witejus 8772 Opublikowano 18 Września 2022 Może nie od czego , a dlaczego ta pompa. Odnośnik do komentarza
Alchemik 501 Opublikowano 19 Września 2022 A co z wtryskiwaczami? Ciekawe czy mają dobrą charakterystykę do nowej pompy i dla tego silnika? Odnośnik do komentarza
bartek5100 24 Opublikowano 19 Września 2022 Pompa Typ DPA montowana w roznych silnikach glownie kojarzona z silnikiem perkins , wałek na stożku , Ciagnik zauwazalnie mniej spala widoczne jest mniejsze zauwazalne zadymienie idealna rowna praca silnika w kazdym zakresie obrotow oraz lepsza reakcja na gaz porownując do oryginalnej pompie czy motorpal ,pompa jedynie dawke paliwa ma zwiekszona pod turbo , wtryskiwacze oryginał , pracuje bardzo porownywalnie jak silnik Perkins 4p , pompa idealna zdecydowanie zarowno do silnika wolnossącego oraz do doładowanego ogolnie podsumowując jestem bardzo mile zaskoczony pracą tej pompy i polecam taka zmiane kazdemu kto zwraca uwage na prace silnika jego dynamike rownosc pracy i spalanie 2 Odnośnik do komentarza
jaco512 1135 Opublikowano 19 Września 2022 Możesz podać numer z tabliczki pompy? Dużo kosztowała ta pompa? Była po regeneracji czy w dobrym stanie i tylko założyłeś na silnik? Odnośnik do komentarza
bartek5100 24 Opublikowano 19 Września 2022 25 minut temu, jaco512 napisał: Możesz podać numer z tabliczki pompy? Dużo kosztowała ta pompa? Była po regeneracji czy w dobrym stanie i tylko założyłeś na silnik? napisy na tabliczce starte pompa po regeneracji jedynie skorygowałem sam dawke paliwa i dotoczyłem kryze i zrobiłem sprzegiełko pompy tak aby bylo idealnie wycentrowane aby nie bylo zadnego bicia Odnośnik do komentarza
jedrus2020 210 Opublikowano 19 Września 2022 a pompe z lublina do 60 warto zakładac? Odnośnik do komentarza
jonek98 2711 Opublikowano 19 Września 2022 ta z motorpala pewnie warto,sporo ludzi tak robi Odnośnik do komentarza
bears 546 Opublikowano 19 Września 2022 8 godzin temu, bartek5100 napisał: Pompa Typ DPA montowana w roznych silnikach glownie kojarzona z silnikiem perkins , wałek na stożku , Ciagnik zauwazalnie mniej spala widoczne jest mniejsze zauwazalne zadymienie idealna rowna praca silnika w kazdym zakresie obrotow oraz lepsza reakcja na gaz porownując do oryginalnej pompie czy motorpal ,pompa jedynie dawke paliwa ma zwiekszona pod turbo , wtryskiwacze oryginał , pracuje bardzo porownywalnie jak silnik Perkins 4p , pompa idealna zdecydowanie zarowno do silnika wolnossącego oraz do doładowanego ogolnie podsumowując jestem bardzo mile zaskoczony pracą tej pompy i polecam taka zmiane kazdemu kto zwraca uwage na prace silnika jego dynamike rownosc pracy i spalanie Fajnie że opisałeś temat, ja powoli realizuje ten sam pomysł tyle że rozważałem dorobienie dłuższej kryzy a dokładnie łącznika opartej na wałku pompy wtryskowej od C360 co umożliwi montaz pompki ręcznej. Z pomysłu zrezygnowałem z wielu powodów, dość spora awaryjnośc pompek ręcznych tzn wycieki z pompki, przedostawanie się paliwa do oleju, niskiej jakości cześci zamienne. Z czego masz zamontowaną pompkę paliwa, jakaś uniwersalna czy od jakiegoś samochodu? Odnośnik do komentarza
bartek5100 24 Opublikowano 20 Września 2022 12 godzin temu, jedrus2020 napisał: a pompe z lublina do 60 warto zakładac? wiele osob pomija fakt taki albo po prostu nie wie ze pompa z lublina posiada inny regulator obrotow przystosowany pod pojazdy samochodowe inna charakterystyka w regulatorze lzejsze ciezarki i inne ustawienia regulatora ktore po zalozeniu do ciagnika ciagnik na postoju przy przygazowaniu wydaje sie ze w porzadku a jak ktos zauwazy wnikliwie ze nie ma takiego uderzenia w przyspieszaniu obrotow silnika tylko jest taka płynnosc mylące z tym iz ciagnik moze miec za mala dawke paliwa jednak ze podczas jazdy wnikliwe oko dostrzega ze ciagnik troche inaczej reaguje i z racji na swoj regulator na wolnych obrotach ciagnik moze wrecz przygasac jak ruszamy z wolnych obrotow spowodowane to przez lzejsze ciezarki regulatora pozatym najbardziej zauwazalne w tych pompach jest to iż podczas obciazenia regualator nie trzyma staly obrotow tylko obroty spadaja o jakies 250 300 obrotow na min. mniej niestabilnosc trzymania na obrotach a kolejnym punktem jest to iz pompa posiada o wiele wieksze obroty fabrycznie ustawione z regulatorem ktore nie sa kompatybilne do ciagnika a korekcja tych obrotow np przez zmiejszenie ich na srubce dzwigni nie pomoze a raczej zaszkodzi gdyz z racji ze pompa ma sekcje 7mm niz oryginalna 8mm to silnik nie bedzie posiadal maksymalnej dawki paliwa a co za tym idzie w gornych partiach bedzie zauwazanlnie zamulony i słąby dlatego majac juz taka pompe trzeba miec odkrecone obroty pod butem i patrzec na obrotomierz aby nie przekrecic ciagnikowi obrotow , uwazam ze ta pompa nie nadaje sie do ciagnika , pompa wyglada jak wszystkie zetorowskie wizualnie gdyz korpusy sie nie roznia ale jeden plus jest jej taki ze jest gaszak i nie trzeba uzywac gazu recznego tylko ustawic stale wolne obroty na srubce , reasumujac pompa nie nadaje sie do ciagnikow a jesli ktos sie uprze a chce miec z lublina to trzeba zmienic regulator obrotow gdzie jest to tak napawde nieoplacalne gdyz liczac koszty mozna miec juz cala pompe motorpal przypasowana specjalnie pod ciagniki 11 godzin temu, bears napisał: Fajnie że opisałeś temat, ja powoli realizuje ten sam pomysł tyle że rozważałem dorobienie dłuższej kryzy a dokładnie łącznika opartej na wałku pompy wtryskowej od C360 co umożliwi montaz pompki ręcznej. Z pomysłu zrezygnowałem z wielu powodów, dość spora awaryjnośc pompek ręcznych tzn wycieki z pompki, przedostawanie się paliwa do oleju, niskiej jakości cześci zamienne. Z czego masz zamontowaną pompkę paliwa, jakaś uniwersalna czy od jakiegoś samochodu? pompka elektryczna uniwersalna nisko cisnieniowa 0.10 bar , na allegro pelno takich albo z jakiegos samochodu osobowego mozna po katalogu znalezc one sa wieczne rzadko bywa aby sie spalila ale wazne aby nie byla za mocna... gdyz wczesniej posiadałem pompke 3 bar i mialem problem wlasnie z pompą roto gdyz nie chcial pracowac wlasciwie okazalo sie ze ta pompka 3 barowa zmieniala cisnienie w pompie a co za tym idzie przyspieszala nadto początek wtrysku destabilizujac calkowicie prace tej pompy , zapraszam na yt sa filmy z pracy silnika tej pompy i roznych innych pzdr 1 Odnośnik do komentarza
bears 546 Opublikowano 20 Września 2022 12 godzin temu, bartek5100 napisał: wiele osob pomija fakt taki albo po prostu nie wie ze pompa z lublina posiada inny regulator obrotow przystosowany pod pojazdy samochodowe inna charakterystyka w regulatorze lzejsze ciezarki i inne ustawienia regulatora Nie zgodze się z kolegą, ostatnio nieco siedziałem w temacie i nie tylko "internetowo" ale również i fizycznie u dwóch różnych pompiarzy i pompa od lublina nie ma wcale lżejszych ciężarków niż pompa motorpala z ciągnika tak samo nie ma tam innego typu regulatora czy nie jest on inaczej ustawiony. Główna rożnica między pompami od lublina a ciągnika to inny wałek napędowy bez krzywki do napędu pompki, zmniejszone sekcje paliwowe (7mm w lublinie) i inny zakres obrotów. To ostatnie rozwiązane jest tak że w pompie od dostawczaka jest jedna spreżyna na regulatorze która odpowiada za wychylenie regulatora i jednocześnie listwy paliwowej w pompie. W ciągnikach zastosowane są dwie sprężyny (jedna w drugiej) co uniemożliwia wychylenie się regulatorowi mocniej co przejawia się niższymi obrotami maksymalnymi. Przy przeróbce pompy z lublina do ciągnika tą dodatkową spręzynę najlepiej dobierać doświadczalnie. Większe sekcje i inne dawka paliwa to już inny temat. Odnośnik do komentarza
Alchemik 501 Opublikowano 20 Września 2022 Zamiast pchać pompę od Lublina nie lepiej poszukać pompy wtryskowej Boscha VE o odpowiednim kierunku obrotów, wielkości tłoczka, zakresie obrotów i z bezpośredniego wtrysku? Jeździ tego bardzo dużo w nowszych ciągnikach, czy dużych busach/małych ciężarówkach. Ja osobiście to czekam na porządną konwersję silnika z c360 na common rail + nowa wydajna turbosprężarka. Odnośnik do komentarza
jonek98 2711 Opublikowano 20 Września 2022 konstrukcje z lat 60 raczej ciężko dostosować do cr. Odnośnik do komentarza
Alchemik 501 Opublikowano 21 Września 2022 Ze strony silnika c360 jako problematyczne pewnie będzie dobranie i montaż wtryskiwaczy CR w głowicach. Reszta mechanicznie jest w miarę prosta. Problemem jest mała ilość osób umiejąca ogarnąć wystrojenie elektroniki takiego wynalazku. -> zaporowa cena Jedyna nadzieja, że któryś z tunerów z dużą wiedzą ma sentyment do c360 i dla zabawy zrobi taki wynalazek. Odnośnik do komentarza
bartek5100 24 Opublikowano 21 Września 2022 5 godzin temu, Alchemik napisał: Ze strony silnika c360 jako problematyczne pewnie będzie dobranie i montaż wtryskiwaczy CR w głowicach. Reszta mechanicznie jest w miarę prosta. Problemem jest mała ilość osób umiejąca ogarnąć wystrojenie elektroniki takiego wynalazku. -> zaporowa cena Jedyna nadzieja, że któryś z tunerów z dużą wiedzą ma sentyment do c360 i dla zabawy zrobi taki wynalazek. Montaz CR jest szczerze mowiac głupim pomysłem do takiego ciagnika raczej starczyło by inne wtryskiwacze zastosowac typu dwuetapowe pracujace na roznych cisnieniach a nie stałych a zastosowac mozna z busa podobnej pojemnosci albo ciezarowki ja szczerze mowiac juz mam pewne przedwsiewziecia w tym kierunku i aktualnie jestem na etapie dopasowania nowych wtryskow do gniazd glowicy i jesli bedzie wiecej czasu to bedzie to pierwsza c360 z nowymi kompletnie wtryskiwaczami przystosowana z innego pojazdu i uwazam ze wtryski dwuetapowe to bedzie max na co ten ciagnik tej klasy zasługuje Odnośnik do komentarza
Alchemik 501 Opublikowano 21 Września 2022 Troche długo nie spałem, ale z tego co pamiętam to dla wtryskiwaczy dwusprężynowych w pompach jest trochę inny kształt krzywki/bieżni poruszającej elementem tłoczącym i na zwykłej pompie funkcjonuje to dużo gorzej. Co do CR, to nie ma być budowa woła roboczego, tylko pokaz możliwości "budowniczego". Wiem, że mogę się nie doczekać, ale byłoby to coś bardzo ciekawego. Odnośnik do komentarza
Adi96 1850 Opublikowano 30 Września 2022 Dnia 19.09.2022 o 22:08, jonek98 napisał: ta z motorpala pewnie warto,sporo ludzi tak robi Nie wiecie co gadacie,dużo ludzi robi i te ciągniki gorzej się zbierają jak na oryginalnej.Pompą od Lublina nie nadaje się chyba że po grubszych przeróbkach. Dnia 20.09.2022 o 22:55, bears napisał: Nie zgodze się z kolegą, ostatnio nieco siedziałem w temacie i nie tylko "internetowo" ale również i fizycznie u dwóch różnych pompiarzy i pompa od lublina nie ma wcale lżejszych ciężarków niż pompa motorpala z ciągnika tak samo nie ma tam innego typu regulatora czy nie jest on inaczej ustawiony. Główna rożnica między pompami od lublina a ciągnika to inny wałek napędowy bez krzywki do napędu pompki, zmniejszone sekcje paliwowe (7mm w lublinie) i inny zakres obrotów. To ostatnie rozwiązane jest tak że w pompie od dostawczaka jest jedna spreżyna na regulatorze która odpowiada za wychylenie regulatora i jednocześnie listwy paliwowej w pompie. W ciągnikach zastosowane są dwie sprężyny (jedna w drugiej) co uniemożliwia wychylenie się regulatorowi mocniej co przejawia się niższymi obrotami maksymalnymi. Przy przeróbce pompy z lublina do ciągnika tą dodatkową spręzynę najlepiej dobierać doświadczalnie. Większe sekcje i inne dawka paliwa to już inny temat. No jak nie ma jak jest dwuzakresowy w Lublinie a od ciągnika wielozakresowy.Już lepiej założyć od 385 Odnośnik do komentarza
Alchemik 501 Opublikowano 30 Września 2022 Tylko VE co pracowała z wtryskiem bezpośrednim Odnośnik do komentarza
jaco512 1135 Opublikowano 1 Października 2022 Na szczęście jest sporo ciągników z lat 90 z taką pompą, choćby NH, Case, Fendt Odnośnik do komentarza
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się