Skocz do zawartości

tandem



u was też tak przyciera opony w przyczepie 🤣 zaznacze że osie są proste



Rekomendowane komentarze

W naczepach najbardziej tnie i uszkadza 1 oś środkową prawie w cale a tylną mniej jak 1 oś  

Mam niemiecką przyczepę z lat 80 i ona ma na pusto lekko ugięte osie ze koła stoją u góry szerzej a jak ją załaduje to się prostują lub nawet lekko w drugą stronę  

tu pewnie się pod ładunkiem uginają i tnie opony a na pusto są proste i do tego ostre skręcanie      

Edytowane przez przybyslawice5211

przecież widać że koło przechylone do środka to ściera i już

56 minut temu, przybyslawice5211 napisał(a):

W naczepach najbardziej tnie i uszkadza 1 oś środkową prawie w cale a tylną mniej jak 1 oś  

Mam niemiecką przyczepę z lat 80 i ona ma na pusto lekko ugięte osie ze koła stoją u góry szerzej a jak ją załaduje to się prostują lub nawet lekko w drugą stronę  

tu pewnie się pod ładunkiem uginają i tnie opony a na pusto są proste i do tego ostre skręcanie      

Też widziałem niemiecką z lat 80 to osie są lekko podgięte do góry na pusto 

Krzysztof81 napisał:

Jakby było lekko to tak mocno by nie darło i to po samym brzegu. Ciekawie jak wygląda druga strona.

Czasami małe odgięcie/luz potrafi zrobić wiele. W ciągniku miałem minimalny luz na końcówkach drazkow. W efekcie przednie opony zjadło jednostronnie nie wiadomo kiedy. Ciekawe jakie jeszcze jest, u autora zdjęcia, w tych kołach ET felg? Może się mylę, ale to też może mieć jakiś wpływ na zużycie opon.

U mnie w tandemie też troche zżera ale nie same końcówki. Jak kupiłem to wszystko tulejowałem i likwidowałem luzy na wózku. Najgorsze jest skręcanie na skupie zboża przy zjeździe z wagi. Staram się na twardym robić większy promień, ale tam nie ma miejsca i jak mam napierdolone ponad 15 ton i ostro skręcam to mało co opon  z felg nie zerwie. Jednak skrętna oś by się przydała.

Tylko że przy skręcie jedna opona jest pchana do wewnątrz a druga do zewnątrz więc przy założeniu że jednakową ilość skręcamy w prawo i lewo to opony powinny zdzierać się jednakowo po obu stronach.

A zużycie ewidentnie świadczy o tym że opony wewnętrzną stroną mocniej dociskane są do podłoża.

I ja popieram opinię że pod ciężarem następuje odkształcenie czopów czy też uwidaczniają się luzy na łożyskach.

Jak pisałem wcześniej kupiłem opony z młodej przyczepy dwuosiowy z pięknym bieżnikiem od czoła , a zdarte od wewnątrz,  jakby je ktoś nożem ciął. 

I miałem do wyboru dwie mniej i dwie bardziej ścięte ale nie pytałem które były na której osi

Jeździłem tandemem w lesie przez 4 lata na pusto wszystko stało fajnie prosto i wgl ale jak przeładowało sie grubo przyczepe koła rozjeżdzały sie i jak skręcało sie na asfalcie mało nie brakowało żeby ściagało je z felgi więc i w tym przypadku tak jest. Nie ma co sie nad tym doktoryzować ładować mniej na przyczepe to i nie bedzie sie rozjeżdzać.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v