Skocz do zawartości


Teraz przy kłótniach Zetor/ursus vs reszta świata trzeba będzie stać w rozkroku

  • Like 15
  • Thanks 1



Rekomendowane komentarze

27 minut temu, mf362 napisał:

Ta cena to na jeden tłok ?

No chyba nie ma 6 :) są oczywiście i dwa razy tańsze.

7 minut temu, jaco512 napisał:

Do zetorka to ja Ori zestawy kupowałem po 200pare zl

A tak w ogóle mechanik przyjechał, pooglądal, pomacal i powiedział, że tłoki, panewki, tuleje wyglądają bdb. Pierścienie mówił, że olejowe bardzo slabe. W jego opinii tylko pierścienie wymienić.

2 godziny temu, daron64 napisał:

A co mam zaznaczyć na tłoku i tulei?

A do pomiaru tulei tylko średnicówka, czy można to jakoś inaczej sprawdzić?

Jakby całość miała wrócić na swoje miejsce, pierścienie zaznaczyć gdzie zamki były.

 Pomiar tuleji najlepiej średnicówką 

2 godziny temu, daron64 napisał:

A co mam zaznaczyć na tłoku i tulei?

A do pomiaru tulei tylko średnicówka, czy można to jakoś inaczej sprawdzić?

Jakby całość miała wrócić na swoje miejsce, pierścienie zaznaczyć gdzie zamki były.

 Pomiar tuleji najlepiej średnicówką 

10 minut temu, jaco512 napisał:

Były z turbo ale miały kilka zmian, mocniejsze korbowody, sworznie, głowice.

Głowice te same

4 minuty temu, conny napisał:

pierścienie zaznaczyć gdzie zamki były.

Nie wiedziałem, że to ma znaczenie. Musiałem, że wystarczy żeby się nie pokrywaly. Tym bardziej, że wycierałem tłoki i raczej wszystko jest poprzesuwane juz

4 minuty temu, conny napisał:

najlepiej średnicówką

Najlepiej, czyli jest jakiś inny "domowy" sposób? Nie mam średnicówki - musiałbym kupić. Nie żeby to był jakiś wielki problem, ale też wydawać kasę na coś, czego najprawdopodobniej juz nigdy potem nie użyje, to też znalazłbym lepsze zastosowanie dla tych pieniędzy.

Edytowane przez daron64

https://tech-met.eu/wszystkie-produkty/9987-srednicowka-zegarowa-czujnik-001-50-160mm-6096353249207.html

Będziesz miał mechanika na miejscu niech on dokładnie obejrzy, chyba że ktoś wypożyczy średnicówkę.

Conny poszukaj w serwisówce, dokładnie opisana jest różnica w głowicy do turbo, inne kąty zaworów, gniazda zaworowe, uszczelniacze

6 minut temu, jaco512 napisał:

 

Będziesz miał mechanika na miejscu niech on dokładnie obejrzy, chyba że ktoś wypożyczy średnicówkę.

Z mechanikiem bieda. Tzn ten już nie robi po ludziach. Przyjechał dziś obejrzeć, ale to tylko dlatego, że głupio było mu odmówić jak z czymś takim zadzwonilem. Może bym go wyprosił, ale widzę, że nie ma ochoty, a nie chce go cisnąć, stawiać w niekomfortowej sytuacji, bo to wujek mojej polowicy. A swoje wszystkie narzędzia itd, co miał, to pooddawal, jak się przeprowadzał i kończył z robota po ludziach.

Ten znajomy, co zawsze mi pomaga, to on taki raczej bywa mało dokładny, a do tego on jest zwolennikiem nie pierdolenia się, tylko od razu wymiany całych zestawów - ale też już tak po ludziach nie robi.  Jakbym go poprosił, to by pewnie nie odmowil. Tak trochę sam z tym zostalem 😐 

Tak dziś z tym wujkiem rozmawiałem, jaka jest bieda z ludźmi do takiej roboty. Ja w zasadzie nie znam nikogo. Jest jeden w okolicy chłopak, ale on robi raczej tylko nowsze sprzęty. Są inni, u wujka robili, ale to też tak robili, że potem musieli po sobie poprawiać, potem nie odbierali telefonów, potem zwodzili wujka i cała naprawa w miesiące się przeciągała.

 

A średnicówke, to muszę do brata zadzwonić. Jest kierwoniczkiem w firmie, która min konstrukcje różne stalowe robi, to powinni mieć na pęczki najróżniejszych przyrządów pomiarowych.

12 godzin temu, daron64 napisał:

Najlepiej, czyli jest jakiś inny "domowy" sposób?

Biedniejszy sposób, pomiędzy pomiarem na oko, czy palcem, a średnicówką, to wkłada się pierścień w różnych położeniach i wysokościach, gdzie mierzy się  szczelinomierzem jak zmienia się luz na zamku tego pierścienia. 

Luz panewki- wał to patyczkami plasticgauge można sprawdzić które się rozpłaszczaja i porównuje się ich szerokość z szablonem. Ale to też gorsza metoda niż pomiar prawdziwymi przyrządami. 

W moich rodzinnych stronach też bieda z mechanikami.

A różnice wersji z turbosprężarką ( 1255) a silnikiem jak w 955 musiałby sprawdzić z dobrym katalogiem, bo czasami różnić jest mało, albo bardzo mało, a czasami całkiem sporo dla wersji z turbo i bez. 

 

Edytowane przez Alchemik

No tłoki z zewnątrz z tego nagaru, a tuleje w środku w górnej części.

Tłok wyczyściłem, to zostają delikatne ryski, tyle,że tu to nie przeszkadza w sumie w niczym - z boku i tak pierścienie przecież wystają, a z góry to za drobne (pod palcem nic nie czuc) żeby miało wpływ na coś. Ale już jakby na tulei takie ślady zostały, to chyba nie bardzo.

 

IMG_20240209_112904704_copy_918x1632.jpg

Myślałem, że będą bardziej miękkie. Jak nam taka ręczna, to aż za miękka jest, a w tych to między żółta, a srebrna nie czuć w ogóle różnicy.

 

Ale tłoki chyba można na spokojnie tak wyczyścić?

Czekam na te średnicówke, dziś powinna być, to się wziąłem za czyszczenie wszystkiego, ale jakoś nie mam weny do roboty. W przyszłym tygodniu mam sporo wolnego i na plusie dobrze pokazują, to mam nadzieję, że podgonie trochę.

1 minutę temu, Alchemik napisał:

Takimi z miedzią/mosiężne to jeszcze da się zrobić, ale sporą czesc to zwykłe druciane pokryte tylko z zewnątrz dla koloru

No i chyba tutaj tak jest, bo tak jak pisałem - mam raka ręczna a'la mosiężna,to jest mega miękka, a to k**estwo twarde jak diabli.

Ale jak z tymi tłokami, myślicie, że na spokojnie można poczyscic do takiego stanu jak na foto?

 

A tak zmieniając trochę temat. Myślicie, że coś takiego jest w ogóle do ruszenia, czy nawet nie zaczepiac i szukać kompletnego kolektora? Jedna śrubę trochę czyscilem i grzałem, ale wydaje się, że nie ma szans żeby ją ruszyć.

 

IMG_20240209_132604958.jpg

1 godzinę temu, mf362 napisał:

Jak skała

No skala skala właśnie

40 minut temu, robi57362 napisał:

pytanie po co to ruszać

Tam gdzieś wczesniej pisałem - przy wjeżdżaniu do garazu ujebalem. Komin zahaczyl za balek - z jednej strony wiatki okazało się, że wjazd jest jednak kilka cm niższy niż z drugiej. W ogóle z jednej strony ścianka jak papier cieniutka i już pęknięta wzdłuż była. Myślałem, że samo kolanko wymienię, ale chyba się nie uda


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v