Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Pytanie, czy gazeta się nie sprzedała. biggrin.gif

Opublikowano

Moim zdaniem troche nie bardzo jest porównywać "wypociny jakiejś redaktorzyny" do testów DLG ( artykułu nie czytałem być może został on rzetelnie i fachowo napisany) ale nawet gdyby to i tak był bym skłonny uwierzyć w pierwszej kolejności DLG niż jakiejś gazecie. Ja kiedyś czytałem testy claasów 4 cylindrowca cebis i 6 cylindrowców cisa chyba i c , cis bardzo nie odbiegał ze spalaniem od 4 cebis ale już c odbiegał znacząco w lekkiej pracy w ciężkiej nie znacznie .

Opublikowano

W najnowszych testach DLG porównano ciągniki DF M420 M625 (154/163 KM) i wyniki są dość zaskakujące, bo zakres stałej mocy 30/17%, w2zrost momentu obrotowego 43/27 i nawet moment obrotowy 633/589 Nm i na koniec co raczej już oczywiste, spalenie w 289/296 g/kWh.

Mit o bardziej elastycznych, oszczędniejszych w ciężkich pracach 6 cylindrach, bynajmniej w tym przypadku można uznać za BUSTED ;)

Opublikowano

odkad wszedl CR i wtrysk paliwa jest sterowany w calosci elektronicznie mozna uznac go za busted. to samo tyczy sie mitologicznego "wyzylowania".

 

natomiast rozlozenia masy poki co w 6 cyl (oprocz jd 6534) nic nie zastapi, no chyba ze 7 albo 8 cylindrow B) .

Opublikowano

Właśnie w podsumowanie napisano, że dzięki rozstawowi osi 6 cylindrów umożliwia skorzystanie z mniejszego balastu na przodzie, a także ma lepszy komfort jazdy. I cytując: "jeśli ciągnik ma służyć przede wszystkim do ciężkich prac polowych, lepiej wybrać model 6 cylindrowy"

Opublikowano

Być może też za jakiś czas okaże się że stosując "ruchome" obciążniki rozkład masy czwórek niczym nie ustąpi szóstce zachowując przy tym zwrotność nie do osiągnięcia dla lokomotywy jak nazywam szóstki o mocach poniżej 150KM :lol: :lol: :lol:

Opublikowano (edytowane)

Hmm każdy ma racje ale ciekawi mnie np valtra T ośke ma pod silnikiem i jest to 6stka czyli że co? Jest długa rozstaw ( nie wiem jaki ma) ale skoro ośka ma pod silnikiem to chyba mniejszy od innych że tak powiem tradycyjnych 6stek . Noto taki df M420 z ciężarkiem z przodu nie będzie to samo co valtra z ośka pod silnikiem?

Edytowane przez Andrzej24871
Opublikowano

nie bo ciezarek tylko daje nacisk na os, a wlasciwie jego skladowa, a w valtrze t, jd z waterloo itp. z osia pod silnikiem, rozklad masy jest o wiele bardziej korzystny. cofajac os przednia odbieramy troche niepotrzebnej masy osi tylnej, a dodatkowo przeciez i tak stosuje sie ciezarek.

te ciagniki sa tak dlugie, ze pewnie rozstaw osi jest i tak wiekszy niz w 4 cylindrowkach, ale mozna sprawdzic.

 

edit

 

http://www.valtra.pl/products/tractors/3196.asp

http://www.valtra.pl/products/tractors/3247.asp

20 cm roznicy, gdzie valtra n to jedna z najwiekszych czworek.

Opublikowano

Oczywiście że 6 garowy silnik będzie lepszy do ciężkiej roboty od 4 garowego. A jak poruszyłeś kwestie spalania to 4 cylindrowy silnik przy ciężkiej robocie spali tyle samo albo i więcej od 6 cylindrowego.

Opublikowano

Wybór ciągnika i co za tym idzie silnika jaki ma posiadać to skomplikowana sprawa. Dobór zależy od wielu czynników począwszy od powierzchni na jaką ma być przeznaczony ten traktor do wielkości podwórka jakie mamy.

Różnice pomiędzy modelami 4 i 6 cylindrowymi między poszczególnymi markami mogą być bardzo duże. Nie zawsze na spalanie wpływa sama pojemność silnika, często skrzynia biegów potrafi odegrać tu bardzo dużą role.

W jednym z testów porównywano DF M420 z M 625 mają tn sam układ zasilania silnika i są 4 zaworowe oraz róznią sie znacznie mocą.

Ciekawe co by wyszło gdyby porównać DEUTZ FAHR M 600 - 132 KM z M 410 - 132 KM ? Ta sama moc, ilosc cylindrów różna, ale tzę ilość zaworów inna.

Znalazłem taką stronę gdzie zestawione są wszystkie ciągniki. STRONA

Opublikowano

ja bym wybral 6 cyl wiadomo w ciezkiej robocie moze nawet spalic mniej nic 4 cyl i dotego sinliczek rowno chodzi

 

4 też równo chodzi !!! co do spalania to nie sądzę żeby 6 mniej spaliła może tylko w orce i to zimowej ale reszta !!!

Opublikowano (edytowane)

No niby tak , ale 6 cylindrowy ciągnik jest większy i jak czasem przychodzi sytuacja awaryjna w stylu wyjedzie albo i nie , albo wyciągnie cysterne z mlekiem lub ciężarówkę z młutem lub nie , to ja mam w nosie to że 6 cylindrowy mi spali litre więcej na mtg czasem jest tak że dusza na ramieniu i niech chla ile tylko chce byle wyjechał . Jeśli to ma być ciągnik główny bo jeśli pomocniczy to bym się chwili nie zastanawiał tylko 4 bym brał :) Nawet pojemność zbiornika paliwa wskazuje na to do jakiej pracy ciągnik jest pomyślany , jako główny koń pociągowy do typowo ciężkich prac >> jednak 6 cyl (według mojego- widzi mi się :P ) I zawsze trzab się trzymać swojego rozumu tak jak ktoś napisał wyżej nie tylko silnik ale i skrzynia biegów ma sporo do powiedzenia* jeśli chodzi o spalanie , i zdarzają się takie sytuacje że ciągnik 4 cyl jest 20 cm krótszy i z 250kg lżejszy od odpowiednika 6 cyl.

Edytowane przez Andrzej24871
Opublikowano

i z tym spalaniem właśnie nie jest to takie pewne

kolego możesz podać jakieś dane albo przekład bo bardzo mnie to interesuje bo ten post jest taki "suchy" :D

Opublikowano

:rolleyes: A nie M420 i M625?? ;) A tak nawiasem mówiąc cena pomiędzy M410 a M 625 to chyba 16 tyś...... zł oczywiście :P (tak więc mimo wszystko ja bym się skłaniał ku 6 cyl. przynajmniej w dojcu :lol:

Opublikowano

jestem uzytkownikiem ciagnikow deuz agrotron 150 6 cyl 3 lata oraz nowy agrotron k410 100 km wiec mam porownanie duzy moze wiecej przy nie wiekszm spalaniu do mniejszego bo poprostu ma lzej i wykonac mozna robote szybciej przy zredukowanych obrotach i spalanie nizsze tez sklanialbym sie ku 6 cyl a nawiasem mowiac czemu ten K 410 jest taki molowaty ??? mowia ze nowy i musi sie ulozyc ?

Opublikowano

Co Ty porównujesz ciągniki o zupełnie różnej mocy??? Przy porównaniu M420 i M625 ten pierwszy jest bezapelacyjnie lepszy w kwestii właściwości silnika i spalania .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v