Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hejka :D a tekie pyytanie bo nikt do tej pory nie odpowiedział mi nigdzie na to pytanie konkretnie:

Gdy posiadadam kategorie C+E to kategoria T jest wymagana do jazdy ciągnikiem z przyczepami ? bo mi osobiście wydaje się że nie :(

Opublikowano

Mając kategorię CE możesz jeździć wszystkimi pojazdami prócz motorów i autobusów, jak mniemam.

Przecież to jest takie większe BE, a na BE możesz. :D

Opublikowano

dlaczego nie? To trzeba mieć prawko T, żeby móc zrobić kurs na kombajn :D ?

 

 

No włąsnie i robione ciągnikiem. taki głupawy przepis ale obowiązuje. tak przynajmniej u mnie w szkole było

Opublikowano

Ja mam napisane na Zaświadczeniu o ukończeniu kursu operatora kombajnów zbożowych z dnia 21.06.2007r. że zaświadczenie ważne łącznie z prawem jazdy kat. T lub B lub C. "Bądz mądry, pisz wiersze" :D

Opublikowano

Gdybym nie miał dzisiaj egzaminu z fizjologii, to bardzo chętnie. :D

Ty wiesz o co chodzi, więc skopiuj i sprostuj nasze przypuszczenia.

Opublikowano

Moze ktos wytłumaczyć z detalami jak sie zalicza praktyke T. Bede zdawał na zetorze 3320 i tandemie warfarmy. Punkt po punkcie cos ie pokazuje, jak na egzaminie sie zmienia biegi zeby bylo ok itp itd

Opublikowano

Moze ktos wytłumaczyć z detalami jak sie zalicza praktyke T. Bede zdawał na zetorze 3320 i tandemie warfarmy. Punkt po punkcie cos ie pokazuje, jak na egzaminie sie zmienia biegi zeby bylo ok itp itd

Ja zdawałem w czerwcu także coś tam pamiętam... Na początku losujesz dwa manewry które będziesz musiał wykonać na placu oraz dwie rzeczy do pokazania w traktorze (musisz umieć pokazać i sprawdzić wszyskie płyny w ciągniku oraz przełączniki w kabinie) Podchodzisz do ciągnika i pokazujesz to co wylosowałeś(ja miałem olej silnikowy i światła mijania). Odpalasz ciągnik i podcofujesz pod przyczepe, gasisz silnik i podłączasz przyczepę. Następnie obchodzisz przyczepę i sprawdzasz burty czy są zamknięte i czy ogólnie się trzymają, jeśli to jest wywrotka to sprawdzasz czy są wszystkie swożnie między ramą a skrzynią. Jeśli wszystko jest OK to sprawdzasz kierunkowskazy w ciągniku i przyczepie, następnie włączasz swiatła pozycyjne i obchodzisz cały zetaw i sprawdzasz czy wszystkie lampy świecą, następnie włączasz światła mijania i sprawdzasz z przodu ciągnika czy świecą w taki sam sposób sprawdzasz światła drogowe. Następnie wciskasz hamulec i prosisz egzaminatora żeby sprawdził czy jest "stop"(można odwrotnie tzn. egzaminator wciska hamulec a ty sprawdzasz światła). Jak już masz wszystko sprawdzone to wyciągasz kliny spod kół przyczepy, odpalasz(powinno się poczekać aż sprężarka nabije powietrze do zielonego)i jedziesz na "łuk"(na łuk masz 5min), potem dwa wylosowane manewry(na każdym manwrze masz jedną korektę)a następnie w miasto :) (trasa jest stała) Biegi zmieniasz płynnie... :) Chyba o niczym nie zapomniałem. Egzamin nie jest straszny i wsumie łatwo go zdac. Pozdrawiam i życzę powodzenia

Opublikowano

Sporo osób w tym temacie miało wątpliwości, czy lepiej zdać kategorię T czy B+E, osobiście sam byłem bardzo ciekawy, zapytałem instruktora z osk. Powiedział on, że pomimo wszystko lepiej jednak zdać kategorię T, ponieważ jak twierdził "T" to kategoria, która daje wszelkie uprawnienia a B+E nie jest kategorią , ale najważniejsze jest to, że prawo, akurat w kwestii B+E często się zmienia, teraz daje to uprawnienia do poruszania się ciągnikiem, ale z następnym rządem może to się zmienić, niedługo może zmienić się wiek upoważniający do przystępowania na prawo jazdy na motocykle, więc nie wiadomo. Sam osobiście jestem raczej słaby z prawa, ale mam do was pytanie co jakbym chciał zatrudnić się gdzieś gdzie wymagane jest "T", B+E jest wystarczające?

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja jak zdawałem na prawko 10 lat temu to B+E uprawniało do jazdy ciągnikiem rolniczym z jedną przyczepą. Teraz można jeżdzić z dwoma przyczepami a co bedzie za pare lat tego nie wie nikt, dlatego w tamtym roku zdecydowałem się zrobić kat T choć napewno łatwiej by było zrobić +E. Co do tej pracy to skoro B+E daje takie same uprawnienia jak T to nie powinno być problemu, jednak to wszystko zależy od pracodawcy. Czytając oferty pracy nigdy nie spotkałem sie z ogłoszeniem o treści: "zatrudnię kierowcę z prawem jazdy kat. T lub B+E", zawsze piszą tylko o kat T.

Opublikowano

Ja zdawałem w czerwcu także coś tam pamiętam... Na początku losujesz dwa manewry które będziesz musiał wykonać na placu oraz dwie rzeczy do pokazania w traktorze (musisz umieć pokazać i sprawdzić wszyskie płyny w ciągniku oraz przełączniki w kabinie) Podchodzisz do ciągnika i pokazujesz to co wylosowałeś(ja miałem olej silnikowy i światła mijania). Odpalasz ciągnik i podcofujesz pod przyczepe, gasisz silnik i podłączasz przyczepę. Następnie obchodzisz przyczepę i sprawdzasz burty czy są zamknięte i czy ogólnie się trzymają, jeśli to jest wywrotka to sprawdzasz czy są wszystkie swożnie między ramą a skrzynią. Jeśli wszystko jest OK to sprawdzasz kierunkowskazy w ciągniku i przyczepie, następnie włączasz swiatła pozycyjne i obchodzisz cały zetaw i sprawdzasz czy wszystkie lampy świecą, następnie włączasz światła mijania i sprawdzasz z przodu ciągnika czy świecą w taki sam sposób sprawdzasz światła drogowe. Następnie wciskasz hamulec i prosisz egzaminatora żeby sprawdził czy jest "stop"(można odwrotnie tzn. egzaminator wciska hamulec a ty sprawdzasz światła). Jak już masz wszystko sprawdzone to wyciągasz kliny spod kół przyczepy, odpalasz(powinno się poczekać aż sprężarka nabije powietrze do zielonego)i jedziesz na "łuk"(na łuk masz 5min), potem dwa wylosowane manewry(na każdym manwrze masz jedną korektę)a następnie w miasto ;[ (trasa jest stała) Biegi zmieniasz płynnie... ;[ Chyba o niczym nie zapomniałem. Egzamin nie jest straszny i wsumie łatwo go zdac. Pozdrawiam i życzę powodzenia

[/quote

 

 

Trzeba biegi po kolei zmieniać ?

Opublikowano

Łatwo się mówi że jest prosto:P Ja nawet z wozem paszowym mam problem cofać:D No ale jestem miastowy i bywam tylko w wakacje na wsi i wtedy coś mogę robić z tym. Powiedzcie mi ile wam zabrało czasu nauka cofania z przyczepą 2 osiowa? I co do biegów to wątpię żeby je zmieniać kolejno bo to nie samochód:P

Opublikowano

najlepiej wyprostować cały zestaw i trzymać się tego żeby kranc przyczepy był równo z ramą wtedy powinna prosto jechać, jeśli trochę za bardzo skręcisz ciągnikiem to przyczepa zacznie ci uciekać w lewo prawo wtedy trzeba robić odpowiednie korekty do przody do tyłu. Wyższa szkoła to jest cofanie po łuku, ale jak ktoś umiejętnie czym operuje to się wszystkiego nauczy. Sam się wybieram na prawko kategorii T, ale dopiero w sierpniu kończę 16 lat... ale można chyba na kurs zapisać się 3 miesiące przed ukończeniem 16 lat.

Opublikowano

Ja tez chcialbym sie zapisac na kat. T w wieku 16 lat ale nie wiem czy wszystkie osrodki t oferuja. Mnie jeszcze troszke brakuje bo dopiero za rok ale warto juz teraz nad tym pomyslec :D Ja z przyczepa 1 osiowa cofne ale z normalna to juz wiekszy problem ale wszystkiego mozna sie nauczyc :D

Opublikowano

ja nie pisałem że na kursie będziesz z takim pracował tylko chodziło mi że u siebie w gospodarstwie :D a jak na kurs bym zdobył ciągnik z wspomaganiem to bym się bardzo cieszył, ale słyszałem że są tylko MF 255... u nas

Opublikowano

Witam w tym roku kończe 16 lat i chciałbym zdawać na prawo jazdy kategorii T bo jest mi potrzebna do pomocy tacie w polu. Pola mamy niedaleko jakies 4km od miejsca zamieszkania ale często jezdzi policja i strach jezdzic.. Chciałbym sie dowiedzieć co trzeba najpierw zrobić zeby móc zdawać. Czego zacząć sie uczyc? jak sie przygotowywać? Co mam zaczać cwiczyc? I czy łatwo jest zdać? I jak podchodzą egzaminatorzy do kursantów..

Opublikowano

No to może ja napisze Mam 17 lat i świeżo co zdałem dokłądnie to miesiąc temu. Najpier musisz zapisać się do jakiegos instruktora i wyjeździć swoje godzinytzn w sumie to cofanie po łuku kont ostry w trakcie tego ucz się testów na kategorie B+T No wyjdzie cię to wszystko razem koło 1200zł POZDRAWIAM :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez RometOgar200
      Witam, mam pytanie otóż jak najlepiej usunąć ten luz prawo lewo. Myślałem, żeby dać grubsza rurę tam od dołu, ale dalej ten luz zostanie. Co myślicie, żeby tam zrobić, coś wspawac, czy jak. Z góry dziękuję za odpowiedź.
      20180329_171256.mp4
    • Przez RedPower
      Witam,
      Od  jakiegoś czasu wydaje mi się że spod kabiny słychać stuki podczas jazdy. Słychać je jedynie gdy jadę po nierównościach ... (dołkach lub gdy mocno skręcę) Na równej drodze jest dobrze.
      Dodatkowo gdy wcisnę ostro pedał hamulca to słychać właśnie takie stuki.
      Załączam nagranie: W 19-20 sekundzie słychać dwa charakterystyczne stuknięcia.
      Co może być nie tak... wyjąłem wałek od przedniego napędu bo myślałem że to on ma luzy jednak stukanie nie ustało.
      Z góry dziękuje za pomoc
       
      20180426_002.m4a
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Mam takie pytanie, czy sąsiad może postawić plot betonowy w granicy jezeli przy granicy (10cm od) jest mój budynek w którym jest duzo okien. Czy ma takie prawo zasłonić mi okna?
    • Przez majes
      Podczas jazdy i głównie pod obciążeniem słychać w kabinie takie nieregularne chrobotanie chyba ze skrzyni, raczej nie z silnika. Ostatnio nawet zauważyłem że jest to chrobotniecie jak ciągnik stoi i szarpne ładowaczem w dół. Co to może być? Byłem u mechanika, oglądał, zaglądał kamerą do skrzyni i nic nie znaleźli.
    • Przez Blusik
      Witam
      Mam pytanie jakie wymagania muszą spełnić np pług, siewnik,kosa konna aby poruszać się po drodze rejestrowac nie musze ale czy wystarczy że mają odblask czy nie? 
      Pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v