Skocz do zawartości

Renault Ares 656RZ



Się wjeżdża... no i wjechali z nowym i długo wyczekiwanym nabytkiem :)

Z wyposażenia to tak z grubsza: 2004r. przebieg na zegarze 13300 godz, silnik JD 6T, 132 koni, skrzynia 32x32 z automatyką półbiegów, rewers elektrohydrauliczny, 3 pary wyjść hydraulicznych, ehr, klima, przedni tuz, siedzenie pneumatyczne grammer, no i żeby nie  było za kolorowo to niestety brak pneumatyki. A co do ceny no to duża czapka drobnych :D A tak na poważnie wystawiony był za 82 tys.

  • Like 27
  • Thanks 1



Rekomendowane komentarze

Dnia 15.05.2023 o 12:32, Uziu92 napisał:

lepiej serie 62 jak już albo Aresa. Aresy są na silniku Johna i skrzynia gima czyli to co w MF. Tylko Ares więcej Ci spali od masseya na perkinsie. Ja bym brał to co w ładniejszym lepszym stanie, bo oba to bardzo udane serie ciągników robione jeszcze na wytrzymałość a nie dla serwisu.

a co konkretnie byś polecił jaki model?

31 minut temu, panczo1922 napisał:

co chcesz wiedzieć?

Na co zwrócić uwagę przy kupnie jak się sprawuje jak ze spalaniem w pracy  i czy w tej kasie znajdę coś czy może szukać czegoś innego no i jak z częściami jedni mówią że jest inni że mało 

No i ogólnie wszystko co możesz powiedzieć im więcej tym lepiej mozebycna priv

Tutaj napiszę niech inni też wiedzą:)

Na co zwrócić uwagę? tak jak wszędzie stan ogólny. Jeśli nie malowany to od razu poznasz czy wymęczony czy nie. Jak dla mnie przy zakupie malowanie dopuszczalne jest tylko kół i karoserii.

Malowanego silnika nie uznaję.

Zwróć uwagę na przedni most - główna tuleja - tam lubią mieć luzy - a jak są luzy to łącznik przedniego napędu dostaje i z czasem może go ściąć.

Silnik nie ma prawa mieć żadnych wycieków, nie ma prawa dymić nawet pod obciążeniem - ewentualnie delikatna chmurka, ale nie tak jak w polskich 12 czy 16.

Silnik prędzej zdechnie niż dymu będzie puszczać.

Spalanie? 110.54 w orce 4 obrotowa z wałem campbella pali ok 16l/ha. 103.54 jest oszczędniejsza wg mnie.

Pomiędzy nimi mimo iż jest tylko kilka KM różnicy to w rzeczywistości różnica jest ogromna. 4T nie ma polotu do 6 wolnossący - tej już łatwo nie zduśisz - obroty zgubi ale  nie zgaśnie.

Generalnie są to bardzo masywne ciągniki, produkowane jeszcze wg starej szkoły - dobrze a solidnie. Nie połamią się przy byle gównie.

Podnośniki są bardzo mocne (ponad 7t) i u mnie jeszcze nie było maszyny żeby nie dało rady jej podnieść.

Pierwszą renatę kupiłem w 2012r i od tego czasu z napraw jakie pamiętam to problem z rozłączaniem napędu, pęknięta rurka hydrauliki i wymiana uszczelki pod głowicą. nie ma z nimi żadnych problemów. Drugą kupiłem z uszkodzonym silnikiem ,podnośnikiem i pompą hydrauliki - wszystko naprawione u sąsiedniego mechanika, części bez problemu dostępne w internecie. Stacjonarnie to wiadomo - nawet nie wiem gdzie jechać szukać:) Ale przez Internet kupiłem wszystko co było potrzebne.

 

Czego mi w nich brakuje? 

klimy!

no i chyba biegu pod obciążeniem - bo tutaj niestety mam mechanicznie.

Czy kupiłbym drugi raz? Oczywiście że tak

Przesiadkę miałem z c360 więc w takim porównaniu renata jest wahadłowcem latającym w kosmos:)

56 minut temu, damianos95 napisał:

Na co zwrócić uwagę przy kupnie jak się sprawuje jak ze spalaniem w pracy  i czy w tej kasie znajdę coś czy może szukać czegoś innego no i jak z częściami jedni mówią że jest inni że mało 

No i ogólnie wszystko co możesz powiedzieć im więcej tym lepiej mozebycna priv

 

 

 

  • Like 2
  • Haha 1
11 godzin temu, mfek3050 napisał:

Skrzynia vario ogólnie jest chyba najtańsza w naprawie jeśli chodzi o kapitalkę/regenerację.

Nasłuchali się internetowych fachoffffcófff i wierzą ze tam wystarczy tylko uszczelniacze zmienić i zrobi to za 10 tys 😆 Polecam zagłębić się w temat i naprawdę pogadać z kimś kto robił już dobry remont tej skrzyni bądź z kimś kto to robi... I nie, nie jest tanio, jeszcze najczęściej siada układ planetarny który wydziera obudowę i wtedy zostaje tylko wymiana na regenerowaną fabrycznie i na pewno jest tanio 🤣 Polecam trochę mniej naiwności i trochę brać poprawkę na to co ludzie w internecie piszą ;)

Po pierwsze Niezależny nie jest chyba byle jakim fachofffcem po drugie nic nie pisałem o uszczelnieniu tylko o regenarcji której podejmują się również polskie zakłady, koszt skrzyni do 700 to ~30k, ciekawe czy za tyle zrobisz kompleksówkę zwykłego lub tym bardziej full powerschifta, a po trzecie w vario przynajmniej z tego co mówi wyżej wymieniony fachofffiec nie ma żadnych planetarek tylko działa to na bazie hydrostatu, jest to najprostsza skrzynia 😉

1 godzinę temu, panczo1922 napisał:

Tutaj napiszę niech inni też wiedzą:)

Na co zwrócić uwagę? tak jak wszędzie stan ogólny. Jeśli nie malowany to od razu poznasz czy wymęczony czy nie. Jak dla mnie przy zakupie malowanie dopuszczalne jest tylko kół i karoserii.

Malowanego silnika nie uznaję.

Zwróć uwagę na przedni most - główna tuleja - tam lubią mieć luzy - a jak są luzy to łącznik przedniego napędu dostaje i z czasem może go ściąć.

Silnik nie ma prawa mieć żadnych wycieków, nie ma prawa dymić nawet pod obciążeniem - ewentualnie delikatna chmurka, ale nie tak jak w polskich 12 czy 16.

Silnik prędzej zdechnie niż dymu będzie puszczać.

Spalanie? 110.54 w orce 4 obrotowa z wałem campbella pali ok 16l/ha. 103.54 jest oszczędniejsza wg mnie.

Pomiędzy nimi mimo iż jest tylko kilka KM różnicy to w rzeczywistości różnica jest ogromna. 4T nie ma polotu do 6 wolnossący - tej już łatwo nie zduśisz - obroty zgubi ale  nie zgaśnie.

Generalnie są to bardzo masywne ciągniki, produkowane jeszcze wg starej szkoły - dobrze a solidnie. Nie połamią się przy byle gównie.

Podnośniki są bardzo mocne (ponad 7t) i u mnie jeszcze nie było maszyny żeby nie dało rady jej podnieść.

Pierwszą renatę kupiłem w 2012r i od tego czasu z napraw jakie pamiętam to problem z rozłączaniem napędu, pęknięta rurka hydrauliki i wymiana uszczelki pod głowicą. nie ma z nimi żadnych problemów. Drugą kupiłem z uszkodzonym silnikiem ,podnośnikiem i pompą hydrauliki - wszystko naprawione u sąsiedniego mechanika, części bez problemu dostępne w internecie. Stacjonarnie to wiadomo - nawet nie wiem gdzie jechać szukać:) Ale przez Internet kupiłem wszystko co było potrzebne.

 

Czego mi w nich brakuje? 

klimy!

no i chyba biegu pod obciążeniem - bo tutaj niestety mam mechanicznie.

Czy kupiłbym drugi raz? Oczywiście że tak

Przesiadkę miałem z c360 więc w takim porównaniu renata jest wahadłowcem latającym w kosmos:)

 

 

 

Renata 120.54 da radę w gruberze 2.5m na głęboko??

2 minuty temu, mfek3050 napisał:

Wierzę to jest dużo powiedziane, po prostu uważam go za wiarygodne źródło, może wyjaśnisz w takim razie dlaczego uważasz inaczej? 😉

Dla mnie to partacz i tyle 😉 szczegółów nie będę rozpisywał ale sporo się dowiedziałem... a napisze tylko tyle że pewnego razu wstawił film z odpalenia silnika jd po remoncie i przez minute ten silnik chodził na samym plaku a paliwo było odpięte całkowicie od filtrów - nie muszę mówić co przeżyła pompa CR, gdzie tam wystarczy lepsze zapowietrzenie i rzuca opiłkami a co dopiero jak chodzi minute na sucho na obrotach... Oczywiście po zwróceniu uwagi momentalnie film zniknął 😉

  • Like 1
  • Sad 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v