Skocz do zawartości
Marcinuzz90

Docieranie nowego DF

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Marcinuzz90    0

Witam wszystkich !

Chciałem sie Was zapytać co myślicie o moim docieraniu, a dokładniej posiadam nowy ciągnik o mocy 100 koni mechanicznych który prawie przez cały okres docierania (tj. 50 pierwszych mth) pracował przy prasie rolującej o zapotrzebowaniu na moc 35kW. Prasa pracowała przy docieranym ciągniku na zakresie prędkości WOM 540 ECO gdzie przy obrotach silnika 1400 obr/min wałek osiągał 450 obr/min a prędkości jazdy tak do ok. 10km/h ... Czy uwarzacie że to jednak spory wysiłek jak na docierany traktor czy jednak powinno być spoko :) ? Jestem ciekaw waszych opini ;) Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktm950    0

Myśle, że wszystko ok. Pierwszy etap docierania masz już za sobą ;) Teraz poślij go do ciężejszej roboty, (tak do ok. 80% obciążenia maksymalnego). A po 100 - 150 mth możesz dawać ile tylko zniesie :) Zycze bezawaryjnej pracy przez wiele lat!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
VWPASSATB6    0

Ja swoje Lambo Premium 1060 docierałem jeźdząc do sklepu itp. ;) Później targałem przyczepy i takie lekkie prace. Po 5 latach użytkowania nie jestem zadowolony z tego ciągnika :angry: Mam też używanego DF DX 92 z turbinką i jestem bardziej zachwycony pracą itp.

 

Powód edycji: cytowanie poprzedniego postu. Moderator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mirasek    7

A nie jest tak jak w przypadku MF czy JD że silniki trzeba docierać pod obciążeniem bliskim maksymalnemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktm950    0
Ja swoje lambo premium 1060 docierałem jeźdząc do sklepu itp. ;) . Później targałem przyczepy i takie letsze prace. Po 5 latach użytkowania nie jestem zadowolony z tego ciągnika :angry:

 

Ale co, mocy mu brakuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
VWPASSATB6    0

Nie mocy nie, jak dla mnie niema takiego jadu, jak na taki ciągnik. Niema też normy spalania. Czy ciągam przyczepe czy jade w polu z pługiem to spala mi 15 litrów. A DF góra 10 l.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój brat docierał nowego DF-a ciągając przyczepy z pola i troszku podorywał małym ciągnikiem, a tak poza tym to jeździł w tą i z powrotem. Ciągnik ma aktualnie ponad 40 mth i niedługo będzie maił pierwszy przegląd, ale myślę, ze takie dotarcie jak twoje wystarczy na pewno ;) życzę miłej i bezawaryjnej pracy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

@marcinuzz90 co jest napisane w instrukcji obsługi na temat docierania tego DF???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcinuzz90    0

Heh jak by Ci to powiedzieć, mam nowy traktor ale z tego względu, że akurat ten model zaczęto produkować właśnie na początku tego roku to nie ma jeszce do niego instrukcji przetłumaczonej na polski :angry: Dealer powiedział żeby nie przeciążać silnika i to wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

a ja mam pyatnko do pierwszego przeglądu serwisnt krzyczał żeby nic w polu nie robic tylko transport a mam już70 mtg no i ruszylem w pole oszczędzac go na niższych biegach robic czy jużnorrmalnie dawac po garach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85

Mi serwisant od Korbanków powiedział że wszystkie nowe ciągniki sprzedawane przez nich to jest Claas MF i Fendt są dotarte i jedyne co trzeba robić na początku to pamiętać o wymianie olejów po 50Mth i użytkować zgodnie ze zdrowym rozsadkiem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
VWPASSATB6    0

Z fergusonem to się zgodze, można odrazu dawać mu po D!!IE, a o claasie i fendcie to nie powiem, choć wiem że następny mój ciągnik to będzie Fendt, przekonało mnie do niego sprzęgło, jad i szwunk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vdan    5

mam nowego DF k110 i jakoś nikt mi nie wspominał żeby jakoś go tam specjalnie docierać, tylko żeby przez 1 50mth nie pracował na obrotach wyższych niż 2000, mam 53mth i czekam na serwisanta.

Przez te mth, pracował ciągając przyczepy, oraz przy podorywce(1600obr.)

Maszyna EXTRA !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
VWPASSATB6    0

Nie przeszkadza Ci gorsze wykonanie niż w starych DF. Nie przeszkadza Ci że te banikaki od powietrza umieszczono obok kół ;) . Dziwie się dlaczego? Mogli już by całkiem powkładać w felgi :). Niewiem po co sa te zbiorniczki plastkikowe kolo ramion z tylu. Troche badziewne i nieprzemyslane wykonanie. Ale chociaz ladnie wyglada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemo85    13
mam nowego DF k110 i jakoś nikt mi nie wspominał żeby jakoś go tam specjalnie docierać, tylko żeby przez 1 50mth nie pracował na obrotach wyższych niż 2000, mam 53mth i czekam na serwisanta.

Przez te mth, pracował ciągając przyczepy, oraz przy podorywce(1600obr.)

Maszyna EXTRA !

 

A gdzie te foty obiecane które miałeś wrzucić na AF?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vdan    5

Sorki, zdjęcia będą jutro, dodam jeszcze zdjęcia pługa i agregatu.

A propos baniaków, zbiorniczków z tyłu;

Baniaki są stosowane w wiekszości nowych ciągników z tym miejscu, zbiorniczki są na olej z hydrauliki- po co ma lecieć na ziemię? zbiorniczki są stosowane w wiekszości nowych ciągników, nie miałem do czynienia ze starymi wersjami DF, długo sie zastanawilaiśmy nad wyborem ciągnika, oglądaliśmy wszystkie modele i DF i JD, MF, Case itp. wybraliśmy DF k110 ze względu na to że ten model jest już pare lat na rynku, ma bardzo dobre opinie rolników , ma rewelacyjne silniki(stosowane również w FENDT-ach). Jasne, moglismy kupic nową wersje, ale po co, już ten ciągnik to jest dla mnie kosmos. Ciagnik rewelka !!. siedziałem w JD 6630 i jakoś jakośc wykonania nie była ciekawsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olik    0
Mi serwisant od Korbanków powiedział że wszystkie nowe ciągniki sprzedawane przez nich to jest Claas MF i Fendt są dotarte i jedyne co trzeba robić na początku to pamiętać o wymianie olejów po 50Mth i użytkować zgodnie ze zdrowym rozsadkiem ;)

Ciągniki są wstępnie dotarte ale nie całkowicie.

Moim zdaniem to docieranie powinno tak wyglądać, że przed cięższą robotą powinno się rozgrzać silnik do normalnej temperatury, a robić nim wszystko gdyż, że tak się wyrażę silnik musi się od nowego od razu przyzwyczajać do obciążenia, po prostu silnik musi się dobrze ułożyć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MiRol    18

Mówią że jak sie zbytnio cacka z ciągnikiem na dotarciu to potem mulasty jest :/ także od czasu do czasu ale bez przesady trzeba mu dać po d**ie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113
Ciągniki są wstępnie dotarte ale nie całkowicie.

Moim zdaniem to docieranie powinno tak wyglądać, że przed cięższą robotą powinno się rozgrzać silnik do normalnej temperatury, a robić nim wszystko gdyż, że tak się wyrażę silnik musi się od nowego od razu przyzwyczajać do obciążenia, po prostu silnik musi się dobrze ułożyć ;)

 

zgadzam się w 100%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcinuzz90    0
@marcinuzz90 co jest napisane w instrukcji obsługi na temat docierania tego DF???

 

 

Heh jak by ci to powiedzieć... mam nowy traktor ale z tego względu ,że akurat ten model zaczęto produkować właśnie na początku tego roku to nie ma jeszce do niego instrukcji przetłumaczonej na polski :angry: ! Dealer powiedział żeby nie przeciążać silnika i to wszystko ...

A może ktoś z Was ma instrukcje obsługi do Deutz-Fahra Agrotrona jakiegoś z serii K ? W ogule jest tam coś wspomiane o prawidłowy docieraniu ciągnika ;) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vdan    5

Oczywiście że mam instrukcje.

Dokładnie do K110. Po polsku.

nie zauważyłem tam wzmianki na temat docierania nowego ciągnika.

Przeglądne dokładnie instrukcje i dam znać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Ja mam instrukcje do 130 i większych i nie ma tam słowa o docieraniu... W nowych samochodach też się nie dociera silników. Technologa na tyle poszła do przodu że wszystkie elementy są o wiele dokładniej spasowane ze sobą niż 20-30 lat temu i nie wymagają tak długiego okresu docierania jak kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vdan    5

No i po temacie.

W takim razie nie jest potrzebne specjalne docieranie nowych DF.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

docieranie to nie sam silnik ale też skrzynia podnosnik napędy itd, dlatego lepiej nie przeciążac i wszystko z rozsądkiem, podobno lepiej nie pracowac dłużej jak po 2 godz i żeby ostygł ciągnik, a tak wogóle to chyba we wszystkich nowych sdf do oleju jest dolewany specjalny zielony dodatke służący do docierania silnika, dlatego ważna jest zmiana oleju po 50mtg a silniki są już docierane na chamowniach

 

ps. czy to normalne że jak ciągnik dłużej postoi to na bagnecie jest oleju ponad max, a jak kilka kilkanaście min po zgaszeniu sprawdzam w r3 to jest ok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85

A ten dalej swoje z tym docieraniem... Ciągniki są dotarte i nie wymagają tego zabiegu, chyba sam wiesz ile stygnie w temperaturze 30 stopni rozgrzany ciągnik, gdybym miał go studzić to dziennie bym 4 godziny pracował

co do PS: nie jest normalne, nie ma prawa być ponad MAX.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×