Skocz do zawartości

D46



Przeróbka na rolniczą i przegląd 216 zł, jakie najlepsze koła będą 19.5 czy 22.5 bo 17.5 za małe będę i ciężko w polu będzie szła ?



Rekomendowane komentarze

Dla mnie to przyczepy czy też inne maszyny rolnicze jakie tam jeszcze podlegają przepisom nie powinny podlegać rejestracji oczywiście nie licząc w to ciągników.  Co daje taka rejestracja wyciąganie kasy ile jest zarejestrowanych a nie robią badań itp. Kto dba o swoje bezpieczeństwo i o swój sprzęt to i w niezarejestrowanej czy takiej co sam sobie zrobił ma oświetlenie i hamulce i są w o wiele lepszym stanie niz niejedna zarejestrowana co pojawia się na przeglądzie i ma pieczątke a nie zawsze sprawne oświetlenie czy hamulce bo wiadomo jak jest 

  • Like 1
Andpol napisał:

1 godzinę temu, kubamako66 napisał:

u mnie w okolicy ma gość jakie się chce całe komplety kół tirowskich do każdej przyczepy

Sławęcin? Też tam kupowałem 2 lata temu ale teraz ceny sporo w górę.

tam, jeszcze ktoś w Tyszowcach też takimi kołami chandluje i ponoć w Zamościu też ktoś ma duży wybór i taniej niż Sławęcin

1 minutę temu, Andpol napisał:

W Teptiukowie mu te felgi przerabia i chciałem swoje z D-50 dać do przerobienia to nie chciał bo ma opracowaną technologię a jakby nawet to kupić używkę felgę od tira przeróbka i opona to  drożej by wyniosło jak całe koła kupić bo opony to z zachodu sprowadza b.tanio.

To nie ma tak ,ze mu swoje felgi zawiozę i on mi je przerobi?

Roki212 napisał:

A od kiedy to nie może być rolniczą jeśli jest na 20 🤔😉skoro mają one wyższy indeks prędkości niż rolnicze, rozumiem aby odwrotnie ciężarowa zajechała na przykładowo balonowkach 😜

Koła to tylko jeden z wielu czynników ale to nie o koła tak się czepiają tu bardziej chodzi o zaczep żeby był i przyłącza na drugą przyczepę jeśli to jest to muszą wbić że też jest rolnicza te dwie że czy to podstawa i tym się sugerują przy przeglądzie owszem z kołami też jest jakaś polityka ale aż tak się nie czepiają.

  • Like 1
3 godziny temu, mostwanted1989 napisał:

U nas żadna okręgowa stacja nie chce wykonać takiej zmiany, a szkoda bo przyczepa używana 2 razy do roku a płacić trzeba.

Ale co oni mają "chcieć"? Są przepisy, identyczne w całej Polsce, a SKP jest jak d*pa od srania żeby zrobić to, z czym klient przyjeżdża, o ile oczywiście spełni wymogi formalne i pojazd jest sprawny. To tak, jakby stacja "nie chciała" robić przeglądów np. żółtym samochodom. Diagnosta to jest urzędnik i ma robić to, co mówią przepisy, a nie "chcieć" albo "nie chcieć".

44 minuty temu, greg91 napisał:

Koła to tylko jeden z wielu czynników ale to nie o koła tak się czepiają tu bardziej chodzi o zaczep żeby był i przyłącza na drugą przyczepę jeśli to jest to muszą wbić że też jest rolnicza te dwie że czy to podstawa i tym się sugerują przy przeglądzie owszem z kołami też jest jakaś polityka ale aż tak się nie czepiają.

Nie ma to nic do rzeczy. Nie ma takiego przepisu, żeby przyczepa rolnicza musiała mieć wyjścia na drugą. Prosty przykład: przyczepa do bel, która ma 12 m długości, czyli max co dopuszczają przepisy. Ciągnik ma, powiedzmy, 6 m (z turem i krokodylem zbliży się do 8), a maksymalna długość zestawu to 22 m. Po co takiej przyczepie zaczep i przyłącza? Co można za nią legalnie zapiąć? Taczkę?

35 minut temu, Roki212 napisał:

No jeśli chodzi o wszystkie media na drugą, zaczep czy nawet taki trójkąt to zgadza się, a co do kół to właśnie ich widzimisię bo co stacja to inna opinia i podejście bo chyba moja sprawa jakie koła chcę mieć i jakie mi pasują, aby na jednej osi była taka sama rzeźba bieżnika no i posiadała ten bieżnik 

Dokładnie tak, jak z "chceniem", stacja nie jest od wymyślania swoich bzdurnych interpretacji przepisów. Ogumienie na mieć odpowiednie indeksy nośności i prędkości, reszta tak jak napisałeś - bieżnik, brak uszkodzeń itd. Przecież mnóstwo nowych przyczep rolniczych wychodzi z fabryk na kołach identycznych jak w naczepach.

  • Like 1

Google Ci nie działa? Diagnosta nie jest do tego uprawniony (robi to przedsiębiorca posiadający odpowiedni wpis PKD), natomiast diagnosta jest zobowiązany (a nie uprawniony) wykonać odpowiednie badanie techniczne i wystawić zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu. Na tej podstawie starosta wydaje decyzję administracyjną.

Odpowiednie przepisy znajdziesz w ustawie prawo o ruchu drogowym oraz aktach wykonawczych do niej..


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v