Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam- moim zetorkiem ze tak powiem sie tragicznie jeździ przez luz. Ciagnik chodzi całą drogą cieżko go utrzymac w prostej lini. Przyczyne po niekąd znam- jest luz na przekładni/tym drążku co idzie od kierownicy ;) W 330 jest taka sruba ktorą sie wkreca i luz sie zmniejsza, u wujka w 7711 takze jest taka sruba a u mnie jej nie ma- przynajmniej w tym miejscu gdzie byc powinna (byc moze ze w tych modelach jest gdzie indziej) :) Luz nie jest wielki ale moze to on jest winien...

 

Teraz moje pytanko-gdzie jest ta sruba? o ile wogóle jest. Na kierownicy jest spory luz- taki napewno nie powinien byc. Licze na waszą pomoc.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Sprawdź luzy na na przegubach. Jeśli luzów nie ma to, sprawdzamy dalej kolumnę kierownicy, kolumna połączona jest tak jak by takim gumowym sprzęgłem, z jednej strony jest tam nakrętka, sprawdź czy sie nie poluzowała. Jak na kolumnie jest wszystko OK. to sprawdzamy ta skrzynkę do której wchodzi kolumna kierownicza, być może wydarł sie ślimak i wałek układu kierowniczego.

Jak będę miał czas to wrzucę skan z katalogu części.

Opublikowano

w 330 jest inaczej ja w 7211 dokręciłem śrubę niepamiętam czy była nakrętka (na kontrę) ale raczej tak w każdym razie ona jest z góry przekładni tam gdzie wchodzi wał od kierownicy tylko nie za mocno dokręcaj, luz wyczułeś oczywiście na kole (kierownicy) a u wujka widziałeś tę śrubę .Ja pozatym zrobiłem przednia oś (środek ) zwrotnice czekają , ona też była winna

Opublikowano

usun jak morzesz to na kolumnie a jak sie go po szosie nie daje prowadzic prosto to proponuje sprawdzic sworzeń przedni co oś na nim przednia jest zawieszona:-D do tego końcówki i sworeń na wspomaganiu:-D u mnie teraz jest tak ze jest strasznie czułe to wspomaganie:-D musze uważać;) jak kabina ruszy lekko na dole i mi ręka chytnie to i traktor skręca ale jest git:-D

Opublikowano

witam

jak odebralem ciagnik od mechanika to w prawo strone praktycznie nie dalo sie skrecic trzeba bylo bardzo mocna krecic dopiero skrecalo, natomiast w lewo szło elegancko. nie mialem bardzo czasu tego naprawic a trzeba bylo do lasu jechac-no i wczoraj pojechalismy, po wszytkim wjezdzam do garazu, zgasilem ciagnik no i co nie co ogladam to wspomaganie ale nie zauwazylem nic niepokojacego :D ale na zgaszonym ciagniku luz na kierownicy jest na caly obrot :D

 

nie mam pojecia jak to naprawic i co moze byc przyczyna, dodam ze wczesniej nie bylo takiego luzu-po jego zmniejszeniu byl znikomy a teraz?

 

 

tutaj załącznik do tego w jakim polozeniu jest teraz wspomaganie-wydaje mi sie ze powinno byc bardziej w gorze

p.s przypuszczam ze zalozyli zle to wspomaganie tzn tak jak lecialo nie dopasowali to kolumny a ze bylo na kierownicy skrecone w prawo to teraz w prawo nie idzie skrecac

Opublikowano

Witam. Panowie trafiłem tutaj przy poszukiwaniu innej rzeczy, ale podobny przypadek przerabiałem ostatni w mojej 360.

Objawiało się to tym samym, w lewo ok, w prawo ciężko. Przy okazji był luz na kole kierowniczym około 1 obrotu. Żadne kasowanie luzu na przekładni nie pomogło, a po dokładnych oględzinach zauważyłem ,że przy okazji obrotu kierownicą unosi się ona do góry. Problemem okazało się górne łożysko wałka kierownicy w przekładni. Jest ono stożkowe i w przypadku braku rolek działa jak zwykły synchronizator w skrzyni biegów i zakleszcza się. Wiem, że problem dotyczy Zetora, ale przecież są one podobne do siebie(po za tym że Zetor ma wspomaganie)

 

Sprawdź kolego, czy kierownica nie unosi się przy tym luzie, jeśli tak - na 100% łożysko

Opublikowano
z 10 raz to samo ,wystarczy poszukac na forum.zle ustawiony silownik.co to za mechanik co po naprawie oddaje niesprawny ciagnik? o wlascicielu nie wspominajac

o jaki dobro duszny się znalazł :D zauważ ze to jest moj temat od początku i po prostu nadal pytam w nim o problemi dotyczącym układu kierowniczego, mechanik jak kazdy inny aby wziąśc kase a jesli masz jakies aluzje do mnie do pisz na pw a nie pokazujesz swoją "mądrosc" na forum

 

dzisiaj nie mialem czasu nic posprawdzac jutro to zrobie ale mysle ze jednak jest zle złozone-poprostu nie dopasowany silownik do kolumny

Opublikowano

pomysle za ciebie .odkrec objemke na koncu silownika,wykrec kilka obrotow silownik[jak by ciezko szlo to kluczem francuskim przez szmatke,zeby nie porysowac tloka]powinno byc widac ze 3 zwoje gwintu,gdy ciezko idzie w lewo to wkreczasz i tak do skutku az bedzie rowno chodzil.linkow wam nie podam bo znam sie na komputerze jak wy na ciagnikach.ale bylo to walkowane na wiosne dokladnie.luz skasujesz tak jak zorzyk napisal.aluzji nie mam tylko ciezki dowcip

Opublikowano

U mnie w 7745 po wymianie uszczelnień w siłowniku wspomagania też ściągało na jedną stronę i regulowałem dokładnie tak jak kolega Jacus z ty że podniosłem przód do góry.W moim modelu te śryby z góry przy kolumnie są dwie i po regulacji powinny być zakontrowane.Jak kupiłem tego zetora to miał luz na kolumnie i po długich konsultacjach z szefrm serwisu zetora w kaliszu podjołem się rozebrania tego "USTROJSTWA".

Opublikowano

 

tutaj jest ten luz- ktos pomoze?

masz prawdopodobnie luz pomiędzy ramieniem (tym na zdjęciu) a wałem na ,którym jest obsadzone .Spróbuj pokręcić kierownicą i jednocześnie patrz czy nakrętka chodzi z tym ramieniem czy osobno . To jest wada wszystkich tego typu zetorów bo ramię mocowane jest na zwykły wpust i dość szybko powstaje luz . Co do śruby ,którą chciałbyś regulować luz przekładni--- to nigdzie jej nie szukaj bo NA ZEWNATRZ NIE MA żadnej regulacji luzu układu kierowniczego . Dopiero po ściągnięciu bocznych dekli można docisnąć sworznie nakrętki kulkowej ( zmiana podkładek dystansowych ) , ale prawdopodobnie masz wyrobioną nakrętkę kulkową ,a tutaj pozostaje jedynie wymiana kompletu -nakrętka z wałem. W każdym bądź razie zacznij od mocowania ramienia na wale ,bo tutaj najczęściej się wyrabia. :D

Opublikowano

Luzu międzyzębnego nie wyregulujemy , lecz często luzuje się napięcie łożysk ustalających ślimak - wcześniej opisywana nakrętka i kontra. Efekt na kierownicy jest identyczny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MUMINEK2000
      Koledzy postanowiłem przerobić wspomaganie przy zetorze z mocowaniem orbitrola nie ma problemu ale nie wiem jaki ma być orbitrol, jaki jest orginalnie bo musi być zgrane z pompą.Najwarzniejsze jak umocować siłownik, wiem że niektóre miały orginalnie ale jak żeby to wszystko wytrzymało. Może ktoś takiego ma to prześle mi zdjęcie będę wdzięczny, niechce odwalić lipy.
    • Przez ziooober88
      Witam, z racji tego, że moje stare wspomaganie strasznie zaczęło cieknąć stwierdziłem, że oddam je do regeneracji. Regeneracja polegała na zdaniu starego siłownika i wzięciu po regeneracji. Przy okazji remontu postanowiłem wymienić wszystkie końcówki drążków. Poskładałem wszystko w całość, mniej więcej ustawiłem zbieżność, podniosłem przód ciągnika. Wymieniłem filtr oleju i zalałem nowy olej. Odpaliłem ciągnik i kręciłem w prawo i w lewo. I jakie wnioski? Jak kręcę w prawo to siłownik dochodzi ładnie do samego końca. Natomiast jak kręcę w lewo to przy samym końcu jest takie przełamanie mocne siłownika. Dlaczego tak się dzieje? Dodatkowo w momencie jak np koła są na wprost i kręcę w prawo i nagle chcę dać w lewo to jest takie przełamanie. Czemu tak się dzieje? Dodam, że kół nie ściąga ani w prawo ani w lewo. Gość od którego to kupiłem kazał kilka razy pokręcić w lewo i w prawo i ma być. Tylko moje stare wspomaganie działało dużo lepiej. Ktoś coś podpowie?
    • Przez szumrak
      Mam pytanie czy opłaca się montować elektryczne wspomaganie do ursusa c 330 bo jest tanie podug hydraulicznego 
    • Przez Zetor-Team-7711
      Witam czy wie ktoś jak sie nazywa ta zaznaczona część tej dźwigni i czy można ją kupić osobno bez wymiany całej dźwigni? Czy może jest jakaś możliwość zamienienia tego elementu na jakieś łożysko?
    • Przez ziooober88
      Witam, posiadam Zetora 7211 i mam problem z luzem na kierownicy, nie jest on jakiś duży ale jest. W innym wątku wyczytałem, że można go skasować. Rozkręciłem kolumnę kierowniczą i jakie mam wnioski. Wszędzie piszą, że luz można wykasować tymi nakrętkami. Rozkręciłem te nakrętki i pod nimi jest taka tulejka, którą można wkręcić lub wykręcić i teraz pytanie jak ona ma być ustawiona? Bo pod tymi nakrętkami jest tam dwie śrubki, je jak odkręciłem to wykręciłem ten pierścień i pod nim jest następny i jak go dokręciłem delikatnie to kierownica ciężko się kręciła. Więc wróciłem do wersji pierwotnej. Interesuje mnie to czy tą tulejką pod nakrętkami można coś wykasować?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v