Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

najlepiej to jest nalac do pelna przerobic dokladnie jedna mth i znowu dolac do pelna i wtedy tyle ile wlales po jednej mth to ci wychodzi ile pali na mth;p jesli masz dystrybutor;p no albo zamiast mierzyc na mth monza mierrzyc na ha;) pozdrawiam

Opublikowano

lepiej mierzyć zużycie paliwa na hektar. Co z tego ze c330 spali 30 litrów na cały dzień ale ile w ciągu tego dnia pola zaorzesz?

Poza tym wiadomo mocniejszy ciągnik - większe spalanie na mth ale zazwyczaj przy odpowiednich maszynach mniejsze na ha, co innego lekkie prace tam sie liczy spalanie na mth. Mając dane zużycie paliwa na ha jakichś ciągników można obiektywnie policzyć ekonomikę ich stosowania.

Opublikowano

no z tym ze przy liczeniu spalania na ha prosty czlowiek ma ciezko oszacowac ten hektar dokladnie;p wszystko tak na oko;] no ale mozna dokonac pomiaru z dokladnoscia do pol litra wg mnie;) to w zupelnosci wystarczy. no i nie najezdzajmy tak na poczciwe trzydziestki;] one na to wszystko zapracowaly;) pozdrawiam

Opublikowano

Można się załamać ile mam pisać....... Forterra 11441 orka pługiem obrotowym Voegl@noot gleba 2klasy orka na 30cm spalanie16 litrów, Proxima model 85 pług 4*30 Grudziąc orka na podobną głębokość-30cm troszkę mieszana gleba glinka i łąka 10-11litrów. Dla porównania dodam, że koledze na podobnym kawałku MFem 3125 (bodajże 130km) w pługu 4*40 zagon wyszło 13-14litrów

Opublikowano
Można się załamać ile mam pisać....... Forterra 11441 orka pługiem obrotowym Voegl@noot gleba 2klasy orka na 30cm spalanie16 litrów, Proxima model 85 pług 4*30 Grudziąc orka na podobną głębokość-30cm troszkę mieszana gleba glinka i łąka 10-11litrów. Dla porównania dodam, że koledze na podobnym kawałku MFem 3125 (bodajże 130km) w pługu 4*40 zagon wyszło 13-14litrów

a te spalanie to na godzine zegarową, mth czy ha?

Opublikowano
Zetor forterra 9641 w orce 4 skiby kverneland o szerokości 4#50 cm i obroty 1700-1900 ok 10- 12 litrów. Lekka ziemia i silnik obciążony koło 60 -75%.

Zetor forterra 11441 w orce 6 skib o szerokości łącznej 2.40 przy bardzo wysokich obrotach kolo 25 litrów na godzine. Tylko że silnik jest obciążony 95-100%!

Zetor forterra 10641 w orce 4 skiby kverneland 4#50 cm obroty koło 2000 to pali koło 15- 17. Lekka ziemia. Silnik obciążony gdzieś tak tez 50-70%.

 

Pozdrawiam... W razie pytań postaram się pomóc. :D

 

Post użytkownika krystek1992 (pierwsza strona)

Opublikowano

dalej nie wiem czy te wartości odnoszą się do spalnia na hektar czy na motogodzine, tylko w jednym przypadku napisane ze 25 litrów na godzine. Ale ile hektatrów w godzine zaorze ten ciagnik z takim pługiem? bo może lecz nie musi wyjść to bardziej ekonomicznie niż mniejszy pług. to trzeba przeliczyc na hektary

Opublikowano
Można się załamać ile mam pisać....... Forterra 11441 orka pługiem obrotowym Voegl@noot gleba 2klasy orka na 30cm spalanie16 litrów, Proxima model 85 pług 4*30 Grudziąc orka na podobną głębokość-30cm troszkę mieszana gleba glinka i łąka 10-11litrów. Dla porównania dodam, że koledze na podobnym kawałku MFem 3125 (bodajże 130km) w pługu 4*40 zagon wyszło 13-14litrów

 

Dodam że wskaźniki spalania podałem na hektar.

Opublikowano
Nie chce sie czepiać ale troche sam sobie przeczysz :)

 

Poza tym 5211 i 7211 zużywają praktycznie jednakowe ilości paliwa na "wyprodukowanie" 1KM mocy, z tym że 5211 produkuje jej mniej i proporcjonalnie mniej spala :) Dlatego podstawowa sprawa to odpowiednio wykorzystać możliwości jakie daje ciągnik, jak zapniesz 7211 do roboty którą może wykonać 5211 to oczywiste że zrobi przepał (tu zapewne zmartwią sie zwolennicy tzw. zapasu mocy :D)

 

Wnioski na podstawie danych w instrukcji serii 52-7211 :)

 

Ale policz sobie na palcach ile cylindrów ma 5211 a ile 7211.

Opublikowano

Ciekawie sie czyta ten temat ;] ja swoim 11441 na ciężkich gliniastych glebach to orka lemken opal 120 ażurowy szerokosc robocza 180cm głemboko 25cm to na ha idzie ok 15 l/ha a agregat wirnikowy lemken zirkon 9 3m i do tego naciagana amazonka D-8 (ta najwieksza) w zetorze mam 1t obciazników to tak ok 20l/ha wśiorbie ale max wykorzystuje ten sprzet ;]

Opublikowano

Mój zetor forterra 10641 spalił mi teraz w orce pod oziminę ok 12-13 l/ha ziemie ogólnie lekkie lecz kawałkami trafia ło się ziemii łąkowej podmokłej i tam miał trochę ciężej, pług kverneland AB 100 4x50

Opublikowano

koledzy witam:)wiem ze temat dotyczy spalaniu w zetorku ale nie to mnie niepokoi lecz temperatura płynu w forterze...gdyz wiatrak włącza sie w chyba wszystkich modelach od 95stopni ...czy 90 servisanci mowia ze tak musi być i nic sie nie stanie silnikowi...jednak na moj rozum to taka wysoka temp moze mu zaszkodzić...pozdrawiam i licze na odp uzytkownikow tego modelu czy u nich tez wystepuje takie rozwiazanie ;)

Opublikowano

U mnie Forterra 10641 z 4 obracano Bessona teren górzysty ziemie raczej nie za ciężkie i nie za lekkie takie srednie pali jakieś na 1 hektar oczywiście jakieś 14-17 litry zależy jak mu się ciśnie ;)

Opublikowano

Ja powiem na swoim przykładzie

Zetor Proxima 8441 + pług agro-masz 4x40 teren płaski ziemie III-IV klasa pali 9-11L na godzinkę z załączonym przednim napędem i blokadą tylnego mostu do 13L

Opublikowano

Ja powiem na swoim przykładzie

Zetor Proxima 8441 + pług agro-masz 4x40 teren płaski ziemie III-IV klasa pali 9-11L na godzinkę z załączonym przednim napędem i blokadą tylnego mostu do 13L

A mnie tutaj wyśmiano gdy podałem taki sam wynik przy takim samym pługu ale orząc 11441, a przecież ma dużo lżej od 8441.

Opublikowano

Paweł S to co podajesz jest co najmniej dziwne bo z tego co zauważyłem pracując a właściwie orząc właśnie przy włączonych napędach (w moim pługu i na mojej glebie bez przedniego napędu właściwie orka nie istnieje... ;) ) to właśnie jest mniejszy poślizg kół , szybsza orka i czas pracy przez co mniejsze spalanie. Nawet te obserwacje poparte są wszelakimi testami jakie widziałem i czytałem z prac typu orka.... jestem zdziwiony tym co piszesz bo według mnie im lepsza przyczepnośc tym lepsza wydajnośc i ekonomika. I nie zaobserwowałem tez żeby przy włączonym przednim napędzie i blokadzie ciągnik miał ciężej na silniku bo właśnie wydaje mi się że wyłączony przedni napęd a co za tym idzie bezwładna cała przekładnia stawia większy opór niż włączony...

A więc wnioski są takie włączone napędy to mniejszy poślizg kół, szybsza praca, większa wydajnośc w czasie, co za tym idzie mniejsze spalanie nadany areał.

Opublikowano

Ja powiem na swoim przykładzie że u nas podczas normalnej orki nie ma potrzeby włączania przedniego napędu ponieważ u nas ziemia to IV klasa wiec ta ziemie nie jest zbyt zwięzła ;/ I nie ma zauważalnego poślizgu kół podczas orki , mamy 2 kawałki konkretnej gliny jakieś 5ha to tam by nie było orki gdyby nie przedni napędu , i na tej glinie zawsze wychodzi około 2L więcej .

A co do przedniego napędu i blokady tylnego mostu to już wiadomo że warunki na polu muszą być fatalne i ten poślizg kół zawszę będzie . Powiedziałem to na swoim przykładzie i jak to u mnie występuje .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v