Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie jak chcecie mieszac paliwa to polecam bio z opałem 1:1 naprawde dobry układ. U mnie taka mieszanke lejemy do kombajnu zbozowego i jest elegancko, oba składniki wzajemnie sie uzupełniaja. No chyba ze macie common rail w silnikach to wtedy bym nie ryzykowal z żadnymi wynalazkami tylko porzadny on z pewnego źródła.

Opublikowano

Arek

Jechałem C330 z opryskiwaczem Tadkiem do drodze głównej .Dostałem 600zł mandatu i sprawa w sądzie .W mojej wiosce zrobili nalot pięciu gospodarzy złapali .Dobrze że jechałem 30 a nie farmerem bo zapłaciłbym ze 2000tyś.Znajomego co jechał Forterrą 11441 dostał około 2000tyś dokładnie nie wiem ,nie chciał się przyznać :mellow: .Nie sprawdzali nic oprócz zbiornika,nie miał aktualnego przeglądu ,brak hamulców.Nie interesuje ich to.Pozdrawiam ich i życze im dużo zdrowia u nas często goszczą ponieważ mieszkam 3km od zjazdu z autostrady A4 :)

izydor6280

Z tego co wiem to ITD może zrobić nalot na polu i to bardzo często się zdarza ;[

tomi382

Nie miał byś szans mieli Toyote Rav4 :huh:

Opublikowano

Dziwne, że na polu sprawdzają na czym jeździsz bo przecież chodzi na posesji prywatnej tak jak np. wózki widłowe na gazie z butli gdzie sprawa wygląda podobnie. Poprostu nie mozna poruszać się po drogach publicznych.

Opublikowano

prawko też na polu mogą wziąć,inspekcja też mnie zatrzymała,to pierwsze to co za paliwo,potem że kogut nie włączony,to ja że nie jestem maszyną budowlaną pracującą na tej drodze tylko nią jadę i wtedy się nie używa,to wtedy że nie zjechałem aby uwolnić ruch,ja na to że 3km jeszcze od skrzyżowania nie ma,do pobocza linia ciągła a na przystanku mi nie wolno a na lewy pas-no co wy głupiego szukacie.ogony podwinęli i dali spokój,godzinę szukali czegoś i nic.

leję lotos dynamik(hurtem znajomy wozi)

Opublikowano (edytowane)

No właśnie zawsze mnie to ciekawiło jak to jest, że na terenie prywatnym jakim jest np. moje podwórko, pole lub łąka gość może wpaść i sprawdzać co mam w baku i moje prawojazdy sprawdzać. Prawojazdy jest to przecież dokument uprawniający do poruszania się po drogach publicznych a na pole przecież sprzęt ktoś mógl dostarczyć w inny sposób niż przyjechanie nim na kołach (oczywiście teoretycznie). Wracając do paliwa taki wózek widłowy zasuwa po dajmy na to placu na zweykłej butki, takiej samej jakiej używa się do kuchenek i wolno a np. lanie opału do traktora który nie porusza się poi drogach publicznych tylko np. w obrębie gospodarstwa to już jest mandat i sprawa w sądzie. Kurcze przecież w obu przypadkach nie ma opłaty drogowej, niewiem jak jest z akcyzą ale pewnie jest wliczona w cene obu produktów.

Nie mówie, że jeżdże na opale ale zawsze mnie ciekawiło jak to jest możliwe.

Nawiązując do tematu to leje ON, który głównie kupuje hurtowo cysterna przywozi prosto z cystern kolejowych

Edytowane przez kokoman0
Opublikowano

my jeździlismy na bio bo tańsze ale po pierwsze wiecej idzie po drugie troche mniej mocy a w dodatku po miesiacu rozpuściło nowy waż od dystrybutora więc zrezygnowalismy z tego kupujemy ON i dolewamy olej z biedronki-na 40l ON 10 l oleju (do NH i JD) a do MF to opałówke z oljem z bezdomki 50/50 no i od czsu do czasu na ON żeby to przepalić troche

Opublikowano (edytowane)

Olej opałowy:

 

- zanim trafi na rynek podlega do 10 badaniom, między innymi jakościowym (olej napędowy przechodzi 20 takich badań zanim trafi do zbiornika czy to samochodu czy ciągnika)

 

- olej opałowy zawiera głównie wyższe węglowodory, przez co ma większą gęstość niż ON- skutkuje to tym, że przy spalaniu zostaje po nim masa brudu, sadzy

 

- istnieje coś takiego jak liczba cetanowa (wskaźnik zdolności oleju napędowego do samozapłonu): dla samochodów wymagany jest około 50 (tyle min ma ON), dla ciągników min 40.....w oleju opałowym wynosi on w granicach 20- bardziej obrazowo: jazda na oleju opałowym daje mniejszą moc silnika (ciągnik jest słabszy), zwiększa się liczba niespalonych węglowodorów na wydechu- zwiększa się awaryjność

 

- kolejna ciekawa wartość nazywa się "stabilnością oksydacyjną" jest to upraszczając stopień wytwarzania np. substancji smolistych i żywic w trakcie składowania paliw...i tak: ON przechodzi badania stabilności oksydacyjnej jako paliwo do silników, a olej opałowy takim badaniom nie podlega.

 

A teraz co do opłacalności oleju opałowego- skoro jeżdżąc na oleju opałowym uzyskujemy mniejszą moc, to w gruncie rzeczy oleju opałowego spalimy więcej na wykonanie określonej pracy niż ON.

Olej opalowy nie przechodzi badań, testów jakościowych, więc niech nikt nie mówi, że to jest "barwiony ON". Masło i margaryna też podobnie wyglądają, phi.

To co zostaje w silniku po oleju opałowym przypomina zawartość kilkuletniego nieczyszczonego pieca oc. Olej opałowy zmniejsza żywotność silnika, i co za tym idzie w połączeniu z mniejszą mocą na silniku w rzeczywistości nie jest tańszy od ON.

Edytowane przez Indiana
Opublikowano (edytowane)

@Roki212 wzbogacona uranem? :D

 

Rosyjski ON jest czasem bardziej kaloryczny niż polski, przez co silnik dynamiczniejszy. Pod warunkiem, że nikt z tym ON nie "kombinował".

Edytowane przez Indiana
Opublikowano (edytowane)

hehe jak narazie jeszcze w nocy ciapki nie świecą :P

wiesz mój kolega wozi to jest ok, chyba ze oni na stacji przekręty robią u siebie i taki zatankuje to inna sprawa

Edytowane przez Roki212
Opublikowano

Olej opałowy:

 

- zanim trafi na rynek podlega do 10 badaniom, między innymi jakościowym (olej napędowy przechodzi 20 takich badań zanim trafi do zbiornika czy to samochodu czy ciągnika)

 

- olej opałowy zawiera głównie wyższe węglowodory, przez co ma większą gęstość niż ON- skutkuje to tym, że przy spalaniu zostaje po nim masa brudu, sadzy

 

- istnieje coś takiego jak liczba cetanowa (wskaźnik zdolności oleju napędowego do samozapłonu): dla samochodów wymagany jest około 50 (tyle min ma ON), dla ciągników min 40.....w oleju opałowym wynosi on w granicach 20- bardziej obrazowo: jazda na oleju opałowym daje mniejszą moc silnika (ciągnik jest słabszy), zwiększa się liczba niespalonych węglowodorów na wydechu- zwiększa się awaryjność

 

- kolejna ciekawa wartość nazywa się "stabilnością oksydacyjną" jest to upraszczając stopień wytwarzania np. substancji smolistych i żywic w trakcie składowania paliw...i tak: ON przechodzi badania stabilności oksydacyjnej jako paliwo do silników, a olej opałowy takim badaniom nie podlega.

 

A teraz co do opłacalności oleju opałowego- skoro jeżdżąc na oleju opałowym uzyskujemy mniejszą moc, to w gruncie rzeczy oleju opałowego spalimy więcej na wykonanie określonej pracy niż ON.

Olej opalowy nie przechodzi badań, testów jakościowych, więc niech nikt nie mówi, że to jest "barwiony ON". Masło i margaryna też podobnie wyglądają, phi.

To co zostaje w silniku po oleju opałowym przypomina zawartość kilkuletniego nieczyszczonego pieca oc. Olej opałowy zmniejsza żywotność silnika, i co za tym idzie w połączeniu z mniejszą mocą na silniku w rzeczywistości nie jest tańszy od ON.

 

 

Nie pomyliłeś przypadkiem oleju opałowego z mazutem? Jeśli nie to podaj źródło tej informacji bo kilka minut szukania w google i można zweryfikować, że to co piszesz to są bzdury.

 

Artykuł 1 http://www.centrum.audi80.pl/content/view/193/9/

 

Artykuł 2 bardziej naukowy http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=174735&c=56&f=20

Opublikowano

Na wschodzie jeżdżą na ruskiej i nic im się nie dzieje :P A u nas ciągniki takie same.

proste że nic, od 15 lat nie wlałem ani kropli polskiego ON do baku cały czas jeżdżę na tej z białorusi

Opublikowano

@Arek z mazutem nie pomyliłem; spotkałeś się kiedyś z laniem mazutu do zbiornika? Bo ja nie. Nie ograniczaj się do wikipedii.

 

Informacje, którepodałem pochodzą z literatury, z okresu gdy interesowało mnie zagadnienie ON/ OP. Teraz ciężko mi przytoczyć konkretne tytuły. A podałem tu to, co zapamiętałem i co wg mnie jest najważniejsze. Wiem, że kiedyś na jakiejś www było coś o testach na temat tego ile mocy uzyskuje maszyna na ON, a ile na OP.

Poza literaturą- doświadczenie. Wiem, że ciągnik jest słabszy na opale, gazy z wydechu nie są tak czyste jak po ON bo nie wszystko "się spala" (efekt niższej liczby cetanowej i zawartości wyższych węglowodorów). Do tego głowice wyglądają jak wnętrze pieca co.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez martinezo
      Witam.
      Zwracam się z pytaniem, jakim środkiem lub olejem konserwujecie swoje maszyny po zakończonym sezonie??
      Wiadomo, że najpierw trzeba maszynę dokładnie umyć, ale jak już wyschnie to stosujecie jakąś powłokę ochronną np. z jakiegoś oleju?? jeśli tak to, proszę o wskazówki jaki środek najlepiej zabezpiecza przed korozją elementy robocze i lakier maszyny (pomijamy olej przepracowany).
      Pozdrawiam użytkowników
    • Przez MFargo
      Ile jest w filtrów od hydrauliki w Massey Ferguson 2 czy 3 i jakie zamawiacie?
    • Przez przemek111447
      Witam.slyszałem ze jest dobrym rozwiazaniem dolanie benzyny do oleju napedowego w ilosci 5l na 70l oleju napedowego.Czy to dobre rozwiazanie i czy ktos to praktykował?A moze macie inne rozwiazania o ktorych nie wiem .....chetnie poczytam o tym i moze cos innego wybiore.Takie rozwiazanie z benzyna chce zastosowac w zetorze 7340 z 2003r i 3 letniej 110km forterze.
    • Przez jgcentrum
      Szanowni Państwo,
      W przypadku zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju filtry (m.in. powietrza, oleju, hydrauliczne, przemysłowe) oraz łożyska, uprzejmie proszę o przesyłanie zapytań ofertowych. Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb.
      W razie pytań służę pomocą.
      Z wyrazami szacunku,
      [Twoje imię i nazwisko]
      JG Centrum Techniczne
      📞 +48 453 238 260
      📧 kontakt@zaopatrzenieprzemyslu.pl
      🌐 www.zaopatrzenieprzemyslu.pl
      Zapraszam również do zapoznania się z filtrami na naszym sklepie allegro link poniżej:
      https://allegro.pl/uzytkownik/Jgcentrum

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v