Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem ze wzsakazniem zegara od Ciśnienia powietrza w pneumatyce gdyż cały czas po właczeniu stacyjki wskazuje maxa... nie wiem co mu sie stało przepatrzyłem przewody i nic nie znalazłem zwarcia. Jak sprawdzić zegar a jak czujnik? Który czujnik tam koło akumulatora to od tego Cisnienia? Ktoś wie przy zegarze od czego który kabelek jest a moze jak to działa ustrojstwo ? Pozdro

Opublikowano

hmm są tam 2 czujniki na tych rurkach a pamietasz który to albo jak wygląda ten czujnik czy jest taki okrągły jak kula czy raczej taki jak szklanka ?:-d a u mie siedza te wszystkie kabelki hmm

Opublikowano

Mam ten sam problem, ale też nie mogę znaleść przyczyny dzisiaj jeszcze raz sprawdze czy wszystko jest odpowiednio podłączone ;) A czy to może być wina zepsutego czujnika, który wskazuje max??

Opublikowano

Witam odświeżam temat i przyłączam się do problemu,mam tak samo jak autor tematu nawet jak zdejmę przewód z czujnika przy zbiorniku bo u mnie jest tylko ten jeden czujnik,czy ktoś już coś ustalił o co w tym chodzi ,dodam tylko ze po odłączeniu kostki z zegara wskazówka wraca do zera.Dzięki.

Opublikowano

Wina leży po samym wskaźniku, gdzie wskazówka lubi sie zawiesić.

 

raczej tak nie jest,bo pisałem przecież że po odłączeniu kostki od wskaźnika wskazówka opadła do zera

Opublikowano

Czujnik można sprawdzić wstępnie czy jest dobry podłączając mu masę na obudowę i plus poprzez żarówkę jeżeli po dotknięciu do styku żarówka się zaświeci to czujnik jest dobry jeżeli nie to raczej zepsuty. Ogólnie na dobrym czujniku na oby dwóch stykach żarówka powinna się świecić.(oczywiście zakładając na czujnik nie działa żadne ciśnienie).

 

Wskaźnik możemy sprawdzić w następujący sposób:

Do zacisku oznaczonego "+" podłączamy plus 12V

Do zacisku oznaczonego "-" podłączamy masę. (gdy podłączymy te dwa kable wskazówka pójdzie powyżej 10 na skali).

Do zacisku oznaczonego "V" podłączamy kabel i dotykamy go do masy. Przy sprawnym wskaźniku wskazówka powinna ustawić się nieco wyżej niż jak wskaźnik jest odłączony.

Jeżeli jest inaczej znaczy ,że wskaźnik jest zepsuty.

Najczęściej przeciera się pod wpływem drgań izolacja na cienkim druciku w środku i dotyka do obudowy i drucik się upala.Można to naprawić ostrożnie rozbierając wskaźnik i po zeskrabaniu na końcach izolacji przylutować kawałek cienkiego kabelka do oby dwóch końcówek i dobrze zaizolować lutowane miejsca. Dołączam fotki poglądowe jak to wygląda:

 

 

 

t1194377_pa120405.jpg t1194376_p2111155.jpg t1194375_p2111148.jpg

Opublikowano (edytowane)

Dzięki Radekk nie miałem czasu dokładnie sprawdzic czujnika tak jak to opisałeś ale wygląda na to że u mnie jest tak jak piszesz tutajDo zacisku oznaczonego "+" podłączamy plus 12V " Do zacisku oznaczonego "-" podłączamy masę. (gdy podłączymy te dwa kable wskazówka pójdzie powyżej 10 na skali)." tzn.że cały czas jest podawane napięcie + i - , i tu jest przyczyna,tylko teraz jest pytanie czego nie powinno byc plusa czy minusa? i jeszcze jeden szczegół u mnie te trzy przewody siedzą w kostce a nie podłącza się ich osobno ale to raczej jest bez znaczenia.

Edytowane przez KOSTEK12
Opublikowano

Coś mi się wydaje,że nie zrozumieliśmy się. Gdy podłączysz + i - to wskazówka ma iść na max powyżej 10. Całą rolę odgrywa właśnie ten trzeci zacisk "V" i to na niego przychodzi napięcie z tego czujnika co jest na butli.(czujnik ten w zależności od ciśnienia zmienia swoją rezystancję i odpowiednio ustawia wskazówkę).

A jak podłączysz pod ten zacisk "V"minus to wskazówka powinna się tak ustawić jak na zdjęciu zaznaczyłem ,wtedy możemy uznać że wskaźnik jest dobry. Jeżeli nie ma żadnej reakcji na podanie minusa na zacisk "V" to jest uszkodzony jakiś drucik w środku wskaźnika.

Opublikowano

Moj wskaznik od powietrza pokazuje dziwnie. Gdy cisnienie jest niskie pokazuje zero a gdy dobija na to odrazu skacze na maxa. Co waszym zdaniem  jest popsute? Zegar czy czujnik?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomn95
      Według Was w zetorze 5211 można podpiąć lampy led przód tył pod istniejące przewody?
    • Przez Majjdann
      Witam mam taki problem z nadmuchem w zetorze 5211 włącze go i po jakis 5 minutach sie wyłącza bezpiecznik sie topi już po paru sekundach kiedy włącze nadmuch bezpiecznik zaczyna sie grzać. Dodam że jeden wiatrak kręci sie wolniej a drugi szybciej. Będe wdzięczny za pomoc Pozdrawiam.
    • Przez PiotrNaw
      WITAM. ZAKUPIŁEM CIĄGNIK ZETOR 5211. MAM PROBLEM Z NAGRZEWNICĄ. BRAK CIŚNIENIA - PŁYN NIE PODNOSI SIĘ DO NAGRZEWNICY. SPRAWDZAŁEM PRZEWODY - WSZYSTKIE DROŻNE. CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ ? PIOTR
    • Przez rolnicyzmazowszateam
      Witam Mam następujący problem z lewą pozycją w zetorze 5211 z przodu i z tyłu. Ostatnio jechałem i zobaczyłem że świeci się tylko jedna strona zobaczyłem do bezpieczników wszystko OK masa jest, aż kupiłem bezpieczniki i wymieniłem nic to nie dało, żarówki nie spalone nie wiem co może być. Może ktoś podpowie co to może być
    • Przez emtecc
      witam nagle przestały mi działać zegary i kontrolki w 7745. Po odpaleniu obrotościomierz i paliwo działa o świeci się kontrolka ładowania. Po zgaszeniu silnika paliwo nie działa. Prąd do stacyjki dochodzi bo można odpalić z przycisku. Zegary mają jakieś zasilanie, przekaźnik? Bezpieczniki sprawdzone - są ok. Jak to ugryźć?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v