Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam

 

Ja mam trochę inny problem, u mnie bieg nie chce wyskoczyć, tzn. 5 trzeba na dwa razy wyłączać. Jest ktoś kto spotkał się z podobnym problemem, bądź potrafi pomóc w mojej sprawie?

Opublikowano

Witam. Mam dość ciekawy problem z IV biegiem. Podczas jazdy z ładunkiem pod górę (czyt. drapę) wyskakuje mi bieg. Sytuacja nie jest ciekawa bo hamowanie ciągnika i ładunku z góry to ostatnia przyjemność i nikomu takich przygód jakie miałem nie polecam więc obecnie jeżdżę na 3 biegu. Czytałem nieco w internecie i podejrzewam że problem leży w pękniętej sprężycę. Dziś sprawdzałem lewarek ale on raczej niema nic do tego bo jest w dobrym stanie. Moja prośba leży w tym czy ktoś mógłby mi dokładniej opisać gdzie jest ta sprężyna i jak ją wymienić. Muszę się za to zabrać (a ekspertem nie jestem) bo w moich warunkach (góry) muszę mieć sprawne biegi. Ciągnik to M'ka z 90'. Z góry dziękuje za wszelkie porady. Pozdrawiam

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Zdejmiesz pokrywę skrzyni biegów i masz wodziki, sprężynki i zatrzaski pod nimi.Sugerowałbym podejrzewać zużyte koło ( lub koła ) od 4 biegu ;)

Edytowane przez pawel81
Opublikowano

No więc po kolei: zdejmujesz pokrywę skrzyni biegów (przy okazji dobrze żebyś miał swobodny dostęp z prawej strony ciągnika), obiekt który Cię interesuje to prawy wałek. Musisz go wysunąć maksymalnie do tyłu (potrzebne będzie poluźnienie wodzika bo ogranicza możliwość przesuwania), tak żebyś miał dostęp do przedniego "uchwytu" wałka. Tam w otworze (pod wałkiem) będzie kulka, pod nią sprężynka która będzie (najprawdopodobniej) w częściach. W tym wypadku masz dwie najgorsze roboty - wyciągnąć kulkę (i nie utopić jej w oleju), choć może pójdzie łatwo, u mnie w 28 nie chciała się zmieścić w 'przejściu'. Druga to zamontowanie kulki z nową sprężynką. Mi się udało nieco tępym śrubokrętem dociskając kulkę i wciskając na nią wałek. Robota niby skomplikowana nie jest ale można się nad tym trochę nakląć

Opublikowano

lukasz222 : Serdecznie dziękuje za instrukcje :) Właśnie skończyłem to robić i wszystko poszło zgodnie z planem. Sprężynka była w częściach. Wymieniłem ją, na nią kulka i po docisku wałek zaskoczył. Myślę że teraz jak będę jechał pod górę to skrzynia mnie już nie zaskoczy ;) Co do koła to na moje oko wygląda na dobre. Jeszcze raz dziękuje !

Opublikowano

Witam , wyskauje mi 4 bieg w M-ce , wbije bieg ujade z 2 metry i wyskakuje , czy miedzie kołem 1 a 2 nie powinien byc tulejka ? Jak widać na zdjeciu tylko kawałek koła zebatego zazębia .Jeśłi miała byc pomiedzy kołami tulejka to by idealnie zazębiało . I czy koła zebate są dobrze założone ?Pozdrawiam i lecze na szybką pomoc .

 

11dc967b054b.jpg

Opublikowano

Tryb nr 2 masz totalnie zjechany. Nic tu już teraz nie da żadna tuleja nawet jeśli oryginalnie tam ma być i nie ma co "drutować". Wymieniaj ten tryb oraz ten z którym on współpracuje bo na pewno też dobrze nie wygląda i trzeba wymienić oba tryby. Sprawdź też mechanizm wybierania biegów poczynając od główki na dźwigni aż do przesuwek. Być może jak masz zapięty czwarty bieg to tryby nie były do końca ze sobą i stąd takie zużycie.

Opublikowano
extrabyk - zobacz że  miedzy 2 a 3 kołem jaka przerwa jest , jakby brakowalo tulejki ,i ten 3 tryb tez w połowie idzie z tym małym tylko go przesunełem ręką.  koła  zębate oczywiscie do wymiany bo nie ma sensu zakładać starych.

i jakby ktoś mial ładny przejrzysty schemat do M ki to bym poprosił .

Opublikowano (edytowane)

Mam taki problem a mianowicie gdy wrzucam bieg to jak puszcze sprzęgło to mi wyskakuje i tak potrafi się powtórzyć kilka razy, a za chwile normalnie wszystko pięknie ładnie działa. Podczas jazdy biegi nie wyskakują jedyne co zauważyłem to że jak wkładam biegi to potrafią przeskoczyć za daleko i chrobocze dopóki nie cofnę biegu. A ogólnie to skrzynia trzeszczy przy włączeniu jakiegokolwiek biegu i sprzęgło bierze przy dole.  Ciągnik: c-330. Czy to może być zużyte sprzęgło? 

Edytowane przez PaweLisowicz
Opublikowano

Wyskakiwanie biegów i chrobotanie przy zbyt dalekim wrzuceniu biegu to wina skrzyni. Zgrzytanie biegów i niewłaściwy skok pedału sprzęgła - zacząłbym od regulacji.

Może być źle ustawione i jak późno bierze, to któraś łapka może nie puszczać.

Opublikowano (edytowane)

Pewnie bd tak jak ty mówisz. Jak się nie rozkręci to się nie wie :) Regulacja sprzęgła była robiona w tamtym roku i jest na max wyregulowane a sprzęgło i tak bierze nisko, ale z drugiej str. sprzęgło nie ślizga jeszcze, jak puszcze gwałtownie sprzęgło pod  obciążeniem to poślizgu nie ma, od razu ciągnie. 

Edytowane przez PaweLisowicz
Opublikowano (edytowane)

Witam.

Jaki może byc powód nietrzymania wstecznego polowego, tzn. Jak przytrzymuje wsteczny to ciągnik jedzie a gdy puszczę dzwignię bieg samoistnie wyskakuje, na 1,4 i zwykłym wstecznym wszystko jest ok.

Edytowane przez Chromek
Opublikowano

Dziwne, bo wsteczny jest w górnym i dolnym położeniu ten sam, tylko redukowany. Może wyskakuje reduktor - tak bym obstawiał, że przy biegach do przodu reduktor trzyma, a na wstecznym wyskakuje.

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szymi198710
      Witam, mam problem z same Explorer 80 pierwszej serii. Dziś kosiłem rotacyjna i otworzyła się z zatrzasku po czym przekaźnik się przyblokował... Wtedy przestała działać hydraulika. Podnośnik wspomaganie wyjście na tura... W ogóle nie słychać by pompa chodziła... Wie ktoś co.moglo się stać? Ciągnik rocznik 1986.
    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez felmag
      Witam.Jaki olej i ile do sprzęgła VTK-290 TD?




    • Przez lllllkl
      Witam właśnie robię remont sprzęgła i wymieniłem już dwa simeringi od strony pokrywy wału silnika i od strony skrzyni interesuje mnie wymiana uszczelniacza pomiędzy wałka sprzegła a wałka wom jak go się wymienia ? Wymienia się go bez ich zdejmowania czy trzeba zdjąć te wałki żeby wymienić ten simering mały. Noi jeszcze jedna sprawa mam luz na tym wałki i co muszę zrobić żeby go wyjąć wystarczy odkręcić tylko te 3 śrubki czy muszę coś rozpinać w skrzyni bardzo proszę o pomoc

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v