Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja mam mf 5440 i na innego bym nie zamienił (no chyba że na większego :) ), bierz fergiego napewno nie bedziesz żałował, choć farmal bedzie tańszy no ale lepiej teraz wydac więcej i w przyszłości mieć spokój.

Opublikowano

z 6-8% powinni zejść.Na pewno będą Cie bajerować że więcej nie mogą,ze już dali rabat na początku.Tylko nie pokazuj przedstawicielowi że wybrałeś już tylko i wyłącznie jego ciągnik bo juz bedzie pozamiatane z ceną.

Opublikowano

Panowie , nie ma maszyny bezawaryjnej . Nieważne co się kupi zawsze jest możliwość uszkodzenia lub awarii . Pracuje przy mfach i faktycznie do serii 54xx bylo tylko kilka zgłoszen , ale to wynikało z niewiedzy kupującego. Dużo zgłoszen jest do starszych mf seri 30xx 6xxx itp. Tylko że te maszyny nie są nowe tylko mają po kilkaset mth , i proszę się nie sugerować odczytami które są niezgodne z odczytami z komputerów.

Opublikowano

Panowie , nie ma maszyny bezawaryjnej . Nieważne co się kupi zawsze jest możliwość uszkodzenia lub awarii . Pracuje przy mfach i faktycznie do serii 54xx bylo tylko kilka zgłoszen , ale to wynikało z niewiedzy kupującego. Dużo zgłoszen jest do starszych mf seri 30xx 6xxx itp. Tylko że te maszyny nie są nowe tylko mają po kilkaset mth , i proszę się nie sugerować odczytami które są niezgodne z odczytami z komputerów.

 

Mógłbyś napisać jakie byly te usterki spowodowane niewiedzą, o czym operator nie wiedział?

Czasami jak znajomi mi opowiadają o serwisach to mozna dojść do wniosku że wszystko sie bierze z niewiedzy, właściciel nie wiedział że maszyna powinna stac w garażu, wtedy się nie psuje, albo ten typ juz tak ma :|.

 

No offence tak mi to teraz do głowy przyszlo.

Opublikowano

Nie obrażam się , głownie chodziło o załączanie i obroty wom , oraz podnośnik . Zawsze mam chwile czasu i na forum staram się pomóc . Jeżeli komuś to przeszkadza , nie będę się udzielał :-) . Pozdrawiam .

Opublikowano

a jak masz ustawione "wajchę" od wałka "eko-normal" bo u mnie jak jest w pozycji neutralnej, ale lekko za bardzo w którąś stronę, to potrafi samoczynnie pozgrzytać, wtedy wystarczy wypośrodkować, lub przestawić na konkretną pozycję.

Opublikowano

Panowie dochodzi 3 tyś mtg i taka sprawa ciągnik traci biegi po nagrzaniu, ostygnie z 2 godz i można jechać chwilę był termin wymiany oleju w skrzyni wymienili olej filtry ale zrobiłem 5 wałków praśą i stop odpoczął godz dojechałem do domu wezwię mechanika akurat jest na wyjeżdzie i stoję miał ktoś taki przypadek co może to być no niestety elektronika fajna sprawa ale kłopot

Opublikowano

Dzięki b0gdan, ruszyłem wajchą od wałka i przestało zgrzytać :), ale mam jeszcze pytanie czy to normalne że tak głośno słychać hydraulikę jak siedzę w kabinie to słyszę prace silnika i i chyba pompę od hydrauliki w każdym razie coś co znajduje się pod kabiną. Dotykałem tych rurek od hydrauliki pod kabiną to mają wibracje myślałem może ze są za blisko siebie i przez to słychać ten dźwięk ale nic nie znalazłem, a gwarancja się kończy więc trzeba posprawdzać ^^, a i czasem mam tak że nie mogę jechać tzn świeci mi się strzałka od jazdy do przodu i od jazdy do tyłu jednocześnie dopiero jak ruszę wajchą od zmiany biegów to biegi zaczynaja działać tzn. mogę wtedy je zmieniać tą dźwignią od rewersu, na serwisie mi powiedzieli że tak się robi jak się zmienia za szybko biegi ale raz tak miałem od razu po zapaleni ciągnika.

Opublikowano

linki od hydrauliki mogą dotykać do przewodów hydraulicznych i wtedy będzie mocno hałasować. Z ta drugą sprawą, to serwis chyba ma racje.

Bogdan , kalibracja skrzyni i rewersu to sest to samo czy to dwie rożne rzeczy????

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
    • Przez JasiuS
      Cześć pacjent to MF 8240 ze skrzynia powershift funk ah150 wersja z hydrauliką 110l/min 
      Po zakupie zostało naprawione juz kilka awari i przyszedł czas na wymianę oleju w skrzyni. I tu pojawił sie problem. W filtrze hydrauliki z lewej strony za zbiornikiem paliwa znalazłem oring o średnicy około 34mm. Oring nie jest przerwany ale ubrudzony klejem anaerobowym.
      Filtry poszły zamienniki z Donaldsona i ssawny za flanszą z hifi. Olej Orlen 10w30 utto (około 150l wchodzi) przez pewien czas wszystko bylo git skrzynia chodzi ładnie, wszystkie biegi bez szarpnięć czy tez poślizgu hydraulika pracowała jak należy aż do momentu testu gdy po dłuższej pracy z bezorkowcem zapaliła sie czerwona kontrolka zapchania filtra hydrauliki. Ciągnik został od razu zgaszony po ostygnięciu maszyny i ponownym zapłonie przez chwilę świeciła sie juz tylko pomarańczowa kontrolka poziomu oleju a stan jest prawidłowy.
      Po tym incydencie nie świeci sie nic, ale ciężko działa wspomaganie kierownicy i słychać syczenie w rozdzielaczu podczas kręcenia. Powoli podnoszą sie tylne ramiona i pomimo prób nie wyłącza sie przedni naped, cały czas słychać jego pracę. Skrzynia natomiast przełącza biegi bez zarzutu.
      Wykonałem pomiar nr 1,2 i 7 (ZAŁĄCZNIK) i ciśnienia są w normach.
      O tym oringu w filtrze znalazłem wzmiankę na zachodnich forach ale sprawa nie została wyjaśniona. Może ktoś wie gdzie mam szukać przyczyny, albo podpowie mi co jeszcze sprawdzić. 
       
      Pozdro
       
       
       


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v