Skocz do zawartości


Teraz przy kłótniach Zetor/ursus vs reszta świata trzeba będzie stać w rozkroku

  • Like 15
  • Thanks 1



Rekomendowane komentarze

Nie nie był zwinięty, siedział głęboko, ale jeszcze go poprawie.

Ta grzałka w dolocie to po podpięciu kabla pod wsuwkę widoczna z boku powinna się nagrzać i ułatwić palenie? 

Jeśli tak, to jak na jakiej zasadzie to działa? Trzeba przekręcić kluczyk do ostatniej pozycji przed zapalaniem? 

Tylko jak go znaleźć? Drugą osobę, niech trzyma kluczyk i w wolnych przewodach szukać gdzie się prąd pojawi?

Sorry za głupie pytania, ale w swoich zlomkach miałem do czynienia tylko z grzałkami płynu.

 

IMG_20220601_124458_copy_562x1000.jpg

Edit - przewód poprawiony - bez rezultatu. Z odmy jednak praktycznie nic nie czuć powietrza. Nic nie widać, a jak podsunie się rękę na kilka cm, to dosłownie taki bardzo delikatny ruch powietrza czuć. 

Pompowalem też pompka (jeśli to to - jedyne ustrojstwo na drodze między zbiór rbikiem a filtrami, z taką mała łopatka, ale po "pompowaniu" nią, nie czuć oporu jak w takich zwykłych pompkach zasilających z Ursusa czy zetorka), ale też bez efektu - kręci, kręci i nie odpali. Tylko troszkę samostartu w filtr i pali bez problemu. Po pierwszym odpaleniu już pali bez problemu - może nie jak zetorek, ale w drugiej sekundzie kręcenia odpala już za każdym razem.

Już się wczoraj naczytałem o tym. Diagnozy od akumulatora, przez rozrusznik, alternator,  filtr, wtryski, pompę, po kapitalne silnika 🤨

Edytowane przez daron64

Jakaś wersja na daleką północ, że ma grzałkę + świece plomieniowe? 

 

U rodziny raczej świec płomieniowych nie ma.

Z odmy dmucha im dość mocno i widocznie. 

Zapala im raczej bez problemu. ( Nie wiem jak zimą, bo nie używają ciągnika)

Jak nie dmucha odmą, to raczej najpierw powoli można sprawdzić kąt wtrysku sprawdzić, czy podaje dobrze paliwo. Później luz zaworowy, lub ustawienie rozrządu, ciśnienie sprężania.

 

Z remontami raczej dać sobie spokój przed sprawdzeniem prostrzych i tanich rzeczy.

20 minut temu, daron64 napisał:

Edit - przewód poprawiony - bez rezultatu. Z odmy jednak praktycznie nic nie czuć powietrza. Nic nie widać, a jak podsunie się rękę na kilka cm, to dosłownie taki bardzo delikatny ruch powietrza czuć. 

Pompowalem też pompka (jeśli to to - jedyne ustrojstwo na drodze między zbiór rbikiem a filtrami, z taką mała łopatka, ale po "pompowaniu" nią, nie czuć oporu jak w takich zwykłych pompkach zasilających z Ursusa czy zetorka), ale też bez efektu - kręci, kręci i nie odpali. Tylko troszkę samostartu w filtr i pali bez problemu. Po pierwszym odpaleniu już pali bez problemu - może nie jak zetorek, ale w drugiej sekundzie kręcenia odpala już za każdym razem.

Już się wczoraj naczytałem o tym. Diagnozy od akumulatora, przez rozrusznik, alternator,  filtr, wtryski, pompę, po kapitalne silnika 🤨

Próbowałeś palić z częściowo wyciągniętym gaszeniem?

6 godzin temu, daron64 napisał:

A jeszcze jedna sprawa. W sumie głupia. Tak sobie przeglądałem i spisywałem filtry i zacząłem się zastanwiac - jak zmienię filtry paliwowe, to jak mam układ odpowietrzyć? Dopiero w mieszkaniu zacząłem się nad tym zatanawiac i w sumie nie przyjrzałem się dokładnie co i jak tam wygląda. Do tej pory tylko z Ursusa mi/zetorami, na zwykłych pompach sekcyjnych, z pompkami zasilającymi miałem do czynienia, a tam to wiadomo. A tutaj?

Jaka jest pompka zasilająca ?

9 minut temu, Alchemik napisał:

Z remontami raczej dać sobie spokój przed sprawdzeniem prostrzych i tanich rzeczy

Narazie to ja żadnych remontów nie planuje. Uszczelem te kabinę, czekam na szybe. W tym tygodniu pozmieniane mu olej i filtry to przy okazji zobaczę jak z paliwem czy pompka podaje, czy go dziada odpowietrze. 

Ciągnik do PL przyjechał z Holandii, ale czy stamtąd pochodzi to już ciężko powiedzieć.

20 minut temu, jaco512 napisał:

Przy kręceniu rozrusznikiem przyjrzyj się na tłumik, czy są spaliny i jaki mają kolor.

Poczekam trochę niech ostygnie

3 minuty temu, soltys48 napisał:

Próbowałeś palić z częściowo wyciągniętym gaszeniem?

Próbowałem - ciut ciut wyciągniętą, do połowy wyciągniętą, prawie pod gaszenie wyciągniętą, w trakcie kręcenia powoli wyciąganą - bez rezultatu.

2 minuty temu, PRIMO napisał:

Jaka jest pompka zasilająca ?

Chyba taka o

 

 

IMG_20220601_133308_copy_1000x562.jpg

20 minut temu, daron64 napisał:

Narazie to ja żadnych remontów nie planuje. Uszczelem te kabinę, czekam na szybe. W tym tygodniu pozmieniane mu olej i filtry to przy okazji zobaczę jak z paliwem czy pompka podaje, czy go dziada odpowietrze. 

Ciągnik do PL przyjechał z Holandii, ale czy stamtąd pochodzi to już ciężko powiedzieć.

Poczekam trochę niech ostygnie

Próbowałem - ciut ciut wyciągniętą, do połowy wyciągniętą, prawie pod gaszenie wyciągniętą, w trakcie kręcenia powoli wyciąganą - bez rezultatu.

Chyba taka o

 

 

IMG_20220601_133308_copy_1000x562.jpg

No i git. 

Wystarczy przepompować tą pompką i układ sam się odpowietrzy po wymianie filtrów. 

33 minuty temu, soltys48 napisał:

Dźwignia gaszenia musi delikatnie ten sworzeń wcisnąć 

IMG_20220601_134511.jpg

U mnie tak to wygląda. Pierwsze zdjęcie - linka wciśnięta na max, drugie zdjęcie linka wyciągniętą na max. Za dużego skoku to tu nie ma. Zle ustawione? Ciągnik gaśnie tak w ostatnim momencie - wajcha w kabinie jakieś pół cm może  ostatnie 

 

IMG_20220601_141847_copy_1600x900.jpg

IMG_20220601_141919_copy_1600x900.jpg

Więc tak - odczekalem żeby znowu ostygł. W międzyczasie zdjalem wykładzinę z podłogi - dramat. Poczyscilem podłogę, jutro będę malował, wykładzinę myjka wymylem.

 

2 godziny temu, jaco512 napisał:

Przy kręceniu rozrusznikiem przyjrzyj się na tłumik, czy są spaliny i jaki mają kolor.

Więc przy kręceniu pojawia się siwy dymek. Po odpaleniu na wolnych obrotach praktycznie nie widać dymu - no tak chcąc być bardzo uczciwym to dmdelikatny siwy (nie niebieski). Przy przygazowce - kłęby czarnego dymu. Przygazowka i przytrzymanie na wyższych obrotach - czarny dym przechodzi w siwy, ale nie jest tak że kopci.

Odpalanie w różnych pozycjach linki - bez rezultatu. Kręci, puszcza dymek, ale nie odpali.

Pompke sprawdziłem - podaje paliwo, popuscilem śrubę za filtrami to rzucało ropa. 

Pompując i próbując odpalić - bez rezultatu.

Delikatnie sanostartem w filtr (naprawdę aby troszkę) i zapala ok. Po zapaleniu można od razu zgasić i będzie już palił za każdym razem.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v