Skocz do zawartości
tommy66692

Luz w kierownicy

Polecane posty


tommy66692    10

Witam- moim zetorkiem ze tak powiem sie tragicznie jeździ przez luz. Ciagnik chodzi całą drogą cieżko go utrzymac w prostej lini. Przyczyne po niekąd znam- jest luz na przekładni/tym drążku co idzie od kierownicy ;) W 330 jest taka sruba ktorą sie wkreca i luz sie zmniejsza, u wujka w 7711 takze jest taka sruba a u mnie jej nie ma- przynajmniej w tym miejscu gdzie byc powinna (byc moze ze w tych modelach jest gdzie indziej) :) Luz nie jest wielki ale moze to on jest winien...

 

Teraz moje pytanko-gdzie jest ta sruba? o ile wogóle jest. Na kierownicy jest spory luz- taki napewno nie powinien byc. Licze na waszą pomoc.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


lysyrolnik    14

Sprawdź luzy na na przegubach. Jeśli luzów nie ma to, sprawdzamy dalej kolumnę kierownicy, kolumna połączona jest tak jak by takim gumowym sprzęgłem, z jednej strony jest tam nakrętka, sprawdź czy sie nie poluzowała. Jak na kolumnie jest wszystko OK. to sprawdzamy ta skrzynkę do której wchodzi kolumna kierownicza, być może wydarł sie ślimak i wałek układu kierowniczego.

Jak będę miał czas to wrzucę skan z katalogu części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl



sebe1033    62

w 330 jest inaczej ja w 7211 dokręciłem śrubę niepamiętam czy była nakrętka (na kontrę) ale raczej tak w każdym razie ona jest z góry przekładni tam gdzie wchodzi wał od kierownicy tylko nie za mocno dokręcaj, luz wyczułeś oczywiście na kole (kierownicy) a u wujka widziałeś tę śrubę .Ja pozatym zrobiłem przednia oś (środek ) zwrotnice czekają , ona też była winna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tommy66692    10

U wujka jest ta sruba ale on ma 7711, u mnie w 7011 jej nie ma dlatego pytam gdzie ona moze byc ;) Potrzebny mi katolog lub skan.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


center    8

usun jak morzesz to na kolumnie a jak sie go po szosie nie daje prowadzic prosto to proponuje sprawdzic sworzeń przedni co oś na nim przednia jest zawieszona:-D do tego końcówki i sworeń na wspomaganiu:-D u mnie teraz jest tak ze jest strasznie czułe to wspomaganie:-D musze uważać;) jak kabina ruszy lekko na dole i mi ręka chytnie to i traktor skręca ale jest git:-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tommy66692    10
ale widziałeś ją u wujka ,a tam gdzie napisałem nie ma jej ????

Tam jej nie ma ;) U wujka w 7711 jest

@center jak go usunąc na kolumnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zorzyk2    50
Tam jej nie ma :P U wujka w 7711 jest

@center jak go usunąc na kolumnie?

No i co z tym luzem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


tommy66692    10

witam

jak odebralem ciagnik od mechanika to w prawo strone praktycznie nie dalo sie skrecic trzeba bylo bardzo mocna krecic dopiero skrecalo, natomiast w lewo szło elegancko. nie mialem bardzo czasu tego naprawic a trzeba bylo do lasu jechac-no i wczoraj pojechalismy, po wszytkim wjezdzam do garazu, zgasilem ciagnik no i co nie co ogladam to wspomaganie ale nie zauwazylem nic niepokojacego :D ale na zgaszonym ciagniku luz na kierownicy jest na caly obrot :D

 

nie mam pojecia jak to naprawic i co moze byc przyczyna, dodam ze wczesniej nie bylo takiego luzu-po jego zmniejszeniu byl znikomy a teraz?

 

 

tutaj załącznik do tego w jakim polozeniu jest teraz wspomaganie-wydaje mi sie ze powinno byc bardziej w gorze

p.s przypuszczam ze zalozyli zle to wspomaganie tzn tak jak lecialo nie dopasowali to kolumny a ze bylo na kierownicy skrecone w prawo to teraz w prawo nie idzie skrecac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zorzyk2    50

Zacznij od skasowania luzu na przekładni - nakrętka u góry przekładni, na wale idącym od kolumny kierownicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tommy66692    10

wczesniej kasowalem i pomoglo-jak odebralem to nie bylo takiego dopiero po przyjezdzie za lasu jest taki. nie wiem czego tak jest, do tego prawie nie idzie skrecic w prawo strone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zorzyk2    50

Może zostało poluzowane i odkręciło się. Nie obejdzie się od sprawdzenia tego elementu i to powinno być punktem wyjścia do dalszych regulacji, na siłowniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lisek140    0

Witam. Panowie trafiłem tutaj przy poszukiwaniu innej rzeczy, ale podobny przypadek przerabiałem ostatni w mojej 360.

Objawiało się to tym samym, w lewo ok, w prawo ciężko. Przy okazji był luz na kole kierowniczym około 1 obrotu. Żadne kasowanie luzu na przekładni nie pomogło, a po dokładnych oględzinach zauważyłem ,że przy okazji obrotu kierownicą unosi się ona do góry. Problemem okazało się górne łożysko wałka kierownicy w przekładni. Jest ono stożkowe i w przypadku braku rolek działa jak zwykły synchronizator w skrzyni biegów i zakleszcza się. Wiem, że problem dotyczy Zetora, ale przecież są one podobne do siebie(po za tym że Zetor ma wspomaganie)

 

Sprawdź kolego, czy kierownica nie unosi się przy tym luzie, jeśli tak - na 100% łożysko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jacus    100

z 10 raz to samo ,wystarczy poszukac na forum.zle ustawiony silownik.co to za mechanik co po naprawie oddaje niesprawny ciagnik? o wlascicielu nie wspominajac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



tommy66692    10
z 10 raz to samo ,wystarczy poszukac na forum.zle ustawiony silownik.co to za mechanik co po naprawie oddaje niesprawny ciagnik? o wlascicielu nie wspominajac

o jaki dobro duszny się znalazł :D zauważ ze to jest moj temat od początku i po prostu nadal pytam w nim o problemi dotyczącym układu kierowniczego, mechanik jak kazdy inny aby wziąśc kase a jesli masz jakies aluzje do mnie do pisz na pw a nie pokazujesz swoją "mądrosc" na forum

 

dzisiaj nie mialem czasu nic posprawdzac jutro to zrobie ale mysle ze jednak jest zle złozone-poprostu nie dopasowany silownik do kolumny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jacus    100

pomysle za ciebie .odkrec objemke na koncu silownika,wykrec kilka obrotow silownik[jak by ciezko szlo to kluczem francuskim przez szmatke,zeby nie porysowac tloka]powinno byc widac ze 3 zwoje gwintu,gdy ciezko idzie w lewo to wkreczasz i tak do skutku az bedzie rowno chodzil.linkow wam nie podam bo znam sie na komputerze jak wy na ciagnikach.ale bylo to walkowane na wiosne dokladnie.luz skasujesz tak jak zorzyk napisal.aluzji nie mam tylko ciezki dowcip

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

farmer7745    11

U mnie w 7745 po wymianie uszczelnień w siłowniku wspomagania też ściągało na jedną stronę i regulowałem dokładnie tak jak kolega Jacus z ty że podniosłem przód do góry.W moim modelu te śryby z góry przy kolumnie są dwie i po regulacji powinny być zakontrowane.Jak kupiłem tego zetora to miał luz na kolumnie i po długich konsultacjach z szefrm serwisu zetora w kaliszu podjołem się rozebrania tego "USTROJSTWA".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DarekD    56

 

tutaj jest ten luz- ktos pomoze?

masz prawdopodobnie luz pomiędzy ramieniem (tym na zdjęciu) a wałem na ,którym jest obsadzone .Spróbuj pokręcić kierownicą i jednocześnie patrz czy nakrętka chodzi z tym ramieniem czy osobno . To jest wada wszystkich tego typu zetorów bo ramię mocowane jest na zwykły wpust i dość szybko powstaje luz . Co do śruby ,którą chciałbyś regulować luz przekładni--- to nigdzie jej nie szukaj bo NA ZEWNATRZ NIE MA żadnej regulacji luzu układu kierowniczego . Dopiero po ściągnięciu bocznych dekli można docisnąć sworznie nakrętki kulkowej ( zmiana podkładek dystansowych ) , ale prawdopodobnie masz wyrobioną nakrętkę kulkową ,a tutaj pozostaje jedynie wymiana kompletu -nakrętka z wałem. W każdym bądź razie zacznij od mocowania ramienia na wale ,bo tutaj najczęściej się wyrabia. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zorzyk2    50

Luzu międzyzębnego nie wyregulujemy , lecz często luzuje się napięcie łożysk ustalających ślimak - wcześniej opisywana nakrętka i kontra. Efekt na kierownicy jest identyczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tommy66692    10

Kierownica rzeczywiście przy kręceniu podnosi i obiża się. Myślę że jest to wina złego złożenia układu kierowniczego, trzeba bedzie wszystko rozłozyć i doprowadzić to do porządku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz_320
      Witam. Panowie potrzebuje pomocy ostatnio zauważylem ze mam rozlecianą kolumne, spróbowałem dokręcić i nalać oleju i olej sie wylał z lewej strony tam gdzie jest cały mechanizm co skręca i teraz czy da sie jakos uszczelnić? Trzeba kabine podnosić. Bardzo prosze o pomoc i z góry dziekuje.
    • Przez aldanio
      Witam. Mam pytanie odnosnie wspomagania w moim zetorze niedawno go kupilem i nie wiem jak powino byc. Jak jade to wspomaganie dziala elegancko a jak sie zatrzymam to na miejcu nie moge skrecic mi sie wydaje ze tak nie powinno byc. co jest tego przyczna?? z góry dzieki.
    • Przez MUMINEK2000
      Koledzy postanowiłem przerobić wspomaganie przy zetorze z mocowaniem orbitrola nie ma problemu ale nie wiem jaki ma być orbitrol, jaki jest orginalnie bo musi być zgrane z pompą.Najwarzniejsze jak umocować siłownik, wiem że niektóre miały orginalnie ale jak żeby to wszystko wytrzymało. Może ktoś takiego ma to prześle mi zdjęcie będę wdzięczny, niechce odwalić lipy.
    • Przez tomasz880101
      Witam wszystkich z Agro Foto mam taki problem, a mianowicie kupiłem niedawno zetora 5211 w stanie całkiem dobrym lecz ma jedną wadę, a dokładnie ma spore luzy w układzie kierowniczym. Pomyślałem sobie, puki nie ma dużo roboty to naprawie tą usterkę zacząłem od razu od kolumny kierowniczej bo nigdzie indziej luzów nie ma odkręciłem górną część kolumny i faktycznie śruba kulowa bo tak to się nazywa- ten cały mechanizm, jest wyrobiony. Kupiłem już go nowy ale teraz obawiam się że będę musiał unosić kabinę bo trzeba odkręcić boczne pokrywy kolumny żeby wymontować stare części a wmontować nowe.
      Tu jest moje pytanie do was czy ktoś może już coś takiego robił i czy trzeba faktycznie tą kabinę unosić, bo to się zanosi na kupę roboty zwłaszcza bez profesjonalnego sprzętu.
      Prosiłbym o kolejne czynności jakie powinno się przy tym wykonywać. Z góry dzięki
    • Przez Krystian7745
      Witam posiadam wspomaganie przerobione na orbitrol i zakupiłem amortyzator drgan moje pytanie jak go założyć żeby działał poprawnie ? potrzeba go podłączyc pod jakis zbiorniczek czy oddzielny jakis ? jakim olejem go zalać ? 
       
      http://sklep.mizar.com.pl/images/watermark/wpx_5b21049821db8a4370ccd1183ee85071.jpg
×