Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
endrius    9

Tak dzisiaj sobie pomyślałem jakby w Pronarze zlikwidował te dwa wyjścia nawiewu przy podłodze a umieścił np. koło głośników żeby można było nakierować na drzwi .Czyściłem dzisiaj filtr powietrza kabiny i zauważyłem że po włączeniu wentylatora powietrze kierowane też jest przez tylnie słupki pod dach . Więc można by było pod dachem jakoś poprowadzić strumień powietrza Jak myślicie było by to możliwe ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9

Napisałem np. na drzwi , nieraz jak się jeżdzi zimą to szybciej by szyby odparowywały i nawet szybciej kabina by sie nagrzała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukaczmarek    265

W pronarze ogólnie jest słabe nagrzewanie. W porównaniu np do zetora 7211 to jest tragedia. Generalnie dpobrze że nawiew jest na dole poniewaz jak wiadomo ciepło unosi sie ku górze bo w zetorze jak nawiewy sa na górze to zamarzają mi nogi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gigix    1

U mnie grzeje bardzo dobrze i szybko, gorzej z zimnym nawiewem, bo zawory nie odcinaja wody i bede musiał wstawić jakieś inne. Powietrze rzeczywiście jest kierowane przez tylne słupki, ale dmuchawe i tak masz na dole za siedzeniem, pod tym podwyzszeniem, nie wiem wiec jak chcesz skierowac w prosty sposób powietrze w inne miejsce. Trzeba kłaść nowe rury

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9
U mnie grzeje bardzo dobrze i szybko, gorzej z zimnym nawiewem, bo zawory nie odcinaja wody i bede musiał wstawić jakieś inne. Powietrze rzeczywiście jest kierowane przez tylne słupki, ale dmuchawe i tak masz na dole za siedzeniem, pod tym podwyzszeniem, nie wiem wiec jak chcesz skierowac w prosty sposób powietrze w inne miejsce. Trzeba kłaść nowe rury

 

A które ty zamykasz zaworki żeby było zimne powietrze bo tam jest chyba tylko jeden kranik co wychodzi od silnika . A jak maja MTZ-y zrobiony nadmuch na gorze .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gigix    1

Ja mam pronara 82sa i w nim jest kranik przy silniku który przy jakiejkolwiek próbie pokręcenia zaczyna cieknąć solidnie wiec go nie zaczepiam, i jest zawór na przewodzie pod kabiną. Zamyka go sie takim suwaczkiem obok pokrętła do zasłaniania chłodnicy. Ten też nie dziłą, w związku z czym zamierzam po prosty wstawić zwykły zawór kulowy. W moim ciągniku żadnych nawiewów u góry nie ma . Jest tylko na lewą piętę i na szybe przednią. Obieg powietrza zaczyna sie filtrem umiejscowionym nad tylną szybą, nastepnie powietrze jest zasysane poprzez tylny słupek do nagrzewnicy z dmuchawą umiejscowionej nad wlewm zbiornika paliwa w tej metalowej skrzynce, i pod kabiną rozprowadzane właśnie na piete i poprzez przedni kokpit na szybe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9

To że tym suwakiem ustawia sie na zimne powietrze to wiedziałem ale o tym kraniku nigdy nie myślałem zeby go zakręcić, może i umnie ten suwak w całości nie zamyka ale teraz spróbuje bo tak to zawsze leciało takie ciepławe powietrze ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Trafik    0

My założyliśmy wentylator podłanczany pod gniazdo od zapalniczki, ładnie dmucha :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Trafik    0

Umnie jest bardzo dobre chwilę ciągnik pochodzi i gorąco w traktorku, kiedyś też miałem słabe ogrzewanie bo rura była zagięta ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez wieslawa_olo
      WItam. Planuje sprzedać ciągnik MTZ 82 TS i zakupić coś zachodniego. Interesuje mnie ciągnik o mocy 100km. Nie wiem czy lepiej kupić 4cyl + turbo czy lepszy 6cyl bez turbo który jak myśle miałby większy zapas mocy. Zastanawiam się nad dwoma maszynami: Case 5130 a Renault Ares 550 RX. Chciałbym usłyszeć kilka opini od osób posiadających takie ciągniki. Na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie. Czym różnią się te Case maxxtrack, magnum, pro i plus? Podobno są dobre tylko trzeba zwracac uwagę na pompe. A na co zwrócić uwagę w Renault? Jak ktoś chce sie przesiąść ze wschodu na zachód to jest sporo nowych rzeczy do wzięcia pod uwage. Ciągnik na 20h, staltech U170 4 skiby, agregat agrofactory 3,4m,  taleerzówka bomet 3,15m.  Wystawiłem już MTZ na olx i liczę że uda się poczynić jakąś zmianę. Czekam na odpowiedzi.

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
×