Skocz do zawartości
marcin974

Cos nie tak z Pronarem...

Polecane posty

marcin974    25

Witam

Pisałem kiedyś gdzieś o tym jak w cięzkich pracach pronarem 82SA robił mi sie czerwony korekror wydechowy wraz z kolanem tłumika... dzis konczę orkę patrze a z tlumika jest czerwona łuna ognia (jak z palnika), nie duza... okolo 10cm... ująłem gazu i po sekundzie zginęła

i teraz moje pytanie... Czym to jest spowodowane -temp silnika mam deczko ponad 90Omotor oleju poprzez ostanie 100mth wziął z 10ml -czyli to normalne, cisnienie oleju jest 0.25mpa, przyznam ze traktor chodzi na OO (olej opalowy), z rana troche długo kręci (około 30sek albo i wiecej)

 

Czy mozna podejrzewać wtryskiwacze za sprawcę tego ognia? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MiRol    18

albo pompa wtryskowa może padła i sie wacha w rurze spala i stad ten ogien, a moc ma?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sebe1033    62

długo jeździłeś może po prostu masz sadze w tłumiku i nagrzał się dobrze niewile trzeba iskra no parę i poszedł ogień (zapaliły się sadze )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli byłby zły kąt (za późny wtrysk) to rzeczywiście kolektor zrobiłby się czerwony ale wtedy silnik byłby strasznie słaby. Moim zdaniem pompa wryskowa podaje za dużą dawkę paliwa stąd ogień i duża moc silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szpeniek26    4

Mylisz się, większa dawka paliwa nie rozpali kolektora do czerwoności, silnik nie może być koniecznie aż tak słaby aby była odczuwalna różnica mocy, wiem bo sam robiłem takie eksperymenty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

Jakby był zły kąt wtrysku to silnik nie miałbym mocy. Jesli Ci nie przeszkadza ze ogien idzie z rury to zostaw jak jest bo moc jak mowisz ma. Olej opałowy podczas spalania produkuje wiecej ciepła dlatego mozesz odczuwac wieksza moc.Miałem podobny temat w 3p. Jak chodził na ropie to jakis taki ciapowaty był ale za to na opale w polu nie do zatrzymania a w nocy było widac jak ogien z rury idzie. Moze zacznij pracowac na nizszych obrotach bo wnioskuje ze 2300 z niego wyciskasz podczas pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronarek82a    1

No tak. Jak usiebie w pronarze zmieniałem tłumik to zapaliłem ciagnik to też ogniem ział ale był bez tłumika i to chyba normalne jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    0

Nie wiem czy to takie normalne.. może pod dużym obciążeniem i po dużym rozgrzaniu, ja przed i po demontażu pompy paliwa w zetorze sprawdzałem właśnie czy powinno ziajać ogniem czy nie, żeby potem było tak samo, i nic a nic nie ziajało nawet na ciepłym silniku..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronarek82a    1

No pronar był mocno nagrzany. Było to lato i jechał 30km z nawozami. I po drodze sie tłumik przepalił i jak zajechałem do domu zdjołem tlumik i zapaliłem to porządnie ział ogniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pati    10

Nie wiem czy to istotne, ale przyuważcie, że w zawodach TractorPullingu, traktory też czasem dmuchają ogniem. Więc może to z przeciążenia. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

@pronarek -jak bedzie tylko chwila czasu to dajemy wtryskiwacze do sprawdzenia ;)

 

 

Miałem podobny temat w 3p. Jak chodził na ropie to jakis taki ciapowaty był ale za to na opale w polu nie do zatrzymania a w nocy było widac jak ogien z rury idzie. Moze zacznij pracowac na nizszych obrotach bo wnioskuje ze 2300 z niego wyciskasz podczas pracy.

równe 2500 obr osiąga bez obciązenia... a przy obciązeniu to tak 2300 zchodzi :o

 

Iskry a żywy ogień to co innego :D

racja -tutaj zywy ogien jest -iskrę to na poprzeczu nie raz pusci mi

 

 

 

A moze Pati ma racje ze to z przeciązenia -nie ukrywam ze 1godz ha orze na dlugim polu (IV klasa), jak na 80koników i plug 4*35 to wyczyn jest...

 

Dzieki za podpowiedzi -jak zrobimy wtryskiwacze to powiem ile było do kitu -przy ostatnim sprawdzaniu (po 700mth) były dwa padnięte wtedy jednak jak był nowy i na placu stał z odkręconym korkiem od wlewu to wody napadało i przez to siadły dwa wtryskiwacze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

jest jeszcze jedno zawory mogą nie trzymać dlatego idą wam iskry a nawet ogień ale żeby z tłumika jak z palnika ;) ,a może opał na to wpływa inna temp zapłonu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szpeniek26    4

Przecież wam tłumacze cały czas jesli bedzie miał zły kąt wtrysku to tak właśnie bedzie się działo, za puzny wtrysk, przez to ma większą temperature i rozpala kolektor ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

To z kąd by sie mu moc brała?? Był by raczej słabszy.

A kto mu przestawił ten kąt wtrysku??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szpeniek26    4

Bedzie słabszy a ustawione ma tak pewnie od nowosci, jak przestawiłem to działo się zupełnie tak samo, ogień z tłumika i temperatura wody powyżej 90stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Problemy z odpalaniem także moga wskazywac na zły kont wtrysku, Ale to także bolaczka lejących wtrysków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×