Skocz do zawartości

Claas Arion 450 + laweta



Podmalować i pronarka dla ubogich gotowa 😀

  • Like 5

Rekomendowane komentarze

Będzie miała jakoś ponad 9m teraz. Zmierzyłem ile brakuje żeby 6 szt weszło i dosztukowaliśmy trochę paki. 
 

Fabryczne platformy  w mojej okolicy niestety też potrafiły przybierać kształt bananów. Powzmacniane rzeźby z tych ciężarowych jakoś się tłuką. Chociaż widziałem  niektóre tak przeżarte, że nie dziwie się jeśli coś się gnie. 

 

53 minuty temu, Ursusc385 napisał:

Z tą mocarnoscia tirowskich przyczep bym nie przesadzał, widziałem ostatnio zgiętą taka zaraz za obrotnica i tam jest ich słaby punkt 

Zdarza się ale i tak są dużo mocniejsze od pronarowskich bo te tak naprawde są bardzo delikatne. Do słomy, siana ok do mokrej trawy jedna warstwa i finito, więcej i rama banan- najpierw wygina się rama za tylno osią. Kolega ma taką sfalowaną, postaram się latem zrobić zdjęcie. Atutem fabrycznych są koła bo na tych tirowskich na łąkach to tak średnio.

Dodi napisał:

Będzie miała jakoś ponad 9m teraz. Zmierzyłem ile brakuje żeby 6 szt weszło i dosztukowaliśmy trochę paki. 
 

Fabryczne platformy  w mojej okolicy niestety też potrafiły przybierać kształt bananów. Powzmacniane rzeźby z tych ciężarowych jakoś się tłuką. Chociaż widziałem  niektóre tak przeżarte, że nie dziwie się jeśli coś się gnie. 

 

Mam podobną przyczepę po odbudowie z Niemiec i co prawda mi się nie udało jej wygląd w banan ale pracownikowi już tak kilka godzin roboty i wróciła do normy. Wiele tysięcnascie bel dalej służy a na pewno nie była warta tyle co te nowe przybytki.

Pneumatyka to niestety w starszych wozidłach problematyczny temat. Jak my kupowaliśmy swoją lawete znajomy brał od tego samego gościa na pneumatyce. Teraz pluje sobie w brode, że to kupił, cały czas gdzieś coś przecieka, to przewód, to poduszka. Wiadomo, że pneumatyka jest lepsza jeżeli chodzi o amortyzacje nierówności ale w rolnictwie, kiedy używa się kilka razy w roku jest problematyczna.

Ja mam na podwoziu pneumatycznym nie wiem ile lat ta przyczepa ma ale podwozie z przyczepy od tira przystosowana pod przyczepę do bel, układ jedynie został odświeżony wszystko na poduszkach i nie ma problemu. Z jednej poduszki delikatnie po dłuższym czasie ubywa powietrze ale to nie problem wymienić na jestem zadowolony z zawieszenia pneumatycznego.

9 godzin temu, zacx18 napisał:

w czym gorsze pneumatyczne ?co za głupoty nie którzy piszą .. jak jest pneumatyka w ciągniku to tym bardziej takie zawieszenie , po drodze płynie taka przyczepa

Jasne. Siedzieć wymieniać kable, poduszki i zawory żeby użyć kilka razy w roku. Przerabiałem to i nigdy więcej. Pewnie że resor nie ma polotu do pneumatyki jeżeli chodzi o tłumienie nierówności, ale podpinasz i jedziesz a nie chodzisz nasłuchujesz gdzie syczy. Jeszcze do tego jak trzeba po kilku miesiącach przestoju zimą coś zawieść, a tam gdzieś woda zamarzła i nie chce sie podnieść. Może jak to ma kilka - kilkanaście lat to jest fajne a tak dzięki bardzo.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v