Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Podaj jeszcze rozmiar jaki masz na tyle to też ma znaczenie. U mnie tył jest standard 14,9 - 28 tak jak w ursusach c360...

DODANE do posta:

A te continentala to jaki masz rozmiar ?

przód 300/70R20 wg tabeli zmieników opon http://www.google.co...l&ct=clnk&gl=pl to jest szersza opona od tego Petlasa.

zenekplug - soki, że dopiero teraz podaję ten rozmiar ale pisałeś, że i tak już kupiłeś takie same.

Przypomniała mi się jeszcze kwestia dociążenia przedniej osi, jak jest za lekka to koła się kręcą i opona aby trze o ziemię zużywając się i nie dając uciągu. Posiadasz obciążniki lub TUR-a na przodzie? Praca z ładowaczem też może wykańczać opony. W przypadku FT 555DT brak balastu na przodzie wydaje się mało prawdopodobną przyczyną gdyż przód ma masywną konstrukcję,( osie, most, zaczep), Jeśli dużo się ładuje Turem owszem tak może się dziać z oponami.

Wszystko zależy jakie prace wykonuje się ciągnikiem powiedzmy, że wykonujemy nim orkę pługiem zagonowym na falistym terenie to oczywiście prawa strona prawej przedniej opony zużyje się w takiej sytuacji szybko bo opona pracuje w bruździe. Taką sytuację może spotęgować, źle ustawiony pług bądź mający zużyte elementy robocze (lemiesze płozy, opcjonalnie dłuta) oraz po prostu może to być kwestia warunków glebowych - wilgotność, rodzaj i "szorstkość" gleby. Za duży pług czy inny sprzęt też mają na to wpływ, ciągnik chce jechać, ale sprzęt daje za duży opór, ciężko ustabilizować tor jazdy. Opona ma wtedy poślizg, a na pochyłym terenie pracuje pod kątem i guma się ściera.

1 lepszy film prezentujący sytuację ze zwiększonym prawdopodobieństwem zużycia opony podczas orki pod górę. http://youtu.be/CNTxFhFgT4M?t=50s

Tyle mojej teorii, jak było w praktyce już się chyba nie dowiemy choć temat ważny bo oryginalna markowa oponka kosztuje krocie.

Edytowane przez stop
Opublikowano

Kolega @stop widzę trafia w sedno sprawy - dobrze pisze :)

 

Z tą masą tknęło mnie ze 2 tyg temu jak odkręciłem skrzynkę , faktycznie masa od hebla jest dana na kabinę :o Ja myślałem ,że od kabiny na korpus też jest przeprowadzona ale ,że po prostu słabo szukam i dlatego nie mogę znaleźć miejsca w którym to jest . - dobrze poczytać kogoś kto chce pomóc i uświadamia brak fachowości firmy .

 

Z mocowaniem pompki ręcznej paliwa w moim z 2012 roku jest to już na płaskowniku .

Z siedzeniem pasażera , u mnie pod tym plastikiem jest tafla blachy .

Z świecami , od początku 2012 montują po jednej żarowej na każdy cylinder .

Z uchwytem trójkąta , jest już wewnątrz "za szybą"

Z klamkami , u mnie zaciera się przycisk w prawych drzwiach . Zamek szyby i drzwi prawych lubi piszczeć gdy ciągnik drży .

Z ubywaniem płynu chłodniczego - cieknie na opaskach , trzeba by dać po 2 sztuki .

Z dymieniem - u mnie tak też było , ale silnik nie rozpędzał się powyżej 2 tys rpm , pompa poszła do serwisu boscha , po tym dym znikł niemalże zupełnie (poza uruchamianiem i zimnym silnikiem) , za to silnik pracuje równiej , mniej pali i jest bardziej mułowaty ...

.. jeśli chodzi o tłumik , to zakładałem go do c-330 i jest cichszy (a więc bardziej tłumi i bardziej ogranicza osiągi silnika) od tłumika w c-360 3P / 3512 / mf 255 .

 

 

Powiedz kolego z którego roku jest twój ft i czy u Ciebie nie ma problemu z wyciekami ze zwolnic ? U mnie już raz to robili - zero poprawy , jutro jade znowu go oddać żeby to robili i jeszcze "zaciętą" dzwignię od regulacji siłowej podnośnika :(

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

To nie dobrze że tyle awarii 70mtg i pompa do wymiany mogę wiedzieć dlaczego jaka przyczyna, jakie objawy? Swoją drogą to dobrze, że coraz liczne grono posiadaczy tego ciągnika przestało milczeć i pisze wprost co się dzieje z ich sprzętem(w tym ja :) ). Czekam na kolejne relacje.... oby nie było o czym pisać i w tym przypadku serwis stanął na wysokości zadania(po mtg wnioskuje że sprzęt na gwarancji).

Edytowane przez stop
Opublikowano

ciągnik z roku 2009 kupiony wsierpniu gwarancja 2 lata praktycznie bez przebiegu,silnik zaczą chodzić na 2 gary i kopcił niemiłosiernie,serwis podchodzi do sprawy fachowo i po stwierdzeniu usterki pompy zamawia nową,czas oczekiwania na pompę 14 dni .Po zdemontowaniu starej pompy okazuje się ,że w środku pompy jest brunatny nalot ,mechanik stwierdza ,że przyczyną jest to iż ciągnik stał długo nie odpalany.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Tomekk1973 Dzięki za relację na temat własnego FT.. zachęcam innych posiadaczy o opisywanie swoich perypetii i przypadłości z 555. Niech wszystkim się otworzą oczy na to co kupili .. odwagi i tak piszemy tu jako osoby anonimowe.

 

Nie to co innego, inne wyposażenie na pewno choć moc taka sama, na pewno są sobie podobne. Te nowe Escorty to podobno odchudzona wersja FT 555 aby był jak najtańszy w podstawowym wyposażeniu. Najlepiej poczytaj w tym temacie ;)http://www.agrofoto....cort-550550-dt/

PS. Na przyszłość nie pytajcie o takie głupstwa - najpierw próbujcie sami znaleźć odpowiedź Google nie boli.

Edytowane przez stop
Opublikowano

A to jak już inna marka (czytaj zachodnia , renomowana , droga ) to masz gwarancję ,że się psuł nie będzie @kulawakoza ?

 

 

Ja wam powiem ,że parę rzeczy można by w tym modelu dopracować , zmodernizować gdyby fabryka chciała rozwijać ten model ...

 

Mój w serwisie stoi :P robią mu po raz drugi wycieki ze zwolnic , podnośnik (podobno [choć nie wierzę jak psu mojemu dealerowi] ileś razy zdejmowali podnośnik i zakładali bo nie mogli dojść przyczyny dlaczego dzwignia się zacieła ) , kazałem im też skontrolować sprzęgło (wydaje mi się ,że za ciężko się je wciska [P.S. Ile wytrzymuje wam linka od sprzęgła ? ] ) i luzy zaworowe , bo wcześniej to nie było robione .

 

Po za tym na tę chwilę nie mam mu nic konkretnego do zarzucenia jeśli chodzi o awarie (280mth) .

Opublikowano (edytowane)

U mnie linka od sprzęgła urwała się tak gdzieś ok. 350-400mtg, też tak jakby ciężko chodziło... może to ta mocna sprężyna... teraz tak jakby lepiej w porównaniu z tym jak był nówka sztuka - może się przyzwyczaiło a może się sprężyna wyciągnęła. Ale powiem tak sprzęgło i tak chodzi ciężej iż w radzieckiej technologi T25A - bo w sumie FT ma dwustopniowe, a rusek jednostopniowe.

PS. KULAWA_KOZA - zjechałeś równo FT a sam w galerii masz tylko 30 i drewniany wóz :lol: wiec co ty się znasz B).

443badf49a.jpg

Sam twój nick wiele świadczy o tobie :D :lol: :P .Jeśli nie jesteście posiadaczami tego modelu to się nie wypowiadajcie, że to jest śmaki i owaki. Jesteście zainteresowani (np. kupnem) pytać nie zaszkodzi nawet trzeba posiadaczy i użytkowników FT555.

Edytowane przez stop
  • Like 2
Opublikowano (edytowane)

Pawlus224 biorąc pod uwagę fakt, że masz dopiero kilkaset motogodzin to ciągnik powinien mieć jedną, góra dwie awarie, a nie któryś raz ląduje w serwisie z tymi samymi usterkami. Niestety trudno bronić tu markę, a tym bardziej serwis.

 

Ponadto ludzie z Farmtraca mają swoje konta na AF, co wiem bezpośrednio od nich i jakby zależało im na jakości oferowanego sprzętu to dawno by wyeliminowali wszystkie notorycznie powtarzające się usterki.

Ciągle ktoś pisze o wyciekach ze zwolnic, o urywających się linkach, urywających błotnikach, ale nikt nawet nie próbuje wyeliminować tych wad fabrycznych.

 

Poza tym Farmtrac jest najlepszy w odtwarzaniu tego co ktoś wcześniej wymyślił.

Model 675 DT który powstał na podstawie 80 4WD został opracowany i produkowany wcześniej przez Farmtraca w Indiach dlatego model ten jest najmniej awaryjny. Choć mało awaryjny to był 80 4WD, teraz jest już coraz gorzej, im więcej własnych zmian wprowadza Farmtrac.

Modele 685 i 690 to słowacki Limb z którym Farmtrac kiedyś przez jakiś czas współpracował. Także to nie jest ich własna myśl technologiczna.

Modele serii 71xx to już własne dzieło Polskiego Farmtraca, a jakie chodzą o nim opinie to można poczytać na AF.

 

Farmtraci były korzystne kilka lat temu, jak 675 DT można było kupić za 100 tys. zł brutto, a 690 DT za 120 tys. zł. Teraz mają cenę niewiele niższą niż zachodnie marki, więc przynajmniej powinni oferować bezawaryjność i niskie koszty utrzymania, z czym mają coraz większy problem.

 

P.S. Co ciekawe według Wikipedii również modele 555 i kiedyś produkowany 665 to również dzieło Słowackiego Limba, chociaż o tym wcześniej nie słyszałem. Ale to tylko pokazuje jakie mają doświadczenie w tworzeniu własnych konstrukcji.

http://tractors.wikia.com/wiki/LIMB

Edytowane przez tompil
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Poza tym Farmtrac jest najlepszy w odtwarzaniu tego co ktoś wcześniej wymyślił.

Model 675 DT który powstał na podstawie 80 4WD został opracowany i produkowany wcześniej przez Farmtraca w Indiach dlatego model ten jest najmniej awaryjny. Choć mało awaryjny to był 80 4WD, teraz jest już coraz gorzej, im więcej własnych zmian wprowadza Farmtrac.

Modele 685 i 690 to słowacki Limb z którym Farmtrac kiedyś przez jakiś czas współpracował. Także to nie jest ich własna myśl technologiczna.

Modele serii 71xx to już własne dzieło Polskiego Farmtraca, a jakie chodzą o nim opinie to można poczytać na AF.

 

Farmtraci były korzystne kilka lat temu, jak 675 DT można było kupić za 100 tys. zł brutto, a 690 DT za 120 tys. zł. Teraz mają cenę niewiele niższą niż zachodnie marki, więc przynajmniej powinni oferować bezawaryjność i niskie koszty utrzymania, z czym mają coraz większy problem.

 

 

 

Nie, 675 DT nie powstał na podstawie 80 4WD - 675 DT jest po prostu troche udoskonaloną wersją 80 4wd - posiada układ napędowy cichobieżny HCR i wałek 540/1000 reszta identyko. Co do awaryjności ciężko cokolwiek powiedzieć, wszystko prócz silników jest to samo co było produkowane parę lat temu. Wiadomo czym nowsze normy spalin tym delikatniejszy silnik. Osobiście stwierdzam, że Farmtraci na wolnossącym były nie do zdarcia. ;)

 

Co do cen, to nie wiem co Ty oczekujesz. Każda maszyna z roku na rok idzie go góry. Kiedyś można było kupić JD 5720 za 130 tyś brutto a teraz kup takiego Jelonka za tą cenę - używanego owszem.

 

 

A z tymi "urywającymi" się błotnikami to o co chodzi ? Mnie ten problem jakoś nie dotyka - ciągnik przeszło 2 lata, i ma na sobie ładowacz.

Edytowane przez Ursusc385
Opublikowano

Ja kupywałem w ciemno 670 DT chciałem prosty ciągnik60-70 konny przy zamawianiu polecali 675 ale ponad 10 tyś droższy był mam ponad 400 mtg w sumie nie dużo aby ocenić konkretnie na razie zadowolony raz serwis był mały wyciek ze spływu spreżarki i potem raz zgasł i już swymi metodami nie odpaliłem odpowietrzałem jak umiałem a przyczyna prozaiczna nie dopracowany korek wlewu paliwa rozwierciłem dziurki odpowietrzające pod uszczelką korka i dwa lata ok ,układ rozłączania sprzęgła też niedopracowany aby dobrze rozłączał nie było luzu przeregulowałem samemu jest luz i dobrze rozłącza, jeszcze takie niedopracowane drobiazgi ma trzęsąca maska wkleiłem gumowe odbojniki i git ale wiadomo jak kupywałem w tej klasie był najtanszy i domyślałem się że nie będzie to mercedes ,jeszcze jedno jak bym miał drugi raz kupić to kupiłbym znowu ten model też ze względu na małe spalanie . Koledzy jako posiadacze FT wchodzimy na forum o FT a wejdzcie z ciekawości na inne marki wschodnie zachodnie też różne przeboje właściciele mają sąsiad ma Fenda inny MF i serwis też zaglądał do nich

  • Like 1
Opublikowano

po przepracowaniu kilku mtg nowa pompa uległa awarji ,objawy takie jak poprzednio plus przybyło 4 litry oleju w misce,pompa dziś zamówiona,prawdopodobnie ma przyjechać na montaż serwis fabryczny.

  • Like 1
Opublikowano

Witam,

 

Panowie po 6 latach użytkowania 80 4WD pompka elektryczna paliwa nie za każdym razem się załącza, trzeba w nią lekko udeżyć żeby zadziałała, czy ktoś może wie jaka jest tego przyczyna? I jeszcze jedno pytanko jak działają światła STOP-u w tym modelu, bo wogóle sie nie załączają?

Opublikowano

Niestety nie pomogę w tym temacie piszemy o modelu 555 a on nie ma pompki elektrycznej. Może kabelek gdzieś nie łączy zaśniedziało coś... skoro jak pukniesz i potrafi zaskoczyć. Co do świateł standardowo sprawdź bezpieczniki i żarówki sam nie wiem jak w swoim 555DT są włączane światła stopu to i analogicznie nie wiem jak ma 80 4WD.

Pisz w odpowiednim temacie, jak niema to stwórz nowy związany z awariami twojego modelu.

Opublikowano (edytowane)

Mam problem z pneumatyką, chciałem sobie koło napompować i słabo powietrze szło wężem, co się okazało większość powietrza ucieka dołem tam gdzie podpina się wężyk, (zabór bezpieczeństwa czy coś) zatykam go palcem i mogę pompować kolo... dziwne bo w instalacji ciśnienie się nabija czyli sprężarka działa prawidłowo. Może się coś zabrudziło bo zginęła gumowa zaślepka na gwint do przykręcania węża do pompowania kół. Mam nadzieję, że nie ma to z związku z tym, że masę mam podłączona teraz w tych "okolicach".

Jakiś zawór szwankuje czy coś?

Teraz pytanie za 10 punktów co to może być?

Proszę o porady i pomoc.

PS. Spróbuje metody obniżenia ciśnienia w butli jak pisali w dziale zetora ;)http://www.agrofoto.pl/forum/topic/59040-pneumatyka-nie-dziala-wyjscie-pompowania-kol/

Edytowane przez stop
Opublikowano

po miesiącu oczekiwania na serwis fabryczny diler zabrał ciągnik do siebie i w czwartek mi odprowadzili naprawiony, mam zamontowaną 3 pompę wtryskową, gwarancja przedłużona o 2 miesiące,jak do tej pory mogę tylko pochwalić firmę Agrohandel Kutno.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Siedzenie GRAMER zaczęło skrzypieć ciągnik po gwarancji wiec samemu trzeba będzie to opanować. Tylko gdzie się je smaruje? Trzeba odkręcić tą harmonijkę pod fotelem? Ktoś smarował samodzielnie siedzisko?

Edytowane przez stop

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zyzek
      Orientuje się ktoś jak ustawić rozrząd/kąt wtrysku w farmtrac 555?
    • Przez Ursusc385
      Wszystko na temat ciagnikow rodziny "Farmtrac"
    • Przez olwenboniface
      Cześć wszystkim!
      Od kilku dni zauważyłem, że w moim Farmtrac 675 DT układ hydrauliczny reaguje z opóźnieniem – szczególnie przy podnoszeniu i opuszczaniu osprzętu. Olej był wymieniany miesiąc temu, filtr wygląda w porządku. Ciśnienie też w normie.
      Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym zachowaniem? Zastanawiam się, czy problem może leżeć w zaworze sterującym lub pompie. Każda wskazówka mile widziana – zanim oddam ciągnik do serwisu, chciałbym poznać Wasze opinie.
      Z góry dzięki za pomoc i dobre rady!
      among us online
    • Przez Bartek1994
      Chcę kupić Farmtraca 675 DT.Chciałbym aby właściciele tego ciągnika podzielili się swoją opinia o nim.Z góry dziekuję.
    • Przez Gazpacho
      Mam problem z podnośnikiem, a konkretnie podnosi za nisko. Pytanie: czy jest możliwość wyższego podnoszenia bez demontażu ramion?



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v