Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Zetek5340
Opublikowano

Witam mam takie pytanie jak ustawić osiowość wału czy da się to jakoś zrobić w domu B)

Gość Zetek5340
Opublikowano

Tak się pytam bo zawsze mnie to zastanawiało i chcę być pewny w razie czego jak by była tak potrzeba to trzeba to zrobić w warsztacie co się tym zajmuje :)

Opublikowano

Witam panowie.

Powiedzcie mi czy zestaw naprawczy do Ursusa C-360 "Mahle - Krotoszyn" będzie dobrą inwestycją i czy opłaca się zakładać koło atakujące + koło talerzowe z zębami pod kątem ?. Podobno ma to zmniejszyć hałas i pytanie czy tak naprawdę jest ?. Z góry dziękuje za odpowiedz.

Opublikowano

Zestawy krotoszyńskie można spotkać z różnymi tłokami, cena wtedy też się różni. Ogólnie ludzie chwalą sobie te części. Ja mam założone zestawy firmy "Zetor" i na razie 3 lata silnik pracuje bardzo dobrze. Są teraz dostępne też zestawy oryginał "Ursus", ale na opinie o nich trzeba jeszcze trochę zaczekać. Co do kół przekładni głownej o zębach skośnych - mam takie założone - chodzi ciszej niż na oryginalnych - prostych, z tym że też trzeba je odpowiednio ustawić. Konieczne jest też dotoczenie podkładki między łożysko wałka ataku a tryb ataku w celu odpowiedniego zazębienia. Na allegro oferują zestawy nawet z podkładkami, ale te cienkie nie zdają egzaminu - trzeba podłożyć ich z 6, a ze względu na swoją wątłą budowę pod wpływem sił mogą zostać poprostu wypchnięte i ciągnik trzeba znowu rozbierać (ja akurat miałem taki przypadek). Oryginalne zębatki dobrej jakości też da się ustawić aby cichutko chodziły, ale są bardziej podatne na uszkodzenia, szybciej na nich powstają luzy, a co za tym idzie przekładnia coraz głośniej pracuje. Moim zdaniem przy wymianie kół przekładni głównej należy wymienić wałek ataku - najlepiej firmy takiej jak są koła zębate - i łożyska, aby nie było żadnego luzu.

Opublikowano

Panowie jak w C-360 wyczyscić skrzynię biegów i tylni most z oleju Hipol i z innych syfów pozostających po spuszczeniu oleju ponieważ chcę ją zalać olejem hydrauliczno-przekładniowym bo takim jest zalany drugi nowy ciągnik Famtrac 690 i czy nie będzie on za rzadki do skrzyni w C-360.

Opublikowano

Panowie jak w C-360 wyczyscić skrzynię biegów i tylni most z oleju Hipol i z innych syfów pozostających po spuszczeniu oleju ponieważ chcę ją zalać olejem hydrauliczno-przekładniowym bo takim jest zalany drugi nowy ciągnik Famtrac 690 i czy nie będzie on za rzadki do skrzyni w C-360.

raczej bym tego nie polecał oleju do 60-tki bo to skrzynie i pompa starej generacji i w lecie może ciec wszędzie

Opublikowano

Dzięki ale też trudno wywnioskować coś z tego tematu bo zdania są też podzielone u mnie chodzi o olej Texaco 15w-30 bo takim zalany jest cały nowy ciągnik silnik i skrzynia. Nie jest on tani bo do C-360 koszt oleju to ok 450-500zł ale wymiana bardzo ułatwiła by mi pracę w gospodarstwie oczywiście nie patrzyłbym na koszty gdybym wiedział ze skrzynia i podnośnik C-360 będą działać na tym oleju.

Opublikowano

Witam,

 

po sprzedaży mojego Hanomaga R19 który przeszedł u mnie po 60 latach na emeryturę, kupiłem w piątek 31.01.2014 Ursusa C-4011. Pod koniec tygodnia ma mi on zostać przywieziony do domu i zabieram się za poprawki jakie należy wykonać aby był w dobrym stanie. Liczę na Waszą pomoc w tym temacie, gdyż pierwszy raz mam do czynienia z Ursusem :) Hanomag to konstrukcja powojenna z mechanicznymi hamulcami, bez zwolnic, pneumatyki i innych bajerów przez co naprawiało się go łatwo.

 

Ten ciągnik kupiłem tak na prawdę na wypad po węgiel w jesieni czy do lasu, ew. jakieś drobne prace przy domu.

 

Oto kilka zdjęć:

 

120462825_1_644x461_ursus-c4011-pajeczno_rev001.jpg

120462825_4_644x461_ursus-c4011-rolnictwo_rev001.jpg

120462825_5_644x461_ursus-c4011-lodzkie_rev001.jpg

 

Jak widać traktor ma zamontowany orbitrol, manewrowanie to bajka, między innymi dlatego go kupiłem. Silnik po remoncie, ciśnienie oleju 5 atm, tylny most ani zwolnice praktycznie nie wyją. Przednia oś miękka w dobrym stanie, na -15st, zimny bez kopciucha ani wrzątku w bloku odpalił bez żadnych problemów na 70Ah akumulatorze praktycznie w kilka sekund, nie kopci, tylko przy dodaniu gazu. Zapłaciłem za niego 6000zł łącznie z transportem do mnie (500km w dwie strony).

 

Do zrobienia:

 

- hamulce nożne i ręczny (na chwilę obecną ich brak),

- nowa instalacja elektryczna,

- doprowadzenie cięgieł gazu do porządku (rozregulowane, po puszczeniu pedału gaśnie),

- brak manetki gazu ręcznego,

- brak wspornika tablicy rozdzielczej oraz zegarów,

- kabina do wywalenia,

- zakup akumulatorów,

- wymiana filtrów i olejów,

- kosmetyka koloru, blach i opon ;)

 

Mam nadzieję, że będę otrzymywał odpowiedzi na moje pytania dotyczące tych prac w tym temacie. Za wszystkie będę bardzo wdzięczny.

 

Na początek mam pytanie o hamulce, mianowicie jak zacząć ich diagnostykę żeby doprowadzić je do idealnego stanu? Co sprawdzić i co wymienić? Myślę o: pompie, cylinderkach i szczękach oraz pewnie linka i taśma z okładziną, nie wiem czy nie trzeba będzie wymienić również dźwigni. Jest to oryginalna instalacja z C-4011 więc koło siedzenia jest rozdzielacz, który jak zauważyłem działa tylko w prawo oraz pionowo do góry, czy da się coś z tym zrobić (jakaś regeneracja czy coś w tym stylu)? Na wymianę systemu na C-360 mnie na razie nie stać, bo to koszt rzędu 500zł. Prawda jest taka, że i tak zawsze hamuje na obydwa koła więc chodzi tylko o to żeby to działało :) Na razie jeszcze nie mam traktora u siebie więc nic nie sprawdzę, ale chcę już przygotować jakąś teorię, żeby potem zabrać się do pracy.

 

Pytając o części do C-4011 w sklepie u nas w okolicy gość patrzył na mnie jak na debila i mówił, że to już w butach umarło i że ma ponad pół wieku. Miałem mu za to ochotę zafundować "umarnięcie w butach" ale znam handlarzy i wiem, że jak on czegoś nie ma u siebie, albo czegoś nie wie to to od razu złom i zabytek i tak dalej...

 

Drugie pytanie, to czy pod kolumnę na orbitrol da się założyć manetkę gazu ręcznego od C-4011 na linkę tak jak było oryginalnie? Jak to wygląda i co powinienem spróbować wyszarpać z jakiegoś trupa żeby mieć oryginalną manetkę? Czy ją montuje się na kolumnie na jakiś zacisk? Czy jest to jakoś inaczej rozwiązane? A może pasuje jakaś inna manetka od innego ciągnika? Jest tam wsadzona manetka od C-360 ale jest zupełnie luźna i nie podłączona, po za tym jeżdżąc C-360 3p od kumpla wiem, że ta manetka lubi upuszczać z gazu pod wpływem drgań więc takiej nie chcę.

 

Czekam na jakieś pomysły i podpowiedzi. Pozdrawiam!

Opublikowano (edytowane)

Powiedział co wiedział... komplet obciążników mam za 500zł 30km ode mnie... wręcz majątek, tylko nie wiem po co mi te obciążniki do wożenia węgla albo przytargania drzewa z lasu, skoro Hanomag ważący 1700kg radził sobie z tym bez problemów. Obciążniki to zdecydowanie największy problem w traktorze, dobrze że ma światła zamontowane bo co by to było nie? O opony to Ty się nie martw, bo jak ja bym się martwił to bym go nie kupił. Mam cały komplet nowych opon z dętkami (przód + tył) z dowozem za 1700zł. Sam orbitrol jest wart 1500-2000zł więc niech cię głowa nie boli.

 

Nie proszę tu o opinię o sensie zakupu czy cenie jaką za niego dałem, tylko o odpowiedzi na moje pytania.

Edytowane przez Rasoir
Opublikowano

Masz rację, ja w swojej nie mam obciążników na kołach i w polu też sobie radzi :) Co do hamulców to tak jak mówisz, najpierw szczęki i cylinderki. Co do ręcznego to najpierw linkę, te taśmy są dość żywotne. Nie mam pojęcia czy da się coś zrobić z rozdzielaczem, ale używany raczej da się znaleźć jeszcze. Co do kolumny to nie wiem, choć gaz na cięgno jak w c360 jest chyba lepszym pomysłem niż linka, jednak musiałbyś spróbować zrobić tą dźwignię tak, by siedziała jak należy, choć może ktoś się wypowie jak to wygląda z oryginalnym rozwiązaniem na linkę, gdyż u wuja w c4011 to nie działało odkąd pamiętam, choć może nigdy nie próbował czegoś z tym zrobić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MarcelJaros
      Witam 
      Wykonuje ktoś z Was zabiegi ochrony roslin c360 i opryskiwaczem biardzki 15m? Interesują mnie wydajnościi cieczy l/ha jakie Wam wychodzą w praktyce 
      Mam zamiar pryskać 250-300l/ha  . Bedę robił osobiście kalibracje ale chciałem wiedzieć dla porównania 
      Z góry dzięki
    • Gość
      Przez Gość
      Witam, mam pytanie. Chcę zrobić remont rozsiewacza amazone.Nie wiem czy jest to model ZAE 601 czy ZAE 602. Jaka jest między nimi różnica? Problem polega na tym że zaczął mi lecieć olej ze skrzyni tak jak widać na zdjęciu. Gdzie można dostać części do tych rozsiewaczy?


    • Przez Fredovsky
      Witam. Mam problem mam problem z hamulcami w c-360. Ostatnio wymieniałem cylinderek w prawym kole wszystko złożyłem, ale ciągnik nie hamuje (ma lekkie spowalniacze). Jak kręciłem piastą dawały radę zatrzymać ale podczas jazdy mają zbyt mało siły. Układ jest odpowietrzony wg. mnie po naciśnięciu pedałów(chodzą z lekkim oporem i odbijają) płyn leci strumieniem z odpowietrzników. Więc moje pytanie czy jest jakaś regulacja na tych cylinderkach bądź jakiś inny sposób na ustawienie tego?
    • Przez MariuszKlim
      Cześć.
      Ktoś spotkał się lub korzystał/korzysta z dotacji innych niż "Czyste Powietrze" na dom lub podwórko (a dokładnie ogrodzenie od ulicy).
      w Najbliższych latach planuję przeprowadzić parę większych remontów w domu i ogrodzenie, znacie jeszcze takie dofinansowania które są wart uwagi, zwłaszcza jeśli mają małe wymogi?
      Bo Prow to chyba tylko na rzeczy gospodarcze i trzeba mieć ukończoną szkołę?
       
      Pozdrawiam
    • Przez majes
      każdej wiosny mam problem z rozsianiem nawozu. Mam podmokłe ziemie. Do tej pory czasami udało się rozsiać po przymrozku. teraz mamy zakaz stosowania przed 1 marca i efekt taki że mamy zaraz kwiecień, a u mnie nie mam mowy z wjechaniem w pole, rośliny aż proszą się o zasilenie nawozem.
      Chciałem założyć bliźniaki ale zastanawiam się nad zbudowaniem napędu gąsienicowego. Efekt końcowy chciałbym żeby był taki :)

      Gość tu ma na sprzedanie gotowy ale cena spora.
      https://www.olx.pl/oferta/naped-gasienicowy-CID5-IDjV5gr.html#3580abf2ca
      Trochę zabawy w warsztacie ale powinno się udać. Znacie może kogoś kto wykonał już taki napęd?
       
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v