Skocz do zawartości

Co przerobiliście (stuningowaliście) w swoich traktorach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Warunek-turbina, bez turboo raczej chip nie ma większego sensu..

ma i to znakomite do optymalizacji silnika, po dodaniu stozka, strumienicy, zmianie wydechu czy usunieciu katalizatora ;)

nawet w doladowanych silnikach ZS polecam stosowanie chip tuningu rowniez do optymalizacji i wtedy ewentualnych przyrostow (oczywiscie dla innych zabiegow niz w ZI), na sucho to jakos nie w zgodzie z mechanika, a ostatecznie to ona napedza auto i nalezy sobie zdawac sprawe z tego ;)

Opublikowano
ma i to znakomite do optymalizacji silnika, po dodaniu stozka, strumienicy, zmianie wydechu czy usunieciu katalizatora ;)

Nie wiem do końca jak to w ciągnikach jest, ale moze faktycznie są 'zatkane' i może to dac duży przyrost mocy ale trzeba to zrobić fachowo..

W samochodach to gra nie warta świeczki chyba że ktos chce zyskać wymyślny głośńy dźwięk silnika i pare( tak do 5) procent więcej mocy..

Wolnossaki są bardzo dobrze zaprogramowane przez fabryke, przeciez w fabryce o to chodzi zeby silnik był jak najlepszy..

Dopiero przy doładowanych jednostkach można rozwinąc skrzydła jeżeli zna sie możliwości i ogrnaiczenia układu, można zrobić mocny dół żeby nie trzeba było kręcić silnika żeby jechał jak i spłaszczyć wykres momentu by był max elastyczny i zadowalający dla uzytkownika..

Opublikowano

Wg jednej z firm przyrost mocy dla aut z silnikami common rail wynosi ok.20-25 % (wg kaprysu klienta), moment również wzrasta dość wyraźnie i to często jest osiągany większy przy niższych obrotach niż przy ustawieniach fabrycznych. Wszystko to tylko poprzez zmianę programu dla silnika- nic nie wspominają o wymianie pozostałych elementów. Przede wszystkim chodzi mi o wpływ tego tuningu na trwałość silnika. Raczej nie wydaje mi się aby silnik o mocy fabrycznie zwiększonej w stosunku do tego słabszego miał inną pompę CR czy tłoki lub zawory. Ciągnikowi na razie dam spokój, ale auto chyba trochę zmodyfikuję;)

Opublikowano
nic nie wspominają o wymianie pozostałych elementów.

alez oczywiscie ze nie wspominaja, maja pozatym dosc agresywna reklame, a wez mu powiedz ze to malo co daje to cie 5 napadnie niewiadomo skad. ja poprostu propaguje uzywanie chipu do tego do czego jest stworzony, ale niestety znakomita wiekszosc inaczej uwaza, bo wydadza 500zl i maja super stuningowane auto, a zeby zrobic to porzadnie to trzeba wydac pare tys i mozna uzyskac teoretycznie podobne parametry, tylko pod swiatlami sie okaze jak co jezdzi

Opublikowano

Jeszcze parę lat temu tuning to było wiele zmian - filtry, wydech, wloty, kat. itp. , obecnie gdy są nowoczesne doładowane silniki to wmawiają że zmiana programu wystarczy. Na razie sie waham, może jednak będzie lepiej za jakiś czas kupić auto z fabrycznymi 300-350 Nm:)

Opublikowano

ja dałem za to 700 zł bo od kolegi (nowe z holandi mi przywiuzł tam takie rzeczy sa dużo tansze bo na zachodzie ten sposub już od dawan był stosowany a u nas jest w stosunku do zachodu od niedawna i dlatego u nas takie ceny) i sam założyłem wg mnie zadna filozofia, a chciałem to załozyc z ciekawosci i nie byłem ządny mocy 150KM i niewieadomo jakiego NM a do tego samochodu ktory i tak sprzedałem za 3 miesciące nieoplacało mi sie wydawac na chipa 3 tys

Opublikowano

W samochodach teraz to chyba każdy diesel ma turbine i chip ma sens, tylko taki w miare porządny kosztuje nie pare stów tylko parenaście, nie wspopminajac o tym że silnik musi być zdrowy-jak np przepływomierz oszukuje, trzeba wymienić, kierownice w turbbo się zacinają-wyczyscić itp..

Oczywiście trzeba eż shamować samochód(ciągnik również), bo przecież wieżyć na słowo człowiekowi że moc wzrosła o pare procent jest niezbyt mądre, a czując zmiane w żwawości silnika trzeba wiedziec ile na więcej niutków i koni i jak wygąda wykres, i wtedy sie płaci.. :]

Do zwykłych zmian takich żeby diesel jeździł znacznie lepiej ale i w iare długo nie trzeba nic zmieniać, no ale nie osiagnie sie za wiele, potem już idą zmiany turbo, IC, a stożek i wydech nie są tak ważne, jedynie dla efektu dźwiekowego ;)

 

Co do samochodów to najlepszy i sprawdzony w pl człowiek ma xywe rogalotti bodajże, z Warszawy chyba jest, sam dobrze nie wiem bo u niego nie byłem, ale są osoby co mają porównanie do np V-tech'u w kraku i niebo a ziemia.. ;)

Opublikowano
ja dałem za to 700 zł bo od kolegi (nowe z holandi mi przywiuzł tam takie rzeczy sa dużo tansze bo na zachodzie ten sposub już od dawan był stosowany a u nas jest w stosunku do zachodu od niedawna i dlatego u nas takie ceny) i sam założyłem wg mnie zadna filozofia, a chciałem to załozyc z ciekawosci i nie byłem ządny mocy 150KM i niewieadomo jakiego NM a do tego samochodu ktory i tak sprzedałem za 3 miesciące nieoplacało mi sie wydawac na chipa 3 tys

jak sam zalozyles to jakiegos boxa, a 3000 za wirusa - to w jakiej puszczy mieszkasz? ;)

tylko taki w miare porządny kosztuje nie pare stów tylko parenaście

jak masz internet, spryt do informatyki i wiele wytrwalosci to sam za darmo zrobisz i wcale nie gorzej niz ci z v-techu ;)

a stożek i wydech nie są tak ważne,

o i tu sie powanie mylisz i tak trzeba doprowadzic wieksza ilosc powietrza do mieszanki, odprowadzic spaliny. to nie daje przyrostow, ale jest elementarnym dzialaniem

Opublikowano
jak masz internet, spryt do informatyki i wiele wytrwalosci to sam za darmo zrobisz i wcale nie gorzej niz ci z v-techu ;)

 

o i tu sie powanie mylisz i tak trzeba doprowadzic wieksza ilosc powietrza do mieszanki, odprowadzic spaliny. to nie daje przyrostow, ale jest elementarnym dzialaniem

Nie wszystko zrobi sie samemu, a zrobić tak żeby mieć potem pretensje że coś pierylnie to ja dziękuje, do tego bez shamowania-samobójcą nie jestem ;)

 

Ja kieruje sie głównie silnikami vv/audi (w samochodach audi) i moze tutaj problem wydechu i dolotu może być troche odsunięty ale jakby nie patrzeć masz rację, ale to tylko do mocniejszych modów gdzie przyrosty są spore z racji lepszej bazy(większej pojemności)

Opublikowano

w U3512 założyliśmy z tatem nagrzewnice i webasto na ciepłe i zimne grzanie podłapaliśmy pomysł właśnie z AgroFoto był taki temat inne ogrzewanie w U3512 halogeny Helli na przód dachu akumulator zza kierownicy pod kabine noi chyba tyle

Opublikowano

A ja w 3512 założyłem nakładkę z rurki a na końcu przyspawałem śróbkę i nagręciłem gałkę oczywiście zalożyłem to na ten drut od WOMu i nie trzeba się chylać bo jest prawie równolegle do wajchy od hydrauliki. Polecam ten szybki i niedrogi sposób poprawienia komfortu ;)

Opublikowano
A ja w 3512 założyłem nakładkę z rurki a na końcu przyspawałem śróbkę i nagręciłem gałkę oczywiście zalożyłem to na ten drut od WOMu i nie trzeba się chylać bo jest prawie równolegle do wajchy od hydrauliki. Polecam ten szybki i niedrogi sposób poprawienia komfortu ;)

 

 

od WOM-u a od podnośnika hudrauliki też zakładałeś?

 

my taż założyliśmy na wajchy od biegów takie przadłużki też nie cza sie chylać przy zmianie biegów

Opublikowano
od WOM-u a od podnośnika hudrauliki też zakładałeś?

 

my taż założyliśmy na wajchy od biegów takie przadłużki też nie cza sie chylać przy zmianie biegów

 

tylko narazie na WOM ale jeszcze muszę poprawić bo trochę za blisko siedzenia jest i ciężko ręką złapać... Możesz zrobić fotki jak to zrobiłeś na podnośniku i skrzyni biegów??

Opublikowano

Ja do C-355 z TURem założyłem pompe hudrauliczną od U-902 i rozdzielacz 3 sekcyjny od cyklopa. Pompa zamontowana jest z przodu na wale silnika, podobnie ma ostrówek. Teraz na wolnym gazie to nawet 1000 kg podniesie ale nigdzie z takim ładunkiem nie pojedzie bo tył za lekki. Do otwierania łyżki i wideł wstawiłem siłownik, widły po modernizacji mają 1,8m szerokości a do łyżki wspawałem nadstawki 30 cm i teraz to robota jakoś idzie. Chodzi tak już 10 lat na jednej pompie a wcześniej to co 2 lata wymieniałem.

Opublikowano

zakładam ten temat ponieważ bardzo mnie interesuje.Wnajbliższym czasie do zetora zakładam halogeny drogowe oczywiscie xenon na górę żarówki postojowe również xenon,koguta już posiadam w zetorze jak i w 60-tce:)Piszcie i wstawiajcie linki z fotografiami które takie coś prezentują.PS wolałbym zeby były to zdjęcia waszych ciagników pozdro.Oczywiscie filmik obrazujacy prace lamp błyskowych będzie w przyszłym czasie

Opublikowano

Ile masz lat? Ksenony w ciagniku? no jasne...hehe co najwyzej zarówka imitująca światło ksenonu. Oświetlenie drogowe plus co najmniej dwa halogeny na dachu z przodu i z tyłu mi wystarczają w zupełności.

Opublikowano

to tak to o czym kolega misiael mowi to rzeczywiscie tylko zarowka imitujaca, ale takie halogeny sa juz montowane w nowoczesnych ciagnikach (przewaznie na zyczenie) i gdybym pracowal duzo w nocy to napewno bym sie nie zawachal i zamowil z takim wyposazeniem :huh:

Opublikowano

Ja mam trochę doświadczenie w ksenonkach. Zakładaliśmy takie i to naprawdę ładnie świeci ale tylko w lampach roboczych. Można też to wrypać do "koguta" ale w obudowie trzeba znależc miejsce na przetwornicę. Gotowe "koguty" ksenonowe nie są już takie drogie i można je kupić TUTAJ. Zakładanie ksenonów do świateł drogowych jest wg mnie nieporozumieniem a nawet przestępstwem... :angry:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez Dastan
      W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?
    • Przez przemyslaw111187
      Witam
      Mam dwie duże przyczepy Pronar 14 ton ciągnik 150km mam problem z wyjechaniem z kukurydzy po kiprowaniu na bok . Jazda prawie na wprost nie ma możliwości wykręcenia na bok lub zajechania drugi raz.Do tej pory miałem mniejsze przyczepy i nie było problemu
      Może ktoś doradzi jaka kolejność i jaka technika wyjeżdżania?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v