Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wszystkich i proszę o pomoc.

Mianowicie, wczoraj do mojego Ursusa 1014 założyłem zegar do pomiaru ciśnienia turbosprężarki i wskazuje
mi ciśnienie 0,1 Bar przy 1500obr/min i 0,4 Bar przy maksymalnych obrotach.

Czy orientujecie się może jakie powinno być ciśnienie nowej turbosprężarki, bo zastanawiam się nad kupnem ?

Opublikowano

Sprawdź ciśnienie pod obciążeniem. Nie  obciążysz to nie dostanie więcej paliwa, nie wytworzy więcej spalin które napędzą turbinę. 

Dla przykładu w moim rusie jadąc bez obciążenia pompuje około 0,1-0,2 bara. Przy rozpędzaniu na najwyższym biegu podskoczy nawet do 1,2. Normalnie ciśnienie doładowania w ruskim powinno gonić koło 0,7 bara.

Opublikowano

Te wartości były pod lekkim obciążeniem (spora górka, ale traktor na pusto). Wydaje mi się że więcej nie podskoczy te ciśnienie. Ciekawe jakie powinna dawać nowa turbina ? Nigdzie nie mogę znaleźć informacji.

Opublikowano

Najwyżej trzeba będzie wymienić na czeską oryginalną, powiedz tylko jak poradzić sobie ze śrubami od kolektora, nie chciał bym ich pozrywać, może nagrzeć je palnikiem z gazem ?

Opublikowano

Psikać, grzać, zruszać. 

Sprawdź z ciekawości ten korektor żebyś niepotrzebnie turbiny nie wymieniał. U siebie jak nie mialem korektora lub jak go odłączę nabije turbina do max 0,5 i koniec. Z korektorem ponad dwa razy tyle.

Opublikowano

Mówisz o korektorze nadciśnienia - takim małym ustrojstwie, co jest przy pompie paliwowej ?


Jaki powinien być efekt jak go odłączę?

Powinna być silniejsza, czy słabsza ?

Opublikowano

 Ciśnienie powinno dochodzić do 1 bara na pełnych obrotach i przy pełnym obciążeniu. Jak wyglądają spaliny? Jak nie kopci na czarno to może być problem z tym korektorem ( za mała dawka paliwa), jak kopci to raczej turbina.

Opublikowano

Jeśli odłączysz to będzie tak samo jak teraz czyli brak wzrostu mocy silnika i ciśnienia doładowania z powodu niewzrastającej dawki paliwa w miarę wzrostu ciśnienia w kolektorze. Niedoładowywanie przez turbinę w sumie daje to samo. najlepiej jak by korektor rozebrał, sprawdził stan membrany i czy w ogóle się porusza. Sam korektor przy ciśnieniu 0.085 MPa powinien już dawać maksymalną dawkę paliwa.

Opublikowano

Dymu nie puszcza i super pali jak na Ursusa 1014, tylko że słaby jest przy ruszaniu, moc ma dopiero od 1200 obr.

Czy w związku z tym korektorem przez niego może uciekać sprężanie i czy da się go wymontować bez wyciągania pompy, ponieważ ma dobrze kont ustawiany i nie chciał jej demontować.

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem dokładnie jaka jest konstrukcja tego korektora ale wykręcić go możesz.  Powinny w nim być dwie regulacje napięcia sprężyny i zderzaka.

Nic nie ruszaj tylko podłącz do niego sprężone powietrze, sprawdź czy działa i czy membrana jest cała.

Ciśnienie przy którym ma mieć maksymalną dawkę wynosi dla 1014 0,058 MPa. Sorki pomyliłem się wcześniej to dla innego modelu.

 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Może nie będe go wyciągał, tylko nabije w przenośnej sprężarce ciśnienie 0,5 Mpa podłączę do korektora i zobaczę czy Ursus będzie silniejszy przy ruszeniu, co o tym myślisz ?

Opublikowano

Widziałem te śrubki, tylko jeden specmen, mówił mi że nie wyciągnie się go bez wyjmowania pompy, ale wydaje mi się że można go wyciągnąć. Na zdjęciu widziałem że jest podkładka pod nim i pewnie ma on jakąś dźwigienkę która steruje dawką

Opublikowano

MÓj też nie miał siły na niskich obrotach

Korektor dałem nowy i było to samo., Ta seria tak juz ma.

 

W koncu sie wkurzyłem i w korektorze zaspawałem tę dźwigienke, ktora ustala dawke w połozeniu maxymalnym.

Teraz siłę ma niezaleznie od obrotów, ale do jakiegos 1200 dość mocno przykopci jak ma ciężko (ale sie nie zadusi) Mi to pasuje.

 

Tez mam zegar (turbo stare, jeszcze oryginalne) nabija do 0,6 bara przy max obciązeniu

Bez obciązenia moge go gazowac ile chce, a wskazówka nawet sie nie ruszy.

Opublikowano

przerabiałem dwa silniki pod turbo żaden oryginalnie w ogóle go nie posiadał ,pierwszy to doskonale znany wszystkim c 330 i po wielu przeróbkach które zajęły około 5 lat uzyskałem doładowanie 1.5 bara .zaznaczam turbo nie jest fabryczne zostało przerobione ,silnik jest odprężony inne ciśnienie wtrysku i oczywiście interculer,seryjne turbiny dawały max 0.7 bara kilka sztuk przetestowałem o różnej wielkości i pojemności skokowej silnika z których pochodziły.Przy doładowaniu 1.5 bara używam ciągnika ponad 2 lata i buta mu nie żałuje ,nic się z nim złego nie dzieje,a wręcz przeciwnie fajnie chodzi ,mocy nie mierzyłem z braku hamowni  w pobliżu .Mogę tylko powiedzieć ,że siłą przebił moją 40 i dlatego w listopadzie 2016 i grudniu zabrałem się za silnik 40 ,ten jest zrobiony cały od podstaw .Nowy wał korbowy  polski Ostróda [,stary był po ostatnim szlifie] tuleje tłoki głowice wtryskiwacze i pompa wtryskowa koła rozrządu te które były zużyte,Zastosowałem dodatkowa pompę oleju plus chłodnicę oraz magistralę w silniku która pod ciśnieniem natryskuje olej na denka tłoków .Otóż 40 okazała się trudna w dopasowaniu turbo dzięki uprzejmości i dużej pomocy firmy TURBO-SERWIS Dziewierzewo która udostępniła ponad 12 turbosprężarek do testowania ,po 6 tygodniach prób i w końcu zbudowaniu hybrydowej turbiny z 3 różnych turbin  kilkunastu toczeniach aby to spasować i kilku popsutych obudowach ,wreszcie mały sukces 1,5 bara jest silnik jest żywy czuć moc  w końcu jedzie .i wcale niema zastępować renówki w orce czy sianiu [może kiedyś przyjdzie czas na turbo w 6 garach reni,ale to poczeka ] pisze to do tych młodych chłopaków którzy chcieli coś porobić w swoich ciągnikach ,a bali się że  popsują,trudno jest  popsuć starego ursusa .Otóż panowie na fabrycznym turbo nie uzyskacie więcej jak 0.7 bara ,nieważne od czego by nie  było za to efekt dżwiękowy będzie fajny a silnik łyknie trochę tlenu jak babcia na turnusie w Ciechocinku ,sprzęgło i skrzynia też sobie poradzą i nie popadnijcie w paranoje że od jutra wszystkie c 330 i  inne mają mieć turbo!!! Co do pytań po ki h*j turbo w ciapku i 40 czy 60 ,to zwykła ciekawość, czy się da i ile  to da .Pewnie tak po trosze powstały nowoczesne ciągniki i nimi z przyjemnością pracujecie dzisiaj w polu .Postaram się wstawić film na youtube o tytule [ c 360 turbo 1.5 bar Żnin ]do końca stycznia 2017 jak to działa ,jeśli ktoś ma założony przedni  napęd jestem ciekaw  jak  się sprawdza, powodzenia i satysfakcji !! .mój tel; 604 405 651

Opublikowano

Gratuluję efektu i samozaparcia w realizacji. Nie wspominasz nic o pompie wtryskowej (zwiększeniu dawki) Samo doładowanie nie wiele pomoże. Przy takim doładowaniu (1,5)  oryginalna pompa zaniża efekt i w zasadzie należało by rozawżyć jej wymianę. Mogło by to dać lepszy efekt, niż robienie z trzech turbin jednej. Chętnie poznam doświadczenia od tej strony.

Opublikowano

O pompie wtryskowej nie wspominałem ,bo zwiększenie dawki jest oczywiste sam tlen nic nie da jedynie pomoże lepiej dopalić dawkę ustawioną  nominalnie a pompa czy to 30 czy 60 ma taki zapas wydajności że dalsze zwiększanie dawki dawało tylko dym , bez wzrostu doładowania i mocy ,dlatego nie kombinowałem z inna pompom skoro ta ma zapas ,mocne zadymienie spalin mówi jasno że jest zbyt mało tlenu aby spalić paliwo ,i co świadczy o tym że zastosowane turbo osiągnęło max swojej wydajności .Panowie prawdopodobnie jesteście dużo młodsi ode mnie ,więc śmiało klucze w dłoń i do roboty a troszeczkę mniej gdybać,napiszcie kto co montując jaki efekt uzyskał i pamiętajcie nie zawsze  za pierwszym razem się [udaje] dopiero robiąc 40 dotarło do mnie jaki fart miałem przy 330 a zapytać kogoś to żaden wstyd ,jedynie pozwala obniżać koszty .I jeszcze odnośnie budowania turbiny hybrydowej z 2 czy to z 3 różnych sprężarek i dopasowywania ich ,wymusił to fakt że żadna turbina nie wytworzyła ciśnienia większego niż 0,7 bara ,i lanie wiadrami paliwa do cylindrów nic nie da niespalone paliwo zostanie wydmuchnięte ze spalinami lub co jest gorsze trafi do miski olejowej kto miał do czynienia z mocno lejącymi wtryskami już to wie.Dlaczego turbo nie chce więcej pompować otóż bezpośrednią przyczyną jest to, że sprężarki pochodzą od silników których obroty dochodzą do około  5000 czyli dwa razy szybciej niż silniki ciągnikowe .Dlatego energia spalin jest zbyt mała aby dostatecznie rozpędzić wirnik turbiny fabrycznie zbudowanej,ale o tym na pewno wiecie ,to tylko tak dla przypomnienia.Pozdrawiam i powodzenia !!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
    • Przez tata1
      Witam
       
      Mam robić remoncik w 914, głowicę oddam do zakładu do regeneracji, ale co mam zamontować na cylindry?
      Zestawy naprawcze są od 140zł na Allegro (na tłok) do 500zł w sklepie. Jakie wybrać. Ciągnik pracuje u mnie ok, 100mth w roku, więc mało.
      Co polecacie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v