Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie wiem czym to jest spowodowane bo ten bieg wyskakuje co jakiś czas kiedyś jak to było rozwalone wo nie dało się włożyć biegu tylko wyskakiwał a teraz to tak jak mówię wyskoczy co jakiś czas. To po odkręceniu tej jednej śrubki z widełek wyjmę ten cały wodzik i widełki ??

Opublikowano

Mi czwórka i wsteczny polowy nie chce się zaczepić ale jak przytrzymam ręka to już ciągnie normalnie i potem już nie trzeba trzymać. Co to może być???

Opublikowano

bardzo prawdopodobne uszkodzony tryb w skrzyni, ale może być to także sprężyna przytrzymująca, na forum jest sporo o tym więc będziesz miał w czym szukać, mi walnęła teraz piątka to ciągnik trzeba było na 3 części rozrzucać

Opublikowano

Kolega są 2 możliwości albo poszła Ci taka sprężyna albo tryb lub taki popychacz. Jeżeli sprężyna naprawisz to przez ten górny dekiel jeżeli poszedł tryb niestety będzie konieczne rozpałowianie ciągnika,u mnie też wyskakuje 6 ale nie mam czasu teraz ciągnika rozpołowić, więc tak jeżdżę :rolleyes:

Opublikowano

Słuchajcie jest to dlamnie bardzo wazne poniewaz ostatnio przez takie cos malo co sie nie zabilem jechalem z góry i i chamowalem biegiem i nagle bieg wyskoczyl (niewiem z jakiej przyczyny) a potem nie moglem wrzucic biegu bo byl ten trzask i blokowalo ...

Opublikowano

Gdyby walneła sprężynka ,to biegi 3,6,i 2,5 chodziłyby wyraźnie lżej i równierz wyrzucałoby właśnie 2 i 5 bieg.

Bieg 6 to bieg bezpośredni czyli zazębia się wałek sprzęgłowy z wałkiem głównym poprzez przesówkę biegu 5 i 6,najczęściej zaokrąglają się wielowupusty na wałku sprzęgłowym i wyrzuca bieg,bieg 3 to to samo ale przy włączonym reduktorze.

Opublikowano (edytowane)

witam co morze byc przyczyna tego ze wybija mi bieg 3 i 6

uszkodzone trybo albo trybo na wałku.( zjechane zęby).

Tyle w temacie.

Nie wiem kolego czy teraz wogóle kupisz oryginalne trybo lub wałek.

Bo teraz są same podróby chińskiej jakości , koła zębate bez oryginalnych napisów itd.Kolega miał podobny problem to po założeniu wałka i koła zębatego po złożeniu wszystkiego jak wbijał 3 lub 6 to tylko zgrzyty były.

Nie ma jak stare oryginalne koła zębate.

Są jeszcze hurtownie co maja takie koła ale już coraz ciężej o zakup takich kół.

Edytowane przez POL1
Opublikowano (edytowane)

Tylko co porównujemy materiał terażniejszy a materiał z przed 20-30 lat .

Terażniejsze części chodżby były nie wiem jak robione to nie dorównają częścią z przed kilkunastu lat.

Mamy przykład na zestawach naprawczych , niedawno kupiłem 2 dziury do ciapka MAHLE w Farm Expert to po odpaleniu jedna dziura była do wymiany bo żygał olejem niesamowicie.Pojechałem do pobliskiego sklepu kupiłem zestaw zapłaciłem odziwo 20 zł taniej i chodzi elegancko.

Tak więc nawet reklamowane MAHLE to bubel.

A jak pytałem w sklepie Farm Expert to tak je zachwalali jakie to dobre itd.

Teraz wiem że Mahle to bubel tak jak THM.

Jak zestawy to tylko ZETOR.

Edytowane przez POL1
Opublikowano

Ja mam właśnie w ciapku podobny problem (z tym że skrzynia z 325). Mianowicie wywala mi często 4, natomiast 1 trzyma się bardzo dobrze. A co najlepsze jak ciapek ma 'humory' to muszę luzować dźwignię zmiany biegów bo 4 sie zakleszcza. Ojciec nawet wpadł na pomysł żeby zmienić samą dźwignię bo może się od spodu wyrobiła ale to nic nie pomogło. Sprzedawca doradził mu żeby przeszlifował trochę gniazdo dźwigni żeby ta zeszła niżej, ale szczerze wątpię żeby to pomogło, bo wsteczny wchodzi dobrze i nie wyskakuje, a po zmianie dźwigni 5 i 6 wchodzą nawet z lekkim oporem.

Czy ktoś spotkał sie już z czymś takim?

Opublikowano

U mnie tez kiedyś blokowały się na 4 za mocno szarpniesz i zblokowane wymieniłem dźwignie z obudową ale na długo nie pomogło. Pomogło dopiero dospawanie w miejsce gdzie jest gniazdo widełek reduktora kawałka blachy który zapobiega wyskakiwaniu pręta z widełek 4 biegu

Opublikowano

Witam.

 

U mnie też wyskakuje IV bieg. Zdemontowałem pokrywę z lewarkiem, wysunąłem wodzik wyjąłem kulkę i pękniętą sprężynkę

ale za skarby świata nie mogę zmontoważ ustrojstwa. Czy może jest jakiś magiczny sposób aby docisnąć kulkę i wsunąć wodzik?

Nie spuściłem oleju i niechciałbym aby coś mi do niego wpadło a za nic nie mogę docisnąć kulki aby wsunąć wodzik.

W wodziku są wycięcia ale nie te po,których docelowo chodzi kulka może wkłada się w nie kulkę przez otwór od góry

i przekręca wodzik? Jednak nic mi z tego nie wychodzi. Proszę o jakąś radę.

Opublikowano

Aby włożyć tą sprężynke mysisz dorobić specjalny klucz z druty , nałożyć kulkę na sprężynke wcisnąć i przesunąć wodzik następnie zabezpieczyć.Fajnie jak są do tego 2 osoby.

Opublikowano

Witam wszystkich.

 

Poradziłem sobie, wymieniłem nowe sprężyny. Kulkę wcisnąłem

za pomocą suchego kawałka okrągłego drewna ( gałęzi ). Wymieniłem za jednym zamachem

sprężyny na dwóch wodzikach ( obie były pęknięte ) choć tylko wyskakiwała czwórka.

Opublikowano (edytowane)

A ja z takim pytaniem: ma ktoś jakiś dobry sposób na wyciąganie tych kulek? Bo u mnie kulka siedzi jak przyspawana (tyle tylko że się kręci), magnes nie daje rady wyjdzie gdzieś na 1 mm i nic dalej

 

edit: udało mi się ją wyjąć, poszedłem na całość i nałożyłem na łebek gwoździa kropelki i przyłożyłem do kulki na pare minut. Operacja ryzykowna ze względu na możliwość zaklejenia się kulki, ale poszła na zewnątrz i już założona z nową sprężynką :)

Edytowane przez lukasz222

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szymi198710
      Witam, mam problem z same Explorer 80 pierwszej serii. Dziś kosiłem rotacyjna i otworzyła się z zatrzasku po czym przekaźnik się przyblokował... Wtedy przestała działać hydraulika. Podnośnik wspomaganie wyjście na tura... W ogóle nie słychać by pompa chodziła... Wie ktoś co.moglo się stać? Ciągnik rocznik 1986.
    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez felmag
      Witam.Jaki olej i ile do sprzęgła VTK-290 TD?




    • Przez lllllkl
      Witam właśnie robię remont sprzęgła i wymieniłem już dwa simeringi od strony pokrywy wału silnika i od strony skrzyni interesuje mnie wymiana uszczelniacza pomiędzy wałka sprzegła a wałka wom jak go się wymienia ? Wymienia się go bez ich zdejmowania czy trzeba zdjąć te wałki żeby wymienić ten simering mały. Noi jeszcze jedna sprawa mam luz na tym wałki i co muszę zrobić żeby go wyjąć wystarczy odkręcić tylko te 3 śrubki czy muszę coś rozpinać w skrzyni bardzo proszę o pomoc

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v