Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
look2305

Zetor 8441

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
look2305    0

Co byście wybrali na moim miejscu z turem? Czy zetora 8441(lub podobnego), a może jagiegoś John deere'a(seria 6030),New hollanda(seria T5000),lamborghini(r2 lub r3) lub kubotę?Które z tych ciągników najmniej palą i mają najtańszy serwis?Ciągnik ma służyć jako pomocniczy w gospodarstwie 50ha, w którym jest jeszcze ursus1224,c-360-3p izetor 7211.Za wszelkie odp. zgóry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    52

moj sasiad ma proxime z turem track lift 220 i nie jest z niej zadowolony co prawda ciagnik sie nie psuje bo pracuje tylko w turze i opryskiwaczu robiac okolo 150 mtg rocznie ale i tak go nie poleca mowi ze jesli bylby to jego glowny ciagnik to poszedl by z torbami ze wzgledu na zuzycie paliwa no i ten nieszczesny tur ktory przez kretynskie umieszczenie tlumika jest za daleko wysuniety do przodu jesli ma na turze okolo 500 kg to musi solidnie uwazac zeby go nie przewrucic juz kilka razy nie wiele brakowalo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30

No bo sąsiad kupił za duży tur z tego co słyszałem 220 jest za duży do proximy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kondzik    0

Może i jest za duży ale nie przesadzajcie bo ja podnosiłem nie raz 700 kg bez problemów. A spalanie nie jest wcale takie duże jak mowa w tych głupich legendach o zetorze....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

Z tych ciągników jako pomocniczy wybrał był Lambo R3, bądź Kubotę np.M6040, lub M7040. Jako pomocnik nie jest potrzebna wysoka masa (np.zetor), ale niskie spalanie w lekkich pracach. Serwis tańszy będzie oczywiście Lambo, ale za to Kubota nadrabia wyposażeniem, np. rewers bez sprzęgła w standardzie, klimatyzacja itd.. R3 w tańszej wersji Standard będzie "goła" i sporo tańsza od kuboty.

 

PS. Po co ci tyle ciągników na tyle ha??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

w r3 evo 85 z turem można spokojnie liczyć na spalanie poniżej 4 l/godz solidna przednia oś i w standardzie opony 14,9/24 oraz skrętne błotniki to duże atuty do tura, minus to jednak jak już ktoś pisał lubi zaboksować tylnymi kołami do tyłu, nie wydaje mi sie zeby to było ze względu na mase a raczej na rozłożenie masy na ciągniku i charakterystyke silnika, dlatego trzeba by się do tego przyzwyczaić i obciązniki na tył, minus r3 do tura MUSI mieć szkalny dach bo wyżej ciągnika nic nie widać.

Co do zetora podzielam zdanie @Timasza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas    73

ferdek zapraszam do mnie . proponuje pługi czwórki i orkę po kukurydzy a sie zdziwisz ile to twoje lambo łyknie . gwarantuję ze sporo ponad 10 l. dla ciekawych test w top agrar 02: 2008

lambo-moc max. i moc nom jednostkowe zuż paliwa 344

proxima 291 i 304

td 80 295 i 299

mf 5435 263 i 328

godzinowe zużycie paliw przy mocy nom. lambo 21,1

proxima 18,9

td80 16,2

mf 18,9

ogólnie perkinsy nie wypadly w porównaniu do zetora jakoś oszałamiajaco. tak więc jak pisał kolega bardziej w głowach panuje przesąd ze zetor to smok a inne to 3 l na godzinę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radson    5

Dokładnie .@ferdek nie wie ile mu lambo spali bo nie jest dobrze obciażone .Ja równiez zapraszam do mnie na orke po kuku traktor z 4skibowym pługiem 4*35 ma jakies 10%zapasu mocy na biegu 3 polowej tj 5kmh , a nawet z 3skibowym pługiem ma ciężko jak cholera wiec i swoje spali .A propo spójrz na testy spalania tak jak kolega wyżej pisze . Pamiętam jak ojciec orał po kuku ursusem 360 na 3polowej i traktor ryczał normalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

wiem o tym teście i dziwny jest dla mnie ten wynik, bo r3 ma system antyprzeciążeniowy że silnika nie da sie przeciążyć ciągnik spada z obr i tyle po przez mniejszenie dawki paliwa więc nie wiem jakim cudem osiągneli taki wynik na hamopwni, pyatny o to dieler twierdził że to dlatego że wersja gs i sprzęgło hydrauliczne ma duży pobór mocy, co do moich doświadczeń staram sie nie katować ale w talerzówce na wyższych biegach i 4x4 więcej jak 7-8l nie spali, może jak bym sie bardziej postarał 10 by pękło ale watpie, bo puki co większego wyniku jak 7-8l nie uzyskałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

Hmm-siła złego na jednego ;)-no to i ja się jeszcze do tych złych dołączę-ciekawe jak bym tak do swego pługa te Lambo Ferdka podczepił albo do belarki i heja w torfy hardcore uskuteczniać :o-pewnie skończyłyby się teksty o rewelacyjnym spalaniu jak ręką odjął...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radson    5

Talerzówka talerzówką ale weż go pusć w orke z pługiem 4skibowym po kukurydzy gdzie od 2 mies deszcz nie spadła ziemia mocno przesuszona to zobaczysz ile łyknie , my jednego roku oraliśmy pługiem 5*35 bo nam sie korpusu nie chciało odkrecac i traktor był 100% obciazony , dym z komina było lekki widac a traktor był prawie nowy rok miał no ale jakoś sie poorało ale teraz to 3*30 oramy 5km/h szybciej pług wychodzi z ziemi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

A ja Wam powiem Panowie ze chcąc zrobić dobrą robotę to każda marka zawiruje w baku ;)

,,mtz mało pali, mało pali" dac mu tak 2500obr w orce na cztery skiby na ciezkiej ziemi to pewnie w 12l/mth sie nie zmieści

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas    73

święte słowa marcin.znam człowiek co kupil td 80 i teraz klnie ze za duzo mu pali i wiekszoścć robót wykonuje c 360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MCKYLO    1

Koledzy wyjaśnijcie mi proszę jaki wpływ na zużycie paliwa ma sprzęgło hydrauliczne, kolega Ferdek w każdym temacie broni zużycia w Lamborghini tym że to sprzęgło ma duży pobór mocy. Wdług mnie sprzęgło hydrokinetyczne to tak ale hydrauliczne, nie jestem aż takim znawcą techniki a pewnie na forum są koledzy lepiej znający temat techniczny więc chętnie wysłucham opinii.

Akurat się składa że ostatnio siedziałem w AGROFARMIE 85 z ładowaczem i potwierdzam że bez szklanego dachu to mocna lipa, stosunkowo kabina jest niska i przy układaniu np. sterty ze słomą to po kilku godzinach pewnie szyja da się we znaki. W wersji z klimatyzacją i normalnym dachem rozwiązanie umieszczenia klimy dodatkową nadbudową na dachu tzw. grzybem (moje skojarzenie) jest fatalne nie po dzisiejsze czasy co dodatkowo podwyższa ciągnik. Szklany dach dopłata ile???

Co do zużycia paliwa i słynnego testu TA, kiedyś przeliczyłem zużycie na uzyskiwaną moc przez ciągniki w teście, teraz nie pamiętam ale wyszły mi w zasadzie różnice bardzo małe, co uświadomiło mi że tak naprawdę w teście tym ZETOR nie jest smokiem o jaki go posądzają, oraz fakt że PERKINS też taką rewelacją nie jest. Zwracam uwagę na fakt pominięty w teście, że ciągniki testowane miały w zasadzie każdy z nich inne systemy zasilania paliwem. Najstarszy i najprostszy to ZETOR pompa tłoczkowa, MF pompa wirowa, LAMBORGHINI chyba pompowtryskiwacze (zaznaczam że tutaj pewności nie mam) co moim zdaniem też ma wpływ na zużycie paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look2305    0
Z tych ciągników jako pomocniczy wybrał był Lambo R3, bądź Kubotę np.M6040, lub M7040. Jako pomocnik nie jest potrzebna wysoka masa (np.zetor), ale niskie spalanie w lekkich pracach. Serwis tańszy będzie oczywiście Lambo, ale za to Kubota nadrabia wyposażeniem, np. rewers bez sprzęgła w standardzie, klimatyzacja itd.. R3 w tańszej wersji Standard będzie "goła" i sporo tańsza od kuboty.

 

PS. Po co ci tyle ciągników na tyle ha??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

ja tam jestem tego zdania ze spalanie zawsze idzie w parze z mocą... przykład C-360, popma przetyrana -ciągnik na 5biegu nie moze sie poradzić, uzywana do oprysków częsciowo siania nawozów, wieloraka -lekkie prace w gosp. jak dwa razy w miesiącu sie tankowało... zimą przeszła mały remoncik, pompa po regeneracji, zmienione koncówki wtryskiwaczy, ciągnik dosłownie rakieta tylko ze kilka razy pod rząd maszerowałem z pola po paliwo, spalanie konketne teraz ma...

Podobny przykład

 

kolo ma zetora 5211, kupuje farmtraca na 70 (bez przodka) pytam go o spalanie, zachwycony mówi ,,ło tego jak zatankuje to jezdze i jezdze"

po 2 miechach pytam go ,,a jak tam farmtrac spisuje sie?" a on ,,ło miekki jest, miekki, zetor w trzech skibach mróczy a ten ma cieżko"

Morał z tego taki ze jedno jest dobre do cięzkiej roboty a jedno do lekkiej

 

Myslę ze w tym temacie powinien kazdy opisac (szczerze przede wszystkim) swoje spostrzezenia na temat spalania, nie prowokowac do kłótni bo czyjs pali mniej.... kolega który założył temat by miał czarno na białym który ciągnik do jakich prac i luzik ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

oj jak Wy jeździcie po tym biednym ferdku :o ale na szczęście chłopak się nie daje i dzięki temu rodzą się ciekawe dyskusje :D

 

 

co do spalania ciągników to mnie się wydaje, że kiedyś (EuroI) różnice w spalaniu pomiędzy modelami tej samej mocy różnych marek były większe, teraz kiedy silniki muszą spełniać wyższe normy spalin to różnice się zmniejszyły...mam porówanie U4512 do MF5455 i mam gdzieś testy ciągników 80-90Km z 98r jak poszukam to napisze coś więcej...

 

a co do szklanego szyberdachu w Lambo to do pracy z ładowaczem na pewno bym do niego dopłacił, ale w tym roku miałem okazję przetestować swój organizm przy zwożeniu słomy C-330 + tur1 :D i po bitych 14h jeżdżenia (przez ten czas byłem dosłownie 30min na obiedzie) wogóle nie odczuwałem braku tego wynalazku pomimo, ze widoczność na ładowacz jest fatalna i żeby zobaczyć wierzchołek drugiej kostki na wysokości 4m trzeba było głowę położyć na kierownicy...ale za to kolana to myślałem ze mi wybuchną-strasznie bolały, cały czas sprzęgło, gaz, hamulec.

 

także bez szyberdachu można się obyć, bez EH rewersu nie... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62
Co byście wybrali na moim miejscu z turem? Czy zetora 8441(lub podobnego), a może jagiegoś John deere'a(seria 6030),New hollanda(seria T5000),lamborghini(r2 lub r3) lub kubotę?Które z tych ciągników najmniej palą i mają najtańszy serwis?Ciągnik ma służyć jako pomocniczy w gospodarstwie 50ha, w którym jest jeszcze ursus1224,c-360-3p izetor 7211.Za wszelkie odp. zgóry dzięki.

Zapominacie się Panowie i robicie oczywiście oftopic, bo oczywiście poruszył ktoś temat bestseler na Af czyli spalanie w orce, jak juz zaczeliście to ja dodam tylko ze nic w przyrodzie nie ginie jaki opór taka moc potrzebna żeby opór pokonac i spalanie adekwatne do tej mocy,

Napiszcie lepiej jak sie dane ciągniki sprawdzają z ładowaczami i jakimi ładowaczami!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MCKYLO    1

kolego pioter nie zalezy mi na tym aby na koledze ferdek jeździć, tylko chcę wiedzieć czy faktycznie to sprzęgło ma takie zapotrzebowanie mocy to po pierwsze, zgodzę się w 100% że po tylu godzinach pracy to noga od sprzęgła może nieźle dać w kość a po drugie to żywotność sprzęgła elektrohydraulicznego jest z pewnością dłuższa niż suchego.

Z tym spalaniem masz rację, osobiście uważam że obecna norma spalin EURO III niestety nie wpływa korzystnie na nas portfel, tzn. silniki zostały zduszone z mocy, dodano recyrkulatory spalin EGR, a w wielu modelach niestety dodano elektronikę typu common rail co zwiększyło ceny maszyn i zwiększyło skomplikowanie budowy czego przykładem jest np. MF seria 5000.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Mckylo nie wiem jaka jest dokładnie kostrukcja tego sprzęgła, ale podejrzewam że są to tarcze w kąpieli olejowej więc siłą żeczy tarcze i cały mechanizm sprzęgał pracujący w oleju ma większy opór niż sprzęgło suche obracające się w powietrzu, więc jakis pobór mocy musi być jeśli wentylator od chłdonicy stawia opór to dlaczego sprzeglo w kąpieli olejowej nie stawia, moim zdaniem nawet większy opór niż wentylator

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radson    5

Ja ładowacza nie psoiadam więc ci nie powiem , powiem aby że zetor mógł by miec lepszy skęt .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Boniek    1

No właśnie jacyś panowie z urzędu wprowadzają nowe i coraz bardziej surowe normy spalań, a ciągniki palą coraz więcej ;) A jaka jest różnica w poborze mocy jak coś się kręci w oleju, a w powietrzu? Tego to nie za bardzo kumam :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Teddy    0

olej jest gęstszy od powietrza i to dużoo więc przy obrocie stawia większy opór i trzeba użyć większej siły aby obrócić ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez wieslawa_olo
      WItam. Planuje sprzedać ciągnik MTZ 82 TS i zakupić coś zachodniego. Interesuje mnie ciągnik o mocy 100km. Nie wiem czy lepiej kupić 4cyl + turbo czy lepszy 6cyl bez turbo który jak myśle miałby większy zapas mocy. Zastanawiam się nad dwoma maszynami: Case 5130 a Renault Ares 550 RX. Chciałbym usłyszeć kilka opini od osób posiadających takie ciągniki. Na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie. Czym różnią się te Case maxxtrack, magnum, pro i plus? Podobno są dobre tylko trzeba zwracac uwagę na pompe. A na co zwrócić uwagę w Renault? Jak ktoś chce sie przesiąść ze wschodu na zachód to jest sporo nowych rzeczy do wzięcia pod uwage. Ciągnik na 20h, staltech U170 4 skiby, agregat agrofactory 3,4m,  taleerzówka bomet 3,15m.  Wystawiłem już MTZ na olx i liczę że uda się poczynić jakąś zmianę. Czekam na odpowiedzi.

    • Przez dami99
      Witam planuje zakup ciągnika ,oglądałem ciągnik reanult ergos 95 z automatyczną skrzynią biegów . Czy mógłby ktoś wyrazić opinie na temat tego ciągnika?
    • Przez sslawek456
      Witam jestem tu nowy Stoję przed zakupem głównego ciągnika lecz nie wiem jaki wybrać,w gre wchądza:New holland t5 115 ec,Zetor fortera cl 110,case farmal 115 ewentualnie deutz fahr 5110g.Ceny są bardzo podobne,a jezeli chodzi ojakośc to zwracam się do was co sądzicie o nich ? i jak się sprawują w gospodarstwach ?
    • Przez damianxx54i
      Tak jak w temacie, który ciągnik lepszy, który bardziej polecacie, nie opisujcie mi innych ciągników interesują mnie tylko te dwa Fendt 309CI rok 2007 i Case Jxu 105 rok 2012(nowy).
    • Przez Fugeo
      W najbliższym naborze będę próbował swoich prób w PROW. Chciałbym starać się o dofinansowanie na ciągnik rolniczy do pracy z ładowaczem czołowym, opryskiwaczem, rozsiewaczem nawozów.
      Moje propozycje:
      CASE IH FARMALL C 65/75
      DEUTZ-FAHR AGROLUX 65
      JOHN DEERE 5067E (minus to udźwig tylnego tuza - 1800 kg)
      KUBOTA M6060
      NEW HOLLAND T4.65 UTILITY
      ZETOR MAJOR 60
      I może jeszcze jakiś ursus, ale póki nie słyszałem żadnych sensownych opinii.
       
      Zależy mi na dobrej zwrotności , na jak najlepszym stosunku cena/jakość, niskim spalaniu, jak najmniejszej awaryjności, udźwig tura w granicach 1300-1500 kg.
×