Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
a z tym popracowaniem po robocie na wolnych obr to nie wstarczy jak ostatnie 100m do domu jade na niskich obr a potem jeszcze ze 20 sek popracuje na biegu jałowym i chyba wystarczy?

 

Wystarczy. Głównie chodzi o to aby nie odcinać dopływu oleju od turbiny, która pracuje na wysokich obrotach jeszcze chwile po zdjęciu nogi z gazu.

Opublikowano

Widzę, że każdy ma jakieś swoje wizje na temat docierania. moim zdaniem nie należy wieżyć za bardzo w to co mówią serwisanci, tylko przeczytać instrukcję obsługi i postępować zgodnie z tym co tam jest napisane. U mnie w instrukcji obsługi do DF Agrofarm 100 faktycznie jest napisane, że przez pierwsze 20 mth ciągnik nie powinien być poddawany zbyt dużym obciążeniom a do 50 mth okresy pracy z dużymi obciążeniami nie powinny być zbyt długie... I takie tam jeszcze inne rzeczy, chociaż faktycznie silnik jest po chamowni. I nie wierzę, że w JD, Fendtach, MF czy innych ciągnikach jest inaczej, bo po co pierwsza wymiana oleju jest szybciej?

Opublikowano
Ja swojego DF nie docierałem bo nie trzeba:))

 

A jakiego masz DF-a? Ja mam Agrofarma 100 i w mojej instrukcji obsługi jest napisane tak jak u Krzysia:

 

 

(...) gotowy do pracy w pełnym zakresie mocy dzięki surowej kontroli jakości jakiej jest poddawany na stanowisku do prób. Zaleca się jednak w ciagu pierwszych 50 GODZIN pracy, nie poddawać ciągnika max. obciążeniu w długich okresach czasu, w celu prawidłowego dotarcia się pierścieni w cylindrach oraz innych ruchomych elementó , szkodzi w tym czasie używanie ciągnika na wolnych obrotach w długim czasie i poddawanie go wysokim obrotom jałowym, może to spowodować dotarcie silnika i komponentów różne od tego co gwarantuje maxymalne osiągki ciągnika(...)
Opublikowano

Dziwią mnie zalecenia do obciążania w iluś tam procentach, bo z tego samiutkiego silnika wyciągane są bardzo różne moce.Biorąc pod uwagę serję K agrotrona to jest prawie 30 km różnicy.Zakładając ,że w k410 obciążamy do 80% -to mamy do dyspozycji około 80 km,ale w k430 też tylko dając jemu 80% obciażenia używamy ponad 100 km,-- co dla k410 jest mocą maxsymalną!.Przecież ten sam silnik i tak samo powinien dobrze się ułożyć :)

Opublikowano
mi w valtrze mówili że ciągnika nie trzeba docierać. Pierwsze godziny pracy mojej valtry do była orka mam już 670mth i na razie bez awarii

 

Tu nie chodzi tak bardzo o awaryjność silnika a o wydajność silnika, a raczej o to czy silnik wyda taką moc jaką przewiduje producent.

Opublikowano

ja poporstu przez pierwsze 50mtg starałem sie miec lekka noge. teoretycznie silniki sa docierane na hamowni wiec docieranie przez rolnika raczej juz nie ma sensu. jednak silnik to jedna sprawa a skrzynia to druga przeciez ona tez w jakis sposób sie układa. według mnie w pierwszych godzinach nie powinno sie wykrecac silnika na maxa i skrzynie traktowac ze zrozumieniem tzn spróbowac jezdzic na jak najwiekszej liczbie przełozen uzywac róznej kombinacji przełaczen bardziej niz same tryby dotarcia potrzebuja tarczki sprzegła zwłaszcza w skrzyniach z powershiftem i automatyka

Opublikowano

he najlepiej to się dociera w dobrej robocie z naciskiem na dobra i długa, 200 mtg a ciągle coś się dociera i różne delikatne odgłosy dochodzą ze skrzyni ale jak dostanie w ci*sko przez kilka dobrych godz wszystko jakby lepiej chodziło, he he wiec nie ma co oszczędzać tylko w dobrą robote ruszać i uważać żeby nie przeciążać

Opublikowano

Ja jak kupywałem df agrotrona 128 to serwianci powiedzieli ze odrazu moze isc w pole zero docierania mam go juz 4lat 1,5 tys mtg i nic sie niedzieje

Opublikowano

Ja jak kupiłem c385 to przeszła kapitalke i trzeba była ją docierać i 50 mtg jeżdziłem dragą w tą i z powrotem :) potem poszła w mały klamer i rozrzutnik a następnie w orkę pług 3 skibowy z kolczatką a potem w agregat 2,7m i myślę że była dobrze dotarta<_< Teraz ma 360 mtg i coś żle pracuje aktualnie stoi u mechanika i mówił że coś w nim poprawi ale coś mi się wydeje że wał poszedł znów do szlifu bo już stoi u niego 1 tydzień ale nasepnego szlifu nie będzie bo będzie nowy wał już bo to chyba już 5 jego ślif:huh: Ale jak nam zrobił c360 to już 10 lat i barazie jeszcze trochę wytrzyma ale c360 dostała lepiej w du** bo przez 8 lat cieła kukurydze 1 rzędówką rocznie nawed do 10 ha ale to i tak dobrze trzyma się:) a c380 to dopiero co 2 sezon kukurydzy i dopiero ścieła 15 ha i coś nie tak idzie raz to się śruby ucieły na przęgle i było trzeba rozpoławiać i coś jest nie tak może mi powiecie co jest nie tak c 385 a ciśnienie trzyma ja jest rozgrzana to ma 1 atmosfere:blink:

Opublikowano

Generalnie zakłada sie, ze docieranie powinno sie odbywac, ale maksymalnie do 80-100mtg. W tym czasie silnik nie powinien byc "krecony na maksa" a poza tym nie ma zadnych przeciwskazan co do warunkow jego pracy. Producenci zapewniaja, ze w obecnie sprzedawanych maszynach nowoczesne silniki nie potrzebuja dotarcia, ale zdrowy rozsądek zawsze powinien brać górę.

Opublikowano

sdf mają dodawany jakiś specjalny płyn do oleju silnikowego taki czerwonawy na docieranie silnika, po pierwszej wymianie oleju można już dawać równo hehe, docieranie to nie tylko gładź cylindrów silnika ale i wiele innych elementów jak układ paliwowy w pierwszym okresie bardzo wrażliwy na jakosć paliwa i zatarcie sekcji skrzynia sprzęgło itd i wszystko inne ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v