Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Mam pytanie czy we wszystkich Belarusach tak jest.

Ujmując gazu zapala się lampka od ładowania a wskazówka niby jest na zielonym to jest na ok. 1000 obrotów i póżniej znów gaśnie,a czasami to na 800 obrotach przy włączonych światłach też się zapala.Czekam na wasze opinie i spostrzeżenia.

Opublikowano

Jak dla mnie to raczej nie jest to właściwe. Takie rzeczy przy alternatorach nie powinny mieć miejsca.

Od dawna masz tak?? Sprawdz naciąg paska klinowego.

A nie masz później problemu z rozruchem??

Profilaktycznie w wolnej chwili przeczyść dostepne styki przy alternatorze oraz klemy na akumulatorze jak i mase alternatora.

Najwięcej powiedział by nam pomiar napiecia w róznych obrotach i przy różnym obciazeniu.

Opublikowano

Jeżeli naciąg paska jest dobry i nie ma luźnych połączeń na przewodach, to stawiam na uszkodzoną diodę, najprawdopodobniej diodę wzbudzenia. W takim wypadku alternator jeszcze wyrabia z napięciem, ale do czasu aż nie polecą następne diody.

Opublikowano

Ale w jaki sposób zegar jest przyczyna skoro on niby dobrze pokazuje a to kontrolka robi dyskoteke- znaczy sie zaswieca sie. Zegar nie ma nic z zaświecaniem się kontrolki, to znaczy on tylko pokazuje napięcie w układzie ale go nie tworzy.

A jakie napiecie pokazyje przed odpaleniem ciągnika, a i przy wyłaczonym zasilaniu czy wskazówka opada na koniec skali??

Może masz dwa problemy. Jeden to zaswiecanie sie kontroli co mówi nam o niskim napieciy ładowania

Oraz źle pokazujacy wskaźnik który powinien w momecie zamrugania kontrolki pokazac nirzsze napiecei a tego nie robi.

 

Ja bym szukał lużnego styku przy regulatorze, ładowac bedzie dobrze ale styk co idzie do kontrolki od 3diod wzbudzenia jest lużny i przerywa.

A tak wogóle to jaki to dokładnie alternator.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tak tylko czy ten wskaźnik jest wystarczająco szybki aby zareagować na chwilowy spadek napięcia? Chociaż nawet przy krótkotrwałym spadku wskazówka powinna minimalnie drgnąć. Tak sobie tylko teoretycznie myślę. Jeżeli nie mam racji niech ktoś mnie poprawi.

Opublikowano

panowie ja mam podobny problem przy niskich obrotach też mi się zapalała kontrolka to nic nadzwyczajnego rozmawiałem z sąsiadem ma drugiego ruska to normalne ale idąc dalej u mnie ta kontrolka teraz wogóle nie gasnie ładowanie jest na normalnym poziomie tzn.14.4w. sprawdzałem, wskaznik na pulpicie też tak pokazuje a kontrolka nie gasnie czy to na 1000 obrotów czy na 2000 czy ktoś może pomóc?

Opublikowano

Posiadam Belarusa 820 z 90 roku. Od kilku miesięcy mam problem z ładowaniem drugiego akumulatora (rozruch na 24V). Alternator jest sprawny (rozłączenie masy - światła ziałają). Po prostu pierwszy aku jest ładowany (ten od hebla) a drugi nie. Objawy są takie: ciągnik odpala elegancko, odpalę go tak kilka razy w ciągu dnia, później tak samo jeszcze kilka dni. Do momentu kiedy przekręcenie kluczyka skutkuje "tępym hełt..". Lecę po prostownik (oczywiście gdy nie jestem na polu, bo wtedy jest trochę gorzej). Podładuję drugi akumulator i mam spokój na jakiś czas. Obawiam się, że takie działanie źle skończy się dla akumulatora.

Jak w tym ciągniku jest rozwiązane ładowanie? Bo przecież mamy tu 2 akumulatory po 12V. i nie są one spięte równolegle.

Przeglądałem kable w instalacji ale nie potrafię określić gdzie jest usterka. Gdzieś słyszałem, że w ruskach zamontowany jest przekaźnik ładowania, tylko gdzie i jak on wygląda. Dodam że sprawy związane z instalacją elektryczną ciągników nie są mi obce, jednak w tym przypadku poległem.

Opublikowano

Odgrzeję kotleta.

Na biegu jałowym i włączonych światłach mijania, kontrolka lekko zaczyna migać, i wskazówka przechodzi z zielonego zakresu na kawałeczek żółtego. Lekkie zwiększenie obrotów i jest ok. Czy to normalne zjawisko?

Opublikowano

podepne sie tutaj...moze wiecie gdzie moge sie podlaczyc z "sterownikiem" od prasy. Prasa potrzbuje 12v...z wtyczki gniazdka[od swiatel] jest za male natezenie i owijanie w prasie za bardzo nie dziala[działa ale z ucieciem sznurka jest problem]. Stosuje dodatkowy akumulator, ktory mam w ciagniku[netezenie powyzej 100 ampero godzin]...troszke to uciazliwe. Probowalem podpinac sie pod gniazdo zapalniczki, ale wywala mi bezpiecznik. Jak jest z rozrusznikiem, tylko podczas startu ma 24v?, a w pracy ciagnika 12v?

Opublikowano

A nie prościej było by się podpiąć pod orginalne baterie?

tak...tylko ze pronar ma akumulatory o natezeniu ponizej 100 ampero godzin[okolo 80]... i jak ciagnik jest wylaczony to po podlaczeniu "pałąk" od owijania nie ma "siły wrócić"...a co za tym idzie nie utnie sznurka.

Opublikowano

Posiadam Belarusa 820 z 90 roku. Od kilku miesięcy mam problem z ładowaniem drugiego akumulatora (rozruch na 24V). Alternator jest sprawny (rozłączenie masy - światła ziałają). Po prostu pierwszy aku jest ładowany (ten od hebla) a drugi nie. Objawy są takie: ciągnik odpala elegancko, odpalę go tak kilka razy w ciągu dnia, później tak samo jeszcze kilka dni. Do momentu kiedy przekręcenie kluczyka skutkuje "tępym hełt..". Lecę po prostownik (oczywiście gdy nie jestem na polu, bo wtedy jest trochę gorzej). Podładuję drugi akumulator i mam spokój na jakiś czas. Obawiam się, że takie działanie źle skończy się dla akumulatora.

Jak w tym ciągniku jest rozwiązane ładowanie? Bo przecież mamy tu 2 akumulatory po 12V. i nie są one spięte równolegle.

Przeglądałem kable w instalacji ale nie potrafię określić gdzie jest usterka. Gdzieś słyszałem, że w ruskach zamontowany jest przekaźnik ładowania, tylko gdzie i jak on wygląda. Dodam że sprawy związane z instalacją elektryczną ciągników nie są mi obce, jednak w tym przypadku poległem.

 

U mnie jest dokładnie to samo i nie wiem co robic???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v