Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

mds212    151

WItam. 

Szukam od pewnego czasu jakiegoś czasu prostownika do 300 zl. Nie moge znależć nic ciekawego wiekszosc nie ma regulacji prądu albo ma przełacznik 2A/15A 15A do ciagnika dobre ale jakbym chcial podladowac aku w samochodzie co ma 50ah to chyba za duzo. Jak macie jakies fajne propozycje to czekam, prostownik moglby miec wspomaganie rozruchu, Nie mowie ze to ma być maszyna która odpale ciagnik w zime bez akumulatora ale ma tylko wspomoc jego odpalenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kizak    65

    Na allegro tego pełno,nie patrz na to że rozruch 450 A gdy waży 15 kg. Ja przyjmuję najprawdopodobniejszą wartość ,do wagi prostownika dodaj zero,czyli przykładowo 15 kg i zero =150A [rozruch],a ładowanie to raczej w miarę sprawiedliwe :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20    582

Aleś kryteria wymyślił. Mam prostownik sherman 430 waga 20 kg max prąd rozruchu 400A.  Nigdy nie wyciągnął więcej niż 300 i nie wytarga.  Przy takim sprzęcie takich producentów trzeba założyć przynajmniej 20 procentowe naciągnięcie parametrów. 

Więc jeśli chcesz prostownik z rozruchem 400 amperowym to kup taki co pisze na nim 600A

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kizak    65

 Seweryn jak zobaczyłem Twój [na allegro,bo chyba o takim Mówisz] to się uśmiałem, mam identyczny i tych pobożnych 300 to na nim nie widzę :blink: ,nie będę się spierał bo być może moj mniej udany,bizona prawie pustego po minucie ładowania i rozruch odpalił,ale przy pustej c 330 poległ [lato],z samochodami wręcz pustymi radzi [lato,zimą nie było okazji],  nie zastanawiałem się może i moje kryteria przy ostre,lecz biorąc je pod uwagę przynajmniej wiem na czym stoję,a zadziwić się wolę dodatnio,a takowy lub podobny jak najbardziej minimum w szybkich akcjach gospodarczych  [zaraz dostanę po łbie że g..... się podniecam],ale co tam wypowiadam się z perspektywy kilkuletniej  ,, znajomości'' ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20    582

No widzisz i jedno masz rację to kiepski sprzęt. I każdy jeden takiego pochodzenie, w podobnej obudowie jest dokładnie taki sam. Wagą liczyć jego sprawność jest głupota. Blachę dadzą grubszą na obudowie i ci twój system naliczania wartości chińczyka zburzy.

Napisałem ci wyraźnie że 300 nie wyciągnął, ciągnika z całkowicie padniętym akumulatorem tez nie odpali dopiero po podładowaniu. Najwyższy prąd przy rozruchu jaki osiągnął to około 270 A sugerując się amperomierzem. I tu miara wagi z zerem już leci na łeb. Dla tego lepiej zdecydowanie i pewniej jest uwzględnić 20 a nawet 30 procentowe naciągnięcie parametrów. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No proszę, a EPS 150, który ma "tylko" 150A odpali każdy ciągnik, nawet na akumulatorze od motocykla (chodzi o to, że do działania musi być podłączony akumulator o napięciu ponad 12V). Tyle, że on waży 75kg...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20    582

No właśnie. I teorie z wagę szlag trafił. Te chinole to syf totalny. Działa jako tako ale d*py nie urywa. Kiedyś zamieściłem fotki co jest w środku. Prawie nic. Dla efektu zamieścili bebechy w obudowie trzy razy większej niż trzeba. Niestety kupując ten wynalazek trzeba być świadomym tandety i naciągniętych sporo parametrów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak się zastosuje odpowiedni prostownik sterowany, to transformator można przeciążyć nawet 6-krotnie. Więc możecie sobie wyobrazić co potrafi EPS 150 po zdjęciu zabezpieczeń... Nie ma pojazdu, którego by nie odpalił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez HAKER
      Witam mam problem z prostownikiem ponieważ nie znam zasady działania rozruchu w takim prostowniku waży około 20 kg wiec troche mocy maksymalnie daje 150 v ładownia . wiem tylko tyle ze gdy ustawie przy 11,5 v daje 15 Amper mocy i wrasta proporcjonalnie do wzrostu Volt czyli około 14 daje 21 Amper . 
      regulacje mam płynną od 0 do 150 v .. 
      proszę o pomoc czy z tego prostownika  da sie zrobić urządzenie rozruchowe ??  
      nie wiem na jakiej zasadzie miało by to działać np tak ze ustawiam na max prąd czyli 150 v ( i np ze 150 A da ) kręce rozrusznikiem i wtedy na czas rozruchu włączam prostownik ? 
      sorki panowie ale jestem zielony
      mostek prostowniczy mam tylko 50 A wiec pełnej mocy raczej na razie nie uzyskam 



    • Przez lysyrolnik
      Witam
       
      No i stalo sie w moim MTZ 82TS padly baterie, i tu nasuwa sie moje pytanie- Jakie polecacie akumulatory?
      dodam ze w moim MTZ-cie sia aku... 2x 6v
    • Przez HAKER
      Witam mam zamiar wymienić w ursusie c330 dwa akumulatory ( 2 x 6v 160ah centry chodza średnio 6-7 lat )  na jeden 12v 120 ah rozruchu 870A .Nie chodzi o kase ale o to ze byłby lepiej doładowany na krótkich odcinkach  . Częste rozruchy a krótko chodzi ciągnik ,alternator mam 70 A  i szybko doładowuje ale myśle ze te 2 x 6v nie są dobrym rozwiązaniem bo jak jeden sie zasiarczy to drugi sie od niego niszczy i ogólnie.
      dodam ze mam oryginalny rozrusznik i nie planuje narazie zmieniać na szybkoobrotowy .
      i pytanie czy poradzi sobie taki akumulator w ciężkich warunkach ? czy na mrozie nie zawiedzie ? 
      ktoś ma taki ? doradźcie pozdrawiam
    • Przez MartaEmilSocha
      Witam . Chciałbym dowiedziec się jaki akumulator trzeba do ciagnika  NH 8360. Wie ktoś jakiej mocy?
    • Przez krzy24
      Witam szanowne Forum!
      Tak,jak w temacie,chce zasięgnąć rady o tych elektronicznych ładowarkach.Myślę o zakuie takiej do mojego aku ołowianego 47AH w aucie i 2×6/165AH w ciągniku.Mam nawet upatrzoną taką z firmy Ctek mxs10A.
      Pytanie!-Są zachwalane,ogólnie wszystkie te ładowarki,ale jakie mają wady? Wszystko odbywa się automatycznie,sterowane elektronicznie...No i dość drogie.
      Czy ktoś na tym forum miał styczność z takimi urządzeniami? Jestem ciekaw,jakie są opinie...
      Dziękuję za uwagę.
×