Skocz do zawartości
marian20

Ankieta: Ile pali Zetor FORTERRA...wszystkie modele.

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor

marian20    21

Witam. chciałbym poznac średnie spalanie ciagników Zetor Forterra. Prosze o szczere wypowiedzi a nie sciemy dla zachwalenia swojej marki. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

krystek1992    4

Zetor forterra 9641 w orce 4 skiby kverneland o szerokości 4#50 cm i obroty 1700-1900 ok 10- 12 litrów. Lekka ziemia i silnik obciążony koło 60 -75%.

Zetor forterra 11441 w orce 6 skib o szerokości łącznej 2.40 przy bardzo wysokich obrotach kolo 25 litrów na godzine. Tylko że silnik jest obciążony 95-100%!

Zetor forterra 10641 w orce 4 skiby kverneland 4#50 cm obroty koło 2000 to pali koło 15- 17. Lekka ziemia. Silnik obciążony gdzieś tak tez 50-70%.

 

Pozdrawiam... W razie pytań postaram się pomóc. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

oFsik    30

A na jakiej podstawie napisałeś tego posta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


krystek1992    4

Ja? Bo robiłem takimi traktorami. A sam jestem posiadaczem 9641. Nie palą dużo jeśli nie są obciążone silniki na maxa. Tak jak wszędzie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dyczkowski    3
Zetor forterra 9641 w orce 4 skiby kverneland o szerokości 4#50 cm i obroty 1700-1900 ok 10- 12 litrów. Lekka ziemia i silnik obciążony koło 60 -75%.

Zetor forterra 11441 w orce 6 skib o szerokości łącznej 2.40 przy bardzo wysokich obrotach kolo 25 litrów na godzine. Tylko że silnik jest obciążony 95-100%!

Zetor forterra 10641 w orce 4 skiby kverneland 4#50 cm obroty koło 2000 to pali koło 15- 17. Lekka ziemia. Silnik obciążony gdzieś tak tez 50-70%.

 

Pozdrawiam... W razie pytań postaram się pomóc. ;)

 

 

 

 

Jakos nie moge zbytnio w to uwierzyć.... 9641 w 2metrowym pługu obicążona na 60-75% ??? :D ja mam 11441 przy rozstawie na 2 metry na lekkich ziemiach przy orce zimowej potrafi zejść z obrotów..... nie wiem jak Ty to liczyłeś :D i te magiczne 25 litrów :) Dla mnie zawsze wychodzi 17.....te kolejne 8 to dziórka w baku moze uleciało ? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

krystek1992    4

Sie zdaje bak jeszcze cały był... 1700 obrotów gazu i nie idzie... A ta 11441 to przy 6 skibowym pługu pracuje i pali tyle ile się zaleje. I gaz idzie do samej podłogi i to przez cały czas. No nie wiem, nie musisz w to wierzyć ale sprawdzałem i tak wyszło. A pozatym to Zetory najmniej palą ze wszystkich zagranicznych ciągników. KAŻDY silnik strasznie obciążony DUŻO spali, ale nie będe się kłócił... I nie warto tak jeździć! Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

es8    0

ja nie liczę ile pali mój 12441 przy poszczególnych pracach, wiem że bak 180 litrów spala w 13-15 mth, a robię nim wszystko.

więc około 12-14 litrów na mth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

krystek1992    4

Moim zdaniem zetory dużo nie palą, to tylko jakiś stereotyp że dużo palą. Ja 9641 przy oraniu spalę około 10l na godzine pracy. A to mogę przedstawić Wam dane podawane przez producenta:

 

 

8641 obciążenie silnika 100%- 18,42 80%- 14,44 50%- 9,21 na godzinę pracy

9641 obciążenie silnika 100%- 20,34 80%- 16,27 50%- 10,17 na godzinę pracy

10641 obciążenie silnika 100%- 22,63 80%- 18,11 50%- 11,32 na godzinę pracy

11441 obciążenie silnika 100%- 25,27 80%- 20,21 50%- 12,63 na godzinę pracy

11741 obciążenie silnika 100%- 26,04 80%- 21,60 50%- 15,10 na godzinę pracy

 

To nie są moje jakieś wymysły tylko tak mówi tabela Zetora ze spalaniem i napewno specjaliści to sprawdzali w odpowiednich warunkach... Pozdrawiam Zetorowców!!! I znowu się powtórze że są to najoszczędniejsze ciągniki z zagranicy... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

milanreal1    290

Zetory mają już taka "łatkę przyszytą" że są smokami. Ale to bardziej dotyczyć tych starszych wersji a te nowe z tymi starszymi wersjami znacznie się różnią. A z tą oszczędnością to chyba trochę przesadzasz. MF, Fendt, czy Valtra są uznawane za bardzo oszczędne pod wpływem spalania i chyba będą bardziej oszczędne od zetorów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

krystek1992    4

Mam znowu się wzorować na testach z TopAgrar Polska? Testy ciągników 80KM. Spośród 5 ciągników Zetorek Proxima jest na 2 miejscu i ma największą moc ze wszystkich. Pobił w spalaniu mi Lamborghini R3 Evo 85GS, New Hollanda TD80D Plus, Farmtraca 80 4WD. Jedyny Massey Fergusson okazał się oszczędniejszy od niego...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

milanreal1    290

Wiesz ja się nie wzoruje na tym co jest na wystawach. Tylko na tym co przeczytałem na forum. I te marki co wypisałem są chwalone pod wpływem oszczędnego spalania. I napisałem też że nowe zetory znacznie różnią się od starych i dlatego są oszczędniejsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

krystek1992    4

No dobra, rozumiem. Ale nowe Zetory nie są smokami na paliwo! I dodam też że każdy ciągnik jest oszczędny tylko trzeba umieć nim jeździć. Jest to chyba oczywiste... Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jaro    163

A wy znowu swoje ;)-do znudzenia będę ten link podawał http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/zetor-5340.pdf (to stary Zetor jeszcze z tym "paliwożernym" silnikiem)-http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Zetor_114_41_Forterra.pdf-a tu przykład oszczędnego no bo przecież nowszego silnika-poczytajcie a wnioski wysnujcie sami...-i żeby nie było że podaję dwa nieporównywalne przykłady-odpierając ewentualne zarzuty chciałbym nadmienić że jak powszechnie wiadomo silniki o większej mocy mają mniejsze spalanie jednostkowe...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

EppS    2

Rozumiem że próbujesz obalić mit paliwożernego zetora (cóż ja nie próbuje, to jest walka z wiatrakami ;) ). Przykład nowocześniejszego "oszczędniejszego" silnika można by znaleźć w każdej marce nie tylko w zetorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

krystek1992    4

Jeśli inni mówią że Zetory dużą palą to i ja mam mówić nie prawdę i mówić że dużo palą jeśli tak nie jest? Dużo zależy od kierowcy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

milanreal1    290

Oczywiście wiele zależy od kierowcy. Przecież wiadomo że nie zawsze trzeba trzymać gaz w podłodze.

Powiem tylko taka ciekawostkę. Wielu ludzi narzeka w zetorach na spalanie. A niech spojrzą na takiego JD, ciągniki uznawane z najlepsze na świecie a apetyt na paliwo maja jak mało które... A wg mnie te Zetory Proximy i Forterry to są naprawdę ciągniki warte zainteresowania. Oglądając je odnoszę wrażenie że jest na co popatrzeć. A spalanie nie jest najważniejsze. Ważne żeby sprzęt chodził bezawaryjnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jaro    163
Rozumiem że próbujesz obalić mit paliwożernego zetora (cóż ja nie próbuje, to jest walka z wiatrakami ;) ). Przykład nowocześniejszego "oszczędniejszego" silnika można by znaleźć w każdej marce nie tylko w zetorze.

Mit-http://pl.wiktionary.org/wiki/mit

Mógłbym się założyć że 99,9% ludzi piszących tutaj o paliwożerności starego Zetora tyle z Zetorem miało wspólnego że gdzieś,coś, kiedyś od stryjecznego brata znajomego siostry syna :D o owym ciągniku usłyszało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wlodiw    2

Koledze Forterra 11441 z pługiem V&N 4skiby w obrocie spalił 15-16 na ha. Dzień wcześniej orał kawałek obok tym samym pługiem tylko, że MC cormickiem 130 power6 wyszło 18 litrów na ha. Biorąc pod uwagę 6cyl Mc cormica i większą moc myślę że różnica w spalaniu jest adekwatna do ich mocy, wiec ze spalaniem zetora nie jest źle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

krystek1992    4

Porównując stare JD z 1980 roku to Zetory z tego samego rocznika były 2 razy jak nie więcej oszczędniejsze. Przecież jak się nie myle to JD kiedyś w Stanach składali i jak wiadomo do dziś, Amerykanie nie oszczędzają paliwa bo jest tanie i nie zależało im na tym ile ciągnik pali... Amerykańskie ciągniki były smokami na paliwo, przeciwnie Zetory!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

milanreal1    290

Ja powiem tak w Polsce w ogóle inni ludzie są niż w USA. Polak na wszystko zwróci uwagę pod każdym względem. A amerykanie jak powiedziałeś na spalanie nie patrzą, patrzą byle szybciej i wygodniej zrobić pracę. Zresztą już spotkałem na af powiedzenie "masz za dużo ropy, kup sobie JD do roboty".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

krystek1992    4
powiedzenie "masz za dużo ropy, kup sobie JD do roboty".

naprawde trafne powiedzenie i muszę przyznać że jeszcze takiego nie słyszałem... <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

danielhaker    823

Zgadzam się z tym, że stare zetory, a głównie 7211 to ciągniki głodne na ropę. Znajomy go ma, i cały czas narzeka na niego. Ja mam Zetora 5211 i Forterrę 11441 i z ręką na sercu mogę powiedzieć że są oszczędne. A wracając do mitu o Zetorach to też widzę, jak niektórzy wypowiadają się o nich, a nigdy ich nie mieli. Kolega kupił sobie ursusa i ciągle mówi, że Zetory bardzo dużo palą, choć nigdy go nie miał i mówi to do znudzenia. Niektórzy opowiadają tak o Zetorze, jakby go zazdrościli. :) Po prostu żenada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7
Zgadzam się z tym, że stare zetory, a głównie 7211 to ciągniki głodne na ropę. Znajomy go ma, i cały czas narzeka na niego. Ja mam Zetora 5211 i Forterrę 11441 i z ręką na sercu mogę powiedzieć że są oszczędne.

Nie chce sie czepiać ale troche sam sobie przeczysz :)

 

Poza tym 5211 i 7211 zużywają praktycznie jednakowe ilości paliwa na "wyprodukowanie" 1KM mocy, z tym że 5211 produkuje jej mniej i proporcjonalnie mniej spala :) Dlatego podstawowa sprawa to odpowiednio wykorzystać możliwości jakie daje ciągnik, jak zapniesz 7211 do roboty którą może wykonać 5211 to oczywiste że zrobi przepał (tu zapewne zmartwią sie zwolennicy tzw. zapasu mocy :))

 

Wnioski na podstawie danych w instrukcji serii 52-7211 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lewy1    0

Zetor Forterra to smok mam model 11441 z 06r pług 5*35cm min 17l/ha

zetor z aresem talerzowym 4m z croskillem wydajność ponad 3,70ha/h spalanie minimum 16,5l/ha

Dla porównania stara dobra 16ka z pługiem 4*48 spalanie od 14l/h 1614 z tym samym agregatem maks 17 l/h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DarekD    56

Zetory mają taką specyfikę ,że spalą mniej jak silnik będzie obciążony --- chodzi mi o proporcję w stosunku do spalania w pracach , które tej mocy nie wykorzystują .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez COUNTRYSERVICE
      Mam problem ze wspomaganiem (ciągnik na gwarancji, serwis się tym zajmie, ale może ktoś wie co to). Czasem przy bardzo wolnej jeździe nie da sie skręcać, jest duży opór, zatrzymuję sie sprawdzam co sie dzieje i koła stoją w miejscu, ale kierownicą można pomało skręcać. Podobnie jest w "trasie" : wyjeżdżam z domu, kierownica przy kołach na wprost jest ustawiona prosto, po 10 kilometrach przy kołach na wprost kierownica jest przekręcona o 45 stopni, a wkażdym zakręcie muszę "dokręcać", żeby sie w nim zmieścić. Krótko mówiąć kierownica swoje, koła swoje....
    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez tomi382
      Czy ma ktoś informacje co do nowych modeli proximy odnośnie chip tuningu? Nowe Proxy mają pompę wtryskową sterowaną elektronicznie więc wydaje mi się że można poprawić program podnosząc moc o 20-30%.
    • Przez roberti
      Witam Panowie mam taki problem z zetorem forterra hsx 120. 2013r. zaczął rozłączac rewers. na wyswietlaczu Literka ,,N'' myga gdy chce go zapalic. tak jak myga f. dzieje sie tak jak jest gorąco. gdy schłodze cały rewers okładami z lodu wtedy jest na jakis czas spokój az się znów nie nagrzeje i znów rozłącza i nie da się jechać. a jak zgaszę to juz ie można zapalic. nie wiem co zrobic a nowy kosztuje ok. 1500zł
×