Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam mam pytanie dotyczące skąd mam podłączyć smarowanie turbiny i gdzie wywiercic otwór pod spływ oleju smarującego turbinę. Ponieważ zakładam turbo do zetora 8145 i nie wiem gdzie podłączyć to smarowanie. Poprosze o zdjęcia jeżeli nie byłoby z tym problemów.

Opublikowano

witam

podpinam sie do tego tematu moze ktos cos doradzi.

posiadam zetora 12245 kilka lat temu jak robilem maly remoncik silnika okazalo sie ze silnik w nim ma tłoki 3 pierscieniwe jak w turbo. zalozylem w nim wtedy nowe pierścienie i pare lat jeżdzil, w koncu przyszedl czas na remont kapitalny. z racji tego ze pewna firma zrobila mi dobrze remont silnika w bizonie ( chodzi juz 4 sezon) to postanowilem oddac im rownież silnik z zetora. po uruchomieniu silnika bylo ok ladnie chodzil ale po krutkim czasie docierania zaczął źle zapalac na zimnym. przyjeżdżali kombinowali mialo byc lepiej, przyszla wiosna cieplo sie zrobilo ino i palił dobrze. po 2 latach musialem zrobic pope wtryskowa 1600 na orginalnych czesciach motorpal chodzi ladnie ma moc nie dymi ale zapala slabo na zimnym. to juz jednak moim zdaniem wina slabego spreżania według mnie ponieaż gdy stoi pod gorke na 1 szosowej z pusta przyczepa przełamuje go i cofa sie, stad moja opinia. dodam tylko ze przed remontem mowili mi ze zakładaja orginalne zetorowskie zestawy, ale jeszcze jak byl na gwarancji wydmuchało uszczelke pod głowica i okazalo sie ze wsadzili thm.

i teraz moje pytanie zeżeli zdecyduje sie na remont, oczywiscie juz teraz sam to bede robił to jakie zestawy naprawcze wstawic takie jak byly orginalnie od turbo 3 pierścieniowe czy 4 pierścieniowe od wolnossącego?

 z gory dziekuje za porady i opinie

Opublikowano

Ja bym na twoim miejscu założył takie jak były czyli 3 pierścieniowe. Może kiedyś powiększy Ci się areał i będziesz potrzebował więcej mocy w ciągniku to wtedy dołożysz mu turbinę i będzie śmigać.

Opublikowano

też tak mysle ze te 3 pierścieniowe zalożyc a co do turba to nie mam tego zamiaru ten ciagn ik i tak juz jest za maly obrabia grubo ponad 70 ha lus hodowla, wiec ma co robic a jezeli by wyszla by z tego 16 to nie wiele da. jedynie kupno ciagnika o wiekzej mocy i wieksyzych gabarytach, ale dziekuje za opinie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Darek43
      Witam mam problem z ciśnieniem oleju po remoncie zapala się kontrolka od oleju A przed nie paliła się czy to może być wina pompy  olejowej.
    • Przez macius11157
      Witam czytałem trochę o tym ale nigdzie nie ma dokladnie wyjasnionego czy każdy dx posiada blolade 6 biegu po przez zabezpieczenie srubka. Przerabial ktoś taki temat ?chciałbym mieć pewność że nie narobie się na darmo.
      Ciągnik to dx 4.50 1987r
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez MichalP
      Mam kilka pytań co do silnika w tym ciągniku może ktoś mi podpowie.
      1. Gdzie na silniku jest tabliczka żeby odczytać dokładnie  wersje silnika ? 
      2. Miska olejowa - odkręciłem wszystkie śruby  i mam problem od strony skrzyni odchodzi trzyma się od strony napędu. (odkręcone jest 24 śruby) czy   jest jakiś myk żeby tą  miskę zdjąć? 
      Dodam tylko że  moja ma uszy  gdzie na innych zdjęciach poglądowych  ich nie widzę.  Może ktoś dysponuje jakąś instrukcją serwisową do tego silnika 
      3. Jakiej  firmy kupować   tłoki i cylindry ? 
       
    • Przez dawid1983
      Witam ponownie  jestem po wymianie filtrow hydraulicznych i oleju hydraulicznego  i stwierdzilem ze na ten sezon wymienie olej w silniku w tamtym sezonie duzo nie przejechalem i ku mojemu zdziwieniu dzis zabralem sie za spuszczenie i co sie okazalo czarny jak smola a byl zalany turdus15w/40 niechce tego oleju moze poradzicie jaki wy zalewacie swoje mf-y
    • Przez Lukecki
      Witam, wydaje mi się że w moim Ursusie 1614 są za niskie max obr. Gaz w podłodze a jest tak mniej więcej 2000 obr. (obrotomierz nie działa) czy jest tam jakiś ogranicznik? Dodam że nie może zgasnąć po puszczeniu gazu dopiero po podniesieniu pedału od spodu. 
      Na filmach na YT mają większe obroty z tego co mi się wydaje 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v