tommy66692

Luz w kierownicy

Polecane posty

tommy66692    2255

Witam- moim zetorkiem ze tak powiem sie tragicznie jeździ przez luz. Ciagnik chodzi całą drogą cieżko go utrzymac w prostej lini. Przyczyne po niekąd znam- jest luz na przekładni/tym drążku co idzie od kierownicy ;) W 330 jest taka sruba ktorą sie wkreca i luz sie zmniejsza, u wujka w 7711 takze jest taka sruba a u mnie jej nie ma- przynajmniej w tym miejscu gdzie byc powinna (byc moze ze w tych modelach jest gdzie indziej) :) Luz nie jest wielki ale moze to on jest winien...

 

Teraz moje pytanko-gdzie jest ta sruba? o ile wogóle jest. Na kierownicy jest spory luz- taki napewno nie powinien byc. Licze na waszą pomoc.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    17

Sprawdź luzy na na przegubach. Jeśli luzów nie ma to, sprawdzamy dalej kolumnę kierownicy, kolumna połączona jest tak jak by takim gumowym sprzęgłem, z jednej strony jest tam nakrętka, sprawdź czy sie nie poluzowała. Jak na kolumnie jest wszystko OK. to sprawdzamy ta skrzynkę do której wchodzi kolumna kierownicza, być może wydarł sie ślimak i wałek układu kierowniczego.

Jak będę miał czas to wrzucę skan z katalogu części.


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

w 330 jest inaczej ja w 7211 dokręciłem śrubę niepamiętam czy była nakrętka (na kontrę) ale raczej tak w każdym razie ona jest z góry przekładni tam gdzie wchodzi wał od kierownicy tylko nie za mocno dokręcaj, luz wyczułeś oczywiście na kole (kierownicy) a u wujka widziałeś tę śrubę .Ja pozatym zrobiłem przednia oś (środek ) zwrotnice czekają , ona też była winna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2255

U wujka jest ta sruba ale on ma 7711, u mnie w 7011 jej nie ma dlatego pytam gdzie ona moze byc ;) Potrzebny mi katolog lub skan.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    11

usun jak morzesz to na kolumnie a jak sie go po szosie nie daje prowadzic prosto to proponuje sprawdzic sworzeń przedni co oś na nim przednia jest zawieszona:-D do tego końcówki i sworeń na wspomaganiu:-D u mnie teraz jest tak ze jest strasznie czułe to wspomaganie:-D musze uważać;) jak kabina ruszy lekko na dole i mi ręka chytnie to i traktor skręca ale jest git:-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2255
ale widziałeś ją u wujka ,a tam gdzie napisałem nie ma jej ????

Tam jej nie ma ;) U wujka w 7711 jest

@center jak go usunąc na kolumnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
Tam jej nie ma :P U wujka w 7711 jest

@center jak go usunąc na kolumnie?

No i co z tym luzem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2255

witam

jak odebralem ciagnik od mechanika to w prawo strone praktycznie nie dalo sie skrecic trzeba bylo bardzo mocna krecic dopiero skrecalo, natomiast w lewo szło elegancko. nie mialem bardzo czasu tego naprawic a trzeba bylo do lasu jechac-no i wczoraj pojechalismy, po wszytkim wjezdzam do garazu, zgasilem ciagnik no i co nie co ogladam to wspomaganie ale nie zauwazylem nic niepokojacego :D ale na zgaszonym ciagniku luz na kierownicy jest na caly obrot :D

 

nie mam pojecia jak to naprawic i co moze byc przyczyna, dodam ze wczesniej nie bylo takiego luzu-po jego zmniejszeniu byl znikomy a teraz?

 

 

tutaj załącznik do tego w jakim polozeniu jest teraz wspomaganie-wydaje mi sie ze powinno byc bardziej w gorze

p.s przypuszczam ze zalozyli zle to wspomaganie tzn tak jak lecialo nie dopasowali to kolumny a ze bylo na kierownicy skrecone w prawo to teraz w prawo nie idzie skrecac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Zacznij od skasowania luzu na przekładni - nakrętka u góry przekładni, na wale idącym od kolumny kierownicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2255

wczesniej kasowalem i pomoglo-jak odebralem to nie bylo takiego dopiero po przyjezdzie za lasu jest taki. nie wiem czego tak jest, do tego prawie nie idzie skrecic w prawo strone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Może zostało poluzowane i odkręciło się. Nie obejdzie się od sprawdzenia tego elementu i to powinno być punktem wyjścia do dalszych regulacji, na siłowniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lisek140    0

Witam. Panowie trafiłem tutaj przy poszukiwaniu innej rzeczy, ale podobny przypadek przerabiałem ostatni w mojej 360.

Objawiało się to tym samym, w lewo ok, w prawo ciężko. Przy okazji był luz na kole kierowniczym około 1 obrotu. Żadne kasowanie luzu na przekładni nie pomogło, a po dokładnych oględzinach zauważyłem ,że przy okazji obrotu kierownicą unosi się ona do góry. Problemem okazało się górne łożysko wałka kierownicy w przekładni. Jest ono stożkowe i w przypadku braku rolek działa jak zwykły synchronizator w skrzyni biegów i zakleszcza się. Wiem, że problem dotyczy Zetora, ale przecież są one podobne do siebie(po za tym że Zetor ma wspomaganie)

 

Sprawdź kolego, czy kierownica nie unosi się przy tym luzie, jeśli tak - na 100% łożysko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3046

z 10 raz to samo ,wystarczy poszukac na forum.zle ustawiony silownik.co to za mechanik co po naprawie oddaje niesprawny ciagnik? o wlascicielu nie wspominajac


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego to ułatw Tomkowi życie i podaj link


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2255
z 10 raz to samo ,wystarczy poszukac na forum.zle ustawiony silownik.co to za mechanik co po naprawie oddaje niesprawny ciagnik? o wlascicielu nie wspominajac

o jaki dobro duszny się znalazł :D zauważ ze to jest moj temat od początku i po prostu nadal pytam w nim o problemi dotyczącym układu kierowniczego, mechanik jak kazdy inny aby wziąśc kase a jesli masz jakies aluzje do mnie do pisz na pw a nie pokazujesz swoją "mądrosc" na forum

 

dzisiaj nie mialem czasu nic posprawdzac jutro to zrobie ale mysle ze jednak jest zle złozone-poprostu nie dopasowany silownik do kolumny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3046

pomysle za ciebie .odkrec objemke na koncu silownika,wykrec kilka obrotow silownik[jak by ciezko szlo to kluczem francuskim przez szmatke,zeby nie porysowac tloka]powinno byc widac ze 3 zwoje gwintu,gdy ciezko idzie w lewo to wkreczasz i tak do skutku az bedzie rowno chodzil.linkow wam nie podam bo znam sie na komputerze jak wy na ciagnikach.ale bylo to walkowane na wiosne dokladnie.luz skasujesz tak jak zorzyk napisal.aluzji nie mam tylko ciezki dowcip


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

U mnie w 7745 po wymianie uszczelnień w siłowniku wspomagania też ściągało na jedną stronę i regulowałem dokładnie tak jak kolega Jacus z ty że podniosłem przód do góry.W moim modelu te śryby z góry przy kolumnie są dwie i po regulacji powinny być zakontrowane.Jak kupiłem tego zetora to miał luz na kolumnie i po długich konsultacjach z szefrm serwisu zetora w kaliszu podjołem się rozebrania tego "USTROJSTWA".


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

 

tutaj jest ten luz- ktos pomoze?

masz prawdopodobnie luz pomiędzy ramieniem (tym na zdjęciu) a wałem na ,którym jest obsadzone .Spróbuj pokręcić kierownicą i jednocześnie patrz czy nakrętka chodzi z tym ramieniem czy osobno . To jest wada wszystkich tego typu zetorów bo ramię mocowane jest na zwykły wpust i dość szybko powstaje luz . Co do śruby ,którą chciałbyś regulować luz przekładni--- to nigdzie jej nie szukaj bo NA ZEWNATRZ NIE MA żadnej regulacji luzu układu kierowniczego . Dopiero po ściągnięciu bocznych dekli można docisnąć sworznie nakrętki kulkowej ( zmiana podkładek dystansowych ) , ale prawdopodobnie masz wyrobioną nakrętkę kulkową ,a tutaj pozostaje jedynie wymiana kompletu -nakrętka z wałem. W każdym bądź razie zacznij od mocowania ramienia na wale ,bo tutaj najczęściej się wyrabia. :D


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Luzu międzyzębnego nie wyregulujemy , lecz często luzuje się napięcie łożysk ustalających ślimak - wcześniej opisywana nakrętka i kontra. Efekt na kierownicy jest identyczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2255

Kierownica rzeczywiście przy kręceniu podnosi i obiża się. Myślę że jest to wina złego złożenia układu kierowniczego, trzeba bedzie wszystko rozłozyć i doprowadzić to do porządku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez raven18
      Hej, jak macie poprowadzone przewody od orbitrola, dwa upchnąłem w lewym rogu, gdzie idzie przewód prądowy z kokpitu do tylnych świateł, ale wydają się za ciasno, dwa od siłownika tam gdzie idą przewody hamulcowe to zablokowało mi gaz .... Nie wiem czy te otwory po prostu powiększyć kątówką czy szukać innej drogi.
      Dodam że jeśli ktoś myśli o kupnie zestawu z agricoli to nie polecam, tyle lat to klepią i trzeba poprawiać a przewody są praktycznie na styk jeśli nie za krótkie - a tam jest przecież dosłownie kilka części nie można tego zrobić dobrze? 
    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy da radę założyć wspomaganie kierownicy do Zetora 6718 a jak da radę to z jakiego by pasowało czy może elektryczne spróbować.
    • Przez KIbul
      Witam.Mam problem ze swoim zetorem 7245 ,gdy tylko uruchomię silnik i puszczę kierownicę to koła same skręcają w prawo ,a w lewo nie da się skręcić????Co się mogło stać???? Może już ktoś się z tym spotkał??Mam jeszcze dylemat czy ma znaczenie jakie koła mam z tyłu a jakie na przodzie?
    • Przez TheUdex
      Witam mam problem z serwomechanizmem w zetorze 7211 ciekł mi siłownik. Kupilem zestaw naprawczy wymienilem 2 pierscienie metalowe ,oring duzy i maly oraz uszczelniacz ,skrecilem nie ruszalem tej głowiczki tylko sam silownik.Po zamontowaniu nie dziala wspomaganie koła nawet nie skreci w lewo czy prawo regulowanie po przez luzowanie obejmy nic nie daje pompa pompuje.
    • Przez adrian16a
      Witam Serdecznie.
      Zakupiłem ciągnik z założonym wspomaganiem na orbitrolu i siłownikiem zamontowanym w miejscu tłumika drgań. Kręciło się nim trochę cieżko. Ale że byłem z zamiarem kupna ładowacza, sprawdziliśmy pompę i okazało się że była do wymiany. Później zamontowałem ładowacz i pojawił się znowu problem ponieważ w miejscu nie szło kręcić prawie wgl. Padła decyzja na wymianę Orbitrola 160 na Nowy Waryńskiego 125. Pierwsze kręcenie kierownicą wrażenie dawały że jest wszystko ok. Ale podczas pracy ładowaczem okazało się że znowu ciężko kręci się kierownicą, blokuje się kierownica i nie idzie wgl nią kręcić, daje się nią kręcić ale dopiero jak się jedzie ciągnikiem ale to bardzo topornie.
      Siłownik tłoczyskiem 25mm
      Czy jest to normalne? Co jest tego przyczyną?
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj