 4kawalkach -na lekkiej ziemi...

na to wszystko spalił gdzies tak 130-140l oleju opałowego :)

Opublikowano

czy ja wiem czy takie rekordy -moze to sprawa tego ze trzech kierowców jest i maszyna nie stygnie :) a jak ktos sie obija to sam duzo nie zrobi :)

Dzisiaj 2ha zaorane, 5 zagregatowane i 5 zasiane...

Nasz rusek to robi na siebie...

jeszcze mamy 5ha do agregatowania, 5ha pszenicy do zasiania okolo 15ha na zime do orania i 5ha buraka do wykopania u siebie -i jeszcze usługowo do kopania buraka i wolne :) :)

Opublikowano

Problem odpalania spowodowany przez roznice w temperaturze zaplonu oleju napedowego i oleju opalowego. Temperatura zaplonu oleju opalowego jest wyzsza od temperatury zaplonu oleju napedowego. Stad Twoj problem z odpaleniem rano jak silnik jest zimny.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Z pewnością.Olej napędowy (opałowy) grzewczy,jak sama nazwa wskazuje przewidziany jest do stosowania w okresie maj-sierpień.W zimie stosowanie tego paliwa jest wręcz zabronione. :)

Opublikowano

Problem odpalania spowodowany przez roznice w temperaturze zaplonu oleju napedowego i oleju opalowego. Temperatura zaplonu oleju opalowego jest wyzsza od temperatury zaplonu oleju napedowego. Stad Twoj problem z odpaleniem rano jak silnik jest zimny.

 

A skąd masz takie info?

Olej opałowy lekki:

Stan fizyczny : ciecz

Barwa : czerwona

Zapach : charakterystyczny

Temperatura krzepnięcia : -20oC

Temperatura początku/końca wrzenia : 180 – 360oC

Temperatura zapłonu : min. 56oC

Temperatura samozapłonu : 270oC

Granice wybuchowości : 0,7 – 8,0 % obj.

 

Olej napędowy:

 

Stan fizyczny : ciecz

Barwa : jasnożółta

Zapach : charakterystyczny

Temperatura krzepnięcia : -5oC gat. B

: -20oC gat. D

: -35oC gat. F

: -40oC arktyczny klasa 1

Temperatura początku wrzenia : ok. 180°C

końca wrzenia : ok. 360oC

Temperatura zapłonu : nie niższa niż 56oC

Temperatura samozapłonu : 270oC

Granice wybuchowości : 3,11 – ok. 15,0 % obj.

Gęstość w temp. 15oC : 820 - 845 kg/m3 (gatunki B, D i F)

800 - 845 kg/m3(klasa 1)

Dane ze strony BP

Opublikowano

Z pewnością.Olej napędowy (opałowy) grzewczy,jak sama nazwa wskazuje przewidziany jest do stosowania w okresie maj-sierpień.W zimie stosowanie tego paliwa jest wręcz zabronione. :)

O kurcze... :)

 

od lipca na ON chodzi,faktury nazbierane, ogień z rury nadal jest, jak będzie korzystna cena to to od wiosny OO bedzie sie lać, duzo pracuje, z ciężkim kopytem i nie odczówam absolutnej różnicy ani w mocy ani w spalaniu, a zapytać pompiarza czy OO wykańcza pompe to odpowie "Panie... pompę to tylko woda wykończy, jak dobry OO to mozna jeździć" :)

Opublikowano

A skąd masz takie info?

Olej opałowy lekki:

Stan fizyczny : ciecz

Barwa : czerwona

Zapach : charakterystyczny

Temperatura krzepnięcia : -20oC

Temperatura początku/końca wrzenia : 180 – 360oC

Temperatura zapłonu : min. 56oC

Temperatura samozapłonu : 270oC

Granice wybuchowości : 0,7 – 8,0 % obj.

 

Olej napędowy:

 

Stan fizyczny : ciecz

Barwa : jasnożółta

Zapach : charakterystyczny

Temperatura krzepnięcia : -5oC gat. B

: -20oC gat. D

: -35oC gat. F

: -40oC arktyczny klasa 1

Temperatura początku wrzenia : ok. 180°C

końca wrzenia : ok. 360oC

Temperatura zapłonu : nie niższa niż 56oC

Temperatura samozapłonu : 270oC

Granice wybuchowości : 3,11 – ok. 15,0 % obj.

Gęstość w temp. 15oC : 820 - 845 kg/m3 (gatunki B, D i F)

800 - 845 kg/m3(klasa 1)

Dane ze strony BP

Sugerujesz sie jednym zrodlem ( strona BP ) poczytaj w necie a zobaczysz ze roznica jest. Moje zrodlo informacji to pracownik laboratorium rafinerii. :)

Opublikowano

A czy Twoje źródło informacji powiedziało Ci o jakim oleju opałowym mówiło :lol: ? Bo nie sądzę żeby interesował Cię ciężki olej opałowy, do którego zalicza się też mazut. Lekki olej opałowy stosuje się (teoretycznie) w kotłowniach przydomowych, małych i średnich firmach. Więc praktycznie wszystko co możesz nabyć na wszelkiego rodzaju stacjach zakładach czy nawet u pana Stasia pod nazwą olej opałowy ma temp zapłonu taką samą jak olej napędowy. Oczywiście nie mówimy o wyrobach chrzczonych. Jest coś takiego jak Polska Norma A skoro dla Ciebie BP jest niewiarygodne to może orlenowi dasz wiarę?

Napędowy

opałowy lekki

No ale koniec OT

Opublikowano

Witam

Pisałem kiedyś gdzieś o tym jak w cięzkich pracach pronarem 82SA robił mi sie czerwony korekror wydechowy wraz z kolanem tłumika... dzis konczę orkę patrze a z tlumika jest czerwona łuna ognia (jak z palnika), nie duza... okolo 10cm... ująłem gazu i po sekundzie zginęła

i teraz moje pytanie... Czym to jest spowodowane -temp silnika mam deczko ponad 90Omotor oleju poprzez ostanie 100mth wziął z 10ml -czyli to normalne, cisnienie oleju jest 0.25mpa, przyznam ze traktor chodzi na OO (olej opalowy), z rana troche długo kręci (około 30sek albo i wiecej)

 

Czy mozna podejrzewać wtryskiwacze za sprawcę tego ognia? :)

 

masz wysoką temperature , u mnie około 80 stopni

Opublikowano

Co do opału, to śmiem twierdzić, że lepiej lać opał z małą domieszką jakiegoś oleju niż czasem paliwo z naszych stacji. Przecież na stacji to w większości jest opał wybarwiony i uszlachetniony.

Opublikowano (edytowane)

TractorPullingu stosują inny olej silnikowy żeby ładnie wyglądało jak zieje ogniem :) więc może wymień olej silnikowy na jakiś droższy i zobacz czy ci się coś poprawiło polecam olej turdus :) drogi ale zobaczysz czy coś zmieni

Edytowane przez MrCzesio123

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez sandrii
      witam mam taki problem nie potrafimy odkręcić tej śruby a moze się to wybija? zawleczka wyciągnięta i nic klucz udarowy nie daje rady nawet 
      jest to śruba to drążka zmiany biegów 


    • Przez sandrii
      Przychodzę z pytaniem jak te tuleje wymienić podobno trzeba tylko odkręcić drążek i wszystko pozdejmowac niby prosta robota ktos to robił w Pronar 82a? moze coś więcej powiedzieć na jakie tulejki wymieniał i cos przy okazji 
      chce je wymienić zeby ten drążek tak nie latał i biegi lepiej wchodziły 
    • Przez donmateo246
      Cześć, od dłuższego czasu zmagałem się z problemem oświetlenia przedniego, reflektorów. Niestety orginalne nie zdawały egzaminu. Nie były szczelne, a wilgoć oraz kurz doprowadzały do szybkiego łuszczenia się chromu na odbyłysniku. Niestety wymiana nie pomagała, ponieważ problem się powtarzał. Po przygodzie na przegląd udało mi się znaleźć motywację i opracować ramki oraz rozwiązanie pozwalające zainstalować zamienniki od firmy wesem, które są tańsze i szczelne. Jest to wydruk 3D jeśli ktoś ma problem podobny do mojego to chętnie pomogę.


    • Przez Krizh
      Witam, czy znajdzie się na Forum ktoś posiadający traktor Pronar Zefir 85 wraz z przednim tuzem? Potrzebuję zdjęć mocowania takiego elementu (czy tylko z przodu na 12 śrub czy też idzie jakaś ramka do tyłu traktora). Z góry dziękuję. 
    • Przez piotrkacz
      witam wszystkich kupiłem pronara 5135 czy ktos coś rzuci na forum co to za maszyna .ogólnie 2007 r 5135 silnik iveco
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v