Skocz do zawartości

Fortschritt E-512 - wszystko o tym kombajnie.., zdjęcia ;)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem, że już po żniwach, ale mam prośbę dotyczącą ustawienia kombajnu na pszenicę, pszenżyto, jęczmień, owies, rzepak, czyli dokładniej chodzi o to jak przymknąć sito, co zrobić kiedy za dużo kłosów zostaje z tyłu, co zrobić kiedy za dużo syfu leci do zbiornika ? Chciałbym abym na następnych żniwach nie musiał już latać cały czas za kombajnem. Myślę, że odpowiedzi na te pytania napewno komuś się przydadzą ;)

Opublikowano

Moja 512 zdała egzamin w 95%. Poza początkowymi problemami z ustawieniami, pasem jezdnym i dwoma bagnetami z żyletką to wszystko w porządku, a kosiłem chyba ze 80 godzin. No ale jak to stwierdził mój ojciec: jak się 20 lat wistulką kosiło to Fortsznitem aż miło kosić p.s. też bym się z przyjemnością dowiedział jak tak na prawde ustawiać ten kombajn

Opublikowano
Gdy odpowietrzasz hamulce to płyn ubywa tak? a czy wylatuje on z odpowietrznika? I hamulce nie reagują? bo jak tak to pewnie tłoczki do wymiany. A jeżeli nie leci płyn odpowietrznikiem a ubywa w zbiorniczku to należy odpowietrzać do skutku i dolewać płynu, w końcu trochę go tam wchodzi w te przewody.

 

Sorka, ze tak poźno odpowiadam ale lepiej pozno niz wcale. Płynu ubywa, czuc jakby opór, ojciec na dole odpowietrzał, ja pompowałem, mówił, że leci i powietrze i płyn. Niestety płynu nam brakło, ale mamy zamiar do tego powrócic ;p

 

Chcemy jeszcze przerobic kosę, z tym myślę, że damy radę, czeka nas jeszcze wymiana rozrusznika, wymiana łożysk na podajniku ziarnowym (do zbiornika jeśli się niejasno wyraziłem), wymiana łożysk na wale napędowym i mam nadzieję, że montaż sieczkarni.

 

Sosek, robiłeś coś u siebie z tych rzeczy? Masz jakieś wskazówki co i jak? Byłbym wdzięczny :D

Opublikowano
Wiem, że już po żniwach, ale mam prośbę dotyczącą ustawienia kombajnu na pszenicę, pszenżyto, jęczmień, owies, rzepak, czyli dokładniej chodzi o to jak przymknąć sito, co zrobić kiedy za dużo kłosów zostaje z tyłu, co zrobić kiedy za dużo syfu leci do zbiornika ?

ja też bym się chętnie dowiedział :)

Opublikowano

Witam wszystkich :P Chciałem założyć nowy temat na forum odnośnie układu chłodzenia w E-512 jednakże temat został zamknięty gdyż jak mi napisano jest już jeden ogólny ;/ heh czyli na całym agrofoto wszystko ma być w jednym temacie :/ Brawo za wstapaniały pomysł. czyli powstanie jeden wielki bur*el w który będzie ciężko cokolwiek znaleźć :P no ale jak tak administratorzy chcą to ok :) brawo za pomysłowość dla admina ! :) Nie ważne żeby był łatwy dostęp do informacji :P ważne aby było jak najmniej tematów :)

 

 

Chciałem Was zapytać:

1) czy posiadacie termostaty w E-512 ?

2) jakimi płynami zalewacie chłodnice ? wodą ? czy jakimś np. Borygo ?

3) i jakie oleje lejecie do silników :) ?

 

Dzięki z góry :)

Opublikowano

Po pierwsze admina w to nie mieszaj, powinieneś mu dziękowac, że AF jest, to raz, po drugie trzeba było pomyślec, zanim założyłeś TEN temat. Skoro uważasz, że powinno byc 445613 tematów z kilkoma odpowiedziami, co proponujesz zrobic z tym tematem?

Opublikowano

Mam 514 MDW .W silnikach Ifa ,które były montowane w kombajnach Fortschritt nie ma termostatu.Ja układ chłodzenia mam zalany płynem Petrygo,natomiast do silnika używam oleju Turdus.Silnik w 514 jest taki sam jak w 512.

Opublikowano
Po pierwsze admina w to nie mieszaj, powinieneś mu dziękowac, że AF jest, to raz, po drugie trzeba było pomyślec, zanim założyłeś TEN temat. Skoro uważasz, że powinno byc 445613 tematów z kilkoma odpowiedziami, co proponujesz zrobic z tym tematem?

i tak o to temat ogólny o E-512 przeradza się w całkiem inne tematy :P :P proponuję oazwać go OGÓLNIE O E-512 :P:) a co do adminów nie mam do nich nic oprócz tego co napisałem powyżej i dziękuję im że są :):) że panują nad ładem na AF :):):)

 

 

szymon1804 dzięki śliczne za informacje :)

Opublikowano

witam jestem tu nowy i też mam problemy z sitami jak je dobrze ustawić a dokładnie mam problem czy ta blach co zastawia obydwa sita musi być podciągnięta na maksa do samej góry czy też nie jeżeli mógłby mi ktoś zrobić zdjęcia i przesłać na forum byłbym bardzo wdzięczny pozdrawiam.

Opublikowano

Ale chodzi Ci o tą blachę z otworem przez który można regulowac sito? Czy chodzi Ci o tą z tymi jakby "kolcami" na końcu? Musisz to zrobic tak, aby nie tworzyła ci się "poducha" z kłosów, tylko te kłosy mają właśnie wpadac między te "kolce" Nie wiem czy dokładnie o to Ci chodzi, bo ja z tym miałem problemy i najpierw patrzałem ile ziarna i kłosów leży na ziemii, jeśli dużo zmniejszałem wiatr i delikatnie podnosiłem do góry te "kolce"

 

Kurcze nie mam tego teraz przed sobą, zrobiłbym Ci fotki jak to wygląda u mnie, postaram się zrobic jak kombajn poskładamy bo wyciągaliśmy podsiewacz.

Opublikowano

tak o tą blachę co reguluje się sita czy ona ma być u samej góry z tymi kolcami bo one są regulowane bo ja mam u samej góry i trochę mi żle kombajn czyści

 

czy możesz mi wysłać zdjęcia na e-mal: rchoryn@interia.pl z góry dzięki.

Opublikowano

Jeśli ci źle czyści to znaczy że masz te blachy ustawione za bardzo do góry albo masz za mało wiatru. Chodzi o to, żeby te kłosy wpadały między blachy przez te kolce i trafiały z powrotem na młocarnie. Jeśli tworzy ci się taka "poducha" z kłosów przy tych kolcach tzn że masz je za wysoko ustawione i musisz je opuścic troszeczke na dół, aby te kłosy mogły spokojnie spasc przez te kolce. Dlatego przez to możesz miec syf w zbiorniku. Jeśli z tyłu za kombajnem leży dużo kłosów tzn ze musisz te kolce podniesc troszeczke do gory tak, aby one wpadaly wlasnie przez te kolce i wracały na mlocarnie. Do tego musisz tez kombinowac z wiatrem, jeśli to co napisałem nie pomoże i dalej bedziesz miał syf w zbiorniku to musisz zwiekszyc wiatr. Cala sprawa polega na odpowiednim wyregulowaniu :lol:

 

Fotki będą jak pozakładam sita, także musisz jeszcze chwilkę poczekac :mellow:

 

Aha i tresc posta pisz w pierwszym białym okienku, drugie służy do wstawiania linków do stron, a jeśli o czyms zapomniales i chcesz cos dopisac to kliknij edytuj

Opublikowano

Panowie w kabinie mojego szrotka mam tabelkę dotyczącą ustawiania kombajnu dla różnych zbóż. Niestety nazwy są po niemiecku i wiem tylko że raps to rzepak :mellow:

Opublikowano

witam tak o tom blachę chodzi z kolcami mniej więcej w jakim ona ma być położeniu i ta blach co ustawia się przez nią sito czy ona ma być wyżej niż te kolce czy równo z nimi a na zdjęcia poczekam pozdrawiam i przepraszam.

Opublikowano
Panowie w kabinie mojego szrotka mam tabelkę dotyczącą ustawiania kombajnu dla różnych zbóż. Niestety nazwy są po niemiecku i wiem tylko że raps to rzepak :mellow:

 

U mnie jest po czesku, poczekaj kilka dni to zrobie Ci fotki.

 

@robert78

Ta blacha z kolcami ma byc ustawiona kolcami do tylu, pod delikatnym kątem do góry, co do drugiej blachy u mnie była ustawiona raz równo z kolcami, czasami troszkę niżej

Gość maciek08
Opublikowano

Rozbierał ktoś z was przekładnię bezstopniową na młocarni?? :rolleyes: W moim E512 ta przekładnia złapała luzy i można wyczuc delikatne odchylenia na boki gdy sie nią porusza. Zdjałem dekiel z tą wielką sprężyną i niemam pojęcia jak sie dalej zabrać za tą tuleję. POMOCY!!!!

Opublikowano
Dziś u nas E-512 miał wydajność w jęczmieniu 1godź/ha.

 

Jestem tu nowy! piersz rok mam E512! z koszeniem Rzepaku nie mam problemów ale jeśli chodzi o jęczmień zimowy same ości w zbiorniku!ustawiałem już chyba na wszyskie sposoby! poradzcie jak wy macie ustawione!

 

żeby się dostać do tuleji trzeba wyciągnąć kieł, jak ściągniesz kieł to powinno zejść kompletne koło z tuleją w środku!

Opublikowano

Można usprawnić działanie tego sprzęgła kłowego dospawując dwa kły do tej tuleji.W kole pasowym są cztery wpusty,a na tulei są tylko dwa kliny.Trzeba trochę sfazować i kilka razy przymieżyć-jest ciszej w kabinie i nic nie stuka na kole.

Gość maciek08
Opublikowano

a jak wtedy jest z wyważeniem? robiłeś cos takiego juz? bo u mnie poprzedni właściciel przestawiał juz te kliny i właśnie mam teraz wszystkie 4 wycięcia rozbite.

Opublikowano

Nic ne trzeba wywarzać ,jeżeli dospawasz dwa kwadratowe pręty o wadze kilkunasty dkg na przeciw siebie,blisko osi obrotu,to niema problemu.Ja mam 516,ale kolega ma tak zrobione i 4 sezony śmiga,wcześniej to mu się zawsze luzowało,a teraz spokój.

Opublikowano

A nie lepiej dokupić nową tulej,jak będziesz miał już rozebrane to zobacz od razu łożyska są tam dwa 6010.

Taką tulej widziałem na stronie sklepu w Pszennie,cenny niestety nie znam.

Gość maciek08
Opublikowano

ta tuleja nowa kosztuje ok 300 złotych i z jej dostaniem niema problemu. Znam dwa sklepy w których maja dosłownie wszystkie części i to większość oryginały jeszcze z czasów DDR. :rolleyes:

Opublikowano
Jestem tu nowy! piersz rok mam E512! z koszeniem Rzepaku nie mam problemów ale jeśli chodzi o jęczmień zimowy same ości w zbiorniku!ustawiałem już chyba na wszyskie sposoby! poradzcie jak wy macie ustawione!

 

Mógłbyś mi powiedziec jak ustawiasz kombajn do rzepaku? My z ojcem już drugi rok się meczymy i nic, ślimak się zapycha jak złapie trochę zielonego, to samo młocarnia. W zbiorniku też taki najczystszy rzepak nie jest, nie wiem może to wina sita? Mógłbyś mi pokazac jakiego sita używasz? Górne sito masz zamknięte? Jak z wiatrem?

 

A sprawdzałeś obroty bębna? Nie wiem jak w twoim kombajnie ale w kombajnie ojca jest to w kabinie, jeśli tego nie masz mogę dac ci fotkę. Skoro miałeś ości, nie obijał ci tych ości na młocarni, więc polówek ziarna pewnie nie miałeś? Mogłeś trochę podnieśc klepisko, jak pewnie wiesz ustawiasz to pokrętłem przy pierwszej dźwigni od drzwi. Musisz uważac, bo jak ściśniesz za mocno to będziesz miał połówki w zbiorniku. Wajcha ma byc oczywiście na dole.

 

Jak ściągnąć te dwa małe łożyska na dole i na górze ? Czy potrzebny jest mały ściągacz ? Proszę o szybką odpowiedź

 

 

P7040040.JPG

 

No, udało się poszły te dwa małe łożyska. Co się okazało? Tam musi być jeszcze jakaś tulejka, w tej tulejce mniejsze łożysko, pod łożyskiem simering, i na samej górze zabezpieczenie na którym powinna być smarowniczka. Wygląda na to, że ktoś poszedł na łatwiznę i olał te wszystkie tulejki i zamontował większe łożyska, a efekty widać - pęknięte widełki czy jak kto woli targaniec. Co do tego napinacza od wysypu zboża ze zbiornika to nie miałem tej osłonki, ale na szczęście udało się ją dostać to jest super :)

 

Panowie problem, łożyska z tych tulejek po prostu sobie wypadły mimo iż były zabezpieczone. Wie ktoś jaka może byc przyczyna? Dodam, że łożyska dośc ciasno wchodziły, dlatego nie rozumiem czemu im się wypadło :)

 

Panowie w kabinie mojego szrotka mam tabelkę dotyczącą ustawiania kombajnu dla różnych zbóż. Niestety nazwy są po niemiecku i wiem tylko że raps to rzepak :)

 

Zapomniałem! Mam nadzieję, że się przyda

 

tabela_ustawien_e512.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez WOLD
      Witam, czy ktoś może podpowiedzieć od czego są te kontrolki?


    • Przez mariokaw
      Witam wszystkich. Jest na forum właściciel kombajnu MDW 525H z woj. łódzkiego. Miałbym kilka pytań. Pozdrawiam
    • Przez MasseyXXXX
      Witam, mam taki problem ze swoim fortschrittem...
      Cały się trzęsie, czy mam przyspieszacz na maxa, czy na min...
      Co to może być? Wariator? Skrzynia? Pas? Wyważyć koło pasowe?
       
    • Przez agropiotrmosz
      Witam
      Poszukuje opisu skrzynki bezpieczników w E-514. Który od czego odpowiada i jakie natężenie ma mieć.
      Z góry dziękuje :)
    • Przez KrzysztofL
      Witam mam nietypowy problem .Odebrałem silnik po kapitalnym remoncie ,założony do kombajnu pali , ciśnienie na zimnym 5,5  rozgrzany 4 atmosfery ,ale problem polega na tym że zapala mi się kontrolka zabrudzenia filtra ( ciśnienia oleju ) . Wymieniłem filtr na nowy ,nie pomogło , wymieniłem czujnik ciśnienia oleju i można powiedzieć że pomogło tylko na odwrót. Przy zgaszonym silniku kontrolka się nie świeci ale gdy odpalę kombajn to kontrolka się zapala . Nadmieniam że ciśnienie pokazuje 5,5 na zimnym . nie mogę docierać silnika bo nie wiem o co chodzi z tą kontrolką . Brak mi pomysłów . Pomocy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v