Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Rozglądam się za jakimś używanym, w dobrej kondycji ciągnikiem. Wiek max. 8 lat, lepiej jak by by był młodszy,ok. 220 km +/- 20km.

 

Mam w związku tym kilka pytań:

 

- na co zwracać uwagę oceniając stan techniczny, bo przebieg wg. mnie jest wogóle nie miarodajny. Tzn. jakie elementy dobrze obejrzeć, na co zwrócić uwagę, co wypróbować ?

 

- gdzie można sprawdzić czy dany ciągnik nie jest kradziony, może ktoś już takie coś sprawdzał ?

 

- czy można gdzieś dokładnie sprawdzić rok produkcji na ciągniku, chodzi mi konkretnie o JD, Case, Fendt, Renault, Deutz Fahr.

Opublikowano

gdzieś czytałem że w przypadku silnika dobrze jest rozetrzeć troche oleju na palcu i zobaczyć czy są opiłki bo jesli sa to silnik zorany tak samo skrzynią. a co do rocznika to chyba na tabliczce najprosciej...

Opublikowano

-Sprawdź ciśnienie oleju-żeby za niskie nie było ani za wysokie-bo coś przy silniku pod sprzedaz było grzebane i

później mogą być problemy.

-Odkręc lekko korek wlewu oleju i sprawdż czy przedmuchów nie ma

-Jedź oglądać ten ciągnik z jakimś znajomym znającym się na silnkach,najlepiej mechanikiem

-Nie bierz ciągników które są świeżo odmalowane i odpicowane na sprzedaż, bo pewnie silnik jest w stanie tragicznym i później płakać będziesz

-Każdy ciągnik powinien mieć tabliczki znamionowe gdzieś w kabinie i na silniku- tam sprawdzaj rok produkcji.

-Nie bierz ciągnika bez kompletnej dokumentacji.

Opublikowano

ja jak kupowalem w sobote to patrzylem Czy nie ma przedmuchow z wlewu oleju czy mi sie kontorlna cisnienia oleju nie zapali czy Wom chodzi czy biegi nie skacze czy wyciekow nie ma.jak sie zachowa pod gwaltownym spadkiem obrotow

 

 

Zanim sprawdzisz czy odma nie wali to traktor musi chwile pochodzic jakies 5-10 minut zeby byl cieply

Opublikowano
- czy można gdzieś dokładnie sprawdzić rok produkcji na ciągniku, chodzi mi konkretnie o JD, Case, Fendt, Renault, Deutz Fahr.

Szyby, felgi, tabliczki, plastiki...

Opublikowano

Na felgach wybity bywa rok produkcji, czasami nawet miesiąc, niektóre plastiki (kabina) też mają odlany od środka znaczek z rokiem i miesiącem wykonania (zobaczenie wymaga demontarzu). Na szybach też znajdziesz rocznik (jedna lub dwie ostatnie cyfry roku, ew. kropki czy inne krzaczki). Może nie we wszystkich traktorach ale w większości napewno.

 

W same tabliczki nie wierze, przynitować można wszystko, przebić rok tak samo. Widziałem już kilka takich wałków zanim klient zajżał w papierkologie, albo nawet i papierkologia była oszukana. Kiedyś przejechałem 600km aby zobaczyć ciągnik "odmłodzony" o bite 5 lat! Tabliczka nawet była z podanego roku, szkoda tylko że reszta już nie ;)

Opublikowano

Wykucie nowej tabliczki kosztuje 20zł więc to żaden problem podrobić, ale właśnie najczęściej na szybach są dane.

 

Nawet dziś w szkole z kumplami gadaliśmy o tym żeby w motorze podmienić bo jest na 125ccm, a chcemy zarejestrować na 51ccm i zeby policja sie nie czepiała to można zmienić ;]

Opublikowano

A'propo szyb. ;) Nie wiem jak w ciągnikach ale w autach dobrze jest zobaczyć czy wszystkie szyby są tej samej firmy i mają jednakowe cyferki. Bo jak mają różne to był wypadek i szybki były wymieniane, no ale przy ciągnikach to się czasem szyby tłuką, szczególnie tylne (np. kosiarka). :):)

Opublikowano

też się imiałem o to zapytać, czemu nie nowy??? jakiś do koloru... ;)

 

co do uzywanych to w tym przedziale mocy jest pewnien problem.przeglądając ogłoszenia dość często można się natknąć na 3letnie maszny które maja przebiek ok 5tyś godzin.przy 8 latach bardzo intensywnej pracy (jakieś tam usługi i nie tylko ) można dość mocno przekręcic licznik...ale myśle że taki przebieg nie trudno bedzie zauwazyć bez sprawdzania licznika, chociaż wyjątki się zdażają...

 

ogólnie szukać okazji, ale nie oszczędzać :)

Opublikowano
@ deer

A to nóweczki nie bierzesz? Czemu, za mało byłby wykorzystany u Ciebie, czy jak?

 

Po długich przemyśleniach, stwierdziłem że bezsensem jest ładowanie tyle kasy w nowy ciągnik, który będzie robił rocznie góra 100 mth, bo żadnego z obecnych nie będę sprzedawał. Wypakuję tyl pieniędzy a po 8 -10 latch będzie miał 1000 mth i kto mi w to uwierzy i zapłaci za to. Wolę kupić używkę i bez żalu wymienić jak coś mi sie nie będzie widzieć.

Liczę że, jak trochę sie rozejrzę i dam sobie na to czas, to trafie na coś ciekawego za 1/3, może 1/2 ceny nowego. No a wiek to najlepiej jak by miał tak 3 - 5 lat.

Opublikowano

kiedyś pisałeś inaczej ;) ale widzę,że AF Cię odmieniło :)

 

myślę, że najmłodszym, najmniej wyjeżdżonym ciągnikiem dostępnym na rynku wtórnym będzie :) U1934, chociaż kolorystycznie z Pronto :)

 

a tak na poważnie, te 100mth to tylko w Pronto i głęboszu czy jeszcze jakieś pracę będzie wykonywał???

Opublikowano

Wiesz @deer ja też się cały czas zastanawiam czy w moim przypadku pakować się w jakiś większy ciągnik -6320 robi umnie razem z usługami 800mtg/rocznie. Jeśłi kupiłbym większego to robiłbym np. 6320 500 mtg a większym 200. ;)

 

I mnie to już dłuższy czas gnębi, czy ciorać tego do oporu czy może dokupić mu jakąś pomoc. A jak są siewy to i tak znajomy przyjeżdżą do pomocy przy agregacie swoim 1224 :)

 

He nie takie to proste jak się wydaje. Nowa maszyna oko cieszy, ale kieszeń cierpi jeśli nie będzie wykorzystana :angry:

Opublikowano

Ogólnie życie człowieka zmienia ;) .

 

Wiesz mój JD 6910 z 2000 roku ma 1800 mth. I co. Chciałbym go wymienić, ale jak patrze na ceny tego modelu z tamtych lat w ogłoszeniach to żal mi d..e ściska, ja go za takie pieniądze nie oddam. By nie mieć tego problemu w przyszłości to rozglądam się za jakąs rozsądną używką.

 

Jest plan by pracował z pronto, głęboszem i vaderstadem cultusem, to to co jest na obecną chwilę może kiedyś jeszcze jakaś ósemka obracana i kompaktor 6m lemkena.

 

Jakby miał choć 400 mth robić rocznie to wtedy byłaby nówka :) .

 

No a ktoś już może sprawdzał czy ciągnik nie kradziony.

 

Niech napisze ktoś kto ma w tej kwestii doświadczenie.

Opublikowano

znajomy przyprowadził tej zimy DF 6.05 z irladii.pojechał z handlarzami, wybrał, piliczyli mu tylko transport.ciągnik wygląda tak http://www.konedata.net/Traktorit/dfAgrotron6.htm

 

jest z 96r, prawie 6 tyś mth, dał za niego 10 tyś funtów, u nas za taki ciągnik u handlarz trzeba dać powyżej 75tyś zł...więć po co dać komuś zarobić, moze warto się samemu przejchać :)

 

 

PS.jak zrobisz 6910 5000 mth i chciałbyś go sprzedać to napisz... :)

Opublikowano

Mam coś na oku z 2003r. 260 km 2500 mth pojutrze jadę obejrzeć.

 

Z tym 6910 to by wychodziło za jakieś 14 lat :) .

 

Z tym wyjechaniem samemu może i racja, ale już jeździłem pare razy na zachód za różnymi maszynami i jest to jak szukanie igły w stogu siana. Bo zawsze było nie to, a jak było to, to znowóż stan nie taki, a jak było to i stan był ok. to cena porażała.

Opublikowano

jeśli temat jest aktualny to jak jeździłem i szukałem ciągnika to szybko można poznać czy dużo pracował po wyglądzie wnętrza tzn stan siedzenie czy rozwalone wytarte kokpit przełączniki pedały sprzęgła hamulca gazu czy sa wytarte mocno ,zależy przy czym robił ciągnik jak w transporcie to zaczep bedzie rozbity jak dużo z maszynami to haki wieszaków beda rozbite , ogólnie na wszystko trzeba zwracac uwage życze udanego zakupu :D

Opublikowano

Witam.nie wiem gdzie ten temat napisać więc stwierdziłem że napiszę nowy.Np case Mx.Czy jest możliwość przy kupnie uzywanego ciagnika,sprawdzenie licznika czy nie jest kręcony?Czy wogóle jest w ciagnikach mozliwość sprawdzenia liczników czy są jakieś metody ?Sprawdzacie czy kupujecie na wiarę?

Opublikowano

może i jest , ale inny sposób to stan opon i rok ich produkcji , przeważnie przy pracy w polu i niewielkim transporcie (np zboża na skup i dojazdy na pole) opony wymienia się po ok 8000-10000 tys mth . Patrz też stan ciągnika wiadomo zawsze jakieś naprawy musiały być i tu uwaga jakieś przeróbki druciarstwo będzie to daj se spokuj. Wiadomo że z turem bardziej dobity

 

 

Ps jeszcze fotel kierowcy poduszka dolna wytrzymuje ok 14000 tyś więc jak nowy fotel to ma więcej

Opublikowano

Opony toi przy 3 tys można zmienić.Na to nie ma co patrzeć. Ostatnio dobry znajomy co teraz Classem handluję nowymi, opowieadał że klient kupił piękny ciągnik 3 letni  z przebiegiem 3 tyś jak okazało się miał 13,5 tyś

Opublikowano

A no właśnie.z 3 zrobiło się 13mgh,widocznie można sprawdzić .Szukam używki ale boję się żebym nie wpakował się w bagno a wiem że liczniki i w ciagnikach są kręcone.I dlatego moje zapytanie jak sprawdzacie czy ciagnik faktycznie jest ok i nie jest kombinowany.pozdr

Opublikowano

gubi tu najczęściej wiara w to że uda się trafić perełkę za pół darmo ze znikomym przebiegiem ale niestety nie jest to realne , generalnie zamiast patrzeć na licznik lepiej ocenić stan techniczny. i nie mowa tu o blasze kołach czy innych fotelach bo to najmniej warte pierdoły, ważna jest praca silnika skrzyni, wszelkie luzy i wyrobienia cięgien zaczepów itp. większość ciągników z zachoda ma ok 1-1.5tyś mth/rok i tego trzeba się trzymać bo to jest normalny przebieg i nie trzeba się go bać . zadbane sprzęty przed 15tyś z reguły nie wykazują złych oznak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez Dastan
      W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v